Söker filmen på snyggaste omkörningen jag sett.

riverrafter

En afrikansk pungråtta
Gick med
6 Feb 2005
Ort
7:e våningen
Hoj
äldre Yamaha
Har inte sett dig sprida kunskapens källa som en äldre sporthojsförare? :confused:

Bara massa gnäll..

Nej, menar inte mig själv, men det finns gott om andra som försöker som är duktiga förare med rutin.

Vi väljer att se det vi vill se. Spelar ingen roll om man skriver 3000 trevliga inlägg med positiv attityd och använder alla smileys som finns, när vi i denna snuttifierade värd alltid bedöms efter vårt senaste inlägg.

Passar inte det senaste inlägget en användares känslostämning just för den stunden så är man en idiot, så är det bara. Förlåt, min fulla existens är numera bara till för att behaga dig och dina känsloyttringar xibalba. Du är min ledstjärna i detta mörker av ensamhet...:)
 

NoRegrets

BadKharma
Gick med
24 Feb 2006
Ort
Älta
Hoj
Just nu 3 St Ducati: 1199S Panigale 2013 Hypermotard 1100S 08 Streetfighter 1100S 10 Snöskoter: Yamaha RX1
de e farlit att omtjöra, ja tycker att man inte ska omtjöra under några som hällst omständiheter. kanske bara om någon står still ska man tjöra om.
 

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Brevid VikingMotorPark
Hoj
.......
Föraren som blir omkörd ändrar sitt spår kort efter omkörningen vilket tyder på att han/hon blev påverkad och tog ett vidare spår (dvs. rätade upp aningen) än innan omkörningen påbörjades).

Omkörningen är rent säkerhetsmässigt en katastrof just pga. den påverkan på den omkörande det fick! Sedan har jag svårt att tro att föraren av den omkörande hojen hade klarat av att sänka hastigheten så mycket att han/hon fortfarande låg bakom den som nu körde som om det had ekommit mötande i samma hastighet som han/hon nu höll.

På kurser och på vanliga bandagar tillåts inte omkörningar med så liten marginal i sidled som denna av en enda anledning...det är inte säkert!

Om man söker snygga omkörningar som är värda att beundras tycke rjag man bör söka efter dem på tävlingsbanorna. Där står Backlund för en av dem fräckaste jag någonsin sett live på Gelleråsen för, tror det var 2 år sedan) när han på utsidan i depåböjen på Gelleråsen) kör om Stigefeldt. Och då kör Stigefeldt inte långsamt! Inte ens då var marginalerna så små som vid denna omkörning även om det var tight!

Mvh!
// Niklas



He, he, he! Har sett den förut och nog satan är det tight allt men på tävlingar är det ok och dessutom mindr farligt än på allmän landsväg!

Har gjort en liknand eomkörning själv på A-torp, allt gick bra, men det är ingen omkörning jag är stolt över! Vi gör alla missbedömningar ibland!

Snart solbränd, eller? :tummenupp

Mvh!
// Niklas

Han på svarta hojen som kör om är ju känd för att jobba för trafiksäkerhet så det MÅSTE vara en bra omkörning.
 

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Ort
Norrtälje
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
inte MC å inte allmänväg men detta är EPIC omkörning!

[YOUTUBE-ID]mYYRqFZ2tVY[/YOUTUBE-ID]
 

Avarage

Niklas
Gick med
2 Jun 2004
Ort
Mölndal
Hoj
VFR 750 F -97, CBR 600 -97 (såld), S1000RR -10
Han på svarta hojen som kör om är ju känd för att jobba för trafiksäkerhet så det MÅSTE vara en bra omkörning.

Vet inte vem det är och vill nog inte veta heller men ser jag en sådan omkörning på någon kursdag där jag är med som instr. skulle det inte ske obemärkt!

inte MC å inte allmänväg men detta är EPIC omkörning!

[YOUTUBE-ID]mYYRqFZ2tVY[/YOUTUBE-ID]

Så jädra cool! :tummenupp
 
Last edited:

zeki

Varför har ni repade knäpuckar ?
Gick med
20 Sep 2008
Ort
Stockholm
Hoj
2008 modell grön
Haha min film ju :tungan filmat från min mobilkamera :) det är "fotokurvan" på bulten, samma dag som en viss Mr Spöke spelade in material till sjätte filmen :)

Sj blev man utsatt för nästa omkörning effter krönet ner mot bajsdammem av herr spöket samma dag :tungan:)
 
Last edited:

Mabe

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Apr 2007
Ort
Utanbys
Hoj
DR650SE, FS E-bike
När han kör om har han hyfsat avstånd till den andra cykeln i sidled, efter han kommit om så ser det ut som han skär in vilket gör att det ser värre ut än det är.

Har inte läst hela tråden så det kanske redan sagts?
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Helvete, sicket pucko...:huvet Han har ingen aning om den andre föraren kommer hålla spår (även om spårbyte kanske inte var troligt så är det fan inte omöjligt. Hur vet han hur den andre föraren tänker?), och han har ingen aning om hur den andre föraren kommer reagera på en sådan omkörning:dummer Vafan, tänk om killer kört av vägen av att bli överraskad på det där sättet!?:confused: Jag själv hade blivit skiträdd iallafall, och man vet ju aldrig hur folk reagerar på saker och ting. Slår vad om att idioten inte varit så jävla mallig över den där omkörningen om den andre killen hamnat i diket och skadat sig/dött...

Visst finns det värre exempel på omkörningar, men det här var fan inte ett bra exempel! Man vet som sagt aldrig hur folk runt omkring en reagerar.
 

calle_112

Ny medlem
Gick med
23 Feb 2009
Ort
Lund
Hoj
Yamaha 660x -07
Vad hade hänt om en bil/traktor dragit upp lite skit från grussträngen precis i kurvan? Inte stora marginaler där...Sjukt kul körning men man är ju inte förvånad över olycksstatistiken när man ser vissa piloter..
 

ezzo

Portöppnare
Gick med
26 May 2003
Ort
Vårby
Hoj
KTM rc10
Tänker inte säga mer än att 99% av dem som kör hoj "långsamt" på bulten är redan beredda på att sådant där händer både en och två gånger. Även om folk i allmänhet är idioter så är dom inte så korkade att dom inte vet vilken väg dom kör på och vad den innebär.

Jasså?? har du frågat dem?

Jag skulle med lätthet kunna räkna upp 10 personer som gett sig ut på bulten för att prova den legendariska.... De har sagt att de aldrig kommer sätta sin fot där igen!!!
 

schizophrana

Guest
Jasså?? har du frågat dem?

Jag skulle med lätthet kunna räkna upp 10 personer som gett sig ut på bulten för att prova den legendariska.... De har sagt att de aldrig kommer sätta sin fot där igen!!!

tio personer av hur många hojförare som cirkulerar där på en helg? blir nog inte mer än 1%...
 

ezzo

Portöppnare
Gick med
26 May 2003
Ort
Vårby
Hoj
KTM rc10
Skickligt kört att hålla spår och inte vingla till av han som blev omkörd.

Stridspiloten däremot körde som en kratta, missade apex och hade kasst spårval eftersom ha inte utnyttjade hela vägen trots god sikt. :rolleyes:

Konstigt att folk ser det som fri sikt där.. Jupps man ser en rätt ok bit upp i följande uppförsbacke in i skogen igen.
Men om det nu kommer en hoj med samma hastighet från andra hållet... Hur många meter har du då på dig att ta dig att reagera och korrigera?
Tänk själv 150km/h= 41 m/s. Om mötande håller samma hastighet eller högre.
Tja.. då har vi 82 m/s. Samt 1s reaktionstid.
Hmm fri sikt?? I hur många sekunder?
Jag har gjort det mötet när jag kom med bra fart ner mot kurvan... Det är rätt spännande...

säger snubben som aldrig kör på almänväg.

och då när det händer, så åker han med sin R1a R6a blabla
i laglig hastighet, EXAKT ÖVERALLT, ALLTID!

)

Jag anser inte att man behöver köra lagligt. Det gör absolut inte jag.
Men kör man med omdöme. Tar hänsyn även om man kör fort retar sig få på en och man tar färre risker. Samt kompisarna slipper tar reda på slasket i backen..
För handen på hjärtat så det är oftast de som får ta reda på en när man går i backen.. och det sker oftast helt i onödan.
 
Last edited:

Probotector

Piratiserad
Gick med
20 Apr 2006
Ort
Tågstation 703
Hoj
Suzuki GSXR750 1993 & Yamaha XT600E 1998
tio personer av hur många hojförare som cirkulerar där på en helg? blir nog inte mer än 1%...

Ezzo har iallafall frågat till skillnad mot vad du har gjort för inte har du väl frågat 99 procent av dom som kört där, eller? :hihi Med din uträkning bör du alltså ha frågat cirkus 990 motorcyklister som kört på denna väg.
 

schizophrana

Guest
Ezzo har iallafall frågat till skillnad mot vad du har gjort för inte har du väl frågat 99 procent av dom som kört där, eller? :hihi Med din uträkning bör du alltså ha frågat cirkus 990 motorcyklister som kört på denna väg.

bäst du bakar honom en kaka på en gång. :brinnerup
 

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Ort
Norrköping
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Summa summarum, omkörningen är livsfarlig, omdömmeslös och sist men inte minst den snyggaste omkörningen jag sett?

:tummenupp
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top