Magnif Bastard
nästan perfekt
Näe, en blå.
Jag har haft 3 OG Saab 900, först en röd 85'a, sedan en grön 88'a och nu har jag en bllå 88'a.
Jag fick den gratis av en för mig helt okänd människa som var in på jobbet, helt plötsligt kläcker han ur sig "är det någon här som vill ha en saab?"
Jag trodde att det var en 99'a, och mina barn slaktar såna på löpande band som folkracebilar, så jag sa ja.
Det visade sig dock vara en 900 som en gammal farbror hade haft, när han inte längre skulle köra bil gav han bort den till den här mannen som dock aldrig tog sig för att besikta den utan bara använde den att åka och hämta tidningen med på lördagarna
Jag körde hem den (avställd) och bokade tid på besiktningen, den gick igenom utan anmärkning, nu delar jag och sonen på den, ingen av oss vill köra den andra bilen (en golf).
Men jag började med V4'a, några hann jag med redan innan körkortet, sedan slaktade jag ett par på gatan och ett par som folkracebilar.
Den sista folkracebilen jag byggde hade 1840cc motor med dubbla webrar och dubbelblåstoppar, specII växellåda och lite annat godis.
Jisses (och en ½ GT senare)... ... Det där lät ju verkligen som en "Love story". Själv kan jag (tyvärr) inte relatera till trimmdelarna, men det lät ju grimt phett på den tiiden! Koll på hk??
Det enda jag kan relatera till i "old times" är polarens farsa som hade en SAAB 92:a (2-taktare med rattvxl!) & en SAAB 95:a som vi tjuvtjörde på halvfyllan (Snodde 2 folköl, 4cl bourbon & 2 alvedon, skulle tydligen ge extra ruuus). Minus 26gr ute (skellefteå) & frost över hela rutan...
På den tiden ägde man allt! (trodde man iaf... )