Silly Season MotoGP....

Status
Ej öppen för fler svar.

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
RedBaron skrev:
A jo, lite stomatol-gosse-dyrkan blir det nog :D
Du menar inlägg angående framtidens GP-stjärnor? Det blir det helt klart. Den som vill skriva inlägg angående Skäggets karriär får sno på. Om nu inte Swedie öppnar ett GP-historieforum, för avdankade has beens och never has beens, som Skägget.

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
valmers skrev:
Du menar inlägg angående framtidens GP-stjärnor? Det blir det helt klart. Den som vill skriva inlägg angående Skäggets karriär får sno på. Om nu inte Swedie öppnar ett GP-historieforum, för avdankade has beens och never has beens, som Skägget.
Hayden kommer inleda sin fjärde GP-säsong med en seger till sitt namn. GP-stjärna?

:hihi

sandstream

Guest
Nyteknik skrev:
Jo, ditt resonemang blir mer och mer rimligt och jag börjar inse att jag har varit ute och cyklat hela tiden. Det var nog så att Biaggi plötsligt klappade ihop, såg ingen mening med att behålla sin andraplats före Melandri, Hayden, Capirossi, Gibernau och alla andra utom Rossi. Han tröttnade, tappade koncentrationen, kolapsade. Du har rätt (snyft)... :gråta
Så du menar att HRC gav honom ett skitchassi, konstaterade att det var skit och sedan skyllde allt på Biaggi :rolleyes:

Sete kvalade väl bra och var med ett par gånger i toppen under racen efter Donington men klantade sig.
Biaggi såg man knappt till men han kanske hade ett extra dåligt chassi...

RedBaron skrev:
Härligt, inga fler Biaggi-inlägg från Valmers mao :banana
Gud va trist det skulle bli :(

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Nyteknik skrev:
Hayden kommer inleda sin fjärde GP-säsong med en seger till sitt namn. GP-stjärna?

:hihi
Om inte Hayden, som kom trea i VM, är en GP-stjärna, vad är då Skägget som kom femma?

sandstream skrev:
Så du menar att HRC gav honom ett skitchassi, konstaterade att det var skit och sedan skyllde allt på Biaggi :rolleyes:

Sete kvalade väl bra och var med ett par gånger i toppen under racen efter Donington men klantade sig.
Biaggi såg man knappt till men han kanske hade ett extra dåligt chassi...
Javisst, HRC har konspirerat mot Skägget och alla hans talinbanfans. Det förstår du väl?

Ludde78

Sporthojsnörd
Gick med
17 May 2004
Hoj
Suzuki
Coola Ola skrev:
Du vet, är man inte "etablerad" på SH så verkar det finnas en oskriven regel att man inte får säga emot gammelrävarna. Tycker iofs du ska fortsätta tjafsa emot, det behövs någon som inte dyrkar 500-tiden helt fanatiskt men som ändå är mer nyanserad och inte så jävla tjatig som valmers :tummenupp
Ja det verkar vara som du säger, men men, skam den som ger sig... :hihi

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
valmers skrev:
Om inte Hayden, som kom trea i VM, är en GP-stjärna, vad är då Skägget som kom femma?
Herregud, man får verkligen inte kröka ett hår på Haydens huvud. En seger under tre säsonger hos Honda Repsol är hur man än vrider och vänder på det inte imponerande.

sandstream

Guest
Tog en liten titt på VM-tabellen före och efter Donington för att se vad ett eventuellt nytt chassi kan ha inneburit för Max.

Före Donington hade Max följande poängrad: 9, 16, 11, 11, 20,10, 10, 13.
Efter Donington (där han 0:ade) är raden: 13, 16, 20, 10, 0, 0, 4, 10.
Konstigt att de fyra första loppen gick så bra med det nya skitchassit.

Sanningen lär vi väl aldrig få veta men jag tror inte att det enbart var nytt material som gjorde att det gick så "dåligt" för Max.

Jörgen Player Special

GRÖNT ÄR SKÖNT
Gick med
12 Nov 2003
Hoj
ZX10R
valmers skrev:
Startar man från första led i stort sett för jämnan behöver man inte köra om.

Och inte vinner man heller.. Jag tycker det här är en riktig sandlådediskussion Biaggi vs Hayden, de är fan lika "talanglösa" båda två. Vilket innebär att de är två av världens absolut främsta RR-piloter.
För 2006 önskar jag:
1. ALLA kör fortare
2. Startfälten har 50% fler förare
3. Rossi inte vinner majoriteten av loppen
4. Andra än Honda och Yamma i topp

/Jörgen #31

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Hopkins planerar vad han ska göra efter MotoGP. Är det inhopp i BSB nästa år han planerar också eller?

“I’ll go from here [MotoGP] to AMA for a couple years before I completely retire. I want to get the chance to race AMA Superbike. I’ve never ridden a superbike in my life—never, ever in my life. I talked to Paul [Denning, Suzuki team manager] about doing something with the Rizla Suzuki team [in British Superbike]. I was going to do it this year, but I ended up breaking my foot. I’ve ridden Formula Xtreme bikes, which is kind of similar, but never a superbike. Next year I’ll try out one of Paul’s in England. The only problem is they’re on Dunlops, so we’d have to put Bridgestones on it.”

sandstream

Guest
Axxexs skrev:
Hopkins planerar vad han ska göra efter MotoGP...
När det gäller BSB tolkar jag det mer som att han vill prova en Superbike, inte nödvändigtvis ställa upp i en tävling.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
sandstream skrev:
När det gäller BSB tolkar jag det mer som att han vill prova en Superbike, inte nödvändigtvis ställa upp i en tävling.
Han skriver ju att han vill testa men jag tycker han lämnar öppet för att köra ett race om de kan få dit Bridgestonedäck på hojen.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...