Heij
Ny medlem
Nu regnar det en massa
Maverick_ou812 skrev:2427986Eller som Vår Ernst Hugo sa från toppen av Rigshospitalet, saligt vare hans minne:
"Ni stolta Svenska vakttorn, beskydda oss från dansken. DANSKJÄVLAR!!!"
Ha kul på Tivoli. Idag ska jag försöka mig på konststycket att köra HELA den planerade rutten utan att få en droppe regn på mig. Vad är sannolikheten för det då?
JKay skrev:2429893Hmm...det låter ju...kul!
E du säker på att du fick RÄTT karta av dem?
JKay skrev:2429893Hmm...det låter ju...kul!
E du säker på att du fick RÄTT karta av dem?
Ja snurrig efter alla felkörningar hann jag ju bli. Men fan va svårt det var att hitta ett bra fäste till jordgloben o nåt ljus fick jag inte heller till.PGH skrev:2430512Det fick han!! En sådan jordglob med lampa i. Den kan man också med fördel montera på tanken, sen är det bara till att snurra den när det behövs.
Ljus får man bara på peges hoj, våra får man inte till nåt ljus på för det är pjoor rejsing va, peges är touring med tillhörande vägguttag.Maverick_ou812 skrev:2431236Ja snurrig efter alla felkörningar hann jag ju bli. Men fan va svårt det var att hitta ett bra fäste till jordgloben o nåt ljus fick jag inte heller till.
PGH skrev:2432861Så där ja, nu var första halvan av rundan rekad också. Helt ok vägar kan jag meddela. Men åter igen dök skylten upp med "Lessebo", hur fan lyckas jag 1 km från hemmet så var jag 3 m från att köra in i sidan på en bilhelvete som tvunget skall köra rakt ut utan att öppna ögonen
Var det möjligen dig och din SL vi hejade på mellan Blentarp och Rögla ?Maverick_ou812 skrev:2429883Liten rejsrapport:
Gav mig iväg ifrån metropolen Oxie kl 11:15 för att ta mig an mastodontutmaningen att köra hela SLT i ett sträck utan att köra vilse.
Kan redan nu avslöja att detta sket sig fett...
Har egentligen ingen aning om varför men jag misstänker att PGH och Cel lurar mig med vilje.
Den andra förklaringen är att dom förmodligen satt på nån pub o ritade om rundan på en annan karta än den jag har istället för att reka paw rihk-titt.
Fan vet, men det saknas mer än en väg på min karta (PM kommer med inside information till rajslajters).
Vädret var helt perfekt och denna gången tog jag mig tid att stanna till vid den berömda glassbaren för en cappucino och en glass.
Rundan är nu komplett och fullt genomförbar. PGH och jag har planerat in tre stopp men inte exakta detaljer för mat. Rekning av detta kommer att ske inom kort.
Min lilla tripp slutade iallafall på 36,7 mil och jag var hemma igen, glad, trött och lycklig klockan 18:30.
Du är en störd människa PG, mycket störd....PGH skrev:2433821Tur att det gick bra med dig PGH. Annars verkar du vara en vilsen en som hamnar i Lessebo hela tiden, på gränsen till störd . Skall bli kul på rundan, hoppas vägarna är fina, ser gärna tempo på 130+ med knäskrap Men vad e det för övriga tomtar i tråden, verkar ju vara heldöd ju. Du får säga till dem att skärpa sig. Nu skall jag ut o blinga min gixxer, ser att du har en likadan. Grym hoj, har testat ducce innan men kan säga att det är bara skräp. Vi ses den 23:e!
Absolut!RedBaron skrev:2434005Var det möjligen dig och din SL vi hejade på mellan Blentarp och Rögla ?
//"Röd Bobber samt Alpinvit Bonneville anno 1963"
PGH skrev:2433821Tur att det gick bra med dig PGH. Annars verkar du vara en vilsen en som hamnar i Lessebo hela tiden, på gränsen till störd . Skall bli kul på rundan, hoppas vägarna är fina, ser gärna tempo på 130+ med knäskrap Men vad e det för övriga tomtar i tråden, verkar ju vara heldöd ju. Du får säga till dem att skärpa sig. Nu skall jag ut o blinga min gixxer, ser att du har en likadan. Grym hoj, har testat ducce innan men kan säga att det är bara skräp. Vi ses den 23:e!
Jag är inte hemma på lördag......skall ju ut med trepipen på utlandstouring torsdag-måndag Det går kanske nästa vecka nån kväll eller??JKay skrev:2434328oooo...naturligtvis så ställde jobbet till det för mig. Övertid!
Får ta rekningen på lördag eller nått. DAMN!!! Alltid kommer ngt i vägen!
Då har vi ju nästan träffats juMaverick_ou812 skrev:2434026Absolut!
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar
Foto: Liza Simonsson Fra... |
|
Var femte trafikant respekterar inte stopplikten
En ny undersökning där Riks... |
|
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|