Sömnproblem

dn-L

Office Linebacker
Gick med
4 May 2008
Hoj
Världsmästarhoj
Du skall motionera minst en halvtimma om dagen.

Det är det enda bra sättet att förbränna stressdemonerna på, att ta till piller är som att ge upp.

..
:rolleyes: Lätt å säga åt folk hur man skall göra, sen att själv göra det är mycket svårare :näsblod
Hehe ja jag är väldigt bra på att berätta hur man ska göra men dålig på att göra det själv med. Som sagt, motion verkar inte hjälpa för att ändra dygnsrytmen. Ser inte piller som att ge upp utan som ett nödvändigt ont.
Va mycke skitsnack de va med piller hit å dit..

Va folk behöver är ett ordentilg nuppa, sen sover man som en stock hela natten...
Piller är billigare och blir inte på smällen.
DPSP-Delayed Sleep Phase Syndrome
Intressant.

sir-väs

Ny medlem
Gick med
13 Sep 2006
Hoj
-
Jag har samma problem
vägrar ta piller o skit.

om det blir för jävligt så lär dig känna igen tecknena innan så skippar du sömnen natten innan och kör skiten ur dig på dagen och går o lägger dig tidigt typ 10-11 kvällen efter.
Det kan hjälpa.

lycka till

changco

Trasig posör.
Gick med
8 Jul 2006
Hoj
jo
Va mycke skitsnack de va med piller hit å dit..

Va folk behöver är ett ordentilg nuppa, sen sover man som en stock hela natten...

Har folk inget sexliv längre, sitter ni bara å larvar er med sh å intenät..??
Du verkar du aldrig haft sömnproblem, strypsex kanske skulle kunna funka om man drar det till det extrema.

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Jag har samma problem
vägrar ta piller o skit.

om det blir för jävligt så lär dig känna igen tecknena innan så skippar du sömnen natten innan och kör skiten ur dig på dagen och går o lägger dig tidigt typ 10-11 kvällen efter.
Det kan hjälpa.

lycka till

Jo det är ett trick jag också praktiserar. Då blir det iaf lättsovet varannan kväll :D

/J

Estremo

La vita è bella
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4S & Ducati 998
Jag har ofta svårt att somna, men det jobbigaste av allt är att jag har extremt svårt att komma upp efter att jag väl gjort det. Speciellt under vinterhalvåret är det ett problem.

Har man en tid att passa har man ju inget annat val än att ta sig upp, men annars är det extremt svårt. Jag ställer alltid klockan just därför men vet jag om att jag egentligen inte måste gå upp kan jag ligga där och vara halvt vaken och halvt vid medvetande i flera timmar medan väckarklockan låter.

Som idag när jag varit sjuk sov jag mellan 06:30-21:30 helt enkelt för att slippa vara vaken och känna att man mår dåligt. Jag hade utan problem kunnat fortsätta sova betydligt längre om jag inte haft en tid att passa.

Det känns inte helt normalt att kunna göra så. Jag önskar att man bara kunde vakna av sig själv på helgerna och känna sig utvilad efter 8-9 timmars sömn.

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
Många
Jag känner mig aldrig utvilad heller, lider dock inte av sämnproblem..

Just nu är jag uppe å skriver arbete... :3freak

changco

Trasig posör.
Gick med
8 Jul 2006
Hoj
jo
Tur att man får flexa lite på jobbet inte sovit något, åker till jobbet nu i 10 timmar.

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
Sånt där trams mumlar endast personer utan sömnbesvär om, säng 30k, somnar dock enklare i soffan. Har man sex och sen går till soffan för att sova blir det gnäll, sömnskola är endast ett skämt.

Sömnskola kan vara ett första steg, om det inte fungerar så kan man gå vidare med, som jag skrev, remiss till sömnlab som finns på större sjukhus för att utreda vidare.

Ser att Stilnoct har nämnts, ha i åtanke att det är vanebildande och ska inte användas under en längre period, man blir ofta trött dagen efter, se FASS för mer info. Gör skillnad på insomningstabletter och rena sömntabletter.

Manglade lakan i går, somnade som en stock :) (har tidigare haft stora sömnbesvär men efter byte av säng så sover jag nu utan problem).

Last edited:

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
: Imorrn går jag till företagshälsan eller vårdcentralen och får deras bästa knark utskrivet, och sen ska jag oxå ta en titt på hippiemetoderna (avslappningsövningar, kognitiv beteendeterapi). Har inga större förhoppningar på det senare, har svårt att se framför mig att jag kommer att sitta å humma på nån bastmatta med plingplongmusik å rökelse. :rolleyes:

Återkom gärna med resultat. Dels om hur lätt/svårt det var att få knarket utskrivet och sedan effekten på det hela.

4:20

Ett fuckobarn...
Gick med
16 Mar 2008
Hoj
Såld: ZX6RR "BanEdition" lolz RVF NC35 *såld
Enkelt, tänd en fet, och gå och lägg dig till lite skön musik.
Då behöver du inga kemikalier, för det skadar bara din kropp i onödan. :tummenupp

pw

new ride
Gick med
26 Aug 2004
Hoj
1.3 0.75 0.45
Jag lider av samma bekymmer som ts, men inte riktigt i samma höga grad. Jag går dessutom 6-skift så jag får vända och vrida en del på dygnet. Vanligtvis har jag jävligt svårt att somna i tid. Stillasittande jobb utan större fysisk ansträngning.
Det som gör mig riktigt trött, sovtrött mao, är fysiskt arbete, hugga ved, gräva diken, gå i skogen med motorsåg. Tur att det finns lite skog i familjens ägo. Ett gympass ger inte alls samma effekt, inte heller hård konditionsträning, men det är bättre.

Jag har tillbringat en hel del sömnlösa nätter framför internet och har funderat om det egentligen är så bra att stirra in i bildskärmen? Jag kan tänka mig att ljusstyrkan på en normal skärm bidrar en hel del till att fucka upp kroppens klocka.

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning