SD unplugged

Status
Ej öppen för fler svar.

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Hoj
KTM 1090 ADV-R
Svårt att svara på frågan förstås. :rolleyes:

Nej. jag anser bara att det är att tala för döva öron.
Till viss del har du rätt, det är ju en störning på den helgade demokratiska ordningen. Att SD-åhörarna känner obehag av några spinkiga kycklingknyckare tror jag däremot inte på.
Och det är inte extra synd om SD. Du grät gissningsvis inga floder efter händelserna i Kärrtorp?

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Onekligen stor komik då Åkesson faller fritt inför öppen ridå när han tar ord som "antidemokrater" om andra i sin mun :fakta

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Hoj
KTM 1090 ADV-R
Så länge det inte är brottsligt att va idiot så r det sannolikt brottsoffret som bör uppmärksammas, i en rättsstat.

Det är rätt. Emellertid så förstår du säkert att jag menar att det var ju inte guds renaste ängel som som blev brottsoffer, därav mina något dämpade sympatier.

BeyondEvil

*****ninja
Gick med
9 May 2012
Hoj
Vita faran!
Det är rätt. Emellertid så förstår du säkert att jag menar att det var ju inte guds renaste ängel som som blev brottsoffer, därav mina något dämpade sympatier.

Så, om en kvinna (eller man för den delen :rolleyes:) som inte heller är "guds renaste ängel", blir våldtagen, ska man även då ha "något dämpade sympatier"? :hets

:arsele:tuttar:D

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
Nej. jag anser bara att det är att tala för döva öron.
Till viss del har du rätt, det är ju en störning på den helgade demokratiska ordningen. Att SD-åhörarna känner obehag av några spinkiga kycklingknyckare tror jag däremot inte på.
Och det är inte extra synd om SD. Du grät gissningsvis inga floder efter händelserna i Kärrtorp?

Du drar alltså paralleler mellan de här händelserna? Sjukt, men det bevisar också hur en hatfylld vänsterhjärna fungerar.

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Hoj
KTM 1090 ADV-R
Du drar alltså paralleler mellan de här händelserna? Sjukt, men det bevisar också hur en hatfylld vänsterhjärna fungerar.

Var där inte en rätt fredlig, demonstration mot rasism som fick en störande skara motdemonstranter mot sig?
Inte haltar jämförelsen.
Och min hjärna är inte hatfylld, tvärtom. Skulle den vara det skulle jag väl också vara ute och skära i guds änglar och demokratins försvarare? Eller möjligen i deras antagonister?

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
Var där inte en rätt fredlig, demonstration mot rasism som fick en störande skara motdemonstranter mot sig?
Inte haltar jämförelsen.
Och min hjärna är inte hatfylld, tvärtom. Skulle den vara det skulle jag väl också vara ute och skära i guds änglar och demokratins försvarare? Eller möjligen i deras antagonister?

1. Ett demokratiskt valt parti(med enligt opinionsundersökningar ca 10% av väljarna) är ute på sin valrörelse med en handfull personer. Då dyker hundratals människor upp och antingen kastar ägg, skriker hatord åt dem eller vänder dem ryggen och attackerar de som vill lyssna på det politiska partiet.

2. Politiska grupper och andra blandat med våldssamma extremistgrupper håller en demonstration med 1000(?) deltagare mot en annan sorts våldsamma extremister och blir konfronterade av 20-30st av dem de demonstrerar emot.

Utan att lägga några värderingar i vad som är bra eller dåligt så ser jag inget samband förutom att det rör sig om folksamlingar och arenan är politik, om än i väldigt olik skepnad.

Varför skulle någon gråta över att våldsextremist 1 blir knivhuggen av våldsextremist 2 och den senare hamnar bakom lås och bom i 6,5 år (minus den obligatoriska ofattbara strafftidsrabatten)?

Last edited:
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...