Silly Season MotoGP....

Status
Ej öppen för fler svar.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
2ono skrev:
Du har nu gjort en tankevurpa.

Ungefär som att Björn Borg vann wimledon 5 ggr och självklart ska han tas ut i sveriges DC lag i tennis med träracket hej hoppsan. :rolleyes:
När Björn Borg fortfarande var en av de bästa tennispspelarna så togs han ut i DC och när han lade av så gjorde han inte det. Tankevurpa?

2ono skrev:
Spekulerade i en rimlig saklig förklaring varför just Checa och Tamada har kontrakt och inte Biaggi , Inte att de skulle vara bättre förare.
Jag förstod ditt resonemnag kring varför de får kontrakt men du motsäger fortfarnade dig själv i det att du säger det är bra att Biaggi inte får kontrakt, eftersom man inte ska få kontrakt på sina meriter eller sponsorer, medan det är bra att Tamada och Checa får kontrakt, för att de inte säger att hojen de kör är skit och för att han är japan och har en stor sponsor i ryggen.

2ono skrev:
Jag tror HRC vet bättre än dig och dina taliban lakejer på SH vad som är bäst för dom.
2ono skrev:
Jag skiter i HRC. Jag vill se de bästa förarna i VM, inte de bästa och en hög med utfyllnadsförare.

2ono skrev:
Sedan kan ni hylla era gamla 2T hjältar till förbannelse , utvecklingen går framåt utan the roman emperor.

Förstår inte att ni krampaktigt håller kvar i det förflutna och lever i blåröks nostalgins värld och inte kan acceptera faktum.
Visst får jag acceptera faktum eftersom jag inte signar förare åt något team öht men fortfarande så är det min åsikt att man i ett VM ska köra på grund av sin körförmåga och inte pga nationalitet eller tvåtaktshistoria. Max Biaggi är en av världens just nu absolut snabbaste förare och jag tycker det är för djävligt att företagspolitik ska bestämma att jag ska få se på sämre förare än vad som är möjligt i VM. Men om du tycker att Checa, Tamada etc har mer i VM att göra än MAx så står det dig fritt.

Webspy

.....
Gick med
4 Feb 2004
Hoj
Polisbil
Teddy skrev:
Det är riktigt och det hör hemma i gatracing, typ WSBK. ................... bla bla bla........SponoGP = reklampelarracing. Håll käften och le så får du köra. Var ligger statusen och prestigen i det? Till slut kommer vi få förare som ser ut som om de är konstant skitnödiga och lider av förstoppning bara för att de inte få öppna munnen utan tvingas gå runt med ett påklistrat leende på läpparna.

Man SKA öppna munnen. Men man ska vara lite smidig oxå. Det gäller att kunna jobba tillsammans med sitt team - inte mot varandra. Kritik i all ära - men att skrika i pressen för att ingen annan verkar lyssna är långt under en GP-stjärnas värdighet!

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Webspy skrev:
Man SKA öppna munnen. Men man ska vara lite smidig oxå. Det gäller att kunna jobba tillsammans med sitt team - inte mot varandra. Kritik i all ära - men att skrika i pressen för att ingen annan verkar lyssna är långt under en GP-stjärnas värdighet!
Om ingen annan lyssnar vem ska han då vända sig till?

sandstream

Guest
Gustav O skrev:
Hänger du med eller ska jag skriva l å n g s a m m a r e?
Nu börjar du närma dig gränsen för vad jag kan ta ;)
Du måste inse att vi har olika uppfattningar om saker och inte håna mig som mindre vetande för det, då kommer det bara att bli trist för alla.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
sandstream skrev:
Nu börjar du närma dig gränsen för vad jag kan ta ;)
Du måste inse att vi har olika uppfattningar om saker och inte håna mig som mindre vetande för det, då kommer det bara att bli trist för alla.
Sorry, det var lite över gränsen, men bara lite. ;)

Webspy skrev:
Stänga av egot och försöka en gång till?
Precis som vi här på forumet borde stänga av egot ibland kanske? :näsblod

Webspy

.....
Gick med
4 Feb 2004
Hoj
Polisbil
Gustav O skrev:
Precis som vi här på forumet borde stänga av egot ibland kanske? :näsblod

Precis.

Som jag sa i din moderatortråd:

Webspy skrev:
Vissa trådar spårar ur.... men de brukar komma på rätt språk när folk har fått skrika av sig lite o insett att ingen lyssnade.

Då återgår de flesta till den normala diskutionen som om inget hade hänt:)

sandstream

Guest
Gustav O skrev:
Sorry, det var lite över gränsen, men bara lite. ;)
Det är lungt, jag gillar dig ändå :pannkyss
Webspy skrev:
Tänkte väl det. Själv skriver jag först o tänker sen...
Händer mig också lite alltför ofta :brinnerup
Webspy skrev:
Hade jag ett team som sålda gathojar skulle jag ta ett allvarligt snack med mina förare. Dom är där för att vinna - och sälja hojar. har man en dålig dag ska man inte visa det genom att smutskasta det egna varumärket framför potentiella köpare - det gäller alla branscher!
Det kallas väl att vara profissionell.
Förarna får gärna gnälla inom sitt team, precis som man gör på vilken arbetsplats som helst, men att göra det offentligt så att alla ser är för mig att gå över en gräns.
Gustav O skrev:
(alla förare signas på gamla meriter och på en förhoppning om framtida prestationer så det man presterat tidigare är av högsta vikt hur man än vrider och vänder på det)
Visst är det så men det är de framtida prestationerna som väger tyngst och i fallet Biaggi finns det nog inte en enda teamchef i MotoGP som tror att han kommer att göra ett bättre resultat nästa år än vad han gjorde i år.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
sandstream skrev:
Visst är det så men det är de framtida prestationerna som väger tyngst och i fallet Biaggi finns det nog inte en enda teamchef i MotoGP som tror att han kommer att göra ett bättre resultat nästa år än vad han gjorde i år.
Sito Pons och Harld Eckl har ju bägge velat signa honom men hindrats av japaner så nu har de förare i sina team som kommer prestera sämre än vad Biaggi hade gjort.

Martin

Don't call it a comeback
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Honda RS125R
Teddy skrev:
... Till slut kommer vi få förare som ser ut som om de är konstant skitnödiga och lider av förstoppning bara för att de inte få öppna munnen utan tvingas gå runt med ett påklistrat leende på läpparna.
:rofl

-edit- Jag har aldrig vart något Biaggi-fan. Men ju mer jag läser av Sandstream och Valmers inlägg gör att jag håller att utvecklas till ett.

Last edited:

Macke

Typiskt....
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR1000RR TKR
Tycker inte det är något tvivel om att det finns sämre förare än Biaggi som sitter på en MotoGP hoj nästa säsong...
Tråkigt tycker jag, utan att ha några högre tankar om "Kjesaren"...

-Walter-

Ny medlem
Gick med
31 Mar 2005
Hoj
Gixxer 1000
Chris Ash skrev:
Och varför får inte en moderator vara subjektiv? Det ingår knappast i hans uppgift att ha en viss åsikt.

Du tycker alltså att en moderator borde få vara subjektiv..
Men samtidigt så ska han inte ha någon åsikt..

Hm :va

sandstream

Guest
Gustav O skrev:
Sito Pons och Harld Eckl har ju bägge velat signa honom men hindrats av japaner så nu har de förare i sina team som kommer prestera sämre än vad Biaggi hade gjort.
Det är väl ren spekulation från din sida och jag är tveksam till om tex Pons var lika intresserade av Biaggi som förare som av hans sponsorpengar från Camel.

Problemet är ju Biaggi som person som skitit i det blå skåpet och japanerna har bestämt sig för att statuera ett exempel.
Sen kan vissa, ingen nämnd ingen glömd, gråta hur mycket de vill om spilld mjölk och hur otroligt gott den smakade.

Martin skrev:
-edit- Jag har aldrig vart något Biaggi-fan. Men ju mer jag läser av Sandstream och Valmers inlägg gör att jag håller att utvecklas till ett.
Trist bara att du är lite sent ute...

Webspy

.....
Gick med
4 Feb 2004
Hoj
Polisbil
Sista ordet i Biaggi-kriget är nog inte sagt än.

Det skulle inte förvåna mig om han dök upp på någon hoj nästa år. Trist annars. Vad skulle annars generera 1500++ inlägg?

CALLAHAN

Ny medlem
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Yamaha XSR700 2018
Vaför skulle inte Biaggi ha en styrning i år?
Tycker det är stor synd att han blir utestängd!
När man har fått dras med Kenny Roberts JR i flera år.
Som enligt mig är den mest överskattade GP föraren genom tiderna!

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
sandstream skrev:
Det är väl ren spekulation från din sida och jag är tveksam till om tex Pons var lika intresserade av Biaggi som förare som av hans sponsorpengar från Camel.
Jag är tämligen övertygad om att Pons gärna haft Biaggi istället för Checa oavsett pengarna från Camel eftersom de har samarbetat bra förut och Pons vet vilken kapacitet Biaggi har, de vann ju tex på Sachsenring tillsammans 04.

sandstream skrev:
Problemet är ju Biaggi som person som skitit i det blå skåpet och japanerna har bestämt sig för att statuera ett exempel.
Det tycker jag som åskådare och fan av världens bästa sport är trist eftersom jag vill se de bästa tävla mot varandra.

CALLAHAN skrev:
Vaför skulle inte Biaggi ha en styrning i år?
Tycker det är stor synd att han blir utestängd!
När man har fått dras med Kenny Roberts JR i flera år.
Som enligt mig är den mest överskattade GP föraren genom tiderna!
Emilio Alzamora får nog min röst som mest överskattade världsmästare någonsin.

sandstream

Guest
Webspy skrev:
Sista ordet i Biaggi-kriget är nog inte sagt än.
Det skulle inte förvåna mig om han dök upp på någon hoj nästa år. Trist annars. Vad skulle annars generera 1500++ inlägg?
2007 kan vi bråka om hur mycket bättre det var på 990-tiden, hur hojarna sladda besinningslöst, hur förarna fick byta kalsonger efter varje pass osv, med andra ord överdriva en del :D

Ska jag vara helt ärlig så tror jag till och med att Biaggis fans håller tummarna för att han inte ska få någon styrning i MotoGP nästa år.
Tänk vad pinsamt det skulle bli nu när de hissat honom till skyarna om han inte köra skjortan av de Stomatol-leende snorungarna som bara kommit med för att de är just leende dönickar :lol

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
Gustav O skrev:
Emilio Alzamora får nog min röst som mest överskattade världsmästare någonsin.

Mobba inte Chypa Chups (godisklubbtillverkare) tönten han är bara nästan lika överskattad som dubbelvärldsmästaren Sakata som vann VM 1998 för att säsongen 1999 med samma team och samma cykel behöva slåss för att komma top10....

(behöver jag tillägga att ursäkterna verkade komma från skäggets undanförklaringsbok)

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...