Silly Season MotoGP....

Status
Ej öppen för fler svar.

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
sandstream skrev:
BIAGGI - SANDSTREAM
Tunnhårig - Tunnhårig
Skägg - Skägg
34 år - 34 år
Suzuki - Suzuki

HJÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄLP!
Att du är tunnhårig är väl ändå en rejäl överdrift. ;)
 

sandstream

Guest
Neutral skrev:
Att du är tunnhårig är väl ändå en rejäl överdrift. ;)
Flint låter så illa och senast idag såg jag faktiskt ett par ensamma hårstrån som vajade majestätiskt där upp i ödemarken :D
 

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
En gammal en
2ono skrev:
Nej berätta du!! som vet allt vad var bättre 96-97 ? vad gjorde säsongen 2003-2004 till ett hundår? var förarna värdelösa eller är Hodgson kass jämfört med Kocinsky eller Corser vad menar du ?



Givetvis ska du vara med i hans fan club också :hihi
http://www.max-biaggi.com/Eng/home.asp

Fogarty, Kocinski, Crafar, Chili, Slight, Yanagawa Edwards, Russell. Fabriksmaskiner från alla fyra japanska tillverkare+Ducati. Slagsmål på presskonferenserna, stora egon och allmänt tät het och hetsig racing.

Klenare maskinmaterial framförallt 2003 och även sämre förarmaterial(Ja Hodgson och Toseland är sämre, mycket sämre) borgade för ganska ointressanta säsonger.
 

RTR

Hjulben
Gick med
26 May 2003
Ort
Bålsta
Hoj
ART GSX-R1000
sandstream skrev:
BIAGGI - SANDSTREAM
Tunnhårig - Tunnhårig
Skägg - Skägg
34 år - 34 år
Suzuki - Suzuki

HJÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄLP!


Ja Jag kan då svänga förbi imorrn å befria dig från din sönderyxade plåga :tummenupp
Kungsängen va de va ... mitt mellan hem å jobb
hur många pistoler ska man ta me tro
 

MC Doktorn

Guest
Chris Ash skrev:
Fogarty, Kocinski, Crafar, Chili, Slight, Yanagawa Edwards, Russell. Fabriksmaskiner från alla fyra japanska tillverkare+Ducati. Slagsmål på presskonferenserna, stora egon och allmänt tät het och hetsig racing.

Klenare maskinmaterial framförallt 2003 och även sämre förarmaterial(Ja Hodgson och Toseland är sämre, mycket sämre) borgade för ganska ointressanta säsonger.


Personligen tycker jag dina överdrifter som "mycket sämre" stämmer illa med verkligheten ett slags önsketänkande och kalkon nivå på trovärdighet.

Alla förare som vinner ett WSBK är oerhört duktiga förare och förtjänar respekt ingen gör det av tur eller att andra är värdelösa.

Tyckte säsongen 04 var högintressant det var strid om titeln ända in på mållinjen stenhårt och tät när racing är som bäst utan team order.
 

sandstream

Guest
RTR skrev:
Ja Jag kan då svänga förbi imorrn å befria dig från din sönderyxade plåga :tummenupp
Kungsängen va de va ... mitt mellan hem å jobb
hur många pistoler ska man ta me tro
Nej du, Bettan och jag ska ha en skön sommar ihop och läxa upp små 600:eek:r på Anderstorps rakan :D
 

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Marco Melandri kan komma att köra med #2 på sin hoj i år istället för #33 som han kört med innan.
 

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
En gammal en
2ono skrev:
Personligen tycker jag dina överdrifter som "mycket sämre" stämmer illa med verkligheten ett slags önsketänkande och kalkon nivå på trovärdighet.

Alla förare som vinner ett WSBK är oerhört duktiga förare och förtjänar respekt ingen gör det av tur eller att andra är värdelösa.

Tyckte säsongen 04 var högintressant det var strid om titeln ända in på mållinjen stenhårt och tät när racing är som bäst utan team order.

Hodgson och Toseland vann inte ett enda race när Bayliss och Edwards härjade rundor. Hodgson klarade en 6:e plats i Kalle Anka Cup i år och var ytterst medioker när han mätte sina krafter med MotoGP-folket. Toseland visade sitt rätta jag i år när de bättre förarna hade bra material från start de också.

Visst är de duktiga på att åka hoj men "Halleluja-Ingen är bättre än någon annan"-snacket är tröttsamt.
 

MC Doktorn

Guest
Chris Ash skrev:
Hodgson och Toseland vann inte ett enda race när Bayliss och Edwards härjade rundor. Hodgson klarade en 6:e plats i Kalle Anka Cup i år och var ytterst medioker när han mätte sina krafter med MotoGP-folket. Toseland visade sitt rätta jag i år när de bättre förarna hade bra material från start de också.

Visst är de duktiga på att åka hoj men "Halleluja-Ingen är bättre än någon annan"-snacket är tröttsamt.

Hodgson vunnit BSB och WSBK och Toseland WSBK vilket för mig är respekt.
Ingen pratar att dom är sååååå mycket bättre, men vilken hyllad SBK svensk skulle dyka upp top 10 i WSBK tror du .... just de men han är inte värdelös.

Corser vann WSBK 05 harvade i mellanskiktet med Foggy Petronas 04 kom 23? 500 vm 1997 tom regis laconi var före han det året på en 14:e plats.

Är han så j...vla mycket sämre 04 mot 05.. nej något förändrades han fick ett team en hoj som han fick förtroende körde 1-2 s snabbare per varv han växte och vann.

Väldigt vanskligt att jämföra förare från olika år med olika team hojar etc.

Ska man jämföra ska man i så fall ha samma förutsättningar typ Hayden från Kalle anka cup var bättre än Biaggi på Repsol Honda 2005 där förutsättningarna näst intill identiska.

Nog om detta !!!!
 
Last edited:

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
RedBaron skrev:
Bra tycker jag, Checa hade ju en del bra resultat på Yamahan 04 och Ducatin 05 och är en kompetent förare och jag vill har fler hojar på griden.

2ono skrev:
Hodgson vunnit BSB och WSBK och Toseland WSBK vilket för mig är respekt.
---edit--
Nog om detta !!!!
Att alla förare är värda respekt på denna nivå står ju inte i kontrast till att en serie kan vara olika stark år till år eller att förare är olika bra oavsett givet deras förutsättningar. SBK har ju blivit betydligt starkare de senaste åren kontra tex 03 som ju var riktigt tunnt oavsett den respekt man har för de enskilda förarna.

Yamaha
Valentino Rossi & Colin Edwards

Tech 3 Yamaha
James Ellison & Carlos Checa

Repsol HRC
Dani Pedrosa & Nicky Hayden

Fortuna Gresini Honda
Marco Melandri & Toni Elias

Konica Minolta JIR
Makoto Tamada

LCR Carrera Sunglasses Honda
Casey Stoner

Marlboro Ducati
Loris Capirossi & Sete Gibernau

D'Antin Ducati
Alex Hoffmann & Jose Louis Cardoso

Team Kawasaki
Shinya Nakano & Randy de Puniet

Team Suzuki
John Hopkins & Chris Vermeulen

Harris/WCM/KTM
Jeremy McWilliams

KR Honda
Kenny Roberts JR
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

Top