SD unplugged

Status
Ej öppen för fler svar.

Diversion

Medlem
Gick med
14 Sep 2013
Hoj
XJ600S -99
Jag tror politikerna inte fattar sammanhangen. Det är inte den ekonomiska krisen som gör att en del tittar snett på invandrare även om den kan vara en bidragande orsak.

Är det något som sitter djupt rotat i folksjälen är det att ingen skall gå före i kön (utom möjligtvis i mycket speciella fall). En invandrare eller flykting har det inte sämre ställt än en infödd svensk som står längst ned på den ekonomiska stegen med socialbidrag eller lägsta a-kassan. Han/hon har mat, tak över huvudet och troligen fickpengar även om det inte är mycket.

I min håla så går dock invandrare och flyktingar före så fort det handlar om projekt och anställningar, i synnerhet när det gäller ungdomar. Klart att det inte uppfattas som rättvist. Bara genom att få flytta eller fly till Sverige och få uppehållstillstånd är de garanterade möjligheter till ett långt bättre liv än de skulle ha fått annars., ändå räcker det inte.

Sedan skrivs det i lokalblaskan om hur bra de är (vilket visst kan vara sant i vissa fall) och hur de är kommunens framtid medan andra uppenbarligen inte är vatten värda.

När jag läser sådant brukar jag alltid tänka "It's easier going places when you have backing"

Det är inte invandrarnas eller flyktingarnas fel utan våra politikers. Var stenhård på lika villkor i alla situationer och en stor del av främlingsfientligheten kommer att försvinna.

bonny

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2005
Hoj
Mille
Frågan är hur tätt inpå dem Bonny, Skäggot, dnl och AGV bor. Eller varför inte Reinfeldt och Sjöstedt.
Korkat argument!
Jag har inte blivit våldtagen, rånad, misshandlad, svultit, varit politiker, bott i Rysland, kört Isle of man och tusen andra saker som jag har åsikter om heller.
Ungefär som att tro att man blir en bra mekaniker för att man har en dålig bil...

Du ser för övrigt ut att gilla Frankrike. När bodde du där???

För övrigt bor jag i Landskrona. Har du säkert hört talas om...

Nu ska jag ha semster!

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
Jag bodde 12 år på Slöjdgatan i Malmö. Du kan googla adressen... flyttade till Eslöv för snart 2 år sedan och det var skönt. men jag är inte stabbo från början heller så....

Googlade och fick inget matnyttigt ut av det. Verkar ligga rätt centralt i Malmö. Du verkar dock tycka att det är något av ett ghetto? Du verkar ju även vilja att vi ska få fler stenkastarghetton eftersom det med all tydlighet är resultatet av den inkompetent förda asylpolitiken och brott-/straffpolitiken och du inte verkar ha nåt emot den men flyttar själv därifrån för att du har möjligheten. Känns "sådär" äkta faktiskt.

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
Jaså! Får man helt plötsligt ha åsikter om något utan att ha en master i ämnet? Det är till att sitta på extra höga och självgoda hästar idag märker jag.

Helt totalt värdelösa och irrelevanta liknelser förövrigt.

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
För övrigt bor jag i Landskrona. Har du säkert hört talas om...

Och? Alla som bor i Gbg bor i Bergsjön eller?

Dock borde du ju ha hört talas om eländet som verkar finnas i Landskrona. SD hade 15,8% av rösterna där 2010. Tror du också att det beror på att somalierna tar alla jobb? :rofl

Eller kan det möjligtvis bero på att man i Landskrona nuförtiden inte bara läxar upp gnälliga svenska tanter på parkeringsplatser med ord utan man slår ihjäl dem? Och att domar för liknande dåd är löjeväckande låga men ändå renderar i upploppsliknande scener i rättssalen av den dömdes(!) kränkta™ släktingar?

Nu skulle man haft strutsbilden extra högupplöst. Någon?

Last edited:

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Dock borde du ju ha hört talas om eländet som verkar finnas i Landskrona. SD hade 15,8% av rösterna där 2010. Tror du också att det beror på att somalierna tar alla jobb? :rofl

Eller kan det möjligtvis bero på att man i Landskrona nuförtiden inte bara läxar upp gnälliga svenska tanter på parkeringsplatser med ord utan man slår ihjäl dem? Och att domar för liknande dåd är löjeväckande låga men ändå renderar i upploppsliknande scener i rättssalen av den dömdes(!) kränkta™ släktingar?

Mer sånt!

/Fi

AGV

Hemmansägare
Gick med
18 Jul 2013
Hoj
Aprilia Caponord, Husqvarna Raider 13C
Och? Alla som bor i Gbg bor i Bergsjön eller?

Nu skulle man haft strutsbilden extra högupplöst. Någon?

Det som framförallt hände i Landskrona var ju varvsnedläggningen... man (S) körde ju med industristöd och körde fast staden ytterligare i gamla strukturer.

Landskrona har kvar en del äldre industrier av mindre skala. Låt oss hoppas de är konkurrenskraftiga, annars krävs det ju en politik som klarar strukturomvandlingen.

En viktig grej är att få unga pojkar utbildade för framtiden. Idag vetitusan vart vi är på väg.

AGV

Hemmansägare
Gick med
18 Jul 2013
Hoj
Googlade och fick inget matnyttigt ut av det. Verkar ligga rätt centralt i Malmö. Du verkar dock tycka att det är något av ett ghetto? Du verkar ju även vilja att vi ska få fler stenkastarghetton eftersom det med all tydlighet är resultatet av den inkompetent förda asylpolitiken och brott-/straffpolitiken och du inte verkar ha nåt emot den men flyttar själv därifrån för att du har möjligheten. Känns "sådär" äkta faktiskt.

Du verkar inte känna till Malmö alls... synd, då är du värdelös på allt som har med invandring, integration vad gäller Malmö.... Det ligger vid Möllan.

Frågan var om jag kände till något om invandrartäta områden. Huruvida du tycker jag är äkta skiter jag i.
Var bor du själv, som vet allt om "stenkastarghetton"?

AGV

Hemmansägare
Gick med
18 Jul 2013
Hoj
Varför skulle inte etnicitet, eller snarare kulturell bakgrund vara intressant för brottsstatistiken?
Barnaga exempelvis, är både tillåtet och nära nog norm i vissa delar av världen. Det är bara en av de kollisioner som kan ske för en ny i en annan stat, med andra normer och värderingar. För att få rätsida, kan en förd statistik vara en källa för utbildning av nyanlända till förmån för bättre integration. Men å andra sidan verkar det ju tabu det också.

Och för er som inte begriper just barnaga exemplet, så är det en ganska logisk koppling. Våld i hemmet, föder våld på gatan och i skolan. Agan är tillåten i 165 länder. Usch nej, fy, inte ska de överge sin kultur.

Barnagan har varit uppe i en tråd och vi var överens om att hålla koll på anglosaxerna!

AGV

Hemmansägare
Gick med
18 Jul 2013
Hoj
Nej, men diskussionen var om brott och etnicitet av olika slag. Du halka utanför din egen ståndpunkt nu.

Jag skrev ju trots allt:

Fast... jag bryr mig egentligen inte om vill definiera in folk i olika grupper i statistik eller vetenskap, bara det är relevant. Syftet har stor betydelse.

Fullt medveten om att det kan finnas t ex medicinska skäl till "rasforskning".

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
Frågan var om jag kände till något om invandrartäta områden. Huruvida du tycker jag är äkta skiter jag i.

Nej, frågan var hur tätt inpå dem du bor. Och uppenbarligen inte alls. Däremot bevisade du ju min tes desto mer eftersom du verkar tro att området runt Möllan (på 70-talet?) är samma som mitt exempel anno 2014 och DESSUTOM flyttade därifrån och att det var "skönt"! :lol

Du har rätt i att jag har dålig koll på Malmö. Jag har mest varit där och sett på fotboll och legat med halvfula lokala fruntimmer. Har aldrig fått nåt bra grepp om den staden faktiskt och tycker inte om den nämnvärt heller. "Klubbarna" stängde jävligt tidigt kommer jag ihåg. Men området runt Möllan är mig veterligen skapligt kapad av kultur/reclaim/mesvänster.

Var bor du själv, som vet allt om "stenkastarghetton"?

I ett lite för homogent område faktiskt. Hade gärna sett fler influenser från tex andra länder. Tro det eller ej. Men det är inte jag som är för den vansinniga politiken som förs nu och behöver stå till svars. Det är ni andra. Dock röstade jag i EU-valet på ett parti som är för helt öppna gränser. Men med ansvar hos individen. Trodde du inte va? Får se om du kan klura ut vad det var för parti.

Men du hade nog trivts där jag bor. 55% röstade på M i valet 2010. 1,6% på VPK, 11,9% på S och 3,6% på Mp. :tummenupp

SD hade förövrigt 3,5% och därmed rätt bra under riksgenomsnittet. Där rök väl om möjligt dnl:s felaktiga slutsatser än mer. Nä just det, helt andra faktorer spelar in om det är eu-val...

Last edited:

Diversion

Medlem
Gick med
14 Sep 2013
Hoj
XJ600S -99
Nej, frågan var hur tätt inpå dem du bor. Och uppenbarligen inte alls. Däremot bevisade du ju min tes desto mer eftersom du verkar tro att området runt Möllan (på 70-talet?) är samma som mitt exempel anno 2014 och DESSUTOM flyttade därifrån och att det var "skönt"! :lol

Du har rätt i att jag har dålig koll på Malmö. Jag har mest varit där och sett på fotboll och legat med halvfula lokala fruntimmer. Har aldrig fått nåt bra grepp om den staden faktiskt och tycker inte om den nämnvärt heller. "Klubbarna" stängde jävligt tidigt kommer jag ihåg. Men området runt Möllan är mig veterligen skapligt kapad av kultur/reclaim/mesvänster.

I ett lite för homogent område faktiskt. Hade gärna sett fler influenser från tex andra länder. Tro det eller ej. Men det är inte jag som är för den vansinniga politiken som förs nu och behöver stå till svars. Det är ni andra. Dock röstade jag i EU-valet på ett parti som är för helt öppna gränser. Men med ansvar hos individen. Trodde du inte va? Får se om du kan klura ut vad det var för parti.

Men du hade nog trivts där jag bor. 55% röstade på M i valet 2010. 1,6% på VPK, 11,9% på S och 3,6% på Mp. :tummenupp

SD hade förövrigt 3,5% och därmed rätt bra under riksgenomsnittet. Där rök väl om möjligt dnl:s felaktiga slutsatser än mer. Nä just det, helt andra faktorer spelar in om det är eu-val...

Låter som ett hyggligt område, sossar klarar jag men jag pallar inte med mp. Jag tycker deras politik är vansinnig och nu pratar jag inte om invandrarfrågan.

AGV

Hemmansägare
Gick med
18 Jul 2013
Hoj

Men du är ju inte läskunnig. Jag bodde där 2000-2012 och alltså inte på NP Möllers tid. Jag är ingen stabbo (fattar du inte ordet? Stadsbo) och bodde där mycket längre än planerat. Blev trött på kroglivet och drog till landet... Du drar en massa växlar om mig och mitt liv på ett väldigt otrevligt sätt faktiskt.

Nej, du behöver inte stå till svars och bo i invandrartätt område. Däremot är ju frågan vad du vet om hur det är att bo i ett invandrartätt område. Det är ju uppenbart att media har tagit dig på en rätt rejäl åktur. Tro inte allt du läser på internet, ett litet tips...

Jag skiter i vad mina grannar röstar på. Jag försvarar heller inte dnl:s slutsatser om du läser vad jag skriver.

Här i byn jag bor nu är en familj av sju invandrare. En av sju.... det är ju 14%! :)

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
Men du är ju inte läskunnig. Jag bodde där 2000-2012 och alltså inte på NP Möllers tid. Jag är ingen stabbo (fattar du inte ordet? Stadsbo) och bodde där mycket längre än planerat. Blev trött på kroglivet och drog till landet... Du drar en massa växlar om mig och mitt liv på ett väldigt otrevligt sätt faktiskt.

Nej, du behöver inte stå till svars och bo i invandrartätt område. Däremot är ju frågan vad du vet om hur det är att bo i ett invandrartätt område. Det är ju uppenbart att media har tagit dig på en rätt rejäl åktur. Tro inte allt du läser på internet, ett litet tips...

Jag skiter i vad mina grannar röstar på. Jag försvarar heller inte dnl:s slutsatser om du läser vad jag skriver.

Här i byn jag bor nu är en familj av sju invandrare. En av sju.... det är ju 14%! :)

Jag vet inte ens var jag ska börja. Du måste vara bland SH:s mest lättkränkta.

Vad har "invandrare" med saken att göra? Det är väl skillnad på invandrare och invandrare och hur resultatet blir bland annat beroende på hur den andra demografin ser ut. Att låta den rådande politiken fortsätta fungerar ju inte. Det fattar väl vem som helst.

Mata in hur många som helst utan tanke på följderna. Snart har varenda håla ett eget område där det kastas sten på brandmän och kravallas utan anledning. Folk som ser svenska ut rånas och svenska tjejer betraktas som horor. Rasistiska/etniska/klankonflikter pågår ständigt. Eftergifter till medeltida religionsutövning görs hela tiden. DU personligen är skyldig till detta, liksom många med dig, som röstar på de partier som har gjort detta möjligt. Skyll inte ifrån dig.

Du vill påskina att du vet hur det är att bo i Biskopsgården eller valfritt stenkastarghetto som mitt exempel handlade om. För att du har bott på Möllan? Allt ditt snack är bara drygt och helt irrelevant för du har förstås inte en aning. Du fattar inte varför folk ser SD som enda utvägen i ren desperation? Det tyder på otroligt dålig känsla för att sätta sig in i någon annans sits. Du verkar tro att någon röstar på SD för att somalierna tar deras jobb. Du pratar ju bara om jobben men sticker huvudet långt ner i sanden när det gäller brottslighet och annat ghettofierande. Herregud farbror - vakna och välkommen till 2014.

Och sluta för fan lipa som en liten flicka. Det är väldigt oklädsamt.

Last edited:
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Stora Motorcykelkatalogen 2025

Nu går vi in i slutfasen gä...

Aprilia Tuono 457

Efter framgångarna med spor...

Moto Guzzi Stelvio Duecento Tributo

År 1825 öppnades det välkur...

Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...