Miss_Orchidee
Gudomlig sporthojare
1. ola_ sandin
2. spectre
3. Gix
4. Lofgren
5. Mirran
6. sandstream
7. Miss_Orchidee
2. spectre
3. Gix
4. Lofgren
5. Mirran
6. sandstream
7. Miss_Orchidee
Gix skrev:Talar inte om "borta över dan", mera typ borta över helgen eller nått... Då vill man ha:
yada yada
Så de så...
NSR_Martin skrev:Jaja, men vad jag menade från början va inte att ryggsäcken skulle va liten, utan inte så mycket remmar, nät o skit... Men ändå rymlig, får den väll va då, för att passa era önskemål med, hehe... Själv nöjer jag mig om man får ner skor och byxor...
Gix skrev:Ok, årkar inte dra ut på dehär längre nu, men:
Har du nångång kört långa vägar med en ryggsäck utan magrem eller dugliga axelremmar... tycker du det e kul när man möter t.ex. långtradare å bussar å allt slänger å far? Eller när luftvågor gör så att ryggsäcken börjar slå med jämna mellanrum mot ryggen...
Remmar ska de va... å nätet e guldvärt, så e de ba, så de så...
No offense!
mb skrev:Nja, jag står nog över om det inte blir något med riktigt bra kvalitet. Betalar hellre en stor summa och sen har samma rygga under längre tid. Min nuvarande är 8 år gammal.
Gix skrev:Talar inte om "borta över dan", mera typ borta över helgen eller nått... Då vill man ha:
- sporthoj-tröjan för att eventuellt lägga utanpå
- Två visir (mörkt å klart)
- Rena underkläder (för åtm. en dag)
- Sockor
- Regnställ
- Kombination av byxor å skjorta (eller nått) som passar bra om man t.ex. ska ut å lattja lite nån kväll när man kommit fram, eller övernattar nånstans...
- Skor till samma ändamål
- Handuk
- Kamera
- Karta
- Telefon å snus
- Plånbok
- Kedjesmörjningspreparat
- En toalettväska (eller va fan de heter)
- + eventuellt annat som man behöver beroende på resmål!?
Så de så...
Eller en bilSlappa skrev:Ska du ha så mycket grejer med dig så är de nog bättre o köpa en annan väska
//D
En sax kan du nog låna av mamsen eller så köper du en för 10:-NSR_Martin skrev:Jaja, men vad jag menade från början va inte att ryggsäcken skulle va liten, utan inte så mycket remmar, nät o skit...
Gix skrev:Ok, årkar inte dra ut på dehär längre nu, men:
Har du nångång kört långa vägar med en ryggsäck utan magrem eller dugliga axelremmar... tycker du det e kul när man möter t.ex. långtradare å bussar å allt slänger å far? Eller när luftvågor gör så att ryggsäcken börjar slå med jämna mellanrum mot ryggen...
Remmar ska de va... å nätet e guldvärt, så e de ba, så de så...
No offense!
Jag har kört långt med ryggsäck utan magrem och det är inga problem, det är bara att spänna axelremmarna ordentligt. Magrem ser för dassigt ut och vi kan ju inte låta SH:are åka runt och se töntiga ut, eller hurGix skrev:Har du nångång kört långa vägar med en ryggsäck utan magrem eller dugliga axelremmar... tycker du det e kul när man möter t.ex. långtradare å bussar å allt slänger å far? Eller när luftvågor gör så att ryggsäcken börjar slå med jämna mellanrum mot ryggen... :confused
sandstream skrev:Jag har kört långt med ryggsäck utan magrem och det är inga problem, det är bara att spänna axelremmarna ordentligt. Magrem ser för dassigt ut och vi kan ju inte låta SH:are åka runt och se töntiga ut, eller hur
Miss_Orchidee skrev:Va det är ju asgött med sån rem Min väska väger offta ganska mycket, med lås, 1L Olja, skor och byxor + ev en tröja...
Tycker man ska få kunna välja på med rem eller utan då isåfall, blir det en väska utan så ska ja inte ha nån, den kommer ändå inte att användas mer än som skolväska isåfall....
Miss_Orchidee skrev:Va det är ju asgött med sån rem Min väska väger offta ganska mycket, med lås, 1L Olja, skor och byxor + ev en tröja...
Tycker man ska få kunna välja på med rem eller utan då isåfall, blir det en väska utan så ska ja inte ha nån, den kommer ändå inte att användas mer än som skolväska isåfall....
11. sonis[/QUOTE]sonis skrev:1. ola_ sandin
2. spectre
3. Gix
4. Lofgren
5. Mirran
6. sandstream
7. Miss_Orchidee
8. Firefighter
9. DJM intresserad av den stora
10. heretique
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |