Silly Season MotoGP....

Status
Ej öppen för fler svar.

Torkel

Tvåtakt, dubbelt så bra!
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
2006 BMW R1200GS, 1990 Suzuki RM250
valmers skrev:
Det var den bästa artikeln jag läst på motogpnews.com på mycket länge! :lol

"Camel Ciggy Corporation have been running some market research regarding this issue" admitted a well informed informant "They found that bald, moaning non-champions, especially ones with beards, related to the wrong kind of people.
Jag hittar dig inte här... Warum nicht?

Click here before the loony van comes around and takes you away to a urine soaked padded cell. :hihi

Last edited:

sandstream

Guest
oFFkeFF skrev:
De som inte kan se skillnad på en sving och en sving så klart ;)
(Det var ett skämt, inget annat!)
zorro100 skrev:
Biaggi was hoping to announce the move to Kawasaki to his fan club at the Bologna Motorshow on the 8th of December. However after today's events it seems both members of his fan club will be informed at the dinner table tonight. :lol

Pålle

Nä, jag bara tittar lite.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Leksaker i garaget
sandstream skrev:
Biaggi was hoping to announce the move to Kawasaki to his fan club at the Bologna Motorshow on the 8th of December. However after today's events it seems both members of his fan club will be informed at the dinner table tonight.

De e fan humor! :lol

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
oFFkeFF skrev:
De som inte delar Sandstrems klarsyn. Du minns väl den absoluta nödvändigheten med tusenkubikare i Veidec Trophy. Vi som hade en annan uppfattning fick sakernas tillstånd förklarade för oss en gång, två gånger, tre gån...ja, du vet.

:rolleyes:

sandstream

Guest
Nyteknik skrev:
De som inte delar Sandstrems klarsyn. Du minns väl den absoluta nödvändigheten med tusenkubikare i Veidec Trophy. Vi som hade en annan uppfattning fick sakernas tillstånd förklarade för oss en gång, två gånger, tre gån...ja, du vet. :rolleyes:
Du är verkligen snarstucken :D
(Att du ser illa visste vi redan ;) )

Men som svar kan jag väl citera din vapendragare från Antikrundan:
KrissKross skrev:
Det handlar om personligt tycke och smak, allvar blandat med skoj. Du kanske skulle prova att läsa trådarna och inläggen med lite mer distans till dem, för det är väl uppenbart att det inte är 100% allvar överallt?

Last edited:

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
oFFkeFF skrev:
I den lilla fotnoten står det ju att Wayne tyckte att Kevin körde mycket fortare efter varje gång han hade kört GP..
ja det e ju just det jag menar :va

Ludde78

Sporthojsnörd
Gick med
17 May 2004
Hoj
Suzuki
Chris Ash skrev:
Du den objektiva sanningsägaren, vad har du fått för dig att vi diskuterar här egentligen? Det handlar om personligt tycke och smak, allvar blandat med skoj. Du kanske skulle prova att läsa trådarna och inläggen med lite mer distans till dem, för det är väl uppenbart att det inte är 100% allvar överallt?

Och sluta gärna slänga dig med fraser som "bevis" och "slå hål på", när vi diskuterar saker som varken kan bevisas eller slås hål på. Det blir mest fånigt annars "Kolla, jag har just bevisat att 500:eek:rna inte var lika balla som dagens hojar genom att jag såg 5 minuter ur ett race från 87 och inte tyckte det var ballt".
Då var fan lös igen... :cdevil
När har jag använt ordet "bevis"?
Vad menar du med "Kolla, jag har just bevisat att 500:eek:rna inte var lika balla som dagens hojar genom att jag såg 5 minuter ur ett race från 87 och inte tyckte det var ballt".?

Varför ska du överdriva hela tiden? Vare sig det gäller 500-epoken eller vad jag har sagt?
Irriterande.

Du säger att varvtalsregistret var 1500 varv t ex, medan det är fakta att Wayne Rainey säger att det var 3000 varv.

Är det då fel att påpeka det? Är jag för allvarlig och tråkig då?

Vad som däremot är subjektivt är att du påstår att Gardners körning på NSR:en får Capirossis körning på Duccen att framstå som en söndagskörning, vilket självklart är helt okej att tycka.

Jag håller dock inte alls med dig, jag tyckte åter igen att du överdrev starkt, vilket förhoppningsvis också är okej att tycka.

Jag har aldrig påstått att min åsikt är den "rätta".

Tvärtom, jag bad dig därför förklara vad det är som gör att du tycker att Capirossis körning ser ut som en söndagskörning i jämförelse med Gardners, vilket tydligen var en besvärlig fråga.

Bara för att jag ifrågasätter en del saker som du påstår, innebär det då att jag tar allt här på 100 % allvar?

"Du den objektiva sanningsägaren, vad har du fått för dig att vi diskuterar här egentligen?"

Roadracing? Antar jag. Det är ett forum, någon påstår något, någon annan ifrågasätter påståendet, man ser saken från olika synvinklar, och i slutänden har man med lite tur lärt sig något nytt.

Det enda jag gjorde var att ifrågasätta en del av dina påståenden och åsikter, men jag kanske borde ha nöjt mig med att tänka "nu överdriver han igen". Nöjer mig nog med det nästa gång... :hihi :crash

Nyteknik skrev:
Säger du det? Vilken karaktär är det och vems omdöme är det du refererar?
Den mindre "precisa" karraktären. Bayliss och Xaus sa just det, och det är dom jag refererar till.

sandstream skrev:
:rofl :tummenupp

Det är som när NyTeknik ser kolfibersvingar, man måste hjälpa dem på traven helt enkelt ;)
Hehe precis :D

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
sandstream skrev:
Har du helt fel eller är detta så pinsamt för talibanerna att de inte ens vill kommentera?
Med tanke på din historielöshet är det spännande att du slänger ur dig saker som följande, skämtet är ju inte ens roligt. ;)

sandstream skrev:
Det är som när NyTeknik ser kolfibersvingar, man måste hjälpa dem på traven helt enkelt

sandstream skrev:
Jag håller med, Sete får till det nästa säsong och kommer före Capirex i sammandraget.
Redan på de första testerna var han ju snabbare än Capirex.
OK. Är test något att gå efter eller inte? Då har ju din nya gullpojke en hel del kvar att bevisa...

Ludde78 skrev:
Då var fan lös igen... :cdevil
-edit-
Som man ropar får man svar kanske?
Du har ju vid ett flertal tillfället kommit in och skrivit som om du var facit.
De flesta av oss har käbblat så här skitlänge och det är like mycket på skoj som på allvar.

eckeph

Ny medlem
Gick med
19 Feb 2005
Hoj
Hojlös för tillfället
valmers skrev:
Nej, det är övriga talibaner som kallar honom talanglös. Mot bakgrund av detta är det ju underligt att han av HRC utnämnts till försteförare i Respol Honda. :va

Hmmm... var det inte HRC som utsåg ett visst "skägg" till försteförare i år!? :7peta

Last edited:

gthyni

Está demasiado frío!
Gick med
24 Jul 2003
Hoj
Hojlös f n. fd KTM, Moto Guzzi, Yamaha, GasGas, BSA
HRC har gett Repsol Pedrosa, priset var högt för det offret,
men Dani är inte mogen än. HRCs egentliga försteförare med
full fabriksbackning kör inte i Repsolteamet i år.
Repsol sväljer det för 2007 är förstaföraren och titelutmanaren
i deras team och är spanjack dessutom som lök på laxen.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Skulle väl tro att Melandri får lika bra resurser som Hayden 2006, samma upplägg som med Sete/Max i år. Pedrosa lär också ha tillgång till de senaste delarna, åtminstone en bit in på säsongen.

Frågorna gällande HOndas förare 2006 är många.
* Har Melandri slutat krascha för gott och kan han ta det ett steg till och utman Rossi 24/7?
* Ska Hayden faktiskt göra en omkörning 2006? Varvningar oräknade.
* Hur blir det för Hayden på Laguna Seca när bankännedomsfördelen är borta?
* Kommer Pedrosas första pallplats första eller andra halvan? Får Pedrosa ha en liten pall på startplatan för att nå ner?
* Vem kraschar mest - Stoner eller Checa?

Last edited:

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
eckeph skrev:
Hmmm... var det inte HRC som utsåg ett visst "skägg" till försteförare i år!? :7peta
Nej, Skägget utsågs aldrig till försteförare. Att talibanerna vill ha det till det är inte riktigt samma sak. Titta på VM-tabellen för 2005 så ser du vem som är försteförare.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
valmers skrev:
Nej, Skägget utsågs aldrig till försteförare. Att talibanerna vill ha det till det är inte riktigt samma sak. Titta på VM-tabellen för 2005 så ser du vem som är försteförare.
Varför fick Sete och Biaggi testa den nya Hondan efter GP:t på Brno om det var stomatolkillen som var försteförare?

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Gustav O skrev:
Varför fick Sete och Biaggi testa den nya Hondan efter GP:t på Brno om det var stomatolkillen som var försteförare?
För att man inte hade någon uttalad försteförare?

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
valmers skrev:
För att man inte hade någon uttalad försteförare?
Då borde ju båda fått köra den eftersom Repsol är det officiella HRC teamet.
-------------------
Gratistips för Haydenfantaster. Skitfränt i rutan på Audin.
Free Stuff: Nicky, Tommy, and Roger Lee Hayden stickers!
To get a set for yourself, send a SASE to: RRX Hayden Stickers, 122 Vista Del Rio Drive, Morgantown, WV 26508.

blank.gif

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...