RedBaron
Kör lätt modifierad och aptrimmad GSX1100
I det här sammanhanget betyder det att den är bättre.xyx skrev:Vafan betyder "more equal" egentligen?![]()
I det här sammanhanget betyder det att den är bättre.xyx skrev:Vafan betyder "more equal" egentligen?![]()
Där ser man!RedBaron skrev:I det här sammanhanget betyder det att den är bättre.
Ehhh, motogpnews.com är en satir-site. I princip allt är påhittat. "More equal" är en ordlek baserat på att han inte haft en "equal" maskin, däck osv i tidigare artiklar.xyx skrev:Där ser man!
Börjar misstänka att Biaggi studerat newspeak inför sina uttalanden på senare tid.
RedBaron skrev:Ehhh, motogpnews.com är en satir-site. I princip allt är påhittat. "More equal" är en ordlek baserat på att han inte haft en "equal" maskin, däck osv i tidigare artiklar.
RedBaron skrev:"...the Italian's have come up with an alternative plan to provide the team with its own powerplant"
Bimota använder väl alltid andras motorer numera ? Inte kan väl de konstruera en ny motor på några månader ?
Eller har de ett lager med motorer från V-Due![]()
sandstream skrev:Intervju med CV: http://www.motogp.com/en/motogp/news_info/news_info_15846_1.htm?menu=news
I think where the similarities end between a SBK and a MotoGP bike is that they have 2 wheels.
De får väl slita som djur för att få hojarna att gå dit de vill jämfört med MotoGP-hojarna och då blir det väl lätt att det ser svajigare ut och att de missbedömmer och byter dekaler med varandra.Niklasinorr skrev:Detta är en sak som jag har tänkt på när jag kollar racen på tv, WSBK ser ut att gå fortare. Hojarna svajar och far över banan, det kastar en massa plus att det ibland liknar 125GP med närkontakt mellan förarna. Förarna verkar betydligt mer respektlösa än på en MotoGP hoj. Det ser faktiskt ut som att dom har roligare på hojarna ocksåCV har nog en kraftfull poäng där han pratar om dom få likheterna...
Minns oxå det racet o hur extremt tät/på gränsen roadracing kan va.. Har för mig att det var Haga v Corser på Silverstone 2005..grymt var det i alla fall o mkt underhållande...sandstream skrev:Minns inte vilket lopp det var i år men Corser hade en fight där han såg ut att försöka trycka till den andra killen med huvudet när han skulle förbi![]()
Det verkar rimligt att man hanterar en extrem prototyp lite mer delikat än man gör med en modifierad gathoj.Niklasinorr skrev:Från samma intervju "- I found that with my riding style on the GP bike I had to have a lot more finesse and be smoother"
App, app, app, bättre kan du! Ge oss lite kvalificerad KRITIK istället. Redogör först varör du anser att NT's inlägg är kval. BS och leverera sedan en i dina ögon korrekt analys av förhållandet körstil/hojtyp.Strider skrev:Vilket kvalificerat BS.
Teddy skrev:App, app, app, bättre kan du! Ge oss lite kvalificerad KRITIK istället. Redogör först varör du anser att NT's inlägg är kval. BS och leverera sedan en i dina ögon korrekt analys av förhållandet körstil/hojtyp.
Mmm, jo risken är överhängande. Min förhoppning är att min uppmaning leder till en nyanserad pajkastning där deltagarna måste berätta vad de har för fyllning i gräddtårtan innan de trycker den i ansiktet på varandra. Tänk vad mycket roligare det hade varit om ynglingen som tryckte en gräddtårta i ansiktet på Bosse Ringholm sekunden innan ropat: Tut, tut, här kommer en gräddtårta med hallonfyllning!Webspy skrev:Det hela kommer som vanligt sluta i onyanserd pajkastning![]()
Webspy skrev:Sant.
Men o andra sidan är det få om ens någon på detta forum så har kört en WSBK-hoj, än mindre en GP-hoj - så några seriösa utläggningar kommer inte komma från någon här. Det hela kommer som vanligt sluta i onyanserd pajkastning![]()
Niklas C skrev:Vilken insikt... Jag blir mållös...
Strider skrev:Nu undervärderade du väl ändå en hög med människor?
Skitsnack? Jag känner dig inte tillräckligt bra för att veta vad du menar.Strider skrev:Vilket kvalificerat BS.
Ja, det har du i bästa Göran Persson stil. Eftersom vi befinner oss på ett forum för D I S K U S S I O N E R så kan det ju vara kul om du argumeterade för din ståndpunkt och inte bara dömde ut NT's inlägg med en ogrundad dräparkommentar "vilket kvalificerat BS". VAD man tycker är inte så intressant som VARFÖR. Rresovisa sin ståndpunkt gör man bäst i en poll. Jag vill fortfarande att du redovisar din analys som du bygger din ståndpunkt på.Strider skrev:Jag har redovisat min ståndpunkt.
Webspy skrev:Det tråkiga är att diskutionerna ofta dör efter att jag har blandat mig i.... Undrar om folk ogillar mig SÅÅ mycket(förmodligen)
Teddy skrev:Åh nej, det är inget personligt.........
![]() |
Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars
De två första dagarna i mar... |
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Det tyskbaserade företaget ... |
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Svingarmslagringen, svingar... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!
Björn Glansk från BigTwin o... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!
Björn Glans från BigTwin oc... |
![]() |
Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife
Motorcykelkörning på klassi... |
![]() |
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Trans... |
![]() |
Ökat antal körkortsåterkallelser
Foto: Liza Simonsson Und... |
![]() |
CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!
Idag har vi äntligen fått s... |
![]() |
BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord
Efter att ha sålt 210 408 m... |