Nyteknik skrev:Det är förstås svindyrt att utveckla tvåtaktare för att kunna konkurrea med 1000 cc fyrtaktare.....
Joo... men varför gick då teamen över till 4-takt som beskrivs som "otroligt mycket dyrare än 2-takt"
Detta kan ju ingen svara på..... men man ska nog ställa sig den frågan iaf.
Jag hade gärna sett ett blandat startfält..... men inte enbart 2-takt.... det är som att trampa vatten. Visst - 2-takt på den här nivån är Pjår räjsning, men om man kan utveckla en 4-takt så att den är ännu snabbare och mer teknisk, jaa... då går vi åt det hållet. Om dom sen är mer lättkörda - so be it ! Det är ju inget självändamål att ha den mest svårkörda hojen..... Det gäller att vinna - inget annat !
Nyteknik skrev:Det vore intressant att se dina referenser när du skriver om "det oerhörda intresset" för MotoGP jämfört med 500.
.
Jag TROR att MotoGP är populärare nu än på många många år. Och det har förmodligen inget med 2takt vs 4-takt att göra.
F1 börjar bli sjukt tråkigt och folk letar efter lite kittlande action - MotoGP är ett utmärkt alternativ !
Starka personligheter såsom Rossi o Biaggi och deras Love/hate gör att media hakar på.... folk behöver hjältar och antihjältar.... kolla bara på detta forum.
my 2 cents
//Anders