SH-ryggsäck?

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KTM 660 -04
Gix skrev:
Talar inte om "borta över dan", mera typ borta över helgen eller nått... Då vill man ha:
yada yada
Så de så... :pannkyss

Jaja, men vad jag menade från början va inte att ryggsäcken skulle va liten, utan inte så mycket remmar, nät o skit... Men ändå rymlig, får den väll va då, för att passa era önskemål med, hehe... Själv nöjer jag mig om man får ner skor och byxor...

DJM

on the other side
Gick med
18 Feb 2004
Hoj
r1 -00
1. ola_ sandin
2. spectre
3. Gix
4. Lofgren
5. Mirran
6. sandstream
7. Miss_Orchidee
8. Firefighter
9. DJM intresserad av den stora

Last edited:

Gix

Produktionsutvecklare
Gick med
19 Mar 2003
Hoj
Prövar båtlivet för tillfället...
NSR_Martin skrev:
Jaja, men vad jag menade från början va inte att ryggsäcken skulle va liten, utan inte så mycket remmar, nät o skit... Men ändå rymlig, får den väll va då, för att passa era önskemål med, hehe... Själv nöjer jag mig om man får ner skor och byxor...

Ok, årkar inte dra ut på dehär längre nu, men:

Har du nångång kört långa vägar med en ryggsäck utan magrem eller dugliga axelremmar... tycker du det e kul när man möter t.ex. långtradare å bussar å allt slänger å far? :va Eller när luftvågor gör så att ryggsäcken börjar slå med jämna mellanrum mot ryggen... :confused:

Remmar ska de va... å nätet e guldvärt, så e de ba, så de så... :FU

No offense! :D

DJM

on the other side
Gick med
18 Feb 2004
Hoj
r1 -00
Gix skrev:

Har du nångång kört långa vägar med en ryggsäck utan magrem eller dugliga axelremmar... tycker du det e kul när man möter t.ex. långtradare å bussar å allt slänger å far? :va Eller när luftvågor gör så att ryggsäcken börjar slå med jämna mellanrum mot ryggen... :confused:

precis!! sitter bra mycket skönare med remmar och nätet går inte att klara sig utan. Men nsr_martin gillar lartes och långa farbron.

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Nja, jag står nog över om det inte blir något med riktigt bra kvalitet. Betalar hellre en stor summa och sen har samma rygga under längre tid. Min nuvarande är 8 år gammal.

heretique

Hallelujah för fan!!
Gick med
12 Apr 2003
Hoj
Triumph Speed Triple 1050
1. ola_ sandin
2. spectre
3. Gix
4. Lofgren
5. Mirran
6. sandstream
7. Miss_Orchidee
8. Firefighter
10. heretique

Gix

Produktionsutvecklare
Gick med
19 Mar 2003
Hoj
Prövar båtlivet för tillfället...
mb skrev:
Nja, jag står nog över om det inte blir något med riktigt bra kvalitet. Betalar hellre en stor summa och sen har samma rygga under längre tid. Min nuvarande är 8 år gammal.

Som min då :D

(se tidigare inlägg i tråden)

sonis

President i Bananas MC
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
gsxr 1000-k3
1. ola_ sandin
2. spectre
3. Gix
4. Lofgren
5. Mirran
6. sandstream
7. Miss_Orchidee
8. Firefighter
10. heretique[/QUOTE]
11. sonis

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Motard
Gix skrev:
Talar inte om "borta över dan", mera typ borta över helgen eller nått... Då vill man ha:

- sporthoj-tröjan för att eventuellt lägga utanpå
- Två visir (mörkt å klart)
- Rena underkläder (för åtm. en dag)
- Sockor
- Regnställ
- Kombination av byxor å skjorta (eller nått) som passar bra om man t.ex. ska ut å lattja lite nån kväll när man kommit fram, eller övernattar nånstans...
- Skor till samma ändamål
- Handuk
- Kamera
- Karta
- Telefon å snus
- Plånbok
- Kedjesmörjningspreparat
- En toalettväska (eller va fan de heter)
- + eventuellt annat som man behöver beroende på resmål!?

Så de så... :pannkyss

Ska du ha så mycket grejer med dig så är de nog bättre o köpa en annan väska :4skrika
//D

sandstream

Guest
NSR_Martin skrev:
Jaja, men vad jag menade från början va inte att ryggsäcken skulle va liten, utan inte så mycket remmar, nät o skit...
En sax kan du nog låna av mamsen eller så köper du en för 10:- ;)

Miss_Orchidee

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
Yamaha R6-00
Gix skrev:

TACK! :tummenupp ingen magrem inget köp för min del... :)

sandstream

Guest
Gix skrev:
Har du nångång kört långa vägar med en ryggsäck utan magrem eller dugliga axelremmar... tycker du det e kul när man möter t.ex. långtradare å bussar å allt slänger å far? :va Eller när luftvågor gör så att ryggsäcken börjar slå med jämna mellanrum mot ryggen... :confused
Jag har kört långt med ryggsäck utan magrem och det är inga problem, det är bara att spänna axelremmarna ordentligt. Magrem ser för dassigt ut och vi kan ju inte låta SH:are åka runt och se töntiga ut, eller hur :tummenupp

Miss_Orchidee

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
Yamaha R6-00
sandstream skrev:
Jag har kört långt med ryggsäck utan magrem och det är inga problem, det är bara att spänna axelremmarna ordentligt. Magrem ser för dassigt ut och vi kan ju inte låta SH:are åka runt och se töntiga ut, eller hur :tummenupp

Va det är ju asgött med sån rem :banana Min väska väger offta ganska mycket, med lås, 1L Olja, skor och byxor + ev en tröja...

Tycker man ska få kunna välja på med rem eller utan då isåfall, blir det en väska utan så ska ja inte ha nån, den kommer ändå inte att användas mer än som skolväska isåfall.... :(

oXydex

Rookie
Gick med
15 Jan 2004
Hoj
DR 650 RSE
Miss_Orchidee skrev:
Va det är ju asgött med sån rem :banana Min väska väger offta ganska mycket, med lås, 1L Olja, skor och byxor + ev en tröja...

Tycker man ska få kunna välja på med rem eller utan då isåfall, blir det en väska utan så ska ja inte ha nån, den kommer ändå inte att användas mer än som skolväska isåfall.... :(

Dags att serva hojen om du måste åka runt med 1 liter olja i ryggsäcken?

/oXydex

håkan

Brumm brumm
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR 1000RR SP
Miss_Orchidee skrev:

Duger det inte med lakritsremmar? de kan man ju dessutom äta upp *MmmMmmMM* (Homer läte... )

Koskela

Jag bygger FART kameror!
Gick med
8 Sep 2004
Hoj
-02 Honda hornet 600, -01 Honda fireblade 929
sonis skrev:
1. ola_ sandin
2. spectre
3. Gix
4. Lofgren
5. Mirran