Two stroke man
Gudomlig sporthojare
Snabb koll på internettet säger
analfabet {adj.}
illiterate (not being able to read or write) {adj.}
Om jag inte minns fel var 97% av somalierna analfabeter för 10 år sen, vad ska dom jobba med här?
Det som skulle vara fint vore om alla "humana" människor kunde vara med och ha en riktig diskussion politiskt (alla "vanliga" partier), om vad syftet är (arbetsinvandring/flyktinginvandring, antal och summa pengar det ska kosta (som allt annat) istället för ett gäng floskler.
Pratade i helgen med en tant på 75 år som vänt från sosse till SD (blev lite förvånad), hon är både akademiker och från "finare" kretsar, men med Göran Perssons stöld av pensionspengar och ständiga besparingar inom skola/sjukvård/pensioner samtidigt som det inte finns ett "köptak" när det just gäller invandringen så fick det henne att byta parti. Hon är inte en nazist som vill bygga gaskamrar
Jag skulle tro att en stor del av SDs stöd just är pensionärer som känner sig överkörda av de vanliga partierna,
och dom är många.
Det handlar om vanliga människor som ogillar politikerna mer än invandrare, vilket är svårt för folk som vill ha allt svart eller vitt.
ok, nu inser jag att jag blandar ihop analfabet med dyslexi.
Nåväl, 100% av alla svenskar föds också som analfabeter så jag förstår ändå inte riktigt problemet med att vi tar in analfabeter. Invandrare som inte kan läsa bör ju naturligtvis sättas i skola och lära sig läsa.
Sen finns det massor med jobb där man inte behöver kunna läsa och invandrare brukar ju ändå oftast hamna på de lågkvalificerade jobben.