Chris Ash
Kapten Gars
Hopkins hade passat bra i BSB. Bara en massa medelmåttor som misslyckats i GP-sammanhang på startlinjen.
Vad väntar han på?
Vad väntar han på?
Samåkning med Biaggi kanske?Chris Ash skrev:Hopkins hade passat bra i BSB. Bara en massa medelmåttor som misslyckats i GP-sammanhang på startlinjen.
Vad väntar han på?
Får han ens träna med något annat än Bridgestone?Gustav O skrev:Han skriver ju att han vill testa men jag tycker han lämnar öppet för att köra ett race om de kan få dit Bridgestonedäck på hojen.
Chris Ash skrev:Hopkins hade passat bra i BSB. Bara en massa medelmåttor som misslyckats i GP-sammanhang på startlinjen.
Vad väntar han på?
Ja Biaggi har verkligen misslyckats i GP-sammanhang.sandstream skrev:Samåkning med Biaggi kanske?
Antagligen inte.sandstream skrev:Får han ens träna med något annat än Bridgestone?
Nej, han är rågrym och alla vill skriva kontrakt med honomGustav O skrev:Ja Biaggi har verkligen misslyckats i GP-sammanhang.![]()
Skrev jag det? Du skrev att han misslyckats i GP sammanhang vilket enbart en naiv käbblare (sandstream skrev:Nej, han är rågrym och alla vill skriva kontrakt med honom![]()
Jag skrev aldrig att han hade misslyckats i GP-sammanhang, jag citerade ett inlägg om BSBGustav O skrev:Du skrev att han misslyckats i GP sammanhang vilket enbart en naiv käbblare () skulle kunna få det till om en förare som vunnit 42 GP-lopp och stått på pallen i 111.....
I den text som du citerade, om Hopkins, pratas det om GP-sammanhang vilket innefattar alla tre klasserna.sandstream skrev:Jag skrev aldrig att han hade misslyckats i GP-sammanhang, jag citerade ett inlägg om BSB![]()
Och sen vet du väl att jag pratar om stora klassen, inte moppeklasserna som kom inte dragandes med sånna siffror för Biaggi![]()
Här är det något som inte stämmer; om ingen ens för allt smör i småland vill ha hans skägg i sin depåbox, hur kan det komma sig? Om han nu är så otroligt bra?Gustav O skrev:Ja Biaggi har verkligen misslyckats i GP-sammanhang.![]()
Nej, på fredag, 9/12, kommer Skägget meddela att han är slut som GP-förare. Samtliga två medlemmar i hans fanclub väntas närvara i montern.sandstream skrev:Var det den 8/12 han skulle berätta om sitt nya kontrakt i MotoGP för nästa år?
Men du kan ju helt ärligt inte säga att Biaggis karriär i GP-sammanhang har varit misslyckad?valmers skrev:Här är det något som inte stämmer; om ingen ens för allt smör i småland vill ha hans skägg i sin depåbox, hur kan det komma sig? Om han nu är så otroligt bra?
Så läser bara tvåtaktstalibaner och det vet duGustav O skrev:I den text som du citerade, om Hopkins, pratas det om GP-sammanhang vilket innefattar alla tre klasserna.![]()
Hoppas Chris och NyTeknik tar lite bildervalmers skrev:Nej, på fredag, 9/12, kommer Skägget meddela att han är slut som GP-förare. Samtliga två medlemmar i hans fanclub väntas närvara i montern.
Så läser folk som är intresserade av Roadracing som helhet och inte enbart följer de som kör han eget märke och tycker 1000cc är en grundförutsättning för bra racing.sandstream skrev:Så läser bara tvåtaktstalibaner och det vet du![]()
Jag avskyr inte alls Biaggi. Han är väl en av de bättre 250-förarna genom åren.Gustav O skrev:Att ni två avskyr Biaggi som pesten är inte samma sak som att han är misslyckad, vi kan ju vänta till efter den 9/12 innan vi uttalar oss om Biaggis framtid i GP.
sandstream skrev:Biaggi ska inte nämnas i samma mening som Doohan, Rossi, Rainey, Spencer, Lawson, Schwantz och de andra som verkligen förtjänar att hyllas.
Om man jämför Skäggets resultat med de uttalanden som hoppat ur hans brödinkast, är hela hans karriär i stora klassen ett misslyckande.Gustav O skrev:Men du kan ju helt ärligt inte säga att Biaggis karriär i GP-sammanhang har varit misslyckad?
Han har inte lyckats lika bra som tex Rossi eller Doohan men det är det väldigt få som har gjort öht och eftersom samtalsämnet från början var misslyckade GP-piloter så bör man ta i beaktande deras hela karriärer.
Att ni två avskyr Biaggi som pesten är inte samma sak som att han är misslyckad, vi kan ju vänta till efter den 9/12 innan vi uttalar oss om Biaggis framtid i GP.
Jag skojade lite men det gick tydligen inte fram, sorry.Gustav O skrev:Så läser folk som är intresserade av Roadracing som helhet och inte enbart följer de som kör han eget märke och tycker 1000cc är en grundförutsättning för bra racing.
Men det gör jag.sandstream skrev:Men återigen, jag avskyr honom inte alls!
Men nu får du snart ta och ge dig.Chris Ash skrev:Tur att vi har dig som kan fastställa vilka som förtjänar att hyllas och vilka som inte gör det.
Man ska dock ha i åtanke att under Biaggis karriär har han kört åtta säsonger i största kklassen och sex av dessa har han kört mot två av de absolut bästa i världen, Doohan och Rossi vilket ju är förare som väldigt få rått på om ens någon. Nu kan man inte bortse från dessa förare men Biaggi har kommit tvåa tre gånger och trea tre gånger under dessa åtta år. Det är inte helt enkelt att säga att han inte har vad som krävs och att han är misslyckad med en sådan karriär, då är ju i princip alla misslyckade och det sjufalt mer än Biaggi.sandstream skrev:Jag avskyr inte alls Biaggi. Han är väl en av de bättre 250-förarna genom åren.
Det jag däremot har sagt för längesedan är att han inte har vad som krävs för att bli bäst i största klassen och det fick vi bevis för i år igen.
Det jag däremot avskyr är när folk ska höja en person till skyarna som inte förtjänar det
Biaggi ska inte nämnas i samma mening som Doohan, Rossi, Rainey, Spencer, Lawson, Schwantz och de andra som verkligen förtjänar att hyllas.
Men återigen, jag avskyr honom inte alls!
Jag skojade också men jag har å andra sidan rätt.sandstream skrev:Jag skojade lite men det gick tydligen inte fram, sorry.
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Det tyskbaserade företaget ... |
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Svingarmslagringen, svingar... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!
Björn Glansk från BigTwin o... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!
Björn Glans från BigTwin oc... |
![]() |
Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife
Motorcykelkörning på klassi... |
![]() |
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Trans... |
![]() |
Ökat antal körkortsåterkallelser
Foto: Liza Simonsson Und... |
![]() |
CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!
Idag har vi äntligen fått s... |
![]() |
BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord
Efter att ha sålt 210 408 m... |
![]() |
Honda Gold Wing fyller 50 år
Sedan 1975 har Honda Gold W... |