SH.com Grupp/Onsdagskörning 060809

Status
Ej öppen för fler svar.

Katana org

rakish form and super performance
Gick med
30 Apr 2005
Ort
Trångsund
Hoj
GSX1100S -82 nr:124 och GSX1400 "ES"
Då har man läst igenom tråden....i på att dom ska svara

Ok, var ju en massiv tråd det här, vill till att börja med tacka alla för hjälpen igår. Speciellt Bikerwoman MacRabbit o kompisarna Jonas och Björn. För "yrkesvan" omplåstring och säker hemtransport av hojarna.

Hade lite skrivklåda direkt i morse för att ursäkta mitt "klantarsle" från igår. Kan tänka mig att det inte såg vidare snyggt ut "Trinity" du låg ju på behörigt avstånd bakom, håller med en tidigare talare här att man börjat se sig om lite extra i backspegeln efter trippelavåkningen. Tyckte Valrog höll ett utmärkt tempo i min grupp, kändes riktigt bra med bra flyt och avstånd där lite längre fram i gruppen, var som ngn sa lite ryckigare längre bak, helt naturligt faktiskt. Var ju med från början för första gången igår och valde grupp med utgångspunkt från den lite kortare resa jag gjort tidigre(förra onsdagen) med en medelgrupp, kände att det skulle passa och som ngn annan sa det är ju bara o byta o vinka förbi om man nu tagit sig vatten över huvudet. Så mycket stake har iaf jag att jag vågar det. Att det sedan gick som det gick är väl inte mycket att orda om än att jag hade en satans flax att hojen inriktade sig på stolpen och inte jag, fick ju syna asfallt istället. Och visst det går ju alltid för fort när något sådant här inträffar oavsett hur och andra omkringliggande faktorer. Framhjulet kom helt enkelt över asfallts kanten mot diket pga helt åt helvete spårval med facit i hand. Men som Kiwwimanna sa"shit happens", och hade det inte varit för mig så hade ju inte heller han vurpat. Blev mer än förvånad då jag sonderade terrängen efter att jag rest mig upp och fick se att det låg ytterligare en hoj i gräset. Fick inte ihop det först eftersom det inte var någon av dom som jag haft i turordning efter mig. Vill återigen passa på och tacka för en underhållande tur så länge det varade. Ber samtidigt om ursäkt för att jag lyckades med att halvt förstöra resten av turen för många som valde att avbryta och åka hem. Det blir ju så att med olycksstatistiken till hands så är det ju bara en tidsfråga då det är nästan hundratalet hojar ute åker samtidigt för att det ska om inte annat ske incidenter. Den här gången var lotten min. Jävla trist bara då ju den här säs förmodligen är avslutad om man tittar på hojen!
Och självklart ska ni som orkar hålla på att dra ihop till dom här aktiviteterna forsätta med det, ingen nämd ingen glömd. Jo kanske en liten stänkare till herr KB:tummenupp som tom med kom förbi i förmiddags o kollade läget "honör"!

/Uffe
 

Kapten Blåskägg

Ny medlem
Gick med
13 Dec 2004
Ort
Trångsund
Hoj
Dakota med femhalva o två pinnar drev
Killersnail skrev:
2364723 Okay då, här får ni lite att titta på. Som sagt, är inte någon profsfotograf precis, dessutom inte lätt att ta acktion bilder med en liten digitalkamera.

Men en del riktigt bra blev det, eller vad säger du 0x2142? och några till kommer nog att känna igen sig.

Haha, nu ser jag att det är Skägget själv på rull på den första bilden. Men det där patetiska nedlägget är knappast värdigt en riktig jävla klubba, känns som hojen kan lite mer än så :hihi

Här ska åkas bana nästa år :tummenupp
 

Conta4

Conta4
Gick med
10 Aug 2006
Ort
Bålsta
Hoj
CBR 900RR
JRT skrev:
2365176 Första "gruppresan" för mig med SH. Tråkigt att läsa om alla avåkningar så här dagen efter. Jag hängde först på ett gäng som hade en GSX-R, där kögubben hade en tröja med reklam för ett åkeri på sig, vet ej vad den gruppen hette, snabb? medel? men då de valde att svänga av åt "fel håll" så fortsatte jag istället med ett grupp där det låg en tjej före siste gubbe. När jag hade åkt en stund med dom så frågade jag om det var lugnt att få köra före dom då det blev väldigt mycket "gummisnodd" över körningen där bak.
Det var OK,
och sedan fortsatte färden mot Gottröra med en snubbe på en Honda 90-talare framför som kunde köra, trevlig resa på fina vägar :tummenupp
Vid macken valde jag att själv dra vidare på småvägar till Bogesund. Det lilla jag såg av gårdagens övningar var helt OK. Seriöst att vänta på eftersläntrare
, skapliga avstånd mellan cyklarna utom när han framför mig stannar vid ett stopptecken som tio st. före honom "runnit" förbi. Du ville väl bara kolla om jag var vaken!?:D
Jag har kört mycket med mindre samlingar polare där alla vet vad som gäller och det är helt OK med "kvartssamtal" om någon inte sköter sig eller verkar köra över sin förmåga. Det kan vara något för dylika körningar, det är bättre att kanske trampa någon på tårna än att lägga blommor på den personens grav.

Tack för ordet och gårdagens åktur. Ni som klotade, krya på er och skruva ihop bitarna igen för nya turer, ta dock med er erfarenheterna så kan ni förhoppningsvis fortsätta med detta underbara liv länge.

Sorry! Det var kanske jag som stannade vid stopptecknet. Jag är så pass gammal att jag fått inpräntat att alltid stanna vid stopptecken. Inte så smart kanske just vide detta tillfälle....
 

d1ce

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2002
Ort
Norrtälje
Hoj
Ducati 1098 -00
Katana org skrev:
2365408Ber samtidigt om ursäkt för att jag lyckades med att halvt förstöra resten av turen...

/Uffe

Inget är väl förstört så länge du och resten av deltagarna har hälsan i behåll!

Skönt att det gick förhållandevis bra, hojjar kan man ju trotts allt köpa nya.

-@ndreas
 

scud

meldeM
Gick med
19 Apr 2004
Ort
..
Hoj
HYM 1100S
Jag åkte i Kaptens grupp och för mig tycker jag det gick bra. Kändes som bra tempo och även om det går att gasa mer så känner jag inget behov av det, dessutom vore det nog att gå över mina begränsningar (visst är jag duktig :rolleyes: ).
Det är väl så att många klarar av att ta det lungt och inte köra på max vad de klarar (och lite till), men sen finns det några som inte kan motstå tävlingsfrestelsen. Hur de ska lära sig ta det lungt har jag ingen smart lösning på.

Kapten - du är en hejjare på att leda körning. Även om jag inte varit på så många körningar så tycker jag du tog ansvar och visade på bra ledarförmåga. Jag tycker du agerade rätt och riktigt. En del vet ju inte vad de ska göra när någonting krisartat händer, men du hade koll.. :tummenupp
Nejdå, jag raggar inte på dig, även om det kanske var mycket smörande. Men det är mina åsikter och du förtjänar all heder..

Hoppas på fler körningar, och vi får hoppas arr MrB har bra saker att tillföra.

Givetvis förtjänar säkert ni andra ledare också en mängd goda kommentarer, men jag åkte ju inte bakom er så det får vänta :tummenupp
 
Last edited:

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Ort
Stockholm
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
En liten betraktelse, bara:

Man märker vilka som varit med ett tag. Fullkomligt blasé och helt kolugna. Jag stannade och frågade hur det hade gått vid en av krascherna och fick "äh, lite revben, bara" till svar. "Ah, men dåså" svarade jag och åkte vidare.

2003 eller om det möjligen var 2004 hade vi en ganska hög kraschprocent, och efter ett tag vande man sig lite vid att stanna vid korsningar och när ingen dök upp bakom så åkte man tillbaka och kollade läget. "Jaha, lever han? Har ni ringt 112?" var det första man frågade och sen övergick man till att smäda olyckskorpen lagom mycket. Det fina med det är att man kanske behåller lugnet den dag det blir riktigt allvarligt. Det dåliga är att en del kanske tycker att man saknar medkänsla och är helt kall. Så är det inte, jag vet precis hur det känns att se en stor del av sitt kapital ligga förvridet i buskarna. Jag har haft vissa smärtor efter krascher också, men på nåt sätt är det inte lika viktigt precis just då, just där.

Så när folk springer runt ditt vrak och fäller lustiga kommentarer typ "äh, nu kan du ju ladda ÄNNU hårdare, den är ju inkörd" eller "lite silvertejp och najtråd, så är den som ny" så ska du inte misströsta. Du får chansen att ge tillbaka inom kort. Särskilt om det råkar vara onsdag. Då kan tillfället komma redan efter två svängar. ;)
 

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Ort
Mitt i säntrum av Muppsala
Hoj
Svart Bandithona
Mattias skrev:
2365673

Så när folk springer runt ditt vrak och fäller lustiga kommentarer typ "äh, nu kan du ju ladda ÄNNU hårdare, den är ju inkörd" eller "lite silvertejp och najtråd, så är den som ny" så ska du inte misströsta. Du får chansen att ge tillbaka inom kort. Särskilt om det råkar vara onsdag. Då kan tillfället komma redan efter två svängar. ;)

:mattias
:krama
 

Snail_shell

www.skitsnack-mc.se
Gick med
28 Jul 2006
Ort
Vallentuna
Hoj
CBR 1000RR -07 ( Hong Kong Edition)
Nursey skrev:
2364931 Eyyy...dom har inte sett oss i våra uniformer gumman..bara våra skinnuniformer. De vita gör betrydligt mer för "sjuksköterskeupplevelsen" ;)

Nästa vecka får vi dra på dom uniformerna under skinnstället. Deal?

Och ang onsdagskörningarna så är det GIVET att de skall fortsätta..inget snack om saken.

:yoparty :yoparty
Go for it!!
:banana
 

Snail_shell

www.skitsnack-mc.se
Gick med
28 Jul 2006
Ort
Vallentuna
Hoj
CBR 1000RR -07 ( Hong Kong Edition)
d1ce skrev:
2365753 Jag har kölap nr1!!

Åkomman är lustiga prickar, i diverse färger. ;) :tuttar :näsblod

-@ndreas

ehhh...
Nej! Det står en etta på min... :D
Ålder före skönhet!! vettu!!

Vet inte om nån skall ut och rulla lite i kväll..
Jag drog lite lärdom... kanske blev lite skrämd också..
Så jag var iväg och införskaffade mig en kroppskondom i dag..
Så nu vill jag ut och visa upp min nya ekipering.. :D

Tänkte åka ner till Rosenhill och käka en macka och fika lite..
Är där vid 18:30 rycket skulle jag tro..
 

d1ce

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2002
Ort
Norrtälje
Hoj
Ducati 1098 -00
Snail_shell skrev:
2365771Ålder före skönhet!!

Så nu vill jag ut och visa upp min nya ekipering.. :D

:fakta

Bespara de andra trafikanterna denna uppenbarelse, du vill väl inte ha ett par försäkringsärenden på ditt samvete ;)

-@ndreas
 

Kapten Blåskägg

Ny medlem
Gick med
13 Dec 2004
Ort
Trångsund
Hoj
Dakota med femhalva o två pinnar drev
scud skrev:
2365659 Kapten - du är en hejjare på att leda körning. Även om jag inte varit på så många körningar så tycker jag du tog ansvar och visade på bra ledarförmåga. Jag tycker du agerade rätt och riktigt. En del vet ju inte vad de ska göra när någonting krisartat händer, men du hade koll.. :tummenupp
Nejdå, jag raggar inte på dig, även om det kanske var mycket smörande. Men det är mina åsikter och du förtjänar all heder..

Hoppas på fler körningar, och vi får hoppas arr MrB har bra saker att tillföra.

Jag är redan gift :hihi
Nej men seriöst tack som fan :)

Det blir fler körningar, lita på det :tummenupp

Mattias skrev:
2365673 En liten betraktelse, bara:

Man märker vilka som varit med ett tag. Fullkomligt blasé och helt kolugna. Jag stannade och frågade hur det hade gått vid en av krascherna och fick "äh, lite revben, bara" till svar. "Ah, men dåså" svarade jag och åkte vidare.

2003 eller om det möjligen var 2004 hade vi en ganska hög kraschprocent, och efter ett tag vande man sig lite vid att stanna vid korsningar och när ingen dök upp bakom så åkte man tillbaka och kollade läget. "Jaha, lever han? Har ni ringt 112?" var det första man frågade och sen övergick man till att smäda olyckskorpen lagom mycket. Det fina med det är att man kanske behåller lugnet den dag det blir riktigt allvarligt. Det dåliga är att en del kanske tycker att man saknar medkänsla och är helt kall. Så är det inte, jag vet precis hur det känns att se en stor del av sitt kapital ligga förvridet i buskarna. Jag har haft vissa smärtor efter krascher också, men på nåt sätt är det inte lika viktigt precis just då, just där.

Så när folk springer runt ditt vrak och fäller lustiga kommentarer typ "äh, nu kan du ju ladda ÄNNU hårdare, den är ju inkörd" eller "lite silvertejp och najtråd, så är den som ny" så ska du inte misströsta. Du får chansen att ge tillbaka inom kort. Särskilt om det råkar vara onsdag. Då kan tillfället komma redan efter två svängar. ;)

Skämthumöret dök en smula efter 7 hojar i diket, men jag håller med dig, inget är ju så skönt som att smäda någon som klantat sig :hihi

Nursey skrev:
2365724 Deal :yoparty
Lilla guldklockan på bröstet och allt :nurse

Tveksam om den kommer att synas mellan dina :tuttar
 
Last edited:

bikerwoman

Bannad
Gick med
30 Sep 2003
Ort
Roslagen men fortfarande 08!
Hoj
Gixxer 750- 08, sprillans ny! blå/vit
Nursey skrev:
2365724 Deal :yoparty
Lilla guldklockan på bröstet och allt :nurse

SJÄLVKLART ska vi ha det:tummenupp Vet bara inte riktigt hur jag ska få plats med allt under skinnstället...det har ju krympt en aning den här sommaren...kan det bero på alla mina mocka-shake som jag dragit i mig på Donken månntro?
 

KJECOP

Guest
Conta4 skrev:
2365420 Sorry! Det var kanske jag som stannade vid stopptecknet. Jag är så pass gammal att jag fått inpräntat att alltid stanna vid stopptecken. Inte så smart kanske just vide detta tillfälle....
Märkligt när man måste be om ursäkt för att man följer trafikregler. Det tycker jag inte att du skall göra!

De som kör i en grupp måste väl kunna anpassa sitt körsätt efter att det finns de som följer trafikreglerna eller vissa av reglerna i alla fall. Kan man inte läsa av trafiken och ha så mycket fantasi att någon stannar vid en stopplikt så är man farligt ute. Hur skall man då kunna läsa av andra faror??? Och är man då inte vaken så tar man med sig någon i det fallet.

Jag vet inte men är man hjälte när man bryter mot trafikreglerna...???
 

#Olsson#

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2004
Ort
WT-hyresrätt
Hoj
RSV1000R Factory
Kapten Blåskägg skrev:
2365894 Skämthumöret dök en smula efter 7 hojar i diket..

Det borde vara en utsedd formell "städare" i varje grupp som har ansvaret att rensa och på annat sätt chefa hårt. Endast de som klarar tempo och annat med god marginal lämnar man ifred, de andra skickar städaren ned till långsammare grupp eller kommer överens om annat.

Efter snack med folk i snabb #2 igår så kan man konstatera att i båda snabba grupperna var det folk som kanske borde stannat hemma. Problemet är att det tar emot att ta initiativet till kritik. Men med en formell "städar"-titel och med skyldigheter gentemot grupp och verksamhet, bör det kännas riktigt kul att gå runt och ta ansvar för sitt uppdrag.

En safety dude med ansvar och makt i varje grupp m a o.
 

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Ort
Stockholm
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
#Olsson# skrev:
2366030 Det borde vara en utsedd formell "städare" i varje grupp som har ansvaret att rensa och på annat sätt chefa hårt. Endast de som klarar tempo och annat med god marginal lämnar man ifred, de andra skickar städaren ned till långsammare grupp eller kommer överens om annat.

Efter snack med folk i snabb #2 igår så kan man konstatera att i båda snabba grupperna var det folk som kanske borde stannat hemma. Problemet är att det tar emot att ta initiativet till kritik. Men med en formell "städar"-titel och med skyldigheter gentemot grupp och verksamhet, bör det kännas riktigt kul att gå runt och ta ansvar för sitt uppdrag.

En safety dude med ansvar och makt i varje grupp m a o.

Märktes det att jag inte visste vad jag höll på med igår? Du kunde ha skickat ner mig i en annan grupp. Haken var bara att jag inte hade nån aning om vilken grupp jag hamnade i från början. Förmodligen är det så för många andra. Man åker när nån man känner igen åker, oavsett körförmåga och gruppindelning. Vi måste börja köra med kvaltider eller nåt.
 

#Olsson#

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2004
Ort
WT-hyresrätt
Hoj
RSV1000R Factory
Mattias skrev:
2366040 Märktes det att jag inte visste vad jag höll på med igår? Du kunde ha skickat ner mig i en annan grupp. Haken var bara att jag inte hade nån aning om vilken grupp jag hamnade i från början. Förmodligen är det så för många andra. Man åker när nån man känner igen åker, oavsett körförmåga och gruppindelning. Vi måste börja köra med kvaltider eller nåt.

Jag märkte iofs att du bytte grupp, men jag såg inget annat konstigt(så oväntat) och det var väl knappast p g a för högt tempo antar jag. Det som märks är dem som inte byter grupp och tar igen förlorad mark samtidigt som incidenterna haglar förbi.



Mattias skrev:
2366040 Man åker när nån man känner igen åker, oavsett körförmåga och gruppindelning. Vi måste börja köra med kvaltider eller nåt.
Och kanske mer än tidigare "sälja in" idén att man testar en grupp en kort stund för att möjligen byta vid nästa stopp.
 
Last edited:
Gick med
14 Oct 2005
Ort
Hamburger Hill
Hoj
GSXR1100-91, Z650-77 och en HD-chopper -77
Milla skrev:
2364949 War-psyko!

Hur mycket man än moraliserar och tycker och tänker går det inte att ta ansvar för någon annans handlingar! (Jag håller med d1ce, och inte bara för han vart så het i sin nya rosa buff)

Det finns inget man kan göra så länge folk inte inser vilken körförmåga de själva besitter... Som folk redan sagt, man kan tjata tills öronen blöder, vad hjälper det när de ändå inte lyssnar, eller tar åt sig av informationen?

Det som kan göras är väl att försöka föregå med gott exempel? Och lära av andras misstag..
Ja, jag håller som bekant inte med.

Det vi ÄR överens om är att det inte är gruppledarnas ansvar att nån kör över sin förmåga.
Och att var å en bär ansvaret för sin egen körning.

Det jag INTE håller med om är att det bara är att konstatera detta, rycka på axlarna och fortsätta som vanligt.
Jag tror nog att KB skulle uppskatta lite mer hjälp från gruppen att komma med idéer och förslag på hur vi ska försöka förhindra upprepning av såna här onsdagar.
Visst, risk för avåkning föreligger alltid, men nog 17 kan man hjälpas åt att försöka "coola ner" folk lite.

Finns ingen anledning att inte försöka iallafall.

JRT skrev:
2365176 Första "gruppresan" för mig med SH. Tråkigt att läsa om alla avåkningar så här dagen efter. Jag hängde först på ett gäng som hade en GSX-R, där kögubben hade en tröja med reklam för ett åkeri på sig, vet ej vad den gruppen hette, snabb? medel? men då de valde att svänga av åt "fel håll" så fortsatte jag istället med ett grupp där det låg en tjej före siste gubbe...
Nämen tjenare... det var mig du låg bakom. (din stackare)
Jag blev lite osäker på om du verkligen hörde till vårt gäng, eftersom din cykel inte riktigt platsade i gänget.
Sen avvek du och ordningen blev återställd igen, trodde jag. :)

Kul att du var med lite iallafall, men nästa gång bör du hålla dig framför mig.
Ingen bör ligga bakom mig som jag kör. :rolleyes:
Kratta bakom styret, pissdäck & ingen returvajer till gasen gör min körning klart ojämn. (Ja, det SKA fixas).

Kapten Blåskägg skrev:
2365300 Det kommer de inte att göra, vi ska fortsätta.
Dock ska vi komma på något sätt att förmedla lite prestigeslöshet till alla. :)
Precis, that's just my point.

Med så många deltagare på onsdagarna är den samlade kunskapen & erfarenheten enorm, så du BÖR ju kunna få lite mer draghjälp å idéer från folket tycker man.

Det blir ju inte roligare än man gör det, så se till att stötta Skägget nu, och hjälp honom vända trenden nu.
Nästa onsdag ska bli fri från avåkningar. :mattias
 

PETER-STHLM

kröka det enda raka
Gick med
4 May 2005
Ort
STHLM
Hoj
X11
KJECOP skrev:
2365966 Märkligt när man måste be om ursäkt för att man följer trafikregler. Det tycker jag inte att du skall göra!

De som kör i en grupp måste väl kunna anpassa sitt körsätt efter att det finns de som följer trafikreglerna eller vissa av reglerna i alla fall. Kan man inte läsa av trafiken och ha så mycket fantasi att någon stannar vid en stopplikt så är man farligt ute. Hur skall man då kunna läsa av andra faror??? Och är man då inte vaken så tar man med sig någon i det fallet.

Jag vet inte men är man hjälte när man bryter mot trafikreglerna...???

beror väll kanske på situationen, om man är i gruppen? :confused: eller är jag fel ute?

hade polismyndigheten vunnit högsta lottovinst med tanke på insatsen ute på tyresö och likväl skogskyrkogården, måste kostat en och annan riksdal?
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

Top