SD unplugged

Status
Ej öppen för fler svar.

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Sverige utvecklar och forskar en hel del skulle jag tro. Att även anamma vad andra gör ingår ju i det.
Trebarnsmodern får ju företräde i så fall för att hon har barn, och då är ju fokus tillbaka på barnen.

Jo, man får kika på vårdprioritering, men grunden i systemet är väl ungefär vad jag snackar om?

Du menar att det är risk att hennes barn avlider om hon inte längre lever? Tror snarare det är så att hennes existens som vårdnadshavare besparar samhället ökade utgifter.

Sverige åker snålskjuts på kapitalistländer... Visst sker forskning och utveckling, men hur mycket av det sker på ny mark?

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
Hur kan du dra den slutsatsen av ovanstående?

Det var en konstig slutsats. Därför att den är samma som min. Har du blivit vek? Spelat blockflöjt? Klätt dig i batiktröja?

Att sedan BoSoZoKu kan dra de slutsatser han drar är helt obegripligt.

Enligt BoSoZoKu skulle jag alltså tyckt att han var mer värd än mina andra grannars barn.
Det är en slutsats som är helt absurd.

Det är inte alls obegripligt och vi tycker inte alls samma. Du skriver att en människa föds med litet värde och det kan öka. Enligt mig är ett nyfött barn alltid oskyldigt och därmed kan man inte öka i värde efter det. Men du kanske tycker att ditt människovärde är högre än en bebis för att du hjälpt Agda över gatan?

Och det andra är inte heller konstigt. Jag skriver "vänstern" och med det dalt man från vänsterhåll gör med brottslingar, inte minst pedofiler, och öppnar gränser helt till vissa länder med motiveringen att man ska hjälpa alla (visserligen även populärt hos Reinfeldts "högerparti") gör det tydligt för mig att man har den inställningen. I alla fall i praktiken. Och frågar du mig är det inte vad man säger eller skriver som betyder mest utan hur man agerar.

"Har han begått systematisk våldtäkt och tortyr i sitt hemland? Hujedamej, då riskerar ju stackarn fängelse! Nä då måste vi ta hit honom och hela hans släkt. De har ju inga gym eller gruppsamtal på fängelserna därnere." Liknande scenarion motiveras inte sällan med humanistiska skäl och gärna med snacket om alla människors lika värde. Ren bs förstås.

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Hoj
KTM 1090 ADV-R
Det är inte alls obegripligt och vi tycker inte alls samma. Du skriver att en människa föds med litet värde och det kan öka. Enligt mig är ett nyfött barn alltid oskyldigt och därmed kan man inte öka i värde efter det. Men du kanske tycker att ditt människovärde är högre än en bebis för att du hjälpt Agda över gatan?

Och det andra är inte heller konstigt. Jag skriver "vänstern" och med det dalt man från vänsterhåll gör med brottslingar, inte minst pedofiler, och öppnar gränser helt till vissa länder med motiveringen att man ska hjälpa alla (visserligen även populärt hos Reinfeldts "högerparti") gör det tydligt för mig att man har den inställningen. I alla fall i praktiken. Och frågar du mig är det inte vad man säger eller skriver som betyder mest utan hur man agerar.

"Har han begått systematisk våldtäkt och tortyr i sitt hemland? Hujedamej, då riskerar ju stackarn fängelse! Nä då måste vi ta hit honom och hela hans släkt. De har ju inga gym eller gruppsamtal på fängelserna därnere." Liknande scenarion motiveras inte sällan med humanistiska skäl och gärna med snacket om alla människors lika värde. Ren bs förstås.

Fria tolkningar. Stabilt.

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
Jag tycker det är rimligt att utgå ifrån att dina tolkningar är fakta och inte tolkningar!

Ja, eller hur. Eller daltas det inte nåt oerhört med brottslingar och tar vi inte emot i princip helt kravlöst vem som helst?

Då så. Klart!

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Det finns hopp. Av förstagångsväljarna fick SD "bara" 6%. Det är bara att konstatera att ungdomar är smartare än vuxna :fakta

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Hur länge tror SD Jimmie och SD svansen att låta bli att svara på frågor från media kommer att fungera ens för sina egna väljare? Till nästa val??

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Hur länge tror SD Jimmie och SD svansen att låta bli att svara på frågor från media kommer att fungera ens för sina egna väljare? Till nästa val??

Mupp!

http://www.svd.se/nyheter/valet2014/akesson-om-samarbetet-i-eu_3600834.svd

[h=1]SD vill samarbeta med Ukip och Dansk Folkeparti[/h] Sverigedemokraterna har varit fåordiga kring vilka partier de vill samarbeta med i EU-parlamentet. Nu säger Jimmie Åkesson till SVT att Dansk Folkeparti och Ukip är de partier som SD skulle känna sig "bekväma med".

Tog säkert 15 timmar :hihi

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Fast de behöver minst fyra länder till och minst 25 mandat för att få en grupp.
Så det är nog inte alldeles klart ännu...

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S