SH.com Grupp/Onsdagskörning 060809

Status
Ej öppen för fler svar.

d1ce

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2002
Hoj
Ducati 1098 -00
Kapten Blåskägg skrev:
2361352 49 säger du....snygg? :hihi
Jag frågar eftersom jag förutsätter att du brås på din far, brås du på din mor kan vi nog avsluta denna konversation.

Är gubbfan nån j-a Karelin eller :va

Ne, men håll i dig, han är polis... Han ler måttligt road när jag berättar om våra körningar ;)

Allvarligt talat säger dem att jag är lik morsan, vilken boost självförtroendet får.

-@ndreas

Kapten Blåskägg

Ny medlem
Gick med
13 Dec 2004
Hoj
Dakota med femhalva o två pinnar drev
d1ce skrev:
2361354 Ne, men håll i dig, han är polis... Han ler måttligt road när jag berättar om våra körningar ;)

Allvarligt talat säger dem att jag är lik morsan, vilken boost självförtroendet får.

-@ndreas

Just det, det hade jag förträngt. Men du kanske inte ska dra alla detaljer om körningarna för gubben, tänk om han skickar några kollegor? :gnissla

Lorden

www.skitsnack-mc.se
Gick med
17 Jul 2005
Hoj
BMW R 1200R
Kapten Blåskägg skrev:
2361338 :drool :drool :drool

Låter perfa! Jag har 100-mila nästa vecka så jag behöver rulla lite. Blir det lika j-a varmt så kanske vi kan lägga en seriös kvällsrunda istället.

Din morsa säger du.......hur gammal är hon? :brynad

Taget! Glass är gott!

Hon är gammal nog för att ha varit på gamla hederliga OK-hotellet...ska du eller jag ta på oss faderskapet???*duckar*;)

d1ce

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2002
Hoj
Ducati 1098 -00
Kapten Blåskägg skrev:
2361357 Just det, det hade jag förträngt. Men du kanske inte ska dra alla detaljer om körningarna för gubben, tänk om han skickar några kollegor? :gnissla

När jag kom hem sist la jag en burnout på garageuppfarten, gubben hoppar ju fan jämfota av lycka...

Han var iof måttligt impad när jag mötte honom över ett krön, fullt spätt på 3'an på 50väg ;) Då kom hastighetsbegränsningsdiskussionen upp, igen :näsblod

-@ndreas

Lorden

www.skitsnack-mc.se
Gick med
17 Jul 2005
Hoj
BMW R 1200R
Kapten Blåskägg skrev:
2361329 Då har ändå Niveafabriken gått upp på 3-skift, hjälper fan inte som han rullar uppe i Norrtälje :hihi

Sant det...å då har vi inte ens gått in på hur många utbrända handkrämsfabrikörer dom dumpar ut varje vecka....vi snackar massgravar ála peståret 1710 nu...:arsele

d1ce skrev:
2361362 När jag kom hem sist la jag en burnout på garageuppfarten, gubben hoppar ju fan jämfota av lycka...

Han var iof måttligt impad när jag mötte honom över ett krön, fullt spätt på 3'an på 50väg ;) Då kom hastighetsbegränsningsdiskussionen upp, igen :näsblod

-@ndreas

:Bugar :Bugar :Bugar

Last edited:

Kapten Blåskägg

Ny medlem
Gick med
13 Dec 2004
Hoj
Dakota med femhalva o två pinnar drev
Lord Adrian skrev:
2361360
Hon är gammal nog för att ha varit på gamla hederliga OK-hotellet...ska du eller jag ta på oss faderskapet???*duckar*;)

:rofl
Tänk om lillprinsen är gjord i baksätet på en 240 på parkeringen utanför gamla OK....inte helt otroligt när man tänker på det :)

d1ce skrev:
2361362 När jag kom hem sist la jag en burnout på garageuppfarten, gubben hoppar ju fan jämfota av lycka...

-@ndreas

Satan vad impad han måste vara :yoparty

Last edited:

Lorden

www.skitsnack-mc.se
Gick med
17 Jul 2005
Hoj
BMW R 1200R
Kapten Blåskägg skrev:
2361369 :rofl
Tänk om lillprinsen är gjord i baksätet på en 240 på parkeringen utanför gamla OK....inte helt otroligt när man tänker på det :)

Med tanke på hur han artar sig tror jag mer på motorhuven på en gammal Opel Rekord....:hihi

Nu ska den Lille Lorden släpa sin adliga kroppshydda i säng, måste vara utvilad till brottningen med Kamtjackabjörnarna i morrn....Håll er på vägen i morrn å lägg ett knäskrap åt mig åxå!:tummenupp

Last edited:

d1ce

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2002
Hoj
Ducati 1098 -00
Kapten Blåskägg skrev:
2361369Satan vad impad han måste vara :yoparty

Jag är rak och säger som det är, han önskar nog bara sin son vid liv vid rundornas slut och att han själv kunnat delta :) Han är ju gammal biker, dock så hade han en trajja ;)

Däremot sa min bror som var med vid mötet att minen var en annan då och att det var lite mutter, men vafan... Han varvar gixxern så grannarna på gatorna bortanför kommer å viftar å skriker om att vi ska stänga av! Han är hård helt enkelt ;)

-@ndreas

Lord Adrian skrev:
2361374 Med tanke på hur han artar sig tror jag mer på motorhuven på en gammal Opel Rekord....:hihi

Kapten Blåskägg skrev:
2361369 :rofl

Fyfan killar, det är en omöjlighet! Med tanke på att jag har "the look" (vilket är lite välsaltat för att vara ett omdöme om er) så lär det knappast vara edra gener man övertagit...

Men ni var säkert ena riktigt gulligegrisar, för 35år sedan!

-@ndreas

Lord Adrian skrev:
2361374lägg ett knäskrap åt mig åxå!:tummenupp

Det skulle vara när kapten slänger sig efter måsen som knyckt halva hans burgare då...

-@ndreas

Last edited:

Lorden

www.skitsnack-mc.se
Gick med
17 Jul 2005
Hoj
BMW R 1200R
d1ce skrev:
2361375

Fyfan killar, det är en omöjlighet! Med tanke på att jag har "the look" (vilket är lite välsaltat för att vara ett omdöme om er) så lär det knappast vara edra gener man övertagit...

-@ndreas

Japp, du har "the look"...The look of a trasig DNA-stege....så vi är nog oskyldiga...;)

d1ce

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2002
Hoj
Ducati 1098 -00
Lord Adrian skrev:
2361385 Japp, du har "the look"...The look of a trasig DNA-stege....så vi är nog oskyldiga...;)

Fan killen(ops sorry, gubbjäkel), jag tycker om dig trotts din vridna verkligehetsuppfattning ;)

-@ndreas

Lorden

www.skitsnack-mc.se
Gick med
17 Jul 2005
Hoj
BMW R 1200R
d1ce skrev:
2361391 Fan killen(ops sorry, gubbjäkel), jag tycker om dig trotts din vridna verkligehetsuppfattning ;)

-@ndreas

Och du har oljefläckarna i kallingarna som bevisar det...;) 10W40..hoppas din mamma har bra tvättmedel.:tummenupp

Löve you, tooooo....Nu går jag å nannar!:pannkyss

d1ce

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2002
Hoj
Ducati 1098 -00
Lord Adrian skrev:
2361396 Och du har oljefläckarna i kallingarna som bevisar det...;) 10W40..hoppas din mamma har bra tvättmedel.:tummenupp

Löve you, tooooo....Nu går jag å nannar!:pannkyss

Trevlig resa! :)

-@ndreas

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan
HAHA ni är fan inte friska :rofl

Nu är det fan bara en arbetsdag mellan mig och åka! :yoparty

TwinSucker

Hammare, spik å tång vad är nu på gång..
Gick med
1 Sep 2004
Hoj
En som fixas...
:lol
Jag kanske skulle se till att ta mig upp till Väsby för omväxlings skull idag.

@ KB: Jag såg ditt feta monster utanför Donken igår kväll men jag hade en böna på där bak som behövde lite rundsmörjning så jag hade inte tid att stanna :hihi

:yoparty

Bonnie

Tequila MC
Gick med
16 May 2003
Hoj
Urban Jungle -06, One Tree Hill, svart med dubbla sitsar
Borde bli nytt besöksrekord idag, semestern slut, perfekt väder och sönderspammad tråd :yoparty

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Hoj
Svart Bandithona
d1ce skrev:
2361375

-@ndreas

Muhahahaaaaaa ÄGDA! Av en snoris :tungan (sorry D1ce..jag menar i förhållande till dessa äldre herrar:tomten)

Förresten, om jag hinner så genskjuter jag er i Waxholm..annars ses vi på Sveavägen :)

Last edited by a moderator:

d1ce

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2002
Hoj
Ducati 1098 -00
Nursey skrev:
2361730 Muhahahaaaaaa ÄGDA! Av en snoris :tungan (sorry D1ce..jag menar i förhållande till dessa äldre herrar:tomten)

Förresten, om jag hinner så genskjuter jag er i Waxholm..annars ses vi på Sveavägen :)

Det är lugnt, det sätter perspektiv på saker och ting, det känns(nästan) helt rätt dessutom. ;)

Bättre än inget, tänkte också försöka mig på sveavägen ikväll. Ska bli en upplevelse att plöjja 7mil i bäckmörker med iridiumvisiret dock :näsblod

-@ndreas

Snail_shell

www.skitsnack-mc.se
Gick med
28 Jul 2006
Hoj
CBR 1000RR -07 ( Hong Kong Edition)
Låt oss gubbar leva i hoppet!!

Det är ju en av våra "privilegier" som gubbar att få ta på oss coola kläder och svart visir..
Hur fan skall vi annars lyckas???

I en sportbil funkar det ju inte..
Solbrillor.. det gråa håret, eller bristen på det avslöjar ju direkt.
Dessutom blir man ju utskrattad..

Tänk vilken stärkande känsla det är för oss som kan packa in oss i "coola" kläder.. Crossskydd, svart visir och sen glida runt med er unga grabbar och förväxlas med att var 35 år yngre.. :rolleyes: :D

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Hoj
Svart Bandithona
d1ce skrev:
2361749 Det är lugnt, det sätter perspektiv på saker och ting, det känns(nästan) helt rätt dessutom. ;)

Bättre än inget, tänkte också försöka mig på sveavägen ikväll. Ska bli en upplevelse att plöjja 7mil i bäckmörker med iridiumvisiret dock :näsblod

-@ndreas
Irridium är ljusare än mitt totalsvarta...jag får BÄNDA loss kontaktlinserna och ett halvtkilo mygg o annat krafs ur ögonen då jag kommer hem efter 7 mil med öppet visir :näsblod
Skall du inte med på själva turen? Eller menade du att du skall in till svea efter (KLART att du skall in till svea efter!!!! :pannkyss )

d1ce

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2002
Hoj
Ducati 1098 -00
Snail_shell skrev:
2361779 Det är ju en av våra "privilegier" som gubbar att få ta på oss coola kläder och svart visir..
Hur fan skall vi annars lyckas???

I en sportbil funkar det ju inte..
Solbrillor.. det gråa håret, eller bristen på det avslöjar ju direkt.
Dessutom blir man ju utskrattad..

Tänk vilken stärkande känsla det är för oss som kan packa in oss i "coola" kläder.. Crossskydd, svart visir och sen glida runt med er unga grabbar och förväxlas med att var 35 år yngre.. :rolleyes: :D

Såså, hoppa upp på hyllan ska jag berätta en saga :pannkyss

Det är helt ok, men att släppa er fria utan pikar och gliringar, aldrig ;)

-@ndreas

Nursey skrev:
2361780 Irridium är ljusare än mitt totalsvarta...jag får BÄNDA loss kontaktlinserna och ett halvtkilo mygg o annat krafs ur ögonen då jag kommer hem efter 7 mil med öppet visir :näsblod
Skall du inte med på själva turen? Eller menade du att du skall in till svea efter (KLART att du skall in till svea efter!!!! :pannkyss )

Köp ett par simglasögon eller någe :tungan

Det är ju precis åt fel håll för mig, har aldrig känt för att ta den extra svängen efter turen. Tänkte göra det denna gång som sagt :)

Måste ju smaka på kaptens ollade brygg ;)

-@ndreas

Last edited:
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...