Silly season BOTT 2010

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
Swedie!
Ursäkterna är många och att byta klass är ett materialistiskt tänkande och att måla in sig i ett hörn.:huvet

Tolka mig rätt!
V.Rossi hade stekt hela bunten i BoTT, med din hoj.
Varför kan inte du nå dit????::va

Det handlar inte om material. Det handlar om att tänka annorlunda.
V.Rossi klagar aldrig på materialet, fasten Ducati blåser om honom på rakorna. Han borde vara din Gud.

Hoppas vi ses
Sten
Du har totalt och helt överdrivet fel. Att förlora 4 sekunder på Anderstorprakan som exempel, är inte värt det. På något sätt ska jag alltså ta igen 4 sekunder mot en förare som är lika snabb som mig i kurvorna? Näe du. Din logik brister. Det är inte kul "racing" med ditt uppmålade scenario.
 

VR-8

Fabrikör Mr.J
Gick med
16 Nov 2004
Ort
Halmstad/Skedala
Hoj
Aprilia, KTM, Suzuki
1.36,5 är väl ett "Aprilia Twin" rekord? Och detta utan 1060cc kit.....

Går att köra fort med den oxå, inte för att jag kan det men det finns dom som kan..

/J
 
Last edited:

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
1.36,5 är väl ett "Aprilia Twin" rekord? Och detta utan 1060cc kit.....

Går att köra fort med den oxå, inte för att jag kan det men det finns dom som kan..

/J
Ja, och skulle de sitta på en Ducati 1198 skulle de kört minst 2-3 sekunder snabbare, per varv. Förstå, meningslöst race.

Har dock alltid lite förkärlek till prillan, så den står så fint så i garaget.
 

Sten Ursing

Ny medlem
Gick med
16 Feb 2006
Ort
08
Hoj
RG500/SP-1
Utöver körstilen, så undrar jag hur ni ställer in fjädringen?
Balanserad, understyrd, överstyrd, hård, mjuk eller?
Själv gillar jag hyfsad mjukinställning, så att jag kan växla balansen med gasen.
Kanske inte det snabbaste, men en teknik jag gillar utforska och som får en att känna sig vild när allt börjar jazza. Vad/hur gör du?
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
Utöver körstilen, så undrar jag hur ni ställer in fjädringen?
Balanserad, understyrd, överstyrd, hård, mjuk eller?
Själv gillar jag hyfsad mjukinställning, så att jag kan växla balansen med gasen.
Kanske inte det snabbaste, men en teknik jag gillar utforska och som får en att känna sig vild när allt börjar jazza. Vad/hur gör du?
Bäst är faktiskt att börja hårt och skruva chassit mjukare och mjukare för att se när det börjat betta mer.
 

Sten Ursing

Ny medlem
Gick med
16 Feb 2006
Ort
08
Hoj
RG500/SP-1
Swedie1
Synd att du slår dig med Jante-lagen!
Jag tror på dig, för allt handlar om det mentala.
Du säger dig behöva 4 sekunder för att hålla jämna steg med de bästa i BoTT.
Anderstorp har 8 kurvor, vilket borde betyda 0,5s/kurva.
Rossi håller förmodligen 8-10 km/t högre fart i kurvorna än oss, vilket betyder att han hänger kvar på gasen längre, bromsar senare och kortare. Hans erfarenhet borde också räcka till att ställa in hojen bättre så att han kan slå på gasen betydligt tidigare än vi.
Vi skall vara mycket glada om vi inte blir mer piskade än 1s/kurva av den mannen.
Hypotetiskt? Visst, men oerhört intressant och utvecklande gent emot det materiela.
Lägg krutet på rätt ställe!
 

BA

Gammelman racing (GMR) #9
Gick med
4 Aug 2005
Ort
Hönölulu
Hoj
Ducati 999 (lägg bud), Ducati 1198s
Sådär gör jag alltid vid hårda inbromsningar. Mest för att kolla in bromsar/fjädringsväg och däckstatus. Funkar bra för mig, och starka armar får man oxå :)


Jag trodde det var innan du började bromsa för att se om broms ok var fast skruade eller inte. :D
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
Swedie1
Synd att du slår dig med Jante-lagen!
Jag tror på dig, för allt handlar om det mentala.
Du säger dig behöva 4 sekunder för att hålla jämna steg med de bästa i BoTT.
Anderstorp har 8 kurvor, vilket borde betyda 0,5s/kurva.
Rossi håller förmodligen 8-10 km/t högre fart i kurvorna än oss, vilket betyder att han hänger kvar på gasen längre, bromsar senare och kortare. Hans erfarenhet borde också räcka till att ställa in hojen bättre så att han kan slå på gasen betydligt tidigare än vi.
Vi skall vara mycket glada om vi inte blir mer piskade än 1s/kurva av den mannen.
Hypotetiskt? Visst, men oerhört intressant och utvecklande gent emot det materiela.
Lägg krutet på rätt ställe!
Gud lägg ner nu. Lycka till den dag du rejsar och kör med 40 hk mindre och 20 kg mer och ska "ta igen i kurvorna".

Jag har bytt och prillan är till salu!
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Ja, och skulle de sitta på en Ducati 1198 skulle de kört minst 2-3 sekunder snabbare, per varv. Förstå, meningslöst race.

Har dock alltid lite förkärlek till prillan, så den står så fint så i garaget.

Du har således inte provat med 1060-rotaxen än.

Jeje, jag hörde ljudet av pip och såg spåret av gula fjädrar.
:D

Lycka till i skrik-klassen.
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
Du har således inte provat med 1060-rotaxen än.

Jeje, jag hörde ljudet av pip och såg spåret av gula fjädrar.
:D

Lycka till i skrik-klassen.
Jodå! Nya motorn sitter i och den är kraftfullare än standard helt klart. Men det hjälpte visst inte. Det trodde jag det skulle göra, men icke!
 
Gick med
14 Jan 2005
Ort
Trelleborg
Hoj
Många olika
Jodå! Nya motorn sitter i och den är kraftfullare än standard helt klart. Men det hjälpte visst inte. Det trodde jag det skulle göra, men icke!

Men Swedie nu när du skall köra mer än 2 cylindrar varför inte köra Aprilia RSV 4 det är förmodligen världens finaste roadracingbike som någonsin producerats(serietillverkat).Se på Max och framförallt se hur hojen uppför sig gentemot japcraps och BMW.Dessutom samma pris som BMW,men lycka till.:tummenupp
 

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Ort
GBG
Hoj
Ducati 1098, BadAss-chopper & ZX636R -02
Naeh johnny. Det lar val skilja pa sin hojd 15 hast mot en 1098. Sen att din prillia inte hanger pa kawa1000 pa mantorp var val ganska vantat.
Jag tycker du e feg ;)
 

Sten Ursing

Ny medlem
Gick med
16 Feb 2006
Ort
08
Hoj
RG500/SP-1
Kom och gasa på Sviestad nu på tisdagsträningen, eller på Gelleråsen på onsdag.
Will you be there?
colin-edwards-rc51-beacham-owen.jpg
 
Last edited:

Sten Ursing

Ny medlem
Gick med
16 Feb 2006
Ort
08
Hoj
RG500/SP-1
Falken är nära vilka kommer o är ni i form:tummenupp:tummenupp
Tyvärr fick jag inte semester för Falken-helgen, men hoppas komma till träningsdagen strax innan midsommar.
Banan borde nästan heta Toscana-raceway, med tanke på hur vackert den ligger. Längtar dit.
Men idag vart det Gälleråsen. Dock bara en session, då hongkong kåpan flög iväg. Sådant är livet, men desto trevligare vart det igår på Sviestads KM. Som enda twinhoj och allra första gången på bana, så gjorde jag 1:09, vilket var 13 sek efter Fredrik Watz, men 8-9 s efter den stora klungan av R1:eek:r etc.
Först tyckte jag att det var pinsamt, men efter en stund kom The UnderDog fram i mig. Nog allt borde jag kunna fixa 1s/kurvsektion på den banan till augusti! Då hamnar jag på 1:04 med en SP-1 original på gatdäck. Vad tror ni om det?
Var hamnar jag med ett par slicks nästa år?:banana

imgres
 

PeppeBus

SDK Socio#2734
Gick med
18 Jul 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 999SPR, CBR1000RR
Jag skruvar så fingrarna blör... Håller mina tumstumpar att jag hinner bli klar.

I form? Hehe nää!
Inte kört en meter i år, och lika rund o go :)
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top