Silly Season MotoGP....

Status
Ej öppen för fler svar.

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
En gammal en
flugan skrev:
Vad innebar förändringen från "Two-up", via "Screamern" och slutligen "Big Bang"?

Förenklat att man buntar ihop tändpulserna mer och mer för att få bakdäcket att "återhämta sig" lättare och därmed få ner effekten i backen.

Nyteknik skrev:
"Riding the Honda was like death - every time you flicked into a turn you didn't know if you'd make it out."

Ahh..jag älskar de citaten.....Mat Oxley skrev en del roligt om Lawsons Rothmans Honda också nånting om att effektutvecklingen "was like a horde of rottweilers rippin pink rabbits apart".

Såna hojar skulle sorterat bort Oboydrickande svärmorsdrömmar från Kentucky :tummenupp
 

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bördig från Pålsboda
Hoj
Skeppshult damcykel
Chris Ash skrev:
Ahh..jag älskar de citaten.....Mat Oxley skrev en del roligt om Lawsons Rothmans Honda också nånting om att effektutvecklingen "was like a horde of rottweilers rippin pink rabbits apart".

Såna hojar skulle sorterat bort Oboydrickande svärmorsdrömmar från Kentucky :tummenupp
Nog för att dagens fyrtaktare är mer effektiva och kan prestera bättre varvtider än femhundrorna för 5-10 år sedan. Men inte ens jag skulle ha speciellt mycket fjärillar i magen inför en provtur av en RC211V på en bana som Anderstorp. Skulle man däremot varmköra en NSR500 åt mig...jag kan både höra och känna hjärtslagen. 190-200 tvåtakts-hk i ett 130-kilos chassie.

:skrämd
 

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
En gammal en
Nyteknik skrev:
Nog för att dagens fyrtaktare är mer effektiva och kan prestera bättre varvtider än femhundrorna för 5-10 år sedan. Men inte ens jag skulle ha speciellt mycket fjärillar i magen inför en provtur av en RC211V på en bana som Anderstorp. Skulle man däremot varmköra en NSR500 åt mig...jag kan både höra och känna hjärtslagen. 190-200 tvåtakts-hk i ett 130-kilos chassie.

:skrämd

Och det skulle varit den NSR:en från 1988.....jag hade inte varit mer nervös inför en exekutionspluton....

Då vägde de dessutom 115 kilo.....
 

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
Nyteknik skrev:
Skulle man däremot varmköra en NSR500 åt mig...jag kan både höra och känna hjärtslagen. 190-200 tvåtakts-hk i ett 130-kilos chassie.

:skrämd
Jag är oerhört glad att jag hann se dem rejsa. Ljudet var hjärtskärande. :yoparty
 

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Rossi får inte köra både 250cc och MotoGP enligt reglerna. Men MotoGP och Superbike kanske han skulle kunna köra samma år? Intressant artikel för dom som kan italienska om att Rossi ska ta hem två titlar åt Yamaha nästa år. :)

http://www.tgcom.it/sport/articoli/articolo276999.shtml
 

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bördig från Pålsboda
Hoj
Skeppshult damcykel
Neutral skrev:
Hehe, skulle vara kul att se Valmers starta en hyllningstråd till 500:eek:rna. :hihi
Det lustiga är att Valmers håller Doohan som en av sina absoluta favoriter. Men han tycker Hondamodellen som Doohan vann sina titlar på är ointressant för att inte säga löjlig.

:va
 

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Neutral skrev:
Hehe, skulle vara kul att se Valmers starta en hyllningstråd till 500:eek:rna. :hihi
Den här diskussionen påminner starkt om när man parkerade sin sporthoj på stan, och någon grånad farbror kom fram och pratade hoj.

Farbror: Häftig hoj det där du.
Jag: Visst.
F: Fast det är väl mest plast va?
J: Nja, den är jävligt snabb.
F: *Dövörat*
F: På min tid var det mer rejäla hojar.
J: Jaha.
F: Silverpil vettu.
J: Mmm.
F: Ja, hojarna gick ju fortare då.
J: Visst.
F: Fast det var ju mest grusväg då.
F: Men diagonaldäcken och trumbromsarna bet som fan.
J: Zzzzzzz
F: En sån hoj skulle du ha!
 

Avanti

slingshot.cc
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Milano, Italia
Hoj
Suzuki GSX-R750, Suzuki GSX-R1100, Honda Hornet 900, Honda Foresight, Puch M50 Cross, Honda CR250, Yamaha TW200

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
valmers skrev:
Den här diskussionen påminner starkt om när man parkerade sin sporthoj på stan, och någon grånad farbror kom fram och pratade hoj.

Farbror: Häftig hoj det där du.
Jag: Visst.
F: Fast det är väl mest plast va?
J: Nja, den är jävligt snabb.
F: *Dövörat*
F: På min tid var det mer rejäla hojar.
J: Jaha.
F: Silverpil vettu.
J: Mmm.
F: Ja, hojarna gick ju fortare då.
J: Visst.
F: Fast det var ju mest grusväg då.
F: Men diagonaldäcken och trumbromsarna bet som fan.
J: Zzzzzzz
F: En sån hoj skulle du ha!
:rofl
 

Torkel

Tvåtakt, dubbelt så bra!
Gick med
31 Mar 2003
Ort
Värmdö
Hoj
2006 BMW R1200GS, 1990 Suzuki RM250
Nyteknik skrev:
Det lustiga är att Valmers håller Doohan som en av sina absoluta favoriter. Men han tycker Hondamodellen som Doohan vann sina titlar på är ointressant för att inte säga löjlig.

:va
Njae, han tycker väl allt som har den minsta liknelse med tvåtakt är ointressant och löjligt? Saknas det dessutom ankytning till USA så är det ännu ointressantare... Så är det och så har det alltid varit! :hihi
Jag tror att herrarna Doohan och Valmers diskussion i ämnet tvåtaktsmotorns förträfflighet skulle vara en se och hörvärd tillställning! :rofl
 

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bördig från Pålsboda
Hoj
Skeppshult damcykel
Avanti skrev:
Biaggi till Suzuki
http://www.tgcom.it/sport/articoli/articolo277179.shtml
TGcom mener att Biaggi kanskje kör Suzuki neste år. Suzuki'n har högre hastighet inn i kurvorna, noe som passer Biaggi, ifölge artikellen.
Det förtjänar inte ens att kommenteras.

Varför skulle Biaggi som ligger först i sammandraget efter Rossi och före sin teamkollega i Hondas första-team gå till ett team med en dokumenterat värdelös hoj? Det ligger lika mycket substans i det ryktet som att Rossi ska köra F1 2007.
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top