Här kan du läsa det mesta om Honda NSR:flugan skrev:Vad innebar förändringen från "Two-up", via "Screamern" och slutligen "Big Bang"?
flugan skrev:Vad innebar förändringen från "Two-up", via "Screamern" och slutligen "Big Bang"?
Nyteknik skrev:"Riding the Honda was like death - every time you flicked into a turn you didn't know if you'd make it out."
Nog för att dagens fyrtaktare är mer effektiva och kan prestera bättre varvtider än femhundrorna för 5-10 år sedan. Men inte ens jag skulle ha speciellt mycket fjärillar i magen inför en provtur av en RC211V på en bana som Anderstorp. Skulle man däremot varmköra en NSR500 åt mig...jag kan både höra och känna hjärtslagen. 190-200 tvåtakts-hk i ett 130-kilos chassie.Chris Ash skrev:Ahh..jag älskar de citaten.....Mat Oxley skrev en del roligt om Lawsons Rothmans Honda också nånting om att effektutvecklingen "was like a horde of rottweilers rippin pink rabbits apart".
Såna hojar skulle sorterat bort Oboydrickande svärmorsdrömmar från Kentucky
Nyteknik skrev:Nog för att dagens fyrtaktare är mer effektiva och kan prestera bättre varvtider än femhundrorna för 5-10 år sedan. Men inte ens jag skulle ha speciellt mycket fjärillar i magen inför en provtur av en RC211V på en bana som Anderstorp. Skulle man däremot varmköra en NSR500 åt mig...jag kan både höra och känna hjärtslagen. 190-200 tvåtakts-hk i ett 130-kilos chassie.
Jag är oerhört glad att jag hann se dem rejsa. Ljudet var hjärtskärande.Nyteknik skrev:Skulle man däremot varmköra en NSR500 åt mig...jag kan både höra och känna hjärtslagen. 190-200 tvåtakts-hk i ett 130-kilos chassie.
Skulle vilja se Nicky Hayden på denna.Chris Ash skrev:Och det skulle varit den NSR:en från 1988.....jag hade inte varit mer nervös inför en exekutionspluton....
Då vägde de dessutom 115 kilo.....
Feel free.valmers skrev:Dags att starta en ny tråd?
Hehe, skulle vara kul att se Valmers starta en hyllningstråd till 500rna.Goodstuff skrev:Feel free.
Det lustiga är att Valmers håller Doohan som en av sina absoluta favoriter. Men han tycker Hondamodellen som Doohan vann sina titlar på är ointressant för att inte säga löjlig.Neutral skrev:Hehe, skulle vara kul att se Valmers starta en hyllningstråd till 500rna.
Den här diskussionen påminner starkt om när man parkerade sin sporthoj på stan, och någon grånad farbror kom fram och pratade hoj.Neutral skrev:Hehe, skulle vara kul att se Valmers starta en hyllningstråd till 500rna.
Intressant, personlig tycker jag det är större att vinna MotoGP och SBK i samma år. Han har ju vunnit 250 en gång förr.Axxexs skrev:Intressant artikel för dom som kan italienska om att Rossi ska ta hem två titlar åt Yamaha nästa år.
http://www.tgcom.it/sport/articoli/articolo276999.shtml
valmers skrev:Den här diskussionen påminner starkt om när man parkerade sin sporthoj på stan, och någon grånad farbror kom fram och pratade hoj.
Farbror: Häftig hoj det där du.
Jag: Visst.
F: Fast det är väl mest plast va?
J: Nja, den är jävligt snabb.
F: *Dövörat*
F: På min tid var det mer rejäla hojar.
J: Jaha.
F: Silverpil vettu.
J: Mmm.
F: Ja, hojarna gick ju fortare då.
J: Visst.
F: Fast det var ju mest grusväg då.
F: Men diagonaldäcken och trumbromsarna bet som fan.
J: Zzzzzzz
F: En sån hoj skulle du ha!
Njae, han tycker väl allt som har den minsta liknelse med tvåtakt är ointressant och löjligt? Saknas det dessutom ankytning till USA så är det ännu ointressantare... Så är det och så har det alltid varit!Nyteknik skrev:Det lustiga är att Valmers håller Doohan som en av sina absoluta favoriter. Men han tycker Hondamodellen som Doohan vann sina titlar på är ointressant för att inte säga löjlig.
Det förtjänar inte ens att kommenteras.Avanti skrev:Biaggi till Suzuki
http://www.tgcom.it/sport/articoli/articolo277179.shtml
TGcom mener att Biaggi kanskje kör Suzuki neste år. Suzuki'n har högre hastighet inn i kurvorna, noe som passer Biaggi, ifölge artikellen.
Don't shot the messenger... man vet aldrig..Nyteknik skrev:Det förtjänar inte ens att kommenteras.
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|