sandstream
Guest
Visst, jag håller med om att Bridgestone-grejen luktar bortförklaring lång väg men jag förstår inte vad du hade förväntat dig att Eckl skulle säga?Gustav O skrev:Harald Eckl var ju klart besviken över att Bridgestone stoppar något som skulle kunna ge hans team och Bridgestone en starkare situation jämtemot Michelin. Bridgestones förklaring till varför de inte kan supplya till en hoj till är ju patetiska ursäkter. De hade inga prblem att supplya Tamada när han körde Honda tex....
"Fan vad skönt att vi slipper den där bråkande divan i vårt team nästa år"
Klart han inte kan säga annat än att han är besviken, lite taktkänsla har väl karln.
Han försöker säkert men han klara inte av att göra det som Hayden, Melandri och Sete gjorde, dvs att åka fort trots eventuella problem.Gustav O skrev:Vad tror du Biaggi ägnar träningarna åt då? Klart att han jobbar för att lösa de problem som de har.
Det sportsliga står nog rätt högt men visst har tex nationalitet betydelse eftersom MotoGP går ut på att sälja motorcyklar.Gustav O skrev:...Säger inte att de ska ta fram en hoj enbart för Biaggi men situationen är ju absurd när Biaggi inte får en styrning när sämre förare som Checa, Stoner, Elias får det för att de är trevligare. Det bevisar ju att det sportsliga står ganska långt ner på listan över variabler varför man signar en förare. Biaggis ålder tror jag ligger honom mer i fatet än andra faktorer.
Man behöver inte vara matematiker för att med hjälp av Biaggis senaste års prestationer se att han är på väg utför.
Hur länge tycker du att Honda ska vänta, tills han blir varvad innan han får sparken om 10 år?
Biaggi är, hur hårt den än må låta, en stjärna som dalar och jag har full förståelse för att teamen som klarar sig utan hans pengar hellre tar in unga förare som är på väg uppåt.
Jag ser till resultaten och gräver inte ner mig i historik och bortförklaringar.Gustav O skrev:Tamada vann två lopp mest pga Bridgestoneövertag och ser du inte klasskillnaden mellan Biaggi och Tamada som förare så förstår jag att du bryr dig ungefär lika mycket om dem.
I år satt Biaggi på den kanske bästa hojen med de bästa däcken och lyckades inte prestera, tycker det säger mer om honom än något annat.
Resultaten är viktigast, helt klart, och eftersom Biaggi är på väg utför ser jag ingen anledning att hylla honom.Gustav O skrev:Jag hissar inte Biaggi utan tycker det är många som skriver ner honom pga sin personliga åsikter om honom som person, de har dessutom aldrig träffat honom, istället för att se till det sportsliga resultatet vilket borde vara den viktigaste parametern tycker jag.
Sen ska jag ju inte sticka under stolen med att Biaggi används lite som ett slagträ här på SH för att ventilera känslor om dagens racing kontra gårdagens.
När två så självgoda herrar som Chris Ash och NyTeknik (han måste väl ha det sämst valda nicket på SH

Nej, det räcker med att inte sitta och drömma om forntiden för att komma till den insikten.Nyteknik skrev:Man måste vara helt historielös i GP-sammanhang för att ha en sådan åsikt.
Ditt resonemang om att gamla meriter ska värderas är helt främmande för mig då det är nu man ska vara bäst, inte för 2-3 år sedan.