Silly Season MotoGP....

Status
Ej öppen för fler svar.

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Gustav O skrev:
Gratistips för Haydenfantaster. Skitfränt i rutan på Audin.
Free Stuff: Nicky, Tommy, and Roger Lee Hayden stickers! To get a set for yourself, send a SASE to: RRX Hayden Stickers, 122 Vista Del Rio Drive, Morgantown, WV 26508.
Tonade rutor, fett slutrör, acne, klubba i mungipan, grym keps...”and Roger Lee Hayden stickers”.

:rofl

Ludde78

Sporthojsnörd
Gick med
17 May 2004
Hoj
Suzuki
Gustav O skrev:
Som man ropar får man svar kanske?
Du har ju vid ett flertal tillfället kommit in och skrivit som om du var facit.
De flesta av oss har käbblat så här skitlänge och det är like mycket på skoj som på allvar.
"Facit".. Ja, det är jag i så fall verkligen ensam om här... :hihi

Men, man får väl fortsättningsvis dra sig från att ifrågasätta vissa påståenden, det brukar ju anses gynna en demokratis, eller ett forums, utveckling..:kryckor

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Att Biaggi och HRC skulle vara "ovänner" är bara ett påhitt av Italienska medier enligt Dennins Noyes:

"A Honda HRC executive, Satoru Horiike (Managing Director of HRC), told me ( Dennis Noyes) and several other journalists at Valencia on the Saturday before the final GP of the season, that there were no problems between Biaggi and HRC other that the factory’s disappointment with his results. Horiike said that reports in the Italian press of Biaggi having made damning criticisms of HRC in an Italian television interview were groundless and that HRC had ordered an exact translation of the interview and found that the interviewers’ question were leading and offensive, but that Biaggi’s responses were both correct and respectful (of Honda HRC)."

Coola Ola

Guest
Ludde78 skrev:
"Facit".. Ja, det är jag i så fall verkligen ensam om här... :hihi

Men, man får väl fortsättningsvis dra sig från att ifrågasätta vissa påståenden, det brukar ju anses gynna en demokratis, eller ett forums, utveckling..:kryckor

Du vet, är man inte "etablerad" på SH så verkar det finnas en oskriven regel att man inte får säga emot gammelrävarna. Tycker iofs du ska fortsätta tjafsa emot, det behövs någon som inte dyrkar 500-tiden helt fanatiskt men som ändå är mer nyanserad och inte så jävla tjatig som valmers :tummenupp

Axxexs skrev:
Att Biaggi och HRC skulle vara "ovänner" är bara ett påhitt av Italienska medier enligt Dennins Noyes:

"A Honda HRC executive, Satoru Horiike (Managing Director of HRC), told me ( Dennis Noyes) and several other journalists at Valencia on the Saturday before the final GP of the season, that there were no problems between Biaggi and HRC other that the factory’s disappointment with his results. Horiike said that reports in the Italian press of Biaggi having made damning criticisms of HRC in an Italian television interview were groundless and that HRC had ordered an exact translation of the interview and found that the interviewers’ question were leading and offensive, but that Biaggi’s responses were both correct and respectful (of Honda HRC)."

Som alltid ligger väl sanningen nånstans mittemellan.

sandstream

Guest
Gustav O skrev:
Med tanke på din historielöshet är det spännande att du slänger ur dig saker som följande, skämtet är ju inte ens roligt. ;)
OK. Är test något att gå efter eller inte? Då har ju din nya gullpojke en hel del kvar att bevisa...
Jag må vara dålig på GP-historia men jag är inte blind och kan faktiskt se skillnad på aluminium och kolfiber...
(Sen får du inte glömma att jag faktiskt sett de gamla hjältarna live när många här fortfarande gick på dagis). :)

Det är väl kul att någon har en "gullpojke" istället för sånna som du som inte vågar ta ställning och sticka ut hakan lite ;)
CV körde som sagt på 05:an och hade ingen press på sig att sätta tider utan skulle lära sig banan och teamet.
Men vi får se till hösten hurvida han hör hemma i MotoGP eller ska dra sig tillbaka till WSBK.

Coola Ola skrev:
Du vet, är man inte "etablerad" på SH så verkar det finnas en oskriven regel att man inte får säga emot gammelrävarna. Tycker iofs du ska fortsätta tjafsa emot, det behövs någon som inte dyrkar 500-tiden helt fanatiskt men som ändå är mer nyanserad och inte så jävla tjatig som valmers :tummenupp
Håller med :tummenupp

Men att Valmers må va tjatig kan ju bero på att många av talibanerna beter sig som barn, du vet man får tjata dagarna i ända för att de till slut ska förstå :D

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
sandstream skrev:
Men att Valmers må va tjatig kan ju bero på att många av talibanerna beter sig som barn, du vet man får tjata dagarna i ända för att de till slut ska förstå :D

Iofs brukar det vara barnen som tjatar mest, dock oftast helt omedvetna om det själva :rolleyes:
Så min stilla undran är vem/vilka som mest liknar talibaner..

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Axxexs skrev:
Men, men...Valmers sa ju...ööh...

Loader

Nu går vi mot ljusare tider
Gick med
1 Jun 2003
Hoj
Bülldog
sandstream skrev:
Så "kejsaren" fix sparken för att?

Han är en dryg gnällkuk som aldrig vunnit en titel i MotoGP och aldrig kommer att göra det. Då kanske det är bättre att satsa pengarna på nån annan.

sandstream

Guest
Loader skrev:
Han är en dryg gnällkuk som aldrig vunnit en titel i MotoGP och aldrig kommer att göra det. Då kanske det är bättre att satsa pengarna på nån annan.
Men det var ju inte därför han fick sparken, tydligen... :rolleyes:

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
sandstream skrev:
Så "kejsaren" fix sparken för att?

"other that the factory’s disappointment with his results" Kanske?

sandstream

Guest
Axxexs skrev:
"other that the factory’s disappointment with his results" Kanske?
Med andra ord fick han sparken för att han presterade för dåligt (hur nu det gick till med tanke på hur gudabenådad han är).

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
sandstream skrev:
Med andra ord fick han sparken för att han presterade för dåligt (hur nu det gick till med tanke på hur gudabenådad han är).
Jag upprepar detta mot bättre vetande: Biaggi och Gibernau fick mitt under pågående säsong testa nya och uppenbarligen inte lika bra chassien som de beprövade. Hayden och Melandri skonades från detta i större utsträckning. Men detta har ju redan varit uppe i en annan tråd.

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Nyteknik skrev:
Jag upprepar detta mot bättre vetande: Biaggi och Gibernau fick mitt under pågående säsong testa nya och uppenbarligen inte lika bra chassien som de beprövade. Hayden och Melandri skonades från detta i större utsträckning. Men detta har ju redan varit uppe i en annan tråd.
Sedan fick Skägget sparken ända ut i kontraktslöshetens land. Nu går vi vidare, Skägget är historia.

sandstream

Guest
Nyteknik skrev:
Hayden har i ett uttalande sagt att Sete och Biaggi testade ett nytt chassi efter Donington men det framgick inte om det var 1, 2 eller 5 gånger.
Men du kanske sitter på någon info som vi andra inte har fått ta del av?

Själv tror jag att du greppar efter halmstrån för att kunna svälja att Biaggi inte platsade längre.
(HRC var ju nöjda så de vill säkert ha honom kvar :rolleyes: )

eckeph

Ny medlem
Gick med
19 Feb 2005
Hoj
Hojlös för tillfället
Jag medger att det inte är ovanligt att Biaggi kroknar mot säsongens slut men årets tapp kan nog anses vara något över det vanliga. Jag förstår inte varför det skulle vara så omöjligt för vissa att acceptera att det kan bero på HRC's vilja att experimentera. Se bara på förra säsongens början där alla Honda förare klagade högljutt på deras panikåtgärder!

Jag håller det för troligt att både Setes och Max problem mot slutet har sitt ursprung i HRC's panikåtgärder mer än totala hjärnsläpp hos två av dom mest erfarna och talangfulla förarna i Motogp.

Inte för att jag är något större fan av varken Max eller Sete men jag blir lite förbannad när folk börjar uppföra sig som om dom jobbade på Aftonbladet eller Expressens nöjesavdelning! :fatta!

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
sandstream skrev:
Hayden har i ett uttalande sagt att Sete och Biaggi testade ett nytt chassi efter Donington men det framgick inte om det var 1, 2 eller 5 gånger. Men du kanske sitter på någon info som vi andra inte har fått ta del av?
Om du räknar de direktsända tävlingarna som sänds i Eurosport som het information så är svaret ja.

sandstream skrev:
Själv tror jag att du greppar efter halmstrån för att kunna svälja att Biaggi inte platsade längre. (HRC var ju nöjda så de vill säkert ha honom kvar :rolleyes: )
Jo, ditt resonemang blir mer och mer rimligt och jag börjar inse att jag har varit ute och cyklat hela tiden. Det var nog så att Biaggi plötsligt klappade ihop, såg ingen mening med att behålla sin andraplats före Melandri, Hayden, Capirossi, Gibernau och alla andra utom Rossi. Han tröttnade, tappade koncentrationen, kolapsade. Du har rätt (snyft)...

:gråta

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...