Silly Season MotoGP....

Status
Ej öppen för fler svar.

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
sandstream skrev:
Men nu får du snart ta och ge dig.
Ena stunden skriver du inlägg om hur diskussionerna går till och att det handlar om eget tyckande för att i nästa hoppa på mig för att jag skriver vad JAG tycker.

Am i evil? Yes i am.... :lol

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
valmers skrev:
Om man jämför Skäggets resultat med de uttalanden som hoppat ur hans brödinkast, är hela hans karriär i stora klassen ett misslyckande.
Jag ger mig inte; om han nu är så bra, och har en så lyckad karriär bakom sig, varför vill ingen ta i hans skägg ens med tång? Att HRC surnade till och stängde dörren hindrar ju inte Yamaha, Suzuki, Kawasaki eller blåbärsteamen att kontraktera honom?
Jag tror det är lite väl enkelt att enbart säga att det är för att han är "dum i huvudet" eller hur du nu vill uttrycka det. Ålder, redan kontrakterade förare, sponsorskonflikter etc etc är andra faktorer som säkert spelar in men det är ju roligare att säga att det är för att Biaggi är så obekväm/dum i huvudet....
Så man ska värdera en karriär beroende på vad föraren säger?

Webspy

.....
Gick med
4 Feb 2004
Hoj
Polisbil
Körde inte Biaggi 99 & 00?

Då var det ju enligt de flesta här på SH inte några direkta kanonförare som vann. Om Biaggi nu varit steget under Rossi så borde han varit mästare 99 & 00??

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Jag undrar vad det är Biaggi sagt som är så fantastiskt obekvämt och löjligt. Han har sagt att hans mål är att vinna VM i 500/MotoGP, men det säger ju många andra med, tex Hopkins, och när det kommer från honom framstår det ju isåfall som hundra gånger fånigare än när Biaggi säger det.

Webspy skrev:

Då var det ju enligt de flesta här på SH inte några direkta kanonförare som vann. Om Biaggi nu varit steget under Rossi så borde han varit mästare 99 & 00??

Det är folk som inte fattar hur jäkla bra både Roberts JR och Criville var.

sandstream

Guest
Gustav O skrev:
Man ska dock ha i åtanke att under Biaggis karriär har han kört åtta säsonger i största kklassen och sex av dessa har han kört mot två av de absolut bästa i världen, Doohan och Rossi vilket ju är förare som väldigt få rått på om ens någon. Nu kan man inte bortse från dessa förare men Biaggi har kommit tvåa tre gånger och trea tre gånger under dessa åtta år. Det är inte helt enkelt att säga att han inte har vad som krävs och att han är misslyckad med en sådan karriär, då är ju i princip alla misslyckade och det sjufalt mer än Biaggi.
Det har rätt i det mesta men det gäller ju att vinna oavsett vilka andra som är med!
Varför vann han inte 1999 och 2000?
Gustav O skrev:
Jag skojade också men jag har år andra sidan rätt. :tungan
Du använde ingen smiley så då räknas det inte som skämt! :fatta!
Chris Ash skrev:
Am i evil? Yes i am.... :lol
Du är säkert hur snäll som helst men jag blir lite sur när jag blir påhoppad så där :(
Vänner? :)

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Webspy skrev:

Precis. Väntar med spänning på talibanernas svar.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Webspy skrev:

Han bytte ju till Yamaha 99 och det kan säkert ha spelat in (ny hoj, team etc.) och 00 floppade Yamahas hoj rejält då chassiet var alldeles för styvt. 99 gjorde Criville sin absolut bästa säsong på den bästa hojen och 00 var Suzukin som vassast delvis beroende på att den var effektsvagare och inte slet däcken lika hårt som Honda/Yamaha.
Till 01 hade Michelin lyckats lösa detta och då var Suzukins övertag borta.
Men visst är de säsongerna besvikelser sett till hur bra Biaggi körde 98.

valmers skrev:
Precis. Väntar med spänning på talibanernas svar.
Återigen så finns det en massa föklaringar men hur man kan anse att en förare som kommit tvåa tre gånger, trea tre gånger, fyra en gång och femma en gång i VM kan vara en sopa är en gåta för mig.
För mig är fan alla som vinner ett endaste GP-lopp hjältar...

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Gustav O skrev:
Återigen så finns det en massa föklaringar men hur man kan anse att en förare som kommit tvåa tre gånger, trea tre gånger, fyra en gång och femma en gång i VM kan vara en sopa är en gåta för mig.
För mig är fan alla som vinner ett endaste GP-lopp hjältar...
Du inser att du just hamnat på talibanernas dödslista? :hihi

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
valmers skrev:
Jag trodde du hörde dit, men du kallade ju just Hayden för hjälte. :D
Ja alla som vinner ett GP-lopp är hjältar men sedan kan man vara olika mycket hjälte och Hayden ligger ganska långt ner på hjältelistan. :D

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Skulle nog säga att det var Biaggis ego som sänkte honom 99 och 00. Han vurpade bort sig helt enkelt, och inget annat. Det var hans år att vinna, sen dess har Rossi alltid varit långt framför honom.
Han är långt från en misslyckad GP-pilot, han är klart den förare som vart "bäst" bakom rossi, givetvis börjar han komma till åldern, men han och Sete, barros, m.fl har alla bevisat att de inte rår på Rossi, Honda vill ha någon som gör det, och därför satsar de givetvis på alla som är yngre/oprövade. Är nog största anledningen till att Biaggi inte är med hos honda längre, dessutom skulle han ta poäng från en hel del yngre förmågor.
Sen är väl som sagt Biaggi inte den "bekvämaste" personen, men det ger ju bara lite mer krydda åt depån.

Nästa år kommer bli intressant, vilka av motogp-juniorerna hos honda som kommer plocka flest poäng.

Webspy

.....
Gick med
4 Feb 2004
Hoj
Polisbil
oFFkeFF skrev:
Nästa år kommer bli intressant, vilka av motogp-juniorerna hos honda som kommer plocka flest poäng.

Jag tror Pedrosa kommer vara bländande och helt överlägsen alla andra rookies. Dock tror jag han kommer vurpa/köra sönder hojen för ofta för att vara en utmanare till titeln första året.

My 2 cents / A

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
oFFkeFF skrev:
Skulle nog säga att det var Biaggis ego som sänkte honom 99 och 00. Han vurpade bort sig helt enkelt, och inget annat. Det var hans år att vinna, sen dess har Rossi alltid varit långt framför honom.
Han är långt från en misslyckad GP-pilot, han är klart den förare som vart "bäst" bakom rossi, givetvis börjar han komma till åldern, men han och Sete, barros, m.fl har alla bevisat att de inte rår på Rossi, Honda vill ha någon som gör det, och därför satsar de givetvis på alla som är yngre/oprövade. Är nog största anledningen till att Biaggi inte är med hos honda längre, dessutom skulle han ta poäng från en hel del yngre förmågor.
Sen är väl som sagt Biaggi inte den "bekvämaste" personen, men det ger ju bara lite mer krydda åt depån.

Här vill jag, hör och häpna, meddela att jag håller med dig till fullo. :mad:

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
valmers skrev:
Här vill jag, hör och häpna, meddela att jag håller med dig till fullo. :mad:
Taliban! :D

Är ingen tvekan om att Pedrosa kommer bli Rookie of teh Year 06, om han inte slår sig sönder och samman förstås.

sandstream

Guest
Gustav O skrev:
Är ingen tvekan om att Pedrosa kommer bli Rookie of teh Year 06, om han inte slår sig sönder och samman förstås.
MotoGP-trådarna kommer ju att bli max 3 sidor långa nästa år om alla ska gulla med Pedrosa och så kan vi inte ha det.

Jag tror Vermeulen blir bästa rookie nästa år! :tomten

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Nyteknik skrev:
Värt en notis i bok med titeln ”Osannolikt sagt genom århundraden.”
Varit är nyckelordet. Nu, när vi skriver 2005/2006, är det Melandri och Hayden som är bäst efter Rossi.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
sandstream skrev:
MotoGP-trådarna kommer ju att bli max 3 sidor långa nästa år om alla ska gulla med Pedrosa och så kan vi inte ha det.

Jag tror Vermeulen blir bästa rookie nästa år! :tomten
Vermeulen kan köra bra men han har för mycket som talar emot honom.
1. Ej kört 250.
2. Suzuki
3. Suzuki
4. Suzuki
5. Nya banor

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...