Såhär går det när man bråkar med fel folk

BENEDICT

Max 80 på 90
Gick med
8 Feb 2006
Hoj
Crescent kompakt
Hmm, jag får nog hjälpa er att identifiera kampsportare.

Karate är inte speciellt användbart på gatan. Varför? Aggresiviteten och kraften är inte tyngdpunkten i denna sporten. Dom har intränade mönster och töntiga kombinationer vilket är sagolikt..

Taekwando, teknisk sport utan kraft, fungerar knappt.

Judo, brottning med lite töntiga grepp.

Jujitsu, en av de mest användbara kampsporterna om man vill avväpna (inte vapen utan få ner dom på backen så dom gråter) folk, dock uttövar dessa inte så mycket slag

Brasiliansk jujitsu, den klart bästa av de liggande kampsporterna, här lär man sig bryta armar, strypningar mm. Väldigt effektivt

Thaiboxning, stående kampsport. Den hårdaste och råaste av alla stående kampsporter. Och även fadern till många andra. Kickboxning mm.

Thaiboxning är en offensiv sport. Här lär man sig ta stryk, och rejält med stryk. Man lär sig försvara sig mot slag, sparkar, knä, armbågar. Man tränar bort reflexer som att vara rädd för att ta emot slag, dvs blinka och skygga. Jag kan ta ett relativt hårt slag i ansiktet utan att blinka eller reagera för det.

Skillnaden mellan kampsportare som tränat en riktig sport och de osm tränar de andra fåninga sporterna, och de som inte tränar är väl att vi inte är rädda för att ta emot slag. Därför ser vi inte heller någon rädsla i att gå in i ett slagsmål på stan. Därför kanske ni uppfattar det som att vi vill hävda oss, visa vad vi kan etc.

Jag är ingen rasist, jag har vart tillsammans med tjejer med utländskt ursprung, har mycket kompisar som är invandrare. Det jag säger är att invandrarungdommar är överrepresenterade hos ungdomarna i våldsbrott på stan. Vad säger då detta?

En Svensk för mig är någon som har svenska traditioner och normer.
En utländskt adopterad person är en svensk, där kan vi lätt se hur anpassning ändrar en person.

Last edited:

Ben_Dover

Ny medlem
Gick med
7 Aug 2005
Hoj
Såld
vbg_snake skrev:
2484107 Hmm, jag får nog hjälpa er att identifiera kampsportare.

Karate är inte speciellt användbart på gatan. Varför? Aggresiviteten och kraften är inte tyngdpunkten i denna sporten. Dom har intränade mönster och töntiga kombinationer vilket är sagolikt..

Taekwando, teknisk sport utan kraft, fungerar knappt.

Judo, brottning med lite töntiga grepp.

Jujitsu, en av de mest användbara kampsporterna om man vill avväpna (inte vapen utan få ner dom på backen så dom gråter) folk, dock uttövar dessa inte så mycket slag

Brasiliansk jujitsu, den klart bästa av de liggande kampsporterna, här lär man sig bryta armar, strypningar mm. Väldigt effektivt

Thaiboxning, stående kampsport. Den hårdaste och råaste av alla stående kampsporter. Och även fadern till många andra. Kickboxning mm.

Thaiboxning är en offensiv sport. Här lär man sig ta stryk, och rejält med stryk. Man lär sig försvara sig mot slag, sparkar, knä, armbågar. Man tränar bort reflexer som att vara rädd för att ta emot slag, dvs blinka och skygga. Jag kan ta ett relativt hårt slag i ansiktet utan att blinka eller reagera för det.

Skillnaden mellan kampsportare som tränat en riktig sport och de osm tränar de andra fåninga sporterna, och de som inte tränar är väl att vi inte är rädda för att ta emot slag. Därför ser vi inte heller någon rädsla i att gå in i ett slagsmål på stan. Därför kanske ni uppfattar det som att vi vill hävda oss, visa vad vi kan etc.
:fakta

P!

Ny medlem
Gick med
21 May 2005
Hoj
Suzuki
vbg_snake skrev:
2482727 Jag va på krogen för ett par månadersedan. Hade en öl i handen, en invandrare kommer och knuffar mig i sidan med vilje så jag spiller ut ölen.

Frågar om han har tänkt köpa en ny eller iaf be om ursäkt. Han hånflinar åt mig och jag börjar skratta åt honom å vänder honom ryggen.

Blir tillputtad och vänder mig om å frågar vad han sysslar med.

slutar med att jag slog ner 3 personer, en fick bruten näsa, en annan brutet revben och en 3e fick andningen utslagen i en halv minut. Skryt? nej, men blir en kampsportare som tränat på hög nivå sne är det bäst att dra.

Tro det eller ej, jag njöt av varje sekund. Jag hatar folk som skall ut och bråka, speciellt invandrare som tror sig stå högre än alla andra.

Ojdå, du verkar jätte jätte ball. Eller kanske inte.

stoffer

Norrland
Gick med
22 May 2004
Hoj
För farligt..
vbg_snake skrev:
2484107 Thaiboxning, stående kampsport. Den hårdaste och råaste av alla stående kampsporter. Och även fadern till många andra. Kickboxning mm.

Fel. Kickboxningen kommer från fullkontaktskarate, som startades i USA för att olika former av karate skulle kunna tävla under samma regler.

Själv har jag tränat boxning, thaiboxning och BJJ. Även lite Jujutsu-kai när jag var yngre. Håller inte riktigt med om alla dina generaliseringar vad gäller olika kampsporter. T.ex. så får man lov att respektera utövare av vissa sorters karate, en del är faktiskt inriktade mot fullkontakt och med mindre stilbundenhet än andra stilar. Svensk jujutsu ger jag inte ett skit för i en självförsvarssituation, komplicerade grepp som tar tid att lära sig. Funkar bra när motståndaren är med på det, men inte annars.

BENEDICT

Max 80 på 90
Gick med
8 Feb 2006
Hoj
Crescent kompakt
stoffer skrev:
2484160 Fel. Kickboxningen kommer från fullkontaktskarate, som startades i USA för att olika former av karate skulle kunna tävla under samma regler.

Själv har jag tränat boxning, thaiboxning och BJJ. Även lite Jujutsu-kai när jag var yngre. Håller inte riktigt med om alla dina generaliseringar vad gäller olika kampsporter. T.ex. så får man lov att respektera utövare av vissa sorters karate, en del är faktiskt inriktade mot fullkontakt och med mindre stilbundenhet än andra stilar. Svensk jujutsu ger jag inte ett skit för i en självförsvarssituation, komplicerade grepp som tar tid att lära sig. Funkar bra när motståndaren är med på det, men inte annars.

Självklart finns det fullkontaktskarate, men hur har det gått när dessa möter thaiboxare? Det kommer från karate ja, men mycket är hämtat från thaiboxning i dagens kampsportare iaf. Jag va med i någon mixad tävling med både kickboxare och thaiboxare och fullkontakt koykoshin eller hur det stavas. Kan väll tillägga att de andra 2 sporterna dog ut efter 20-30 sekunder i första rond.

P! skrev:
2484123 Ojdå, du verkar jätte jätte ball. Eller kanske inte.

Avundsjuk tjockis som har växt fast i datorn? :yoparty

Last edited:

stoffer

Norrland
Gick med
22 May 2004
Hoj
För farligt..
vbg_snake skrev:
2484170 Självklart finns det fullkontaktskarate, men hur har det gått när dessa möter thaiboxare? Det kommer från karate ja, men mycket är hämtat från thaiboxning i dagens kampsportare iaf. Jag va med i någon mixad tävling med både kickboxare och thaiboxare och fullkontakt koykoshin eller hur det stavas. Kan väll tillägga att de andra 2 sporterna dog ut efter 20-30 sekunder i första rond.
Jag har inte påstått att fullkontaktskarate>thaiboxning, det fanns väl en anledning till att jag tränade muaythai. Men, jag påstår att det finns karateutövare som kan knocka thaiboxare, även om det säkert är ovanligare än motsatsen. Allt sitter inte i stilen.

Att diskutera stil mot stil är så 1993, jag tycker vi sen dess har sett att ingen ren stil fungerar bäst i en "nära verkligheten-situation"

P!

Ny medlem
Gick med
21 May 2005
Hoj
Suzuki
vbg_snake skrev:
2484170 Självklart finns det fullkontaktskarate, men hur har det gått när dessa möter thaiboxare? Det kommer från karate ja, men mycket är hämtat från thaiboxning i dagens kampsportare iaf. Jag va med i någon mixad tävling med både kickboxare och thaiboxare och fullkontakt koykoshin eller hur det stavas. Kan väll tillägga att de andra 2 sporterna dog ut efter 20-30 sekunder i första rond.

Avundsjuk tjockis som har växt fast i datorn? :yoparty

hehe ja du, avundsjuk på? njaa..

hellre en tjockis som växt fast i datorn än en fördomsfull charter svenne med så himla tuffa tribals som måste berätta på ett forum för motorcyklister hur han är kungen över metropolen varberg.

men det var en rolig film.

KalleNorton

Avliden medlem
Gick med
2 Jan 2004
Hoj
Hayabusa turbo, 25kw
P! skrev:
2484180 hehe ja du, avundsjuk på? njaa..

hellre en tjockis som växt fast i datorn än en fördomsfull charter svenne med så himla tuffa tribals som måste berätta på ett forum för motorcyklister hur han är kungen över metropolen varberg.

Haha, det här är ett sånt inlägg som är så bra att man blir irriterad över att man inte skrivit det själv. :lol

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Taekwondo funkar fint "på gatan".

Riktigt ball film för övrigt. Jag hade gjort likadant, men med fötterna :D

Dominator-Rocks

Guest
Jag har ett liknande klipp ligger på min dator, där 2st kisar försöker spöa en tredje men dom har valt ut fel kille och får sig en omgång :rofl inlagt lite ljudefeckter o musik ricktigt underhållande 1,13mb

Skall fixa ett konto på youtube, så skall ni få se!

Jag är antivåld men kan tycka det är tillfredställande när folk som ofta är ute och bråkar och slår försvarslöst folk blodiga och fördärvade stöter på fel/rätt person och då får smaka på sin egen medecin!:tummenupp

Edit: Here it is http://www.youtube.com/watch?v=UgWGpa1-LBU

Last edited:

BENEDICT

Max 80 på 90
Gick med
8 Feb 2006
Hoj
Crescent kompakt
P! skrev:
2484180 hehe ja du, avundsjuk på? njaa..

Bitterhet är det bästa som finns :] Det är bardommen som formar oss, vissa har haft det bra, andra dåligt, andra så hårt hållna så dom inte vågar pissa.
Undra vem du e ;)

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
vbg_snake skrev:
2484506 Bitterhet är det bästa som finns :] Det är bardommen som formar oss, vissa har haft det bra, andra dåligt, andra så hårt hållna så dom inte vågar pissa.
Undra vem du e ;)

Orka hålla på med honom - var istället den större mannen och skit i losern. Du vet att du soöar honom och det hatar han, därför måste han hacka på dig här där du inte kan "ta honom"! :rofl

kåteämm

Bakhjulsbög
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
Lådbil
vbg_snake skrev:
2484506 Bitterhet är det bästa som finns :] Det är bardommen som formar oss, vissa har haft det bra, andra dåligt, andra så hårt hållna så dom inte vågar pissa.
Undra vem du e ;)

Du är nog den som haft en dålig barndom :va

P!

Ny medlem
Gick med
21 May 2005
Hoj
Suzuki
Mavve skrev:
2484530 Orka hålla på med honom - var istället den större mannen och skit i losern. Du vet att du soöar honom och det hatar han, därför måste han hacka på dig här där du inte kan "ta honom"! :rofl

Losern, haha.. Stackare. Spöar honom. Jaså. Det vore kul att se.

Paradoxy

Guest
korvgubbe skrev:
2484626 Har ni inte kommit fram till vem som kissar längst än pojkar? :corn

Inte än, men snake har lite längre snopp... Än så länge.

Fast P!'s pappa är bättre än snakes.

P!

Ny medlem
Gick med
21 May 2005
Hoj
Suzuki
vbg_snake skrev:
Undra vem du e ;)

Haha, jag är kanske lite söndags bitter, men jag håller fortfarande på min åsikt att du verkar vara en sådan som är sådär himla tuff som skriver så.

Sen vad min barndom har med saken att göra verkar lite långsökt, att du ska leka Dr Phil är lite småkul. Och det Bara för att jag skrev att du är en tuff pojke. Men jag anser iaf att det inte är nödvändigt att dra in sådana saker i en diskussion på ett Internet forum. Jag vet inte vem du är, bara hur du framställs när du skriver som du gör. Små moppepojkarna anser säkert att du är tuff..

Sen kanske du ändå är en reko, trygg, stabil, stark kille, vad vet jag, men ödmjukhet och lite blygsamhet är att rekommendera i vissa situationer.

Har stött på en hel del av din typ (som det verkar) och alla är samma...men överbevisa gärna motsatsen genom att skriva ett genomtänkt inlägg. Dina jävla wannabe VanDamme attityd är väl lite sådär.

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Paralympics - bråka över internet - fortfarande ett mongo.....

Se den röda tråden.

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR
Mavve skrev:
2484698 Paralympics - bråka över internet - fortfarande ett mongo.....

Se den röda tråden.

Jag ber om att få komplettera lite:

arguing.med.jpg

BENEDICT

Max 80 på 90
Gick med
8 Feb 2006
Hoj
Crescent kompakt
;) Paradoksy, du vinner ju iofs alla kisstävlingar, räcker du bara droppar lite med din 4a meters =)

Japp, vanndam-typ är precis det jag är ;). Kalla mig moppepojke eller vad ni vill, tror ingen av er hade gjort det i verkligheten dock. Det är just det som är det roliga :):):)

Varför tror jag ingen skulle säga så i verkligheten? Rädsla? nej verkligen inte. 99% av folk vågar inte stå för vad dom tycker utanför sin datorskärm. För bakom skärmen kan ingen komma åt dom.

Flama mig nu ;)

Titta på filmen en gång till för att se verkligheten :)

Vandamme mot medelsvennson = ta godis från barn :arsele

Last edited:
Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM