Långa farbron
Yster tokfrans
Hitintills 2 sambosar,dock med några års mellanrum.
NoPinky skrev:Otroligt många cykeltjuvar som det finns på detta forum.![]()
Om det är så ok att stälja cyklar, så förmodar jag att det är helt ok när någon stjäl era hojar.![]()
Jag menar hoj som hoj och brottet är ju stöld i båda fallen.
Menar du seriöst att du tycker att det är skillnad att stjäla en billig sak och en dyr sak?honkiie skrev:Menar du seriöst att du inte tycker det är någon skillnad på att stjäla cyklar och motorcyklar?
NoPinky skrev:Otroligt många cykeltjuvar som det finns på detta forum.![]()
Om det är så ok att stälja cyklar, så förmodar jag att det är helt ok när någon stjäl era hojar.![]()
Jag menar hoj som hoj och brottet är ju stöld i båda fallen.
John skrev:Menar du seriöst att du tycker att det är skillnad att stjäla en billig sak och en dyr sak?
honkiie skrev:Jo det är det verkligen. Att stjäla en hoj i kanonfyllan är ganska mycket värre än att ta en olåst kärringcykel som kostar 100kr på återbruket, då det väl har hänt så har man väl knappast satsat på fetaste gt modellen eller liknande direkt. Man är också ganska mycket farligare på en motorcykel. Menar du seriöst att du inte skulle bli argare om någon stal din motorcykel än din cykel?
John skrev:Hur ofta har man koll på sakers värde på kanonfyllan?
Men vart går gränsen mellan en billig sak och en dyr sak? Är det fel att stjäla en cykel för 2000?
Om det är okej att sno en damtralla (snarare ~1000kr), då borde det väl vara okej att sno en billigare mobiltelefon?
Jag skulle bli argare om de stal motorcykeln, givetvis. Men det är mest för att jag har högre självrisk där.![]()
Nej, det är fortfarande någon annans egendom.honkiie skrev:Menar du seriöst att du inte tycker det är någon skillnad på att stjäla cyklar och motorcyklar?
Kawwa skrev:Jag tror inte att det blir någon som kastar någon sten....![]()
Vad gäller dumheter på fyllan så har jag inget som helst problem med mitt samvete.Kawwa skrev:Glöm inte att det kan röra sig om gamla synder! Bara för att man tog en cykel på fyllan när man var 17 så innebär det inte att man tycker att man gjorde rätt den kvällen för 18 år sedan. Man kanske inte är ute och nyper en cykel varje helg bara för att man gjorde vad de flesta fulla människor har gjort någongång i sitt liv. Man brukar mogna och sluta med dumheter, men mellan 15-25 så gör de flesta saker som dom inte gör sen när dom passerar 30. Den som har helt rent i sitt samvete kan kasta första stenen! Jag tror inte att det blir någon som kastar någon sten....![]()
ambulans skrev:Undrar vad de är som gör att vägkoner är så poppis![]()
vägverket måste ju sakna oerhörda mängder såna ... skulle va kul att se nån med en vägkon på axeln, helst en som blinkar ..![]()
Gb gubben verkar vara en strong 2 :a...
NoPinky skrev:Jag brukar nämligen somna på ett ganska tidigt stadium så jag hinner aldrig med varken dumheter eller minnesluckor...![]()
spectre skrev:Ang vad jag har släpat hem så är det en jeffla massa saker.
Har kort på 2 saker. Hör av mig ifall det blir så att jag ska göra mig av med någonting.![]()
KarateKid skrev:Cirka 40 st Enirokataloger. (Under en och samma kväll i Halmstad)
![]() |
Försäljningsrekord för BMW Motorrad
Efter att ha sålt 210 408 m... |
![]() |
BMW R 18-modeller uppdateras
Screenshot BMW R 18 och ... |
![]() |
Fiffiga touringprylar
Det tyska företaget Wunderl... |
![]() |
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |