saker ni släpat hem på fyllan

Sarge

Jag, knepig? Självklart!
Gick med
30 Apr 2005
Hoj
Bandit 1200
Otroligt många cykeltjuvar som det finns på detta forum. :fatta!

Om det är så ok att stälja cyklar, så förmodar jag att det är helt ok när någon stjäl era hojar. :va
Jag menar hoj som hoj och brottet är ju stöld i båda fallen.

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
gdfs
NoPinky skrev:

Om det är så ok att stälja cyklar, så förmodar jag att det är helt ok när någon stjäl era hojar. :va

Menar du seriöst att du inte tycker det är någon skillnad på att stjäla cyklar och motorcyklar?

John

:rofl
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
FZR 1000T -91
honkiie skrev:
Menar du seriöst att du inte tycker det är någon skillnad på att stjäla cyklar och motorcyklar?
Menar du seriöst att du tycker att det är skillnad att stjäla en billig sak och en dyr sak?

Last edited:

Kawwa

Sporthojsnörd
Gick med
13 Mar 2004
Hoj
Sukka gixxer 600 K6
NoPinky skrev:

Glöm inte att det kan röra sig om gamla synder! Bara för att man tog en cykel på fyllan när man var 17 så innebär det inte att man tycker att man gjorde rätt den kvällen för 18 år sedan. Man kanske inte är ute och nyper en cykel varje helg bara för att man gjorde vad de flesta fulla människor har gjort någongång i sitt liv. Man brukar mogna och sluta med dumheter, men mellan 15-25 så gör de flesta saker som dom inte gör sen när dom passerar 30. Den som har helt rent i sitt samvete kan kasta första stenen! Jag tror inte att det blir någon som kastar någon sten.... :7peta

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
gdfs
John skrev:
Menar du seriöst att du tycker att det är skillnad att stjäla en billig sak och en dyr sak?

Jo det är det verkligen. Att stjäla en hoj i kanonfyllan är ganska mycket värre än att ta en olåst kärringcykel som kostar 100kr på återbruket, då det väl har hänt så har man väl knappast satsat på fetaste gt modellen eller liknande direkt. Man är också ganska mycket farligare på en motorcykel. Menar du seriöst att du inte skulle bli argare om någon stal din motorcykel än din cykel?

John

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
FZR 1000T -91
honkiie skrev:
Jo det är det verkligen. Att stjäla en hoj i kanonfyllan är ganska mycket värre än att ta en olåst kärringcykel som kostar 100kr på återbruket, då det väl har hänt så har man väl knappast satsat på fetaste gt modellen eller liknande direkt. Man är också ganska mycket farligare på en motorcykel. Menar du seriöst att du inte skulle bli argare om någon stal din motorcykel än din cykel?

Hur ofta har man koll på sakers värde på kanonfyllan?

Men vart går gränsen mellan en billig sak och en dyr sak? Är det fel att stjäla en cykel för 2000?
Om det är okej att sno en damtralla (snarare ~1000kr), då borde det väl vara okej att sno en billigare mobiltelefon?

Jag skulle bli argare om de stal motorcykeln, givetvis. Men det är mest för att jag har högre självrisk där. :hihi

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
gdfs
John skrev:
Hur ofta har man koll på sakers värde på kanonfyllan?

Men vart går gränsen mellan en billig sak och en dyr sak? Är det fel att stjäla en cykel för 2000?
Om det är okej att sno en damtralla (snarare ~1000kr), då borde det väl vara okej att sno en billigare mobiltelefon?

Jag skulle bli argare om de stal motorcykeln, givetvis. Men det är mest för att jag har högre självrisk där. :hihi

Nog har jag stulit nån cykel men det var ändå några år sen iaf. Hursomhelst så har det bara handlat om riktiga jävla lik. Såna så att jag är säker på att du får en finare för en hundring ungefär. Brukar ställa dom vid nån väg också så att ägarna kan hitta igen den igen. Nöden helgar medlen, ifall jag fick välja mellan att gå en mil mitt i natten eller stjäla en billigcykel för att ta mig hem tusen gånger fortare och lättare skulle jag nog välja cykeln. Nuförtiden har man ju dock pengar och förhoppningsvis numret till taxi så att man hamnar som aldrig i den situationen längre.

bad santa

erkänd fortåkare
Gick med
4 Feb 2005
Hoj
:(
lite små saker har man hittat här o var efter en kväll ute.
mest skrämande en lapp med ett telefon numer med texten på slutet puss från pontus :va (inte är jag gay men man undra vart man hade gått den kvällen)

en morgon låg det ett 10tal parkerings bötes lappar på köksbordet ingen av dom va mina :3freak

en gammal jobbar kompis fyllna till på en djurmarknad kom hem med en iller och tre höns. fick sanera sitt vardagsrum :rofl

Sarge

Jag, knepig? Självklart!
Gick med
30 Apr 2005
Hoj
Bandit 1200
Kawwa skrev:
Glöm inte att det kan röra sig om gamla synder! Bara för att man tog en cykel på fyllan när man var 17 så innebär det inte att man tycker att man gjorde rätt den kvällen för 18 år sedan. Man kanske inte är ute och nyper en cykel varje helg bara för att man gjorde vad de flesta fulla människor har gjort någongång i sitt liv. Man brukar mogna och sluta med dumheter, men mellan 15-25 så gör de flesta saker som dom inte gör sen när dom passerar 30. Den som har helt rent i sitt samvete kan kasta första stenen! Jag tror inte att det blir någon som kastar någon sten.... :7peta
Vad gäller dumheter på fyllan så har jag inget som helst problem med mitt samvete.
Jag brukar nämligen somna på ett ganska tidigt stadium så jag hinner aldrig med varken dumheter eller minnesluckor... :tummenupp

Speed955i

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2005
Hoj
Triumph Speed Triple 955i
I ungdomens glada dagar träffade jag på en "skönhet" på krogen i fyllan. Åkte hem till henne och krökade lite mer. Därefter är det lite luddigt men jag har för mig att det blev naket. I alla fall på morgonen när jag vaknade hemma hittade jag ett par riktigt menskladdiga trosor i kallingarna och det smakade SKIT i truten! Man får en tanke på var har jag varit med truten?! :confused:

Emmi

Fortfarande orange bleeder...!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
ambulans skrev:
Undrar vad de är som gör att vägkoner är så poppis :va
vägverket måste ju sakna oerhörda mängder såna ... skulle va kul att se nån med en vägkon på axeln, helst en som blinkar .. :rofl

Gb gubben verkar vara en strong 2 :a...

Under vår skydiving-kurs snodde en polare en sån vägkon nånstans ifrån på fyllan.
Sen satte han den på huvudet och övade "uthopp ur flygplan". Dvs; man hoppar ett steg åt sidan, ställer sig med armar och ben rakt ut och skriker "ettusen, tvåtusen, tretusen (varpå man låtsas dra en fallskärm), fyratusen". Allt finns filmat, skitkul att visa för kursledaren dagen efter. Konen försvann på natten men vi hämtade den dagen efter och nu står den i klubbstugan på fallskärmsklubben.

Finns diverse skydiving-skämt om den på klubben nu.

KarateKid

Ny medlem
Gick med
12 Apr 2003
Hoj
Svart ZX-10R -04
Cirka 40 st Enirokataloger. (Under en och samma kväll i Halmstad)
2 st byggnadsskyltar 3x1 meter. (Samma kväll i Halmstad)
Ett 25 meter långt flaggspel.
Danmarks flagga (den var minst 4 meter lång).
Några GB-glass gubbar.
Casper Janebrinks ena sko. (Sångaren i Arvingarna)
Drivor av McDonalds brickor.
Kärleksvatten välsignat av Tomas DiLeva.
Potatismos i fickorna på jeansen... m.m m.m

ultimate_TF

Ny medlem
Gick med
14 Jun 2005
Hoj
...
spectre skrev:
Ang vad jag har släpat hem så är det en jeffla massa saker.

Har kort på 2 saker. Hör av mig ifall det blir så att jag ska göra mig av med någonting. :tungan

Jag tror jag hade en precis likadan som den på bild två...men en natt hörde jag någon skråla något om "supa" och "bajen, bärs och rakade brudar", och på morgonen var den borta! :va Ska nog skaffa en ny snart, jävligt praktiska faktiskt! :tummenupp :hihi

John

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
FZR 1000T -91
KarateKid skrev:
Cirka 40 st Enirokataloger. (Under en och samma kväll i Halmstad)

Märkligt vad målmedveten man kan vara på fyllan ändå... det var ju förmodligen inte 40 kataloger i en prydlig hög som stog på gatan...
En där, en där. Hoppsan, en där också.

:banana

Lartes

Lartes v1.02
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Borta
Jag måste också bekänna färg då

En gång fick jag liksom med mig en hel (läs oanvänd) tändsticksask hem.
Eller alltså man fick 1st men jag tog två.
Det var nära att vakten tog mig, men jag han slinka undan.

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy