Lustigt egentligen eftersom det pratades på radion före jul om att medelåldenr för de som dör i en MC olycka är 43 år... och att sporthojjar är överrepressenterade.
Och varför inte ha skatt och förs tvång på båtar?
Högre skatt på medlemsavgifter till sportklubbar då dom har väldigt mkt olyckor.
Det blir ju totalt orimligt att för en ung kille att försäkra. Jag 22 år, kör nu min r6a, försäkrad på mig självklart(!) betalar 19305:-/år halvförs. varav 10800 är trafik.
Ser då hellre att dom som visats göra fel får straffas istället. Tex. om du torskat för rattfylla = höj premien REJÄLT och såklart så ska det bli en saftig jävla böter för dom. Åker du dit för fortkörning = höj premien och böterna... på så vis kommer man åt dom som ställer till det, och dom som kör fint slipper ruineras.
Och självklart, alla dessa "knuttar" som aldig ens kört MC som "fick det av bara farten" när dom tog körkort för många år sedan, dra in deras behörighet, eller iaf begär ett körprov för att få behålla det. Då får vi oxå bort mkt av dom som kör åt hellvete... för sånna känner jag många av. Och så länge man är skadefri så kan man ju hålla nere försäkringen, men vid första olycka som du måste ta på din försäkring så ska premien höjas rejält. För då har du ju bevisat att du är högrisk.
Blir jävligt less på att man placeras i ett fack för att man har en viss typ av mc...
Sen bara lite OT så kan man ju undra vilka som drar nytta av städhjälp, avdrag för golfare, och gratis barnpassning för regeringens anställda... jo, inte är det arbetarna som har hemhjälp... tror att det är fler "rika" än arbetare som spelar golf... o inte fan skulle ajg få lämna in min unge på gratis barnpassning på mitt jobb...
Lika för alla eller alla för sig! inget jävla mitt emellan, för då kan jag lika gärna köra oförsäkrat och skaffa en bra advikat! (även om jag aldrig skulle göra det... men alla är ju inte ärliga som jag...)
Om dom nu behöver pengar så är det väl bättre att plocka pengarna på alla genom att kanske låta inkomstskatten varit kvar som den var...inte välja EN grupp som ska pröjsa allt.....