Silly Season MotoGP....

Status
Ej öppen för fler svar.

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Hopkins hade passat bra i BSB. Bara en massa medelmåttor som misslyckats i GP-sammanhang på startlinjen.

Vad väntar han på?

sandstream

Guest
Chris Ash skrev:
Hopkins hade passat bra i BSB. Bara en massa medelmåttor som misslyckats i GP-sammanhang på startlinjen.
Vad väntar han på?
Samåkning med Biaggi kanske?

Gustav O skrev:
Han skriver ju att han vill testa men jag tycker han lämnar öppet för att köra ett race om de kan få dit Bridgestonedäck på hojen.
Får han ens träna med något annat än Bridgestone?

sandstream

Guest
Gustav O skrev:
Ja Biaggi har verkligen misslyckats i GP-sammanhang. :rolleyes:
Nej, han är rågrym och alla vill skriva kontrakt med honom :rolleyes:

Var det den 8/12 han skulle berätta om sitt nya kontrakt i MotoGP för nästa år?

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
sandstream skrev:
Nej, han är rågrym och alla vill skriva kontrakt med honom :rolleyes:
Skrev jag det? Du skrev att han misslyckats i GP sammanhang vilket enbart en naiv käbblare ( :D ) skulle kunna få det till om en förare som vunnit 42 GP-lopp och stått på pallen i 111.....
Hopkins har i smmanhanget inte presterat ett skit, det enda som talar för honom är att han fortfarande är ung.

sandstream

Guest
Gustav O skrev:
Du skrev att han misslyckats i GP sammanhang vilket enbart en naiv käbblare ( :D ) skulle kunna få det till om en förare som vunnit 42 GP-lopp och stått på pallen i 111.....
Jag skrev aldrig att han hade misslyckats i GP-sammanhang, jag citerade ett inlägg om BSB :7peta

Och sen vet du väl att jag pratar om stora klassen, inte moppeklasserna som kom inte dragandes med sånna siffror för Biaggi :D

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
sandstream skrev:
Jag skrev aldrig att han hade misslyckats i GP-sammanhang, jag citerade ett inlägg om BSB :7peta

Och sen vet du väl att jag pratar om stora klassen, inte moppeklasserna som kom inte dragandes med sånna siffror för Biaggi :D
I den text som du citerade, om Hopkins, pratas det om GP-sammanhang vilket innefattar alla tre klasserna. :7peta

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Gustav O skrev:
Ja Biaggi har verkligen misslyckats i GP-sammanhang. :rolleyes:
Här är det något som inte stämmer; om ingen ens för allt smör i småland vill ha hans skägg i sin depåbox, hur kan det komma sig? Om han nu är så otroligt bra?

sandstream skrev:
Var det den 8/12 han skulle berätta om sitt nya kontrakt i MotoGP för nästa år?
Nej, på fredag, 9/12, kommer Skägget meddela att han är slut som GP-förare. Samtliga två medlemmar i hans fanclub väntas närvara i montern.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
valmers skrev:
Här är det något som inte stämmer; om ingen ens för allt smör i småland vill ha hans skägg i sin depåbox, hur kan det komma sig? Om han nu är så otroligt bra?
Men du kan ju helt ärligt inte säga att Biaggis karriär i GP-sammanhang har varit misslyckad?
Han har inte lyckats lika bra som tex Rossi eller Doohan men det är det väldigt få som har gjort öht och eftersom samtalsämnet från början var misslyckade GP-piloter så bör man ta i beaktande deras hela karriärer.
Att ni två avskyr Biaggi som pesten är inte samma sak som att han är misslyckad, vi kan ju vänta till efter den 9/12 innan vi uttalar oss om Biaggis framtid i GP.

sandstream

Guest
Gustav O skrev:
I den text som du citerade, om Hopkins, pratas det om GP-sammanhang vilket innefattar alla tre klasserna. :7peta
Så läser bara tvåtaktstalibaner och det vet du :fatta!
valmers skrev:
Nej, på fredag, 9/12, kommer Skägget meddela att han är slut som GP-förare. Samtliga två medlemmar i hans fanclub väntas närvara i montern.
Hoppas Chris och NyTeknik tar lite bilder ;)

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
sandstream skrev:
Så läser bara tvåtaktstalibaner och det vet du :fatta!
Så läser folk som är intresserade av Roadracing som helhet och inte enbart följer de som kör han eget märke och tycker 1000cc är en grundförutsättning för bra racing.

sandstream

Guest
Gustav O skrev:
Att ni två avskyr Biaggi som pesten är inte samma sak som att han är misslyckad, vi kan ju vänta till efter den 9/12 innan vi uttalar oss om Biaggis framtid i GP.
Jag avskyr inte alls Biaggi. Han är väl en av de bättre 250-förarna genom åren.
Det jag däremot har sagt för längesedan är att han inte har vad som krävs för att bli bäst i största klassen och det fick vi bevis för i år igen.

Det jag däremot avskyr är när folk ska höja en person till skyarna som inte förtjänar det :mad:
Biaggi ska inte nämnas i samma mening som Doohan, Rossi, Rainey, Spencer, Lawson, Schwantz och de andra som verkligen förtjänar att hyllas.

Men återigen, jag avskyr honom inte alls!

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
sandstream skrev:
Biaggi ska inte nämnas i samma mening som Doohan, Rossi, Rainey, Spencer, Lawson, Schwantz och de andra som verkligen förtjänar att hyllas.

Tur att vi har dig som kan fastställa vilka som förtjänar att hyllas och vilka som inte gör det.

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Gustav O skrev:
Men du kan ju helt ärligt inte säga att Biaggis karriär i GP-sammanhang har varit misslyckad?
Han har inte lyckats lika bra som tex Rossi eller Doohan men det är det väldigt få som har gjort öht och eftersom samtalsämnet från början var misslyckade GP-piloter så bör man ta i beaktande deras hela karriärer.
Om man jämför Skäggets resultat med de uttalanden som hoppat ur hans brödinkast, är hela hans karriär i stora klassen ett misslyckande.
Jag ger mig inte; om han nu är så bra, och har en så lyckad karriär bakom sig, varför vill ingen ta i hans skägg ens med tång? Att HRC surnade till och stängde dörren hindrar ju inte Yamaha, Suzuki, Kawasaki eller blåbärsteamen att kontraktera honom?

sandstream

Guest
Gustav O skrev:
Så läser folk som är intresserade av Roadracing som helhet och inte enbart följer de som kör han eget märke och tycker 1000cc är en grundförutsättning för bra racing.
Jag skojade lite men det gick tydligen inte fram, sorry.

sandstream

Guest
Chris Ash skrev:
Tur att vi har dig som kan fastställa vilka som förtjänar att hyllas och vilka som inte gör det.
Men nu får du snart ta och ge dig.
Ena stunden skriver du inlägg om hur diskussionerna går till och att det handlar om eget tyckande för att i nästa hoppa på mig för att jag skriver vad JAG tycker.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
sandstream skrev:
Jag avskyr inte alls Biaggi. Han är väl en av de bättre 250-förarna genom åren.
Det jag däremot har sagt för längesedan är att han inte har vad som krävs för att bli bäst i största klassen och det fick vi bevis för i år igen.

Det jag däremot avskyr är när folk ska höja en person till skyarna som inte förtjänar det :mad:

Men återigen, jag avskyr honom inte alls!
Man ska dock ha i åtanke att under Biaggis karriär har han kört åtta säsonger i största kklassen och sex av dessa har han kört mot två av de absolut bästa i världen, Doohan och Rossi vilket ju är förare som väldigt få rått på om ens någon. Nu kan man inte bortse från dessa förare men Biaggi har kommit tvåa tre gånger och trea tre gånger under dessa åtta år. Det är inte helt enkelt att säga att han inte har vad som krävs och att han är misslyckad med en sådan karriär, då är ju i princip alla misslyckade och det sjufalt mer än Biaggi.

sandstream skrev:
Jag skojade lite men det gick tydligen inte fram, sorry.
Jag skojade också men jag har å andra sidan rätt. :tungan

Last edited:
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...