SD unplugged

Status
Ej öppen för fler svar.

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Tycker jag är ganska tydlig med att det inte är dig jag definierar som nazistmupp.

Finns det seriösa journalister och författare som kan bekräfta att vi importerar massor av analfabeter? I så fall får jag ju backa tillbaka och erkänna att jag haft fel. Kan du länka eller namnge någon?
Det förfaller ju för mig väldigt konstig att just analfabetism skulle vara överrepresenterat bland invandrare men vad vet jag om de genpolerna i andra länder.

Har jag sagt massor?

Det räcker med en enda för mitt exempel.

Kan du för en sekund försöka se helhetsbilden och inte hänga upp dig på detaljer?

Svara på den enkla frågan:

Är det fel att begära en öppen debatt om frågan som tar de problem vi har i samhället på allvar och jobbar mot en lösning istället för ett försvar?

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Rent ideologiskt är jag för obefintliga gränser. Men jag är då också för eget ansvar som sträcker sig långt bortom dagens minimala "krav" på individen.

I den verkliga världen tror jag inte något av dem är särskilt positivt för någon på lång sikt.

renkött

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Apr 2011
Hoj
Honda VFR800
Tycker jag är ganska tydlig med att det inte är dig jag definierar som nazistmupp.

Finns det seriösa journalister och författare som kan bekräfta att vi importerar massor av analfabeter? I så fall får jag ju backa tillbaka och erkänna att jag haft fel. Kan du länka eller namnge någon?
Det förfaller ju för mig väldigt konstig att just analfabetism skulle vara överrepresenterat bland invandrare men vad vet jag om de genpolerna i andra länder.

Det som stör mig är bristen på forskning som plattar till de invandrarfientliga argumenten. Det är kanske inte lätt att ta död på alla argument men någonstans borde man väll kunna börja?

crossniklas

Scooterbög
Gick med
27 Feb 2005
Hoj
SR172
Glömmer helt att jag inte kommenterat trådens ämne. Ganska intressant pinsamt att man sparar dessa godbitar på partimedlemmarna när man märker att SD ökar i undersökningarna. Det ska bli intressant att se vad media har sparat till valet 2014. Oavsett är det intressant att det är så tydligt att vi inte har en fungerande demokrati när man så tydligt ser den tredje statsmakten uträttar regeringens ärenden. :)

Bettskena: Jag är nationalist och sverigevän. Vad får jag för stämpel av dig?

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Oavsett är det intressant att det är så tydligt att vi inte har en fungerande demokrati när man så tydligt ser den tredje statsmakten uträttar regeringens ärenden. :)

Detta är väl snarare ett tecken på att vi lever i en fungerande demokrati!? En demokrati kännetecknas bl.a. av att folkets åsikter företräds av förtroendevalda. Det är väl inte mer än rätt att förtroendet dras tillbaka och de befrias från sitt förtoendeuppdrag Om dessa företroendevalda betett sig som djävla as mot folk på stan och därefter håller varandra om ryggen, ljuger och dessutom lägger ut en film i syfte att svartmåla och stämpla en person som lögnare efter att denne vittnat om händelserna för att till sist, om än ett par år senare, avslöjas av sin egna film....

En demokrati kännetecknas även av att media kan granska och rapportera om de förtroendevaldas förehavanden, särskillt de gånger då de gör sådant som kan rubb förtroendet.
Tycker du att "den tredje stadsmakten" skulle struntat i att skriva om Juholts och Monas affärer som sänkte Sossarna till sina lägsta nivåer någonsin?
Eller vill du rida ut på din vite springare och försvara Anna Sjödin som noggrant tjärades och fjädrades efter tumultet på Crazy Horse och som gjorde henne till ett minne blott inom politiken?

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
Du får gärna länka mig någon nyhetssida som ger mig ovinklade nyheter, du som verkar besitta sanningen?

www.fokus.se

De levererar generellt objektiva, faktaspäckade artiklar om allt från ekonomi, till inrikespolitik och omvärldsbevakning på ett sätt som saknas i så gott som all övrig nyhetsmedia. Däremot tar de sällan ställning åt vare sig ena eller andra sidan. Perfekt för den som tänker själv, alltså. Veckomagasin, men finns som synes även på nätet.

Last edited:

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Jo, jag har läst om analfabeterna många gånger och när nazisitmupparna skriver så må det vara hänt för dom kan ju knappt skriva och läsa själva och än mindre förstår dom väl skillnaden på en analfabet och någon som aldrig lärt sig läsa. Men jag förväntade mig bättre av en bildad människa som dig.

Snabb koll på internettet säger
analfabet {adj.}
illiterate (not being able to read or write) {adj.}

Om jag inte minns fel var 97% av somalierna analfabeter för 10 år sen, vad ska dom jobba med här?

Det som skulle vara fint vore om alla "humana" människor kunde vara med och ha en riktig diskussion politiskt (alla "vanliga" partier), om vad syftet är (arbetsinvandring/flyktinginvandring, antal och summa pengar det ska kosta (som allt annat) istället för ett gäng floskler.

Pratade i helgen med en tant på 75 år som vänt från sosse till SD (blev lite förvånad), hon är både akademiker och från "finare" kretsar, men med Göran Perssons stöld av pensionspengar och ständiga besparingar inom skola/sjukvård/pensioner samtidigt som det inte finns ett "köptak" när det just gäller invandringen så fick det henne att byta parti. Hon är inte en nazist som vill bygga gaskamrar :)

Jag skulle tro att en stor del av SDs stöd just är pensionärer som känner sig överkörda av de vanliga partierna,
och dom är många.

Det handlar om vanliga människor som ogillar politikerna mer än invandrare, vilket är svårt för folk som vill ha allt svart eller vitt.

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Det som stör mig är bristen på forskning som plattar till de invandrarfientliga argumenten. Det är kanske inte lätt att ta död på alla argument men någonstans borde man väll kunna börja?

Om forskningen syfte är att "platta till argument" från ett visst håll så är det inte forskning, då är det populistisk propaganda.

Jag efterlyser riktig forskning. Jag vill inte ha argument vare från svagbegåvade nazis (som ovan i tråden) eller militanta anti-rasister (som resten av tråden). Jag vill ha sakliga, oberoende och induktiva forskningsstudier med ansatsen att söka lösningen på de samhällsproblem vi de facto har idag. Sannolikt behöver det begränsas och delas in i olika studier som siktar på t.ex kriminalitet, arbetslöshet, socioekonomisk tillhörighet, föreningsaktivitet osv..

crossniklas

Scooterbög
Gick med
27 Feb 2005
Hoj
SR172
Detta är väl snarare ett tecken på att vi lever i en fungerande demokrati!? En demokrati kännetecknas bl.a. av att folkets åsikter företräds av förtroendevalda. Det är väl inte mer än rätt att förtroendet dras tillbaka och de befrias från sitt förtoendeuppdrag Om dessa företroendevalda betett sig som djävla as mot folk på stan och därefter håller varandra om ryggen, ljuger och dessutom lägger ut en film i syfte att svartmåla och stämpla en person som lögnare efter att denne vittnat om händelserna för att till sist, om än ett par år senare, avslöjas av sin egna film....

En demokrati kännetecknas även av att media kan granska och rapportera om de förtroendevaldas förehavanden, särskillt de gånger då de gör sådant som kan rubb förtroendet.
Tycker du att "den tredje stadsmakten" skulle struntat i att skriva om Juholts och Monas affärer som sänkte Sossarna till sina lägsta nivåer någonsin?
Eller vill du rida ut på din vite springare och försvara Anna Sjödin som noggrant tjärades och fjädrades efter tumultet på Crazy Horse och som gjorde henne till ett minne blott inom politiken?

Jag har inte påstått att media inte ska granska politikernas misstag, just nu i detta fall SD. Bara för att media tar upp dessa och liknande fall gör de kompetenta. Varför skulle de bita den hand som föder dem? Bara att se deras smörande till MP och deras hat mot SD. Nej slopat presstöd så ska jag inte gnälla över deras agenda.

Coola Ola: Tack, ska kolla in sidan.

Varför tror du man duckar för frågan? Det finns inga argument som gör lögner sanna.

Har inte koll på datum. Men har för mig att den 25 november ska SSU krossa invandringsfientliga myter på nätet, framförallt på flashback. Det blir en uppesittarkväll om något! :)

Jag efterlyser riktig forskning. Jag vill inte ha argument vare från svagbegåvade nazis (som ovan i tråden) eller militanta anti-rasister (som resten av tråden). Jag vill ha sakliga, oberoende och induktiva forskningsstudier med ansatsen att söka lösningen på de samhällsproblem vi de facto har idag. Sannolikt behöver det begränsas och delas in i olika studier som siktar på t.ex kriminalitet, arbetslöshet, socioekonomisk tillhörighet, föreningsaktivitet osv..

Affe kanske har någon statistik av intresse. Oberoende kan man aldrig få, inte ens av BRÅ.

http://affes.wordpress.com/

Last edited:

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
...det är intressant , att det finns ett sådant utbrett motstånd, vid att kalla sd för en rasistisk organisation; en fascistisk organisation.

Fast det var ju inte det jag reagerade på för just den delen håller jag med dig helt om. Jag syftade bara på när du kallade ALLA VÄLJARE för rasister, det är att gå väldigt långt och jag tror inte att det ligger till på det viset även om merparten antagligen är lika korkade som partimedlemmarna själva som med största sannolikhet är rasister hela bunten.

Skulle man stolpa upp vad en rasist är så skulle jag säkerligen platsa in på det men det är för att jag ogillar merparten av människor då merparten är ganska korkade, jag lägger ingen vikt vid hudfärg. Religion däremot, fast då jag avskyr precis all religion så spelar det mindre roll.

Jag skulle önska att Moderaterna, det parti jag röstar på, gjorde mer för Svensk ekonomi och då dels genom att lyfta invandringsfrågan och allt däromkring. För att det kostar flis med invandring är ju ingen nyhet och jag är övertygad om att det går att effektivisera det hela (sparka en del stolpskott på migrationsverket samt sänka deras löner till exempel) och verkligen fokusera på utsatta grupper som i dagsläget kanske hamnar i skymundan många gånger. Vilka grupper det är vet jag inte, jag är bara övertygad om att de finns där ute.

Och sen kan vi köra ett utbytesprogram som jag tror skulle gå hem i stugorna;
När vi har en helsvensk återfallsförbrytare så skickar vi honom till valfritt land där det finns flertalet medborgare med önskan om en bättre framtid i Sverige och som skulle göra stor skillnad jämfört med återfallsförbrytaren. Status quo liksom, borde funka perfekt.

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Senast för några månader sen var det upprop för en asylsökande (Iranier om jag minns rätt) som skulle utvisas för att det blivit "snällt" i hans hemland. Han hanterade svenska i tal och skrift, han hade startat en närlivsbutik och skött sina skatteåtaganden medelst en revisor och skötte numer sin egen bokföring inkl. allt. Han upplevde själv hur han började få ett socialt nätverk och liv i sverige och trivdes hur bra som helst.

DET är arbetskraftsinvandring.

Han skulle utvisas för att han inte uppfyllde kraven för asylsökande (hot, risk etc).

Om riskfaktorn är det avgörande, varför pratar vi då om arbetskraftsinvandring?
Så det var en, skall då alla från samma område få stanna om dom pratar svenska och startar eget?

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Bara att se deras smörande till MP och deras hat mot SD.

Många språkrör som drivit runt och kallat folk nedsättande saker på stan och sedan ljugit om händelserna och lagt ut hårt redigerade videor där de kallar andra för lögnare?

Du minns att vi fortfarande pratar om personer i SD:s absolut högsta ledning va?! Det är som om Anders Borg eller Carin Jämtin varit ute och käftat med folk på fyllan...

....och när det gäller MP var det väl bara någon månad sedan man hånade någon stackars kommunalpolitiker som ätit för mycket svamp..
http://www.svt.se/nyheter/sverige/miljopartist-cia-slapper-ut-tungmetaller-over-sverige
http://www.metro.se/udda/mp-ledare-cia-sprayar-sverige-med-virus/EVHliu!YwxYOcMNa9w5o/
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article15478012.ab

...och den gången handlade det om en trädkramare med konspirationstankar...
Skulle de ta upp alla SD:are med konspirationstankar skulle de inte ha något annat att skriva om i kvällspressen...

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Har jag sagt massor?

Det räcker med en enda för mitt exempel.

Kan du för en sekund försöka se helhetsbilden och inte hänga upp dig på detaljer?

Svara på den enkla frågan:

Är det fel att begära en öppen debatt om frågan som tar de problem vi har i samhället på allvar och jobbar mot en lösning istället för ett försvar?

Så det räcker med att en enda analfabet kommer hit så kan man använda det som exempel att svinga i debatten? Och sedan säger du att jag ska se helheten och inte hänga upp mig på detaljer? Jorå....

Visst kan man ha en öppen debatt men då måste man ju ha sakliga grunder för sina påståenden.

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Så det var en, skall då alla från samma område få stanna om dom pratar svenska och startar eget?

För MIG (med demokrati måste tydligen ni andra få ha en åsikt, tyvärr) får gärna alla som startar eget eller skaffar annat jobb, lär sig språket, följer svensk lag och bryr sig om att förstå den sociala kod som gäller här både komma hit och stanna.

Som 2takt tagit upp så behöver vi arbetskraften. Ovan person kommer sannolikt också fostra sina barn till att man ska göra rätt för sig vilket ger win-win för vårt BNP både på kort och lång sikt.

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Så det räcker med att en enda analfabet kommer hit så kan man använda det som exempel att svinga i debatten? Och sedan säger du att jag ska se helheten och inte hänga upp mig på detaljer? Jorå....

Visst kan man ha en öppen debatt men då måste man ju ha sakliga grunder för sina påståenden.

Du svarade inte på frågan

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08

Affes.. jorusåatte.. Sist vi bad dig vara saklig kom en bild från avpixlat och nu kommer Affes...
Jag tror faktiskt jag lämnar diskussionen för en stund får du och jag kommer inte nå varandra.

Tycker du på allvar att en sida med den här bilden på första sidan verkar vara en pålitlig och objektiv sida? :va

romson_vi_har_rad.jpg

Last edited:

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris

Hur kan man ha en saklig debatt när sakfrågan aldrig lyfts?

Hur kan man ha en saklig debatt när det inte forskas i ämnet?

Hur kan man ha en saklig debatt när vissa resultat i en eventuell studie är "tabu"?

crossniklas

Scooterbög
Gick med
27 Feb 2005
Hoj
SR172
Många språkrör som drivit runt och kallat folk nedsättande saker på stan och sedan ljugit om händelserna och lagt ut hårt redigerade videor där de kallar andra för lögnare?

Du minns att vi fortfarande pratar om personer i SD:s absolut högsta ledning va?! Det är som om Anders Borg eller Carin Jämtin varit ute och käftat med folk på fyllan...

....och när det gäller MP var det väl bara någon månad sedan man hånade någon stackars kommunalpolitiker som ätit för mycket svamp..
http://www.svt.se/nyheter/sverige/miljopartist-cia-slapper-ut-tungmetaller-over-sverige
http://www.metro.se/udda/mp-ledare-cia-sprayar-sverige-med-virus/EVHliu!YwxYOcMNa9w5o/
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article15478012.ab

...och den gången handlade det om en trädkramare med konspirationstankar...
Skulle de ta upp alla SD:are med konspirationstankar skulle de inte ha något annat att skriva om i kvällspressen...

Och jag har fortfarande inte påstått att media gjort något fel som visat en video där medlemmar från partitoppen svinar runt.

Det enda jag påstod vara intressant att de valde att släppa en två år gammal video , passande just nu när SD:s siffror visar högre än någonsin.

Du får inte klaga på Affes sida nu. Den är laddad med statistik och massor av roliga bilder! :D

Jag har inte heller påstått att den är saklig, objektiv eller oberoende. Läser du vad jag skriver ens?

Last edited:
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...