Söder om landsvägen tour - MCK Vilse™

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
Maverick_ou812 skrev:
2427986 Eller som Vår Ernst Hugo sa från toppen av Rigshospitalet, saligt vare hans minne:

"Ni stolta Svenska vakttorn, beskydda oss från dansken. DANSKJÄVLAR!!!"

Ha kul på Tivoli. Idag ska jag försöka mig på konststycket att köra HELA den planerade rutten utan att få en droppe regn på mig. Vad är sannolikheten för det då? :näsblod

Fortsätter på det citatet för det är grymt:

"Med plutonium får vi dansken på knä. Här Danmark. Utskitet ur kalk och vatten. Där Sverige. Hugget i granit."

Och nu ska vi sova efter ännu en hård kväll... Fortfarande dåligt med spam! :tungan

"951 bottles of beer on the wall, take one down pass it around. 950 bottles of beer on the wall"

PGH

Cool kille helt enkelt
Gick med
26 May 2004
Hoj
Piaggio x9 180cc
Gooooooooood moooooooorning Sweden! Vad vaknar man till, jo, pissväder så klart. Hade jag haft källare, så hade den nog fasiken flytet omkring ovanför vinden:3freak Ja ja, himla gnäll på gubben idag!

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Liten rejsrapport:

Gav mig iväg ifrån metropolen Oxie kl 11:15 för att ta mig an mastodontutmaningen att köra hela SLT i ett sträck utan att köra vilse.

Kan redan nu avslöja att detta sket sig fett...
Har egentligen ingen aning om varför men jag misstänker att PGH och Cel lurar mig med vilje. :mad:
Den andra förklaringen är att dom förmodligen satt på nån pub o ritade om rundan på en annan karta än den jag har istället för att reka paw rihk-titt.
Fan vet, men det saknas mer än en väg på min karta (PM kommer med inside information till rajslajters).

Vädret var helt perfekt och denna gången tog jag mig tid att stanna till vid den berömda glassbaren för en cappucino och en glass.

Rundan är nu komplett och fullt genomförbar. PGH och jag har planerat in tre stopp men inte exakta detaljer för mat. Rekning av detta kommer att ske inom kort.

Min lilla tripp slutade iallafall på 36,7 mil och jag var hemma igen, glad, trött och lycklig klockan 18:30.

JKay

Sinnesförvirrad fotoidiot
Gick med
30 May 2005
Hoj
RF600R
Hmm...det låter ju...kul!
E du säker på att du fick RÄTT karta av dem?

PGH

Cool kille helt enkelt
Gick med
26 May 2004
Hoj
Piaggio x9 180cc
JKay skrev:
2429893 Hmm...det låter ju...kul!
E du säker på att du fick RÄTT karta av dem?

Det fick han!! En sådan jordglob med lampa i. Den kan man också med fördel montera på tanken, sen är det bara till att snurra den när det behövs.

CeltaniC

They Drive, We Ride!
Gick med
21 Jun 2005
Hoj
SV650S K3 "SE"
Peegee, du glömde ge han vår vägvisare! jag tyckte Magic 8 ball gjorde sitt jobb bra :D

Maverick_ou812

Gick med
30 Sep 2004
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
PGH skrev:
2430512 Det fick han!! En sådan jordglob med lampa i. Den kan man också med fördel montera på tanken, sen är det bara till att snurra den när det behövs.
Ja snurrig efter alla felkörningar hann jag ju bli. Men fan va svårt det var att hitta ett bra fäste till jordgloben o nåt ljus fick jag inte heller till.

Solid snake

Guest
Maverick_ou812 skrev:
2431236 Ja snurrig efter alla felkörningar hann jag ju bli. Men fan va svårt det var att hitta ett bra fäste till jordgloben o nåt ljus fick jag inte heller till.
Ljus får man bara på peges hoj, våra får man inte till nåt ljus på för det är pjoor rejsing va, peges är touring med tillhörande vägguttag. :D

HbgQ

Guest
Listan!!

01. Maverick_ou812 - Ordf. MCK Vilse - Raijslaiter 1 - Ducati Superduperhoj
02. PGH – IT-chef MCK Vilse - Raijslaiter 2 - så det så
03. JKay - Human Resources Manager MCK Vilse - Raijslaiter 3
04. Ducati_Johan (denna gången måste jag med!) - Ducati
05. Yoohan - (Kan ta grupp vid behov, om jag har hojjen kvar)
06. HbgQ - R6
07. Motorrad
08. Solid snake - Ducati
09. Kazta
10. Anot
11. CeltaniC - Raijslaiter 4
12. Starfighter
13. Japps - Eventuellt med bihang (Ajm fakking ån)
14. Magoozi
15. xyx (i mån av väder etc)
16. Robbi - nu me besiktigad hoj!!
17. röris med ny bandit
18. bandittjej oxå med ny bandit
19. Sölta
20. fargo
21. Sad Glad - Ducati
22. sNaIjK
23. imaster - Om los italianos kan leverera delar i tid
24. Robin_heij
25. Fredchen (PM:a om ni behöver en extra reisleiter)
26. CosmoBob
27. Fahrer med gammelsukkan
28. SirBarret
29. AnkanSt4s - Ducati
30. Don Danielsan
31. Maciver - Suzuki GSX-F
32. TLR
33. Dede kommer på röda faran
34. _basse_
35. Oas---Triumph, eftersläntrande bihang till JKay!!!!!!!!!!!!!!!!!
36.
37. Tony 748 - Ducati
38. _Holm_
39. Oddjob
40. Amras
41. Benke
42. stoooffe, om mellanbågen är inköpt!
43. NTVjanne
44. Eddi
45. Gullefjun
46. Robbann
47. Emmelie
48. RR_06
49. Ante2wheels
50. HbgQ kompis Micke
51. HbgQ kompis Anna
52. El Garto - På en sprillans Blackbird, nu får du i alla fall jobba på rakorna PGH
53. Rosen
54. Ziox
55. Zenit
56. Willow
57.
58.
59.
60.

PGH

Cool kille helt enkelt
Gick med
26 May 2004
Hoj
Piaggio x9 180cc
Så där ja, nu var första halvan av rundan rekad också. Helt ok vägar kan jag meddela. Men åter igen dök skylten upp med "Lessebo", hur fan lyckas jag:va 1 km från hemmet så var jag 3 m från att köra in i sidan på en bilhelvete som tvunget skall köra rakt ut utan att öppna ögonen:mad:

PGH

Cool kille helt enkelt
Gick med
26 May 2004
Hoj
Piaggio x9 180cc
PGH skrev:
2432861 Så där ja, nu var första halvan av rundan rekad också. Helt ok vägar kan jag meddela. Men åter igen dök skylten upp med "Lessebo", hur fan lyckas jag:va 1 km från hemmet så var jag 3 m från att köra in i sidan på en bilhelvete som tvunget skall köra rakt ut utan att öppna ögonen:mad:

Tur att det gick bra med dig PGH. Annars verkar du vara en vilsen en som hamnar i Lessebo hela tiden, på gränsen till störd:tungan . Skall bli kul på rundan, hoppas vägarna är fina, ser gärna tempo på 130+ med knäskrap:yoparty Men vad e det för övriga tomtar i tråden, verkar ju vara heldöd ju. Du får säga till dem att skärpa sig. Nu skall jag ut o blinga min gixxer, ser att du har en likadan. Grym hoj, har testat ducce innan men kan säga att det är bara skräp. Vi ses den 23:e!

RedBaron

Kör lätt modifierad och aptrimmad GSX1100
Gick med
3 Sep 2004
Hoj
Lätt modifierad GSX1100
Maverick_ou812 skrev:
2429883 Liten rejsrapport:

Gav mig iväg ifrån metropolen Oxie kl 11:15 för att ta mig an mastodontutmaningen att köra hela SLT i ett sträck utan att köra vilse.

Kan redan nu avslöja att detta sket sig fett...
Har egentligen ingen aning om varför men jag misstänker att PGH och Cel lurar mig med vilje. :mad:
Den andra förklaringen är att dom förmodligen satt på nån pub o ritade om rundan på en annan karta än den jag har istället för att reka paw rihk-titt.
Fan vet, men det saknas mer än en väg på min karta (PM kommer med inside information till rajslajters).

Vädret var helt perfekt och denna gången tog jag mig tid att stanna till vid den berömda glassbaren för en cappucino och en glass.

Rundan är nu komplett och fullt genomförbar. PGH och jag har planerat in tre stopp men inte exakta detaljer för mat. Rekning av detta kommer att ske inom kort.

Min lilla tripp slutade iallafall på 36,7 mil och jag var hemma igen, glad, trött och lycklig klockan 18:30.
Var det möjligen dig och din SL vi hejade på mellan Blentarp och Rögla ?

//"Röd Bobber samt Alpinvit Bonneville anno 1963"

Maverick_ou812

Gick med
30 Sep 2004
Hoj
PGH skrev:
2433821 Tur att det gick bra med dig PGH. Annars verkar du vara en vilsen en som hamnar i Lessebo hela tiden, på gränsen till störd:tungan . Skall bli kul på rundan, hoppas vägarna är fina, ser gärna tempo på 130+ med knäskrap:yoparty Men vad e det för övriga tomtar i tråden, verkar ju vara heldöd ju. Du får säga till dem att skärpa sig. Nu skall jag ut o blinga min gixxer, ser att du har en likadan. Grym hoj, har testat ducce innan men kan säga att det är bara skräp. Vi ses den 23:e!
Du är en störd människa PG, mycket störd....

RedBaron skrev:
2434005 Var det möjligen dig och din SL vi hejade på mellan Blentarp och Rögla ?

//"Röd Bobber samt Alpinvit Bonneville anno 1963"
Absolut! :hej

Last edited:

JKay

Sinnesförvirrad fotoidiot
Gick med
30 May 2005
Hoj
RF600R
oooo...naturligtvis så ställde jobbet till det för mig. Övertid! :mad:
Får ta rekningen på lördag eller nått. DAMN!!! Alltid kommer ngt i vägen!:mad:

Zenit

Gick med
12 Oct 2004
Hoj
hojlös
PGH skrev:
2433821 Tur att det gick bra med dig PGH. Annars verkar du vara en vilsen en som hamnar i Lessebo hela tiden, på gränsen till störd:tungan . Skall bli kul på rundan, hoppas vägarna är fina, ser gärna tempo på 130+ med knäskrap:yoparty Men vad e det för övriga tomtar i tråden, verkar ju vara heldöd ju. Du får säga till dem att skärpa sig. Nu skall jag ut o blinga min gixxer, ser att du har en likadan. Grym hoj, har testat ducce innan men kan säga att det är bara skräp. Vi ses den 23:e!

härligt pg...men du får sluta köra till lessebo hela tiden har ju suttit o funderat på vart fanken de ligger nu hela dan :näsblod

130+ o knäskap kan ju bli intressant o på tal om detta tempo när börja du med snabb på srw? :)

EDIT: kolla lessebo nu ska de va söder om landsvägen o jag inte e mer vilse än dig så har du vat jävligt vilse innan du e påväg dit ju :va

EDIT2: Bilister e svin o de e tur de skönt de gick bra med dig men de har ju pgh redan påpekat :pannkyss

Last edited:

Oas

Ny medlem
Gick med
23 Nov 2003
Hoj
Scott Speedster S10, Crescent-
JKay skrev:
2434328 oooo...naturligtvis så ställde jobbet till det för mig. Övertid! :mad:
Får ta rekningen på lördag eller nått. DAMN!!! Alltid kommer ngt i vägen!:mad:
Jag är inte hemma på lördag......skall ju ut med trepipen på utlandstouring torsdag-måndag:yoparty Det går kanske nästa vecka nån kväll eller??
Annars får du köra copy-paste på kartan.

Ändring i listan PGH

01. Maverick_ou812 - Ordf. MCK Vilse - Raijslaiter 1 - Ducati Superduperhoj
02. PGH – IT-chef MCK Vilse - Raijslaiter 2 - så det så
03. JKay - Human Resources Manager MCK Vilse - Raijslaiter 3
04. Ducati_Johan (denna gången måste jag med!) - Ducati
05. Yoohan - (Kan ta grupp vid behov, om jag har hojjen kvar)
06. HbgQ - R6
07. Motorrad
08. Solid snake - Ducati
09. Kazta
10. Anot
11. CeltaniC - Raijslaiter 4
12. Starfighter
13. Japps - Eventuellt med bihang (Ajm fakking ån)
14. Magoozi
15. xyx (i mån av väder etc)
16. Robbi - nu me besiktigad hoj!!
17. röris med ny bandit
18. bandittjej oxå med ny bandit
19. Sölta
20. fargo
21. Sad Glad - Ducati
22. sNaIjK
23. imaster - Om los italianos kan leverera delar i tid
24. Robin_heij
25. Fredchen (PM:a om ni behöver en extra reisleiter)
26. CosmoBob
27. Fahrer med gammelsukkan
28. SirBarret
29. AnkanSt4s - Ducati
30. Don Danielsan
31. Maciver - Suzuki GSX-F
32. TLR
33. Dede kommer på röda faran
34. _basse_
35. Oas---Triumph--BACKMARKER approved by JKay
36. Swish, om fälgarna fixas
37. Tony 748 - Ducati
38. _Holm_
39. Oddjob
40. Amras
41. Benke
42. stoooffe, om mellanbågen är inköpt!
43. NTVjanne
44. Eddi
45. Gullefjun
46. Robbann
47. Emmelie
48. RR_06
49. Ante2wheels
50. HbgQ kompis Micke
51. HbgQ kompis Anna
52. El Garto - På en sprillans Blackbird, nu får du i alla fall jobba på rakorna PGH
53. Rosen
54. Ziox
55. Zenit
56. Willow
57.
58.
59.
60.

@PGH
http://www.lessebo.se/

Last edited:
Nyheter