Tammer
Gudomlig sporthojare
Ajdå. Först hjälmtvång för moppe och nu körkort. Vart är världen på väg?Idag behöver man nån form av körkort även för klass 2 vet jag.
Ajdå. Först hjälmtvång för moppe och nu körkort. Vart är världen på väg?Idag behöver man nån form av körkort även för klass 2 vet jag.
Ja, så det är liksom ingen mening med att köpa en ”25-moppe”.Idag behöver man nån form av körkort även för klass 2 vet jag.
Japp, tror man får köra utan körkort om man fyllde 15 före 2009 eller nåt sånt.Ja, så det är liksom ingen mening med att köpa en ”25-moppe”.
Det är bara vi som är tillräckligt gamla som får köra ”av hävd”.
Ja, så är det.Japp, tror man får köra utan körkort om man fyllde 15 före 2009 eller nåt sånt.
Eller så har man hunnit bli så gammal och tjurskallig att man kör ändå. Utan körkort. Vad är det värsta som kan hända..?Ja, så är det.
Så när ni ser mig susa fram i ur & skur med en klass 2 moppe, då vet ni att det har gått åt pipan med körkortet
Köpte nyligen en beggad Honda SH150 för att köra genom stan till garaget. Funkar fint för det och väldigt glad att det blev en med stora hjul. Enorm skillnad i stabilitet. Priset var ungefär hälften av det som nämns som budget.Jag funderar på att komplettera Super Adventure'n med en scooter.
Mest för jobbpendling på max 70 väg och enkelheten i dagligt användande.
Den jag tittar (mest) på är Yamahas Nmax 155.
Budget 40-50lax.
Frågebatteri incoming...
Någon här som har en Nmax 155?
Övriga tankar till det valet?
Finns det andra bättre för pengarna?
Gissar att den funkar på upp till 90 vägar men kan man också köra några mil 100-110 väg?
Annat att tänkta på som scooterförare?
Delar din recension. Jag har haft både SH150 och 300, och skillnaden är enligt min uppfattning ungefär som du skriver. Jag trodde nog att 300:an skulle gå något bättre i jämförelse, men skillnaden är "mer stadig"Köpte nyligen en beggad Honda SH150 för att köra genom stan till garaget. Funkar fint för det och väldigt glad att det blev en med stora hjul. Enorm skillnad i stabilitet. Priset var ungefär hälften av det som nämns som budget.
Gjorde en 26-milatripp häromdagen, inte optimalt en större scooter hade varit trevligare men hänger ju med trafiken utan att få bekymmer. Även på E4 från Upplands-Väsby norrut trots att det då är närmare full gas och blåsigt. Man planerar omkörningar även på 80-väg så en 250/300 hade nog varit att föredra om man ska långpendla på såna vägar. Framförallt för att de är lite mer hojlika.
Snålt går det ju oavsett, (0,27 på 80/90/110-vägar) och om jag använder min som avsett runt stan är det inte ens svårt att irriterar hastighetskontrollanter.
Fördelen med liten 150 är att jag lätt parkerar den framför fruns bil i samma ruta i garaget, en större 250 hade också gått (kan ställa vanliga hojen där) men varit lite krångligare att ta sig fram när alla bilar runt är på plats.
Skickat från min Pixel 7 via Tapatalk
Hade den inte funnits lite för långt bort så hade jag redan varit på väg. Den skulle göra sig bra i garaget bredvid min CS125.Dax igen att vakna till.
Den här bedöms ha oerhört kort livslängd på Blocket:
Scooter säljes i hela Sverige | Blocket
Blocket är hela Sveriges marknadsplats inom kategorin scooter säljes i hela sverige med över 811 annonserwww.blocket.se
View attachment 497158
Du hade rättDax igen att vakna till.
Den här bedöms ha oerhört kort livslängd på Blocket:
Blocket är hela Sveriges marknadsplats inom kategorin scooter säljes i hela sverige med över 811 annonserwww.blocket.se
View attachment 497158
Ny chans för er som var så nära att knipa den förra:Du hade rätt
Jag har haft TRE stycken!! Alla kostade under 10.000:- iof var det över tio år sen.Ny chans för er som var så nära att knipa den förra:
Nu börjar den dessutom närma sig sitt rätta värde!
View attachment 497490
Jävligt kul! Den är så lång att den liksom kommer i självsvängning på mitten.För sent. Grattis till den som lyckades! Kanske, jag vet inte hur kul den är om man ska använda den...
View attachment 496922
Den där är väl någonstans i gränslandet kan jag tycka, men de är helt klart trevliga.Den här kvalar väl in som "scooter", eller?
Tyvärr verkar den inte plockas in i Sverige lägre, lite synd
View attachment 497491
Jaa, du vet. Det var ju före pandemin och Ukraina-kriget. Det är andra priser nu...Jag har haft TRE stycken!! Alla kostade under 10.000:- iof var det över tio år sen.
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar
Foto: Liza Simonsson Fra... |
|
Var femte trafikant respekterar inte stopplikten
En ny undersökning där Riks... |
|
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|