PippiT
Professionell mobbare
Menade inte att du hade sagt så heller, men du är inte den enda som tjatar om att tänka positivt. Även den bästa av de bästa dagarna i mitt liv har det gjort ont, och hur positiv jag än är i övrigt så är det väldigt frustrerande. Jag får riktigt ont av att köra hoj, jag har svårt att ta hand om hästen och alla vardagliga måsten, så som städning, diskning och annat monotont funkar bara ett par minuter i stöten, sen måste jag göra någon annan rörelse ett tag för att det inte ska bli outhärdligt. Det inkräktar liksom på livet exakt hela tiden. Som ett exempel så har jag inte vaknat en enda morgon på mååånga år utan att ha ont i huvudet. (Ja, jag har testat specialkuddar och grejer hit och dit..) När det är så pass är det lite trist att få höra att det inte är något fel på en. Och jag gnäller inte speciellt mycket om detta, om man tänker på hur illa det faktiskt är.
Jag är nog för positiv för mitt eget bästa ibland och jag förstår om du vill slå mig på keften. Men du skulle ha hört mig förr, JAG GNÄLLDE och klagade jämt och då menar jag jämt. Det var en gammal chef till mig som påpekade detta för mig en dag och det fick mig en tankeställare att börja ändra mitt tankesätt. Hon ville oxå slå mig på keften. Alltid retar sig nån på en.
Har du testat akupunGtur? En jobbarkompis till mig som har varit sjukskriven i åratal har testat det och det hjälper iallafall lite mot smärtan. Hon har whiplash efter en bilolycka.
Hoppas iallafall att du blir bättre och att dom kan hitta nåt som hjälper dig och ge inte upp.