Silly Season MotoGP....

Status
Ej öppen för fler svar.

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
gthyni skrev:
Som andra sagt Dani kommer att pallplatser och topp-5 i VM låter inte omöjligt alls.
Inte ens Rossi tog VM första säsongen varken i 250 eller 500,
Pedrosa gjorde det i 250, fast då fanns ingen dominant av Rossis klass där.

Nästa år med 800cc och ett år rutin av stora hojar så får Rossi se upp.

Mitt tips för VM 2006 (klipp ut o spara):
1. Valentino Rossi
2. Marco Melandri
3. Dani Pedrosa
4. Sete Gibernau
5. Carlos Checa

Sete före Capirossi? Inte en chans....

gthyni

Está demasiado frío!
Gick med
24 Jul 2003
Hoj
Hojlös f n. fd KTM, Moto Guzzi, Yamaha, GasGas, BSA
valmers skrev:
Du menar sannolikt 2007.

Nej, vi vet inte ens om Vale (och andra) är med då.
Med nästa år menade jag 2007, jag är tydligen redan
inne i 2006 redan (säsongsmässigt)

Chris Ash skrev:
Sete före Capirossi? Inte en chans....

jo, det tror jag han är bra nog och har visat på nytändning på duccen,
tvekade om jag skulle sätta Capirex lr Checa som 5:a dock

sandstream

Guest
Webspy skrev:
Det enda riktigt roliga är att wayne Rainy, Eddie Lawson och Kevin S alla skolades i AMA Superbike..... Inte för att det betyder något då dessa förare är sämre än de flesta Rookiepiloter.
Har du helt fel eller är detta så pinsamt för talibanerna att de inte ens vill kommentera?

gthyni skrev:
jo, det tror jag han är bra nog och har visat på nytändning på duccen
Jag håller med, Sete får till det nästa säsong och kommer före Capirex i sammandraget.
Redan på de första testerna var han ju snabbare än Capirex.

Webspy

.....
Gick med
4 Feb 2004
Hoj
Polisbil
sandstream skrev:
Har du helt fel eller är detta så pinsamt för talibanerna att de inte ens vill kommentera?

Näe... Och rainy tyckte att kevin bara blev snabbare o snabbare efter varje gång varit borta från 500cc och kört SBK :)

edit: tror det var 87 han sa så...

Last edited:

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
sandstream skrev:

Jag håller med, Sete får till det nästa säsong och kommer före Capirex i sammandraget.
Redan på de första testerna var han ju snabbare än Capirex.

Mej han har helt rätt, jag vet inte hur många gånger vi haft uppe diskussioner om att före de europeiska 250-skolades tid så regerade gamla dirt-track och superbike åkare. Förare som var vana vid att styra runt tunga häckar med bakhjulet.

En 500 från 1988 hade inte mycket med en 250 att göra.

Busaberg

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Husqvarna TE300i Kawasaki KX450
Chris Ash skrev:
Mej han har helt rätt, jag vet inte hur många gånger vi haft uppe diskussioner om att före de europeiska 250-skolades tid så regerade gamla dirt-track och superbike åkare. Förare som var vana vid att styra runt tunga häckar med bakhjulet.

En 500 från 1988 hade inte mycket med en 250 att göra.
Men hur mycket mer gemensamt har isåfall en MotoGP hoj med en 250? Viktskillnaden lär ju vara(ännu)större där.

Ludde78

Sporthojsnörd
Gick med
17 May 2004
Hoj
Suzuki
sandstream skrev:
Glöm inte mig :hej

Jag tycker Luddes inlägg var lysande och skönt att någon orkar ta sig tid att visa bakåtsträvare att det faktiskt inte var bättre förr :tummenupp
Tackar för den, ja det är skönt att slå hål på storfiskarberättelserna när dom växer sig alltför stora till antalet.
Ja kan nog bli jämnt mellan Sete och Capirossi, håller "bara" Sete sig på hjulen lär han ge Capirex en rejäl kamp.

Busaberg skrev:
Men hur mycket mer gemensamt har isåfall en MotoGP hoj med en 250? Viktskillnaden lär ju vara(ännu)större där.
MotoGP hojarna är "exakta" som en 250; dvs dom har en chassie som är "precist". Iaf Hondan, Yaman och Kawan.

Duccen däremot är mer åt "Superbikehållet" i sin karraktär.
Därför körde Bayliss och Xaus ganska snabbt på Duccen, men Xaus på M1:an och Bayliss på Hondan var ju en katastrof resultatmässigt.

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Busaberg skrev:

Hojarna har ju utvecklats en del. Redan under början av 90-talet blev ju 500:an mer som en stor 250. Kunde köras på liknande sätt.

Ludde78 skrev:
Tackar för den, ja det är skönt att slå hål på storfiskarberättelserna när dom växer sig alltför stora till antalet.

Du den objektiva sanningsägaren, vad har du fått för dig att vi diskuterar här egentligen? Det handlar om personligt tycke och smak, allvar blandat med skoj. Du kanske skulle prova att läsa trådarna och inläggen med lite mer distans till dem, för det är väl uppenbart att det inte är 100% allvar överallt?

Och sluta gärna slänga dig med fraser som "bevis" och "slå hål på", när vi diskuterar saker som varken kan bevisas eller slås hål på. Det blir mest fånigt annars "Kolla, jag har just bevisat att 500:eek:rna inte var lika balla som dagens hojar genom att jag såg 5 minuter ur ett race från 87 och inte tyckte det var ballt".

RedBaron

Kör lätt modifierad och aptrimmad GSX1100
Gick med
3 Sep 2004
Hoj
Lätt modifierad GSX1100
Ludde78 skrev:
Varpå du sätter dig på en mycket högre auktoritetspiedestal än någon annan gjort i denna tråden.

Du har en annan åsikt that's it.

Webspy

.....
Gick med
4 Feb 2004
Hoj
Polisbil
Chris Ash skrev:
Och sluta gärna slänga dig med fraser som "bevis" och "slå hål på", när vi diskuterar saker som varken kan bevisas eller slås hål på. Det blir mest fånigt annars "Kolla, jag har just bevisat att 500:eek:rna inte var lika balla som dagens hojar genom att jag såg 5 minuter ur ett race från 87 och inte tyckte det var ballt".

88 tror jag året var :rofl

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Webspy skrev:
Näe... Och rainy tyckte att kevin bara blev snabbare o snabbare efter varje gång varit borta från 500cc och kört SBK :)

edit: tror det var 87 han sa så...
tror jag vet vart du snappade upp det där :)

föresten är det väl tomteskägg det är dags för... iaf för tjejerna.

Verkligen inga news om Max inför 2006?

Noterade att KRs motorkontrakt med honda är två-årigt, med andra ord levereras 800cc till 2007, vilket enligt mig tyder på en hel del förtroende från hondas sida.

sandstream

Guest
Ludde78 skrev:
:rofl :tummenupp

Det är som när NyTeknik ser kolfibersvingar, man måste hjälpa dem på traven helt enkelt ;)

Murra

Medlem
Gick med
22 Nov 2004
Hoj
Suzuki GSX400fws 1984
Värför skall alla trådar som handlar om motoGP spåra ur och handla om skägget mot svärmorsdrömmen eller tvåtakt mot sbk.

Vore trevligare om ngn fixa en jävla massa gplopp som man kan tanka hem o kolla på nu när det är så kallt ute. :fyllisar

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
R2 skrev:
tror jag vet vart du snappade upp det där :)

föresten är det väl tomteskägg det är dags för... iaf för tjejerna.

Verkligen inga news om Max inför 2006?
.

I den lilla fotnoten står det ju att Wayne tyckte att Kevin körde mycket fortare efter varje gång han hade kört GP..

Max ska tillkännage något den 9'e skrevs det på crash.net

Webspy

.....
Gick med
4 Feb 2004
Hoj
Polisbil
oFFkeFF skrev:
I den lilla fotnoten står det ju att Wayne tyckte att Kevin körde mycket fortare efter varje gång han hade kört GP..

Max ska tillkännage något den 9'e skrevs det på crash.net

My bad.

-Walter-

Ny medlem
Gick med
31 Mar 2005
Hoj
Gixxer 1000
Murra skrev:
Värför skall alla trådar som handlar om motoGP spåra ur och handla om skägget mot svärmorsdrömmen eller tvåtakt mot sbk.

Vore trevligare om ngn fixa en jävla massa gplopp som man kan tanka hem o kolla på nu när det är så kallt ute. :fyllisar

Tråden skulle inte finnas om det inte vore för just de ämnena som du listade :hihi

Finns gplopp på piratebay men det tar en jävla stund att få hem

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
zorro100 skrev:
Det var den bästa artikeln jag läst på motogpnews.com på mycket länge! :lol

"Camel Ciggy Corporation have been running some market research regarding this issue" admitted a well informed informant "They found that bald, moaning non-champions, especially ones with beards, related to the wrong kind of people.

Last edited:
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...