Silly Season MotoGP....

Status
Ej öppen för fler svar.

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Nyteknik skrev:
Det förtjänar inte ens att kommenteras.

Varför skulle Biaggi som ligger först i sammandraget efter Rossi och före sin teamkollega i Hondas första-team gå till ett team med en dokumenterat värdelös hoj? Det ligger lika mycket substans i det ryktet som att Rossi ska köra F1 2007.

Trotts det så går det rykten om det. Läste ett att Biaggi kunde komma att ta med sig Camel som sponsor till Suzuki.


Haydens bröder på listan som tänkbara ersättare hos Kawasaki i år.
http://www.superbikeplanet.com/2005/Oct/051002d.htm
 

sharpedge

Året runt
Gick med
4 Dec 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki TL1000R -98
Chris Ash skrev:
Förenklat att man buntar ihop tändpulserna mer och mer för att få bakdäcket att "återhämta sig" lättare och därmed få ner effekten i backen.
Var det inte Kawasaki eller Ducati som hade stora problem med att få "Big Bang" att funka som dom ville på deras hojar?
 

RedBaron

Kör lätt modifierad och aptrimmad GSX1100
Gick med
3 Sep 2004
Ort
Malmö
Hoj
Lätt modifierad GSX1100
Axxexs skrev:
Haydens bröder på listan som tänkbara ersättare hos Kawasaki i år.
http://www.superbikeplanet.com/2005/Oct/051002d.htm
Jag hade nog försökt att få in Chris Walker. Han kan banan till skillnad från bröderna Hayden.

McCoy har väl bränt sig för tid och evighet hos Kwaka, annars brukar han vara bra på Phillip Island. Men man kan ju få drömma lite...
 

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
En gammal en
sharpedge skrev:
Var det inte Kawasaki eller Ducati som hade stora problem med att få "Big Bang" att funka som dom ville på deras hojar?

Jag vet inte, men varken Kawasaki eller Ducati körde 500 1992. Däremot har de kanske provat något liknande koncept på sina fyrtaktsracers, ingen aning.
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Chris Ash skrev:
Jag vet inte, men varken Kawasaki eller Ducati körde 500 1992. Däremot har de kanske provat något liknande koncept på sina fyrtaktsracers, ingen aning.
Både Ducati och Kawasaki kör numer "Big bang" på sina hojar i MotoGP men de var bland de sista som bytte från rak tändföljd, enbart WCM som har kvar det nu men det är säkert mest pga pengabrist.
 

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
En gammal en
Goodstuff skrev:
Både Ducati och Kawasaki kör numer "Big bang" på sina hojar i MotoGP men de var bland de sista som bytte från rak tändföljd, enbart WCM som har kvar det nu men det är säkert mest pga pengabrist.

Aha...man lär sig nåt nytt varje dag, jag har noll koll på fyrtaktsmotorerna i MotoGP.
 

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
sharpedge skrev:
Var det inte Kawasaki eller Ducati som hade stora problem med att få "Big Bang" att funka som dom ville på deras hojar?
Vet inte med Ducati men Kawa har provat en del varianter men det är inte bara det fysiska utan mycket kan göras med motorstyrningen också och förmodligen är det i alla oändliga kombinationer där som de gått bort sig.
 

sharpedge

Året runt
Gick med
4 Dec 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki TL1000R -98
Neutral skrev:
Vet inte med Ducati men Kawa har provat en del varianter men det är inte bara det fysiska utan mycket kan göras med motorstyrningen också och förmodligen är det i alla oändliga kombinationer där som de gått bort sig.
Ja, jag tror jag läste att Kawan var helt hysterisk fortfarande och att man verkligen får kämpa för att få alla hästar där man vill ha dom på banan :)
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
sharpedge skrev:
Ja, jag tror jag läste att Kawan var helt hysterisk fortfarande och att man verkligen får kämpa för att få alla hästar där man vill ha dom på banan :)
De har ju mest haft problem med tillförlitligheten på de nya Big Bang motorerna. De köpte ju över mr Yoda från Yamaha där han var ansvarig för samma utveckling som han nu gör med Kawwan då de vill gå över till Big bang
 

sandstream

Guest
Yamaha har provat semi-BigBang (kanske man kan kalla det) i BSB med bra resultat på alla vis förutom att motorn inte håller.
Vevaxeln utsätts tydligen för enorma påfrestningar när två cylindrar tänder samtidigt (de körde 1-2-1).
I BSB får man inte byta vevaxeln men i MotoGP är det ju fritt fram.

valmers skrev:
Biaggi OCH Roberts hos Suzuki vore det ultimata teamet. Frågan är om inte herrarna skulle bli bästa polare.
Kör Biaggi för Suzuki nästa år så säljer jag min hoj i ren protest :mad:
Hellre får familjen Hayden med mamma som teamchef ta över :D

Suzuki behöver ju en sponsor och om Biaggi kan få med sig Camel (sista året för tobaksreklam) kommer de säkert att kyssa hans fötter.
 

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bördig från Pålsboda
Hoj
Skeppshult damcykel
Axxexs skrev:
Trotts det så går det rykten om det. Läste ett att Biaggi kunde komma att ta med sig Camel som sponsor till Suzuki.
Om Honda av någon anledning inte vill ha kvar Biaggi kan jag se att han hamnar hos Suzuki eftersom det (bortsett platsen som Capirossis teamkollega) inte finns mycket annat ledigt.

Capirossi och Biaggi i samma Ducatiteam... :tummenupp :kär :Rockbanan
 

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Rossi kör Monzas Rallytävling 1 november med en Subaru.

http://www.telegraph.co.uk/motoring...01.xml&sSheet=/motoring/2005/10/01/ixmot.html


Rossi is also testing his level of skill in the rally arena.

"Yes, it's true that I will do two rallies with Subaru," he says. "Rallying is my great, great passion after bikes and on November 1, I will do the rally of Monza. I will have the factory Subaru, which is very exciting. For sure, this is something possible for the future. I am not only doing it for fun, but to practise and see how my level is."
 

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Chris Ash skrev:
Jag säger som Mat Mladin....jag kommer aldrig förstå hur teamcheferna i MotoGP tänker. Med tre Hayden-bröder kommer kvalitén på hela GP-serien att sjunka markant.
Snart är det jul, bara att skriva in en sådan här i önskelistan. :hihi
 

Bifogat

  • t-1017_a.jpg
    t-1017_a.jpg
    42.2 KB · Visningar: 105

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
valmers skrev:
Snart är det jul, bara att skriva in en sådan här i önskelistan. :hihi
Frågan är ju vem som designar teamtröjor och annan förarmerchandise för det är ofta så fult så man blir generad.
 

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Goodstuff skrev:
Frågan är ju vem som designar teamtröjor och annan förarmerchandise för det är ofta så fult så man blir generad.
Problemet är väl att det ofta är väldigt amerikanskt. :hihi
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
valmers skrev:
Problemet är väl att det ofta är väldigt amerikanskt. :hihi
Inte det som görs till de italienska eller spanska förarna och det ser ofta ut som en spya på en tröja....de amerikanska är dock ännu fulare, gärna med tryck över hela t-shirten... :zpy
 

Torkel

Tvåtakt, dubbelt så bra!
Gick med
31 Mar 2003
Ort
Värmdö
Hoj
2006 BMW R1200GS, 1990 Suzuki RM250
Just i dag pryder en T-shirt från Assens GP 2003 min lilla kropp. Den T-shirten är allt annat än diskret! Sen har jag en matchande hatt också... Uttrycket "som bara en mor kan älska" passar rätt bra in både på tröjan och hatten!
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top