Silly Season MotoGP....

Status
Ej öppen för fler svar.

sandstream

Guest
Gustav O skrev:
SKönt att objektiva du och valmers finns här då. :tummenupp
Glöm inte mig :hej

Jag tycker Luddes inlägg var lysande och skönt att någon orkar ta sig tid att visa bakåtsträvare att det faktiskt inte var bättre förr :tummenupp

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
sandstream skrev:
Glöm inte mig :hej

Jag tycker Luddes inlägg var lysande och skönt att någon orkar ta sig tid att visa bakåtsträvare att det faktiskt inte var bättre förr :tummenupp
Du är en småhandlare än så länge. ;)
Visst förstod jag att du skulle gilla Luddes inlägg men det är väl ändå en smaksak?

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Förresten, såg ni att Pedrosa var snabbast på sista testdagen? Visserligen inte oväntat när man kommer från en 250 till en lättkörd och snäll GP-hoj men ändå.

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Chris Ash skrev:
Förresten, såg ni att Pedrosa var snabbast på sista testdagen? Visserligen inte oväntat när man kommer från en 250 till en lättkörd och snäll GP-hoj men ändå.
Vi får väl se hur han klarar sig i en klunga.

RedBaron

Kör lätt modifierad och aptrimmad GSX1100
Gick med
3 Sep 2004
Hoj
Lätt modifierad GSX1100
Gustav O skrev:
Till skillnad från en onämnd förare med stomatol-leende så kan Pedrosa köra om andra förare och inte bara skugga dem.
Touche !

Last edited:

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Gustav O skrev:
Till skillnad från en onämnd förare med stomatol-leende så kan Pedrosa köra om andra förare och inte bara skugga dem.
Tänk om er lilla älskling tar stryk av försteföraren, tillika Kalle Anka Cup-mästaren, i Repsol Honda? Kollektivt självmord i talibansekten då?

Chris Ash skrev:
När Hayden var riktigt snabb i testerna hette det att det inte betydde någonting. Varför är det annorlunda nu?

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
valmers skrev:
När Hayden var riktigt snabb i testerna hette det att det inte betydde någonting. Varför är det annorlunda nu?

För att när Hayden varit snabb i testerna tidigare säsonger har han vart långt ifrån att backa upp det med resultat under säsongen?

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
valmers skrev:
Tänk om er lilla älskling tar stryk av försteföraren, tillika Kalle Anka Cup-mästaren, i Repsol Honda? Kollektivt självmord i talibansekten då?
Säkert kommer hönan att finna ett korn då och då nästa säsong igen. Konstigt vore väl annat med tanke på att han suttit på hojen i tre år? Självmord i talibansekten? Varför då, när det kommer vara 250-skolade förare överst som vanligt.

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
valmers skrev:

Haha vem är det som är vems älskling? Du kommer gräva ner dig om svärmorsdrömmen får spö av moppepojken....

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
oFFkeFF skrev:
För att när Hayden varit snabb i testerna tidigare säsonger har han vart långt ifrån att backa upp det med resultat under säsongen?
Och Pedrosas resultat i MotoGP är?

Webspy

.....
Gick med
4 Feb 2004
Hoj
Polisbil
Det enda riktigt roliga är att wayne Rainy, Eddie Lawson och Kevin S alla skolades i AMA Superbike..... Inte för att det betyder något då dessa förare är sämre än de flesta Rookiepiloter.

O andra sidan så hoppas jag verkligen att Max hittar en styrning - Gärna i ett skitteam - typ WCM eller KR, OCH presterar lite resultat. DET vore kul :)

valmers skrev:
Och Pedrosas resultat i MotoGP är?

Det kommer nog... säkert topp 5 första året.

my 2 cents / A

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Gustav O skrev:
Säkert kommer hönan att finna ett korn då och då nästa säsong igen. Konstigt vore väl annat med tanke på att han suttit på hojen i tre år? Självmord i talibansekten? Varför då, när det kommer vara 250-skolade förare överst som vanligt.
Tätt skuggade av en talanglös, överskattad Kalle Anka Cup-mästare då? Som 2005 slog världens genom tiderna bästa roadracingförare, Skägget, så det skvätte om det?

Chris Ash skrev:
Haha vem är det som är vems älskling? Du kommer gräva ner dig om svärmorsdrömmen får spö av moppepojken....
Vi får väl se. Med talibanlogik borde Pedrosa slå Hayden sprättlätt. Jag menar, har man kört knivskarpa chassin [tm] måste man väl med lätthet spöa en gatåkare?

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
valmers skrev:
Tätt skuggade av en talanglös, överskattad Kalle Anka Cup-mästare då? Som 2005 slog världens genom tiderna bästa roadracingförare, Skägget, så det skvätte om det?
Det är du som kallar honom talanglös men visst håller jag med om att Hayden är lätt överskattad. :tummenupp
Skugga tätt är väl hans trademark?
Skägget har jag aldrig kallat världens bästa roadracingförare men AMA Bean Harvestern har en del kvar att bevisa för att kunna anses vara bättre. "Så det skvätte om det" är ju en överdift av stora mått.

Last edited:

MC Doktorn

Guest
Chris Ash skrev:

Biaggi och Gibernau var en av de snabbaste inför denna säsong och sen vet vi vad som hände, så man ska inte övertolka.

RedBaron

Kör lätt modifierad och aptrimmad GSX1100
Gick med
3 Sep 2004
Hoj
Lätt modifierad GSX1100
2ono skrev:
Biaggi och Gibernau var en av de snabbaste inför denna säsong och sen vet vi vad som hände, så man ska inte övertolka.
Gibernau var snabbast, men inte på banan...

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Gustav O skrev:
Det är du som kallar honom talanglös men visst håller jag med om att Hayden är lätt överskattad. :tummenupp
Skägget har jag aldrig kallat världens bästa roadracingförare men AMA Bean Harvestern har en del kvar att bevisa för att kunna anses vara bättre. "Så det skvätte om det" är ju en överdift av stora mått.
Nej, det är övriga talibaner som kallar honom talanglös. Mot bakgrund av detta är det ju underligt att han av HRC utnämnts till försteförare i Respol Honda. :va

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
valmers skrev:
Nej, det är övriga talibaner som kallar honom talanglös. Mot bakgrund av detta är det ju underligt att han av HRC utnämnts till försteförare i Respol Honda. :va
En säsong och sedan är han återbördad till hjälpryttare åt sin teamkollega.

gthyni

Está demasiado frío!
Gick med
24 Jul 2003
Hoj
Hojlös f n. fd KTM, Moto Guzzi, Yamaha, GasGas, BSA
Som andra sagt Dani kommer att pallplatser och topp-5 i VM låter inte omöjligt alls.
Inte ens Rossi tog VM första säsongen varken i 250 eller 500,
Pedrosa gjorde det i 250, fast då fanns ingen dominant av Rossis klass där.

Nästa år med 800cc och ett år rutin av stora hojar så får Rossi se upp.

Mitt tips för VM 2006 (klipp ut o spara):
1. Valentino Rossi
2. Marco Melandri
3. Dani Pedrosa
4. Sete Gibernau
5. Carlos Checa

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
gthyni skrev:
Som andra sagt Dani kommer att pallplatser och topp-5 i VM låter inte omöjligt alls.
Inte ens Rossi tog VM första säsongen varken i 250 eller 500,
Pedrosa gjorde det i 250, fast då fanns ingen dominant av Rossis klass där.

Nästa år med 800cc och ett år rutin av stora hojar så får Rossi se upp.

Mitt tips för VM 2006 (klipp ut o spara):
1. Valentino Rossi
2. Marco Melandri
3. Dani Pedrosa
4. Sete Gibernau
5. Carlos Checa
Du menar sannolikt 2007.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...