OKej.. såhär är det... om man trycker med kroppen med en M6 mot isen, så händer inte mkt, man får kanske 50kg tryck beroende på storlek på person.
Ta då en R6:a ca 200kg + förare på ~100kg och kör omkring, jag tvivlar inte på att fästet blir OK
Provade förra helgen med en 250cc cross med totalt 280 skruvar fram & bak, det blev MYCKET bra fäste, nog bra fäste så att kedjan brast... bra mkt bättre än vad det blir med vanligt dubbade isdäck.
kan ju säja att det inte kommer att gå ALLS om det finns snö på isen, plogad bana är ett MÅSTE
om det finns snö kommer dubbar inte göra nån större verkan och hur går slicks på snö?
Om du tar en M6 och drar i snö, hur bra fäste får du då? :kocko
Att göra med "vanliga" finndubb eller liknande blir för dåligt fäste och de böjer sig och eller försvinner ut som projektiler på bakomvarande förare(?) .. hur skönt känns ett dubb i 200km/h?
dåså.. insidan
Det slut på brickor i Linköping, 6x21x1.5 är tokslut överallt så projektet har blivit lagt på is resten av helgen så att framdäcket blir inte klart
En kompis kanske kan fixa isracingdubb (sånna som petar ut 2cm eller så och vässade!) till veckan, begagnade sådana och då blir det sånna i framdäcket, lita på att det blir FÄSTE
Jag återkommer senare hur projektet går.
Mitt största bekymmer är nog att om M6 håller, kan böja sig eller gå av, M8 kanske hade varit sången för det här.. men men.. det är ju ett projekt och alla projekt är ju inte lyckosamma.
Kommer själva däcket att hålla? kommer däcket att gå i småbitar när man börjar köra? kanske... nästa helg hoppas jag kunna komma med bilder, priser, mått osv osv så att andra kanske inte behöver göra samma misstag som jag säkert kommer göra med det här.
Ikväll är det fest!