Sökes: nyaste sporthojarna för året att delta i årets olika GTBoard.com event

CCX

Sporthojsnörd
Gick med
1 Oct 2008
Ort
Stockholm
Hoj
BMW M5
Veyronägaren undvek stillastående star tjust specifikt för däcksnotan för Michelin Pilot Pax däck at EUR 25 000 för fyyra stycken.

Det är inte så konstigt att det är så, ingen kör väl race för att förlora? :) jag tycker inte det är något fel med det iofs, race blir ju dessutom bättre desto jämnare man matchar deltagarna.

Jag tycker det är ett coolt event och att lyckas få dit en Veyron är ju hur coolt som helst, oavsett vad den kör mot, vinner mot eller förlorar mot. :tummenupp

Kan inte rullande starter ha något med notan på brända kopplingar att göra också? Undrar vad en koppling kostar till en Veyron? :gnissla
 

CCX

Sporthojsnörd
Gick med
1 Oct 2008
Ort
Stockholm
Hoj
BMW M5
Eller så kunde du vart där och lånat ut en eller två :)

...håller med, det är alltid kul att se HELA filmer från det här eventet, trots att det är handhållna mobilkameror (hur epa realtivt sett är det sett till vad ni har på plats?).

En gopro eller två lär väl pojkarna med stora byxfickor ha råd med? :hihi
 

CCX

Sporthojsnörd
Gick med
1 Oct 2008
Ort
Stockholm
Hoj
BMW M5
Exakt.

Sammanfattningsvis:
Bevisligen kan en standardsporthoj av modernt snitt ge en trimmad superbil en match.
De bilägare som ställer upp är vidsynta nog att anse det ballt att ha en bil som nästan klår en hoj.
Ungtupparna på tvåhjuling ställer inte upp eftersom de inte är klart överlägsna.

Förra året var det med ett par-tre turbohojjar.
Då gnälldes det över att få bilägare ville köra mot dem.
 

CCX

Sporthojsnörd
Gick med
1 Oct 2008
Ort
Stockholm
Hoj
BMW M5
OK, ska försöka svara snabbt.

Nya snabbare fordon blir tyvärr oftast dyra, så är det.

Vill itne ha för mycket gamla hemmabyggen och säkerhetsrisk.

Ingen i bilarna har problem att acceptera förlust med tanke på att det var 50+ bilar på plats. Däremot kom bara en sporthoj från detta forum...

Vi har haft E30 BMW som smiskar 458, igna problem i det. Förutom just säkerheten som vi itne ser mellan fingrarna med. EN S100RR ÄR säkrare än din "ratrace" från 1973 erller vad det nu är om man vil lge max.

Det dy tycker är patetiskt har över 155 miljoner tittare så det är defintivt en del som är intresserade. Hur många tittare har du?

Nej du komemr itne se en Veyron på HGelleråsen. Vill du stå för avåkningskostnaden på en Veyron för kanske EUR35-40 000? Isåfall kanske du kan se det.

Jag kan nämna mkt om vad en del tycker om kategorin av människor som kommer på eventen och bara vill ha allt gratis och sen skräpar ner, och har inte ens mage att plocka upp efter sig. Men de gör itne jag. Onödigt att kategporisera människor.

Om jag har förstått det här rätt så handlar det här arrangemanget om en samling av förare med nya, dyra och snabba fordon som träffas på en flygraka och gasar på rejält med jämna mellanrum. Till alla pojkars stora glädje, oavsett ålder. Eller hur?

Men varför efterfrågas just bara de allra senaste sporthojarna? Är det för att hålla den fattiga pöbeln borta från överklassens te-party? Om man nu ändå ska hålla på med att blanda fordonsklasser så vore det väl såväl roligare som intressantare att se på när en 25 år gammal standardhoj steker snudd på allting i den senaste sportbilsklassen? Inte många nya standardbilar, vars prislapp är på mindre än 7 siffror, drar ju ifrån en literklubba från 80-talet under acceleration 0-250 km/h. Faktum är ju att det inte ens är många av bilarna i miljonersklubben som göra det.

Att nån köpt en ombyggd bil med 17 turbos och >1000 hk och accar rätt så jämnt mot en 30 000-kr-hoj är väl inte såå chockerande? View attachment 385633

Att de bilburna överklasspojkarna har problem med att acceptera en förlust mot möjligen allt annat än den senaste superduperbågen är ju förståeligt men vore det inte lite kul att blanda in åtminstone liiiite realitycheck i sammanhanget? (Som motorcyklist så skulle jag vilja kalla det hela ovanligt påpasslig comic relief. )

Kom ihåg inför nästa års arrangemang:
Inse underhållningsvärdet i att se hur en 25 år gammal ratbike visar röven för Stureplansstekarens senaste Ferrari.

SÅ får ni många hits på Dintub!

Det är säkert åldersrelaterat men jag börjar tycka att det är en rätt så löjlig sysselsättning att hålla på o tävla snabbast rakt fram i en maskin som man har köpt. Jag hyser stor respekt, och utifrån ett tekniskt perspektiv stor beundran, för de som själva rent handgripligen bygger egna fordon och motorer och t.ex. tävlar i dragracing. Men att en yuppie köper sig en sportbil med aktiv-megaexklusiv-dyr-som-fan-o-för-honom-helt-nödvändig-launch-controll och tävlar i acceleration rakt fram är ju, ärligt talat, rätt så patetiskt.

Tänk om vi nån gång fick se Väjrån, Königsägg, Sånda, Färrari, Lambogini, Påsche m.fl. göra upp på en bana med kurvor istället för på parkeringen utanför nån dyr krog. Det lär väl aldrig ske men OJ va barnsligt kul det vore att se!
View attachment 385631

(F-n, tror nästan jag börjar bli vuxen snart.)
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
Ja känns som närapå alla på detta forum gnäller över allt alt. har ngn form av komplex :( Tom värre än garaget.org.

Tråkig attityd :(

Gnällspikarna hörs tyvärr oftast mest. Den tysta skaran uppskattar, men vill inte visa sitt tryne. Gnällspikarna har även oftast störst uppmärksamhetsbehov och vill skriva tramsiga inlägg och få en massa "gilla" för fräckast ordval. Nog en bieffekt av Facebook.

Så SKIT i dom. Du har iaf min "välsignelse" att fortsätta med inbjudans och förhoppningsvis är det fler som hakar på nästa gång! Jag hade definitivt rejsat, även om jag anat förlust, eller enbart vinster, bara för att det är KUL! Och det är ju det det här ska vara!

Allmänt dock, inom hojkulturen tycker jag tyvärr mig ha känt att det är rätt mycket minskad aktivitet att dra ihop saker, eller bara nöjesåka (långt bort) på olika typer av event. Allt ska vara så bekvämt, även på hojar nu för tiden.
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Folket har fan blivit medelålders härinne ju....

Sluta klaga och rejsa istället!!
Vill ni rejsa med olika motorcyklar av olika årsmodeller så tycker jag att ni kan ge er iväg till detta på Tierp Arena:
http://www.xtremeracing.se/

12-18 juli håller det på och på måndagen kan ni köra 0-1000 m från 09.00 till 15.00
Så ni som klagar, det är bara dyka upp.

12-14 juli Fredag – Söndag Streetrace SM, Tierp Shootout & Dragracing för Bilar & MC
15-16 juli Måndag – Tisdag Svenska Mästerskapet / Nordiska Mästerskapet i Supermotard
15 juli Måndag 0-1000 meter, Top Speed Record för både Bilar och Motorcyklar m.m.
15-17 juli Måndag – Onsdag Tierp Grand Prix, totalt 6 timmars Långlopptävling för fräna Bilar
16-17 juli Tisdag – Onsdag Bankörning/racing, Krantz Challenge & Rock n Roll band på kvällen
15-18 juli Måndag – Torsdag Bankörning/racing, Time Attack, Drifting, & MC-bana & MC-stunt
12-18 juli Fredag – Torsdag Hot Rod, Kings of Custom & Kustom Kemps, V8 Muscle Cars, Styling Cars & MC
 

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Ort
Umeå
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Veyronägaren undvek stillastående star tjust specifikt för däcksnotan för Michelin Pilot Pax däck at EUR 25 000 för fyyra stycken.

Det närmaste jag har kommit en sådan där är en dokumentär om hur de tillverkar däcken. De är ju för f*n handgjorda. Galenskap. Men otroligt cool galenskap! :)
 

Intense

Ny medlem
Gick med
3 May 2008
Ort
i staan
Hoj
Blå fågel med fläkthjul
Vill itne ha för mycket gamla hemmabyggen och säkerhetsrisk.

EN S100RR ÄR säkrare än din "ratrace" från 1973 erller vad det nu är om man vil lge max.


Någon borde ta dit en lite turbovässad Hayabusa och smiska sönder samtliga bilar.. "ratrace" från 2000-talet :arsele
 

Spiido

Medlem
Gick med
19 Jun 2012
Ort
East Coast
Hoj
En jättesnabb
Gustav, du menar att Bugatti-ägaren inte har råd att kosta på sig en start eller två?
Tror han möjligvis att däcken upplöses i atomer vid ett startförsök?
Att kopplingen också skall explodera, direkt?

Kanske mera troligt att Bugatti-föraren känner sig osäker på sin startteknik och skyllde på diverse kostnader? (Hur absurt det än må te sig i samanhanget)

Att kunna tygla sin bil/hoj från start vid dragrace är ju 90% av hela tävlingmomentet, utan det känns det lite oseriöst kan jag tycka.

Men helt klart ett kul event, med lite förbättringar (riktigt julgran osv) kan det nog bli grymt.
 

Goffen

Med lem
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Vaggeryd
Hoj
MT-10 2022 R6 2007
Som jag förstått det är s1000RR den snabbaste standardgathojen som finns så rätt meningslöst att ha nått annat där eller? Men visst hade jag velat se nån go R1a med crossplanemotor och det riktigt sköna ljudet smiska flygraka för den delen =)
 

nicotin

Back Again
Gick med
20 Jul 2010
Ort
sthlm
Hoj
Jag saknar begräsningar i trafiken
Gnällspikarna hörs tyvärr oftast mest. Den tysta skaran uppskattar, men vill inte visa sitt tryne. Gnällspikarna har även oftast störst uppmärksamhetsbehov och vill skriva tramsiga inlägg och få en massa "gilla" för fräckast ordval. Nog en bieffekt av Facebook.

Så SKIT i dom. Du har iaf min "välsignelse" att fortsätta med inbjudans och förhoppningsvis är det fler som hakar på nästa gång! Jag hade definitivt rejsat, även om jag anat förlust, eller enbart vinster, bara för att det är KUL! Och det är ju det det här ska vara!

Allmänt dock, inom hojkulturen tycker jag tyvärr mig ha känt att det är rätt mycket minskad aktivitet att dra ihop saker, eller bara nöjesåka (långt bort) på olika typer av event. Allt ska vara så bekvämt, även på hojar nu för tiden.

Jag är helt enig, jag hörde ingen klaga på eventet som jag var på..alla var mycket nöjda med arrangemanget.

Om man ska peka på något man kan förbättra så kanske det är att CCX behöver deligera och ha mer hjälp på plats, kändes som han drogs till höger och vänster hela tiden..att vara spindeln i nätet är inte alltid optimalt.

Övrigt ytterst trevliga människor och jag " offrar " gärna min tid och soppa för att få komma och fota igen :tummenupp:tummenupp
 

CCX

Sporthojsnörd
Gick med
1 Oct 2008
Ort
Stockholm
Hoj
BMW M5
Lunchen som jag bjöd på gick på 6000 kr.

Bara för att det kostar pengar, ska jag bränan än mer pengar för att göra dig nöjd som inte ens dyker upp?

Nej, sant, men 2 lock för en gopro är vad i kassan för lirarna vi pratar om, en öresavrundning, lunchnotan..?
 

CCX

Sporthojsnörd
Gick med
1 Oct 2008
Ort
Stockholm
Hoj
BMW M5
TacK! Ja, helt kalrt mer hjälpare :D Lönen är låg ;)

Jag är helt enig, jag hörde ingen klaga på eventet som jag var på..alla var mycket nöjda med arrangemanget.

Om man ska peka på något man kan förbättra så kanske det är att CCX behöver deligera och ha mer hjälp på plats, kändes som han drogs till höger och vänster hela tiden..att vara spindeln i nätet är inte alltid optimalt.

Övrigt ytterst trevliga människor och jag " offrar " gärna min tid och soppa för att få komma och fota igen :tummenupp:tummenupp
 

CCX

Sporthojsnörd
Gick med
1 Oct 2008
Ort
Stockholm
Hoj
BMW M5
Du verkar itne förstå så mycket av att äga en supersportbil.

Bara för man äger en Veyron (han ägde faktiskt två) komemr itn ehan bränna €25 000 bara för att du ska bli glad... Han kanske kan göra det om du betalar för det (innan).

Gustav, du menar att Bugatti-ägaren inte har råd att kosta på sig en start eller två?
Tror han möjligvis att däcken upplöses i atomer vid ett startförsök?
Att kopplingen också skall explodera, direkt?

Kanske mera troligt att Bugatti-föraren känner sig osäker på sin startteknik och skyllde på diverse kostnader? (Hur absurt det än må te sig i samanhanget)

Att kunna tygla sin bil/hoj från start vid dragrace är ju 90% av hela tävlingmomentet, utan det känns det lite oseriöst kan jag tycka.

Men helt klart ett kul event, med lite förbättringar (riktigt julgran osv) kan det nog bli grymt.
 

Flåklypa

Il tempo gigante
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Gävle
Hoj
R6...skrapad både styrbord och babord.
Kanske mera troligt att Bugatti-föraren känner sig osäker på sin startteknik och skyllde på diverse kostnader? (Hur absurt det än må te sig i samanhanget)

Starttekniken är nog det minsta problemet i en Veyron.
 
Nyheter
Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

Top