VBK
Mas.
Last edited:
Det är just för att jag kräver fakta som jag inte köper SDs retorik och jag anser det upp till SD att bevisa sina synpunkter, och fram tills dom visat bra grunder för sina åsikter så dömer jag ingen vare sig person eller grupp.
Som Xibalba vittnade om har jag också mött/hört om en hel del som utan rasistiska motiv, med akademiska och stabila bakgrunder röstat på SD i ren protest. Röster som vanligtvis gått till M eller S. Om dessa skulle ta tag i frågan, och börja ÄGA DEBATTEN och kunna presentera sakliga argument baserade på fakta så skulle dessa röster sannolikt återvinnas rätt snart. Ingen av de jag pratat med har varit direkt emot invandringen, bara jävligt less på alla floskler och det lallande som finns runt frågan.
Att sjuklövern inte vill ta debatten beror att de inte kan vinna den. Skulle de vilja ta debatten och vara ärliga med vad flyktingpolitiken verkligen kostar, både socialt och ekonomiskt- då kommer många väljare fly fältet. Denna risk vill ingen ta, därför är locket fortfarande på.
Sanning och fakta kan inte förlora i det långa loppet, oavsett hur mycket floskel man försöker dölja lögnen i.
Sen att många personer här förespråkar mångkultur är ganska intressant. T.ex. Katrineholm, där flyr Svenskarna mångkulturen så gott det går. Otroligt många där har nu flytt de kommunala skolorna tack vara deras kommunpolitiker. Vilka hycklare!
Det finns kort sagt INGA hållbara argument för att vara kategoriskt emot mångkultur och invandring.
Skulle vi stoppa invandringen såsom alla smånazis gapar om kommer Sverige oväntat snart sitta djupare i skiten än vi kan hantera och börja kriga om 32a platsen med Rumänien på välfärdstrappan.
Socialt behöver vi också mångkulturen, av den enkla anledningen att vi lever i en globaliserad värld där vi har relationer långt över nationsgränserna och bara en så enkel sak som att språkbasen inom var företag växer enormt med blandade nationaliteter är värt massor.
Kul exempel. Jag är bekant med halvhög bankchef som bor i Katrineholm, och han beskriver det som en idyll och det enda han gnäller på är att det är lite långt till riktiga städer. Men att "det är värt det för barnen".
Definiera gärna vilka alternativ du har i åtanke ...
Men du kräver ju inte fakta.
Det är väl klart det gör, om man är kategoriskt emot mångkultur & invandring. Då finns det hur många hållbara argument som helst, för deras sida.
Den sidan av debatten tycker ju lika om dina argument, dom är inte hållbara. Det är ju hela poängen med att debattera en sakfråga istället för fysiska fakta. Börjar man negligera andra sidans argument med att det inte finns några hållbara argument är det i mina ögon rent trams och debattören framstår mer som en narcissist än någon som har belägg för det han försöker förmedla.
Enligt vem? Här slänger du ur dig en ren lögn och försöker få den att framstå som någon form av sanning som ska bevisa att din sida av uppfattningen är den korrekta. Du har inga som helst belägg för detta påstående men trots det skriver du att "den andra sidan" inte har några hållbara argument?
Återigen så är detta endast en ren spekulation utifrån hur du själv väljer att se på saken. Om detta påstående nu har det minsta belägg i någon form av fakta så vore det väldigt kul & se hur pass mycket "mångkulur" det behövs i ett samhälle innan det för företagen (vilka företag?) blir "värt massor" (återigen ren spekulation).
I en kommun med över 30 000 invånare så tycker du det är ett motargument att en (1) av dina bekanta är av en annan åsikt?
Nejdu Agile, ska du slänga ur dig saker som att det finns "INGA hållbara argument" för din motsida så får du nog läsa på lite mer om debatter & dess tekniker men framförallt stödja dina teser lite bättre om du vill få någon vikt i det du skriver.
Enligt vem? Här slänger du ur dig en ren lögn och försöker få den att framstå som någon form av sanning som ska bevisa att din sida av uppfattningen är den korrekta. Du har inga som helst belägg för detta påstående men trots det skriver du att "den andra sidan" inte har några hållbara argument?
Nej, jag anser det vara debattörens(SDs) ansvar att gräva fram den fakta som krävs...
Så även om folket (bevisligen) tycker att det är en viktig fråga, så är det inte politikernas ansvar att ta tag i frågan och belysa den?
Då har vi olika definitioner på demokrati du och jag.
Är det den allmänna uppfattningen även bland politikerna, så är min M-röst mer och mer benägen att byta riktning för att tvinga fram övriga partiers fall för opinionen.
Hur många mandat behöver SD innan övriga partier tar tag i frågan tror du?
Hur långt måste det gå innan debatten handlar om problemlösning istället för ursäktande förklaringar för de problem vi har i många grupper?
Jag önskade att folk som du själv varit mer pragmatiska, och mindre villiga att släppa makten att äga frågan till SD. Om de finansierar och beställer en utredning, tror du på allvar att resultatet kommer vara oberoende då?
SD söker argument för sin sak. Jag vill se övriga partier söka en lösning på de reella problemen. Så nej, jag vill verligen inte se SD "ta ansvar" för det.
Tror inte du ska bedöma politiker efter mina åsikter...
Jag tror mer det handlar om tid än antal mandat innan övriga partier petar i frågorna.
Tråden överförd till slasken och Markus visar livstecken, snälla sätt fart på diskussionen! Vad du än säger kommer jag att tycka tvärt om, jag lovar nästan. Är SD lite för PK?filmsnutt
Tror inte ta vänstern hela tiden wt-morsa synd att empatiska argument riskerar göra opponenten ett svin.
en omelett.
Tråden , jag lovar nästan.
Är SD lite för PK?
Lösningen, enligt mig, är dock inte att förskjuta diskussionen och ignorera folks känslor. Rädslan är inte ogrundad, risken att bli misshandlad av ett gäng invandrare än avsevärt större än att bli misshandlad av ett gäng ur-svenskar, statistiskt. Att det i sin tur inte är ekvivalent med att alla invandrare misshandlar är en logik inte alla klarar av.
Det är sådant här som ger röster till SD:
http://hd.se/helsingborg/2012/11/17/90-arig-kvinna-brutalt-nedsparkad/
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |