Silly Season MotoGP....

Status
Ej öppen för fler svar.

MC Doktorn

Guest
Gustav O skrev:
Max Biaggi är en av världens just nu absolut snabbaste förare och jag tycker det är för djävligt att företagspolitik ska bestämma att jag ska få se på sämre förare än vad som är möjligt i VM. Men om du tycker att Checa, Tamada etc har mer i VM att göra än MAx så står det dig fritt.

OK
Nej nu MÅSTE jag äga en 2T hoj som RS250 från 1997 och gilla att prata om att det var MYCKET bättre förr. :rolleyes:
Självklart borde Biaggi ha ett kontrakt med Honda. :tummenupp
Honda borde sparka de värdelösa Checa och Tamada.
Biaggi har ju faktiskt vunnit för 10 år sedan och bara det faktumet borde göra att han får ett kontrakt sen att han kört 2T är en stor merit.

Nä nu jä…. ska jag sälja min Honda och köpa en hm…….va vad det de nu jo en TZ250 helst från 1973 för då va dom grymmast. :rofl

(Obs citera gärna detta nån gång om jag ändrar mig) :hihi

Last edited:

Ludde78

Sporthojsnörd
Gick med
17 May 2004
Hoj
Suzuki
Gustav O skrev:
Först och främst ska man inte ta allt tvåtakt vs fyrtakt etc med 100% allvar eftersom det inte är 100% allvar.
Så du menar att det endast är tvåtaktstalibaner som ställer irrelevanta on/off topic frågor?
Har aldrig halshuggit någon men däremot haft bättre argument. ;)
Det argumentet ska jag också börja köra med när svaren/argumenten börjar ta slut; "du ska inte ta det jag säger så allvarligt." ;)

Ja, jag tycker att det främst är tvåtaktstalibanerna som går in och munhugger med orelevanta frågor, när någon annan "talibans" argument är slut.

Chris Ash skrev:
Varför ska man attackera de som har samma åsikter som en själv? :va.
Har jag sagt det?

Chris Ash skrev:
Och varför får inte en moderator vara subjektiv? Det ingår knappast i hans uppgift att ha en viss åsikt.
Den frågan svarade du själv på i meningen efter. Tack. :)

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Ludde78 skrev:
Har jag sagt det?

Ok vi omformulerar, är det på något sätt konstigt att man angriper meningsmotståndare istället för -fränder i en debatt?

Ludde78 skrev:
Den frågan svarade du själv på i meningen efter. Tack. :)

Ok eftersom du är nummer två som inte fattar så har jag varit otydlig och kör igen....

Man måste skilja på modererandet och deltagandet som forummedlem. Åsiktandet har ingenting med modererandet att göra, i moderatorsrollen ska moderatorn inte favorisera någon på grund av sådant, om jag var moderator och skulle tvingas städa upp i en diskussion mellan tex Valmers och Nyteknik så ska jag inte går hårdare åt Valmers för att jag håller med Nyteknik.

Men det innebär inte att moderatorn inte får hysa åsikter och dessutom delge andra forummedlemmar dem då han inte utövar sin roll. Det fria ordet bör gälla alla.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
2ono skrev:
OK
Nej nu MÅSTE jag äga en 2T hoj som RS250 från 1997 och gilla att prata om att det var MYCKET bättre förr. :rolleyes: --edit---
:rofl

(Obs citera gärna detta nån gång om jag ändrar mig) :hihi
OK. :va
(Om någon mot förmodan kan förklara hur detta är ett svar på texten som citerades får ni gärna upplysa mig.)

Ludde78 skrev:
Det argumentet ska jag också börja köra med när svaren/argumenten börjar ta slut; "du ska inte ta det jag säger så allvarligt." ;)
Det är nog hälsosamt att ta allt med en nypa salt.

Ludde78 skrev:
Ja, jag tycker att det främst är tvåtaktstalibanerna som går in och munhugger med orelevanta frågor, när någon annan "talibans" argument är slut.
Vi kan väl en gång för alla enas om att man nämner de med namn som man anser ha en åsikt. Tvåtaktstalibansnacket är ju lite fegt tycker du inte?

Ludde78

Sporthojsnörd
Gick med
17 May 2004
Hoj
Suzuki
Chris Ash skrev:
Ok vi omformulerar, är det på något sätt konstigt att man angriper meningsmotståndare istället för -fränder i en debatt?.
Ja, jag tycker det är konstigt att angripa meningsmotståndare bara för sakens skull.

Chris Ash skrev:
Ok eftersom du är nummer två som inte fattar så har jag varit otydlig och kör igen....

Man måste skilja på modererandet och deltagandet som forummedlem. Åsiktandet har ingenting med modererandet att göra, i moderatorsrollen ska moderatorn inte favorisera någon på grund av sådant, om jag var moderator och skulle tvingas städa upp i en diskussion mellan tex Valmers och Nyteknik så ska jag inte går hårdare åt Valmers för att jag håller med Nyteknik.

Men det innebär inte att moderatorn inte får hysa åsikter och dessutom delge andra forummedlemmar dem då han inte utövar sin roll. Det fria ordet bör gälla alla.
Jag håller inte riktigt med. Jag tror att det en moderator säger ger ett större "avtryck" än vad resten säger på ett forum, just för att han är moderator.
Därför tycker jag att en moderator bör sträva efter att vara objektiv, inte bara i sakfrågor, utan framför allt när det handlar om att ta någons sida i ur och skur.
Men det är min åsikt, jag kan ha fel. :)

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Ludde78 skrev:
Jag håller inte riktigt med. Jag tror att det en moderator säger ger ett större "avtryck" än vad resten säger på ett forum, just för att han är moderator.
Därför tycker jag att en moderator bör sträva efter att vara objektiv, inte bara i sakfrågor, utan framför allt när det handlar om att ta någons sida i ur och skur.
Men det är min åsikt, jag kan ha fel. :)
Tror inte moderatorernas inlägg spelar så stor roll. Swedie har en annan roll som administratör och den som lägger upp regler och dylikt.
Som jag ser det är jag som vem som helst med skillnaden att Swedie märkte att jag inte har ett liv utan tjatar om racing hela tiden och då fick jag moderatorroll på racingforumet. Men visst får man se upp med vad man skriver.

Ludde78

Sporthojsnörd
Gick med
17 May 2004
Hoj
Suzuki
Gustav O skrev:
Det är nog hälsosamt att ta allt med en nypa salt.?
Ja visst är det så.

Gustav O skrev:
Vi kan väl en gång för alla enas om att man nämner de med namn som man anser ha en åsikt. Tvåtaktstalibansnacket är ju lite fegt tycker du inte?
Dom flesta drar nog sig för att säga vad dom vill här, med tanke på vilket liv det blir om man har "fel" åsikt... :hihi

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Ludde78 skrev:
Dom flesta drar nog sig för att säga vad dom vill här, med tanke på vilket liv det blir om man har "fel" åsikt... :hihi
Jag anser inte att det råder något slags diktatur här utan man får säga precis vad man tycker men att det finns debatthungriga människor som har en annan åsikt är ju inte konstigt eller hur? Att olika personer har olika mycket ork/tid att togföra sina åsikter är ju också en del i varför det kanske kan tyckas som om man bara får tycka på ett visst sätt på Racingforumet. Jag tycker tvärtom att detta forum är väldigt öppet för åsikter men med påföljande munhuggning.
Jag tycker också man kan stå för vilka man menar istället för att peka ut en diffus grupp som "tvåtaktstalibaner".

Torkel

Tvåtakt, dubbelt så bra!
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
2006 BMW R1200GS, 1990 Suzuki RM250
Stackars Gustav har det inte lätt som moderator, Nr 18 och Swedie är medmoderatorer i racingforumet och alla vet ju vad de tycker om 2T! :rofl (Fast Nr18 var ju iofs redigt sugen på en säsong i 250SP i somras...)
Ingen som har tänkt tanken att något team verkligen vill ha Biaggi och hans lungcancerpengar och i sista minuten gör någon mer medelmåttig förare teamlös nästa år?

Ludde78

Sporthojsnörd
Gick med
17 May 2004
Hoj
Suzuki
Gustav O skrev:
Jag anser inte att det råder något slags diktatur här utan man får säga precis vad man tycker men att det finns debatthungriga människor som har en annan åsikt är ju inte konstigt eller hur? Att olika personer har olika mycket ork/tid att togföra sina åsikter är ju också en del i varför det kanske kan tyckas som om man bara får tycka på ett visst sätt på Racingforumet. Jag tycker tvärtom att detta forum är väldigt öppet för åsikter men med påföljande munhuggning.
Jag tycker också man kan stå för vilka man menar istället för att peka ut en diffus grupp som "tvåtaktstalibaner".
Jag tror inte någon har tagit illa upp att bli kallad vare sig tvåtaktstaliban eller innegänget, man ska som sagt inte ta allt så allvarligt. ;)

sandstream

Guest

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
sandstream skrev:
Inte för att jag litar på dem men det känns ganska sannolikt just nu, tveksamt om han stolthet skulle klara av att göra som tex Barros och köra WSBK.
..

Har faktiskt gått ett rykte som sägar att Biaggi kan hamna i Supermotard-VM med en aprilia.

Beskedet skulle väl komma idag eller imorgon.

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Axxexs skrev:
Har faktiskt gått ett rykte som sägar att Biaggi kan hamna i Supermotard-VM med en aprilia.

Beskedet skulle väl komma idag eller imorgon.

Jag har annars hört att han skulle köra Litauiska flakmoppe-cupen på en Ural.

Snacka om nedköp... :3freak

sandstream

Guest
oFFkeFF skrev:
Lugn, vi är rätt vana vid det :rolleyes:
Va, har rödljuskörningskungen ärat oss med ett besök :Bugar
Axxexs skrev:
Grymt nerköp och han får väl akta så att han inte bryter fler ben...

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
sandstream skrev:
Va, har rödljuskörningskungen ärat oss med ett besök :Bugar
Grymt nerköp och han får väl akta så att han inte bryter fler ben...

oss? Vilka är det? Innegänget eller nån annan hemlig maktsvär på SH? ;)

Men håller med, rejält nerköp, men en grej han säkert skulle tycka vara roligare att varva ner med än att åk wsbk.

MC Doktorn

Guest
Gustav O skrev:
OK. :va
(Om någon mot förmodan kan förklara hur detta är ett svar på texten som citerades får ni gärna upplysa mig.)

Försökte bara anta en typisk kommentar från åsiktsfascisterna som florerar i tråden f..låt ja mena typisk taliban inställning där gränsen mellan Moderator och Åsiktspoliserna här verkar ha suddats ut :rolleyes:

Har man en annan åsikt är man :kocko

Eller läs Ironi :tummenupp

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...