Silly Season MotoGP....

Status
Ej öppen för fler svar.

xyx

Darwin Kernel Version 11.0.0
Gick med
11 Nov 2004
Hoj
Thruxton, röd!
RedBaron skrev:
I det här sammanhanget betyder det att den är bättre.
Där ser man!

Börjar misstänka att Biaggi studerat newspeak inför sina uttalanden på senare tid.

RedBaron

Kör lätt modifierad och aptrimmad GSX1100
Gick med
3 Sep 2004
Hoj
Lätt modifierad GSX1100
xyx skrev:
Där ser man!

Börjar misstänka att Biaggi studerat newspeak inför sina uttalanden på senare tid.
Ehhh, motogpnews.com är en satir-site. I princip allt är påhittat. "More equal" är en ordlek baserat på att han inte haft en "equal" maskin, däck osv i tidigare artiklar.

xyx

Darwin Kernel Version 11.0.0
Gick med
11 Nov 2004
Hoj
Thruxton, röd!
RedBaron skrev:
Ehhh, motogpnews.com är en satir-site. I princip allt är påhittat. "More equal" är en ordlek baserat på att han inte haft en "equal" maskin, däck osv i tidigare artiklar.

Så kan det gå när man missar att kolla vad källan var - MGPN låg för nära verkligheten med det här "uttalandet". :tungan

gthyni

Está demasiado frío!
Gick med
24 Jul 2003
Hoj
Hojlös f n. fd KTM, Moto Guzzi, Yamaha, GasGas, BSA
RedBaron skrev:
"...the Italian's have come up with an alternative plan to provide the team with its own powerplant"

Bimota använder väl alltid andras motorer numera ? Inte kan väl de konstruera en ny motor på några månader ?

Eller har de ett lager med motorer från V-Due :rolleyes:

Hoppas de inte går in och stöttar ett idiotprojekt för en så lite fabrik,
stora pengar (för dem) och små framgångar blir resultatet, och i
värsta fall KK igen.

WSBK skulle väl vara bättre, som när det begavs sig.
Tufft foto på Gobert, förresten:
4834.jpg

det är när man ser sånt man funderar om man inte skulle ha en Gobert-replika iaf

Bimota_SB8K_Gobert.jpg

snygg.. :tungan

Last edited:

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Hoj
KTM EXC 300 TBI Hardenduro samt allt annat med två hjul som jag hittar...
sandstream skrev:
Intervju med CV: http://www.motogp.com/en/motogp/news_info/news_info_15846_1.htm?menu=news

I think where the similarities end between a SBK and a MotoGP bike is that they have 2 wheels.

Från samma intervju "- I found that with my riding style on the GP bike I had to have a lot more finesse and be smoother"

Detta är en sak som jag har tänkt på när jag kollar racen på tv, WSBK ser ut att gå fortare. Hojarna svajar och far över banan, det kastar en massa plus att det ibland liknar 125GP med närkontakt mellan förarna. Förarna verkar betydligt mer respektlösa än på en MotoGP hoj. Det ser faktiskt ut som att dom har roligare på hojarna också :) CV har nog en kraftfull poäng där han pratar om dom få likheterna...

sandstream

Guest
Niklasinorr skrev:
Detta är en sak som jag har tänkt på när jag kollar racen på tv, WSBK ser ut att gå fortare. Hojarna svajar och far över banan, det kastar en massa plus att det ibland liknar 125GP med närkontakt mellan förarna. Förarna verkar betydligt mer respektlösa än på en MotoGP hoj. Det ser faktiskt ut som att dom har roligare på hojarna också :) CV har nog en kraftfull poäng där han pratar om dom få likheterna...
De får väl slita som djur för att få hojarna att gå dit de vill jämfört med MotoGP-hojarna och då blir det väl lätt att det ser svajigare ut och att de missbedömmer och byter dekaler med varandra.

Minns inte vilket lopp det var i år men Corser hade en fight där han såg ut att försöka trycka till den andra killen med huvudet när han skulle förbi :D

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
sandstream skrev:
Minns inte vilket lopp det var i år men Corser hade en fight där han såg ut att försöka trycka till den andra killen med huvudet när han skulle förbi :D
Minns oxå det racet o hur extremt tät/på gränsen roadracing kan va.. Har för mig att det var Haga v Corser på Silverstone 2005..grymt var det i alla fall o mkt underhållande...

Teddy

"...I been here for years"
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
1973 Suzuki GT550.
Strider skrev:
Vilket kvalificerat BS.
App, app, app, bättre kan du! Ge oss lite kvalificerad KRITIK istället. Redogör först varör du anser att NT's inlägg är kval. BS och leverera sedan en i dina ögon korrekt analys av förhållandet körstil/hojtyp.

Webspy

.....
Gick med
4 Feb 2004
Hoj
Polisbil
Teddy skrev:
App, app, app, bättre kan du! Ge oss lite kvalificerad KRITIK istället. Redogör först varör du anser att NT's inlägg är kval. BS och leverera sedan en i dina ögon korrekt analys av förhållandet körstil/hojtyp.

Sant.

Men o andra sidan är det få om ens någon på detta forum så har kört en WSBK-hoj, än mindre en GP-hoj - så några seriösa utläggningar kommer inte komma från någon här. Det hela kommer som vanligt sluta i onyanserd pajkastning :fakta

Teddy

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
1973 Suzuki GT550.
Webspy skrev:
Det hela kommer som vanligt sluta i onyanserd pajkastning :fakta
Mmm, jo risken är överhängande. Min förhoppning är att min uppmaning leder till en nyanserad pajkastning där deltagarna måste berätta vad de har för fyllning i gräddtårtan innan de trycker den i ansiktet på varandra. Tänk vad mycket roligare det hade varit om ynglingen som tryckte en gräddtårta i ansiktet på Bosse Ringholm sekunden innan ropat: Tut, tut, här kommer en gräddtårta med hallonfyllning!

Niklas C

Ny medlem
Gick med
10 Oct 2005
Hoj
Suzuki
Webspy skrev:
Sant.

Men o andra sidan är det få om ens någon på detta forum så har kört en WSBK-hoj, än mindre en GP-hoj - så några seriösa utläggningar kommer inte komma från någon här. Det hela kommer som vanligt sluta i onyanserd pajkastning :fakta

Vilken insikt... Jag blir mållös...

Webspy

.....
Gick med
4 Feb 2004
Hoj
Polisbil
Niklas C skrev:
Vilken insikt... Jag blir mållös...

Det tråkiga är att diskutionerna ofta dör efter att jag har blandat mig i.... Undrar om folk ogillar mig SÅÅ mycket :va (förmodligen)

Strider skrev:
Nu undervärderade du väl ändå en hög med människor?

Nämn en som förekommer i dessa trådar och som utger sig för att vara en "förstå sig påare" som kan utnyttja en WSBK hoj max och dessuton kunna redogöra seriöst för skillanderna mellan den och en GP-hoj. Jag känner då inte till någon sådan person här - gör du?

Edit: Nämnde jag att jag menade moderna hojar - inte gjutjärnslok från 70-80talen

Teddy

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
1973 Suzuki GT550.
Strider skrev:
Jag har redovisat min ståndpunkt.
Ja, det har du i bästa Göran Persson stil. Eftersom vi befinner oss på ett forum för D I S K U S S I O N E R så kan det ju vara kul om du argumeterade för din ståndpunkt och inte bara dömde ut NT's inlägg med en ogrundad dräparkommentar "vilket kvalificerat BS". VAD man tycker är inte så intressant som VARFÖR. Rresovisa sin ståndpunkt gör man bäst i en poll. Jag vill fortfarande att du redovisar din analys som du bygger din ståndpunkt på.
Vad har du i gräddtårtan pojk? :)

Teddy

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
1973 Suzuki GT550.
Webspy skrev:
Det tråkiga är att diskutionerna ofta dör efter att jag har blandat mig i.... Undrar om folk ogillar mig SÅÅ mycket :va (förmodligen)

Åh nej, det är inget personligt. Det är bara det att om man vill att en brasa ska brinna så måste man peta in en pinne i den. Inte för liten, inte för stor, bara sådär lagom som krävs för stunden. Då dina ilägg lägger locket på en tråd är det ofra för att de innehåller en sammanfattning, en sådan används ofta för att markera ett slut. Du vet, som när mästerdetektiven i slutet av historien under mördarens pistolhot redogör för alla sambanden. En sammanfattning lägger liksom alla vedträna på rad. Jag förstår att du gärna postar dina sammanfattande inlägg eftersom de oftast är helt korrekta och jag med flera uppskattar dem, men om du vill liva upp debatten måste du sticka in en åsikt, alltså en pinne. Undvik dock gärna att kombinera sammanfattning med åsikt, det osar bättrevetande. Typ: "Ah men nu är det som jag säger att det är och så är det bara, fatta! Nu behöver vi inte diskutera det här något mer.".

Webspy

.....
Gick med
4 Feb 2004
Hoj
Polisbil
Teddy skrev:
Åh nej, det är inget personligt.........

Vet... men efter över 100 sidor om samma saker så KAN man ju gå vidare.

Hur mycket är ens sårade stolthet värd? Alla kan inte vinna alla tävlingar..... Om man inte går tebax till 70-talets "tillsammans"mentalitet..... :rolleyes:
Lika för alla.....

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...