Martin
Don't call it a comeback
Wohoo, han måste fipplat bort sitt bromsgrepp någonstans. Det där är snyggt kört, tänk den dagen Hayden vågar sig på nåt sånt.RedBaron skrev:
Wohoo, han måste fipplat bort sitt bromsgrepp någonstans. Det där är snyggt kört, tänk den dagen Hayden vågar sig på nåt sånt.RedBaron skrev:
Och det är väl ungefär där som våra åsikter går isär.Gustav O skrev:Visst är det en spännande säsong på många sätt men det lämnar en fadd smak i munnen när en förare som fortfarande är kapabel att vinna race sitter vid sidan eller på extremt undermåligt material pga stuck Japanska företagschefer
Jag tycker att Biaggi är ungefär lika intressant som Tamada (som förresten har vunnit dubbelt så många lopp som Biaggi de två senaste åren).Gustav O skrev:Om du är intresserad av körningen varför bryr du dig om att Biaggi gnäller vid sidan av? När det gäller körningen var han snabbare än tjugotvå av tjugosju förare som startade i MotoGP i år.....
Jag lägger nog ner mindre energi på att dissa honom än vad andra här lägger på att hissa honom.RedBaron skrev:Varför i herrans namn lägger du så mycket energi på att pi--a på Biaggi då ?
Gustav O skrev:Visst är det en spännande säsong på många sätt men det lämnar en fadd smak i munnen när en förare som fortfarande är kapabel att vinna race sitter vid sidan eller på extremt undermåligt material pga stuck Japanska företagschefer
Om du är intresserad av körningen varför bryr du dig om att Biaggi gnäller vid sidan av? När det gäller körningen var han snabbare än tjugotvå av tjugosju förare som startade i MotoGP i år.....
Biaggi är inte en person som är lätt att jobba med, det är ganska klart, men att han enbart skulle bråka med allt och alla är ju en klar överdrift från värmländskt håll. Sanningen lär ingen av oss här veta.sandstream skrev:Och det är väl ungefär där som våra åsikter går isär.
Tror du/ni på fullaste allvar att Honda kickar en förare som de tror på bara för att han varit obekväm en gång? Självklart inte.
Biaggi har väl under en lång tid bråkat med personerna i sitt team, skyllt allt på dem och inte tagit det ansvar som den välavlönade förare han är.
Vad tror du Biaggi ägnar träningarna åt då? Klart att han jobbar för att lösa de problem som de har.sandstream skrev:Valmers brukar ofta skriva att Biaggi gnäller och att Hayden biter ihop och jobbar för att lösa problemet. Jag tror att det ligger väldigt mycket mer sanning i det än vad många verkar vilja inse..
Hondan är den hoj i startfältet som har minst möjligheter för justeringar av styrhuvud och svingarm och det har möjligen limiterat Biaggi mer än Hayden. Säger inte att de ska ta fram en hoj enbart för Biaggi men situationen är ju absurd när Biaggi inte får en styrning när sämre förare som Checa, Stoner, Elias får det för att de är trevligare. Det bevisar ju att det sportsliga står ganska långt ner på listan över variabler varför man signar en förare. Biaggis ålder tror jag ligger honom mer i fatet än andra faktorer.sandstream skrev:Varför ska Honda lägga en massa pengar på att ta fram något som passar Biaggi som handsken när Hayden, Melandri och Sete klarar av att köra fort med det material de har?
I själva verket borde väl Biaggi anpassa sin körstil så att den passar hojen han ska köra. Det är säkert inte enkelt och med Biaggis ålder säkert ännu svårare.
Tamada vann två lopp mest pga Bridgestoneövertag och ser du inte klasskillnaden mellan Biaggi och Tamada som förare så förstår jag att du bryr dig ungefär lika mycket om dem.sandstream skrev:Jag tycker att Biaggi är ungefär lika intressant som Tamada (som förresten har vunnit dubbelt så många lopp som Biaggi de två senaste åren).
De kan ha sina ljusa stunder men det är inte så ofta.
Skulle Tamada försvinna skulle jag inte bry mig, precis lika lite som om Biaggi skulle göra det.
Jag lägger nog ner mindre energi på att dissa honom än vad andra här lägger på att hissa honom.
Man måste vara helt historielös i GP-sammanhang för att ha en sådan åsikt.sandstream skrev:Skulle Tamada försvinna skulle jag inte bry mig, precis lika lite som om Biaggi skulle göra det.
Gustav O skrev:Grymt kört! Synd att det inte byggs fler banor som Assen som verkligen premierar motorcykelkörning och inte dragracing.
Nyteknik skrev:
Nyteknik skrev:
Nja, vänta lite nu. Femhundror är historia. Nu går vi vidare.Chris Ash skrev:Håller med, det där är sjukt coolt och visar att 500rna rular fetast och alltid kommer göra det, finns liknande körningar av Capirossi bla på Jerez där han i princip är tvungen att stanna i kurvorna för att den sunkiga dieseln med Ukawa ligger och blockar....
sandstream skrev:I själva verket borde väl Biaggi anpassa sin körstil så att den passar hojen han ska köra.
Det är säkert inte enkelt och med Biaggis ålder säkert ännu svårare.
Jag tycker att Biaggi är ungefär lika intressant som Tamada (som förresten har vunnit dubbelt så många lopp som Biaggi de två senaste åren).
Men att SÄMRE förare som Tamada och Checa får styrningar på Honda är helt ok och ger ett bättre startfält?2ono skrev:Vore tråkigt för sporten om man erhåller bra styrningar bara för gamla meriter och stora sponsorer.
Enligt min bedömning gjorde HRC det enda rätta att satsa på nya förmågor istället för att låta den skäggige divan fortsätta.
Att skylla på materialet när det största felet är han själv tyder på att man
inte insett sin begränsning att han aldrig kommer vinna ett Moto GP lopp i framtiden.
Ser fram mot 2006 där MotoGP är mer spännande än någonsin utan Biaggi och jag kommer inte sakna honom.
Chris Ash skrev:Såna sekvenser stärker bara min uppfattning att det absolut häftigaste hade varit ett bland-reglemente för både fyr och tvåtaktare. Vilken racing det hade blivit!
Reglementet är ju medvetet skrivet för att premiera fyrtakatarna och iom 800cc blev maxgräns vågade man inte ha tvåtaktarna kvar.Webspy skrev:Det är väl tillåtet att köra tvåtakt även 2006.
2007 har ja för mig att dom skulle förbjuda 2-takt.
Tyvärr så har väl 2-takten för många svaga pungter för att något team ska vara beredda att satsa på dom. -02 var ju sista året någon körde 2-takt har jag för mig... ingen har ens orkat vidarutveckla dessa hojar efter det - trots att man fått köra med dom. Jag hade gärna sett en blandning i startfältet men med ett år kvar innan dom förbjuds lär det aldrig hända.
Tvåtakt är mycket billigare än fyrtakt. Så om nu tvåtaktarna ens varit i närheten av konkurenskraftiga så borde ju rimligtvis de svaga, fattiga teamen satsat på dessa istället - typ WCM och KR.
Eller?
Gustav O skrev:Reglementet är ju medvetet skrivet för att premiera fyrtakatarna och iom 800cc blev maxgräns vågade man inte ha tvåtaktarna kvar.
Webspy skrev:Tvåtakt är mycket billigare än fyrtakt. Så om nu tvåtaktarna ens varit i närheten av konkurenskraftiga så borde ju rimligtvis de svaga, fattiga teamen satsat på dessa istället - typ WCM och KR.
Eller?
Chris Ash skrev:Å andra sidan favoriserar regelverket fyrtaktarna då de fick alltför stort kubikhandikapp, men tvåtakts-500r hade definitivt presterat bättre.
Webspy skrev:Men om nu reglementet favoriserar 4-takt. Hur kommer det sig att tex Mccoy var snabbast överallt under försäsongstesterna på sin 500 -02?
Chris Ash skrev:För att 500:an är en bättre racermaskin???
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Det tyskbaserade företaget ... |
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Svingarmslagringen, svingar... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!
Björn Glansk från BigTwin o... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!
Björn Glans från BigTwin oc... |
![]() |
Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife
Motorcykelkörning på klassi... |
![]() |
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Trans... |
![]() |
Ökat antal körkortsåterkallelser
Foto: Liza Simonsson Und... |
![]() |
CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!
Idag har vi äntligen fått s... |
![]() |
BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord
Efter att ha sålt 210 408 m... |
![]() |
Honda Gold Wing fyller 50 år
Sedan 1975 har Honda Gold W... |