Singeltråden

oops164

Smed
Gick med
13 Aug 2003
Hoj
Tösernas leksaker,
Jag kan relatera till mina egna unga år, ibland är långdagis det minst dåliga alternativet.

Är det verkligen det.
Som jag skrev innan i tråden så visst vi förlorade pengar men samtidigt så har vi hus, vi har 2 bilar inga nya men fullt fungerande, mat på bordet, la minst 100000 på bröllopet, vi har hela och rena ungar.

Man behöver inte sitta i ett hus för 4 mille och 2 bilar belånade på huset för 300 lök stycket.

Det tar väl inte så lång tid? :confused:

Hård i magen kanske!

Tjerringen

Har klampat in igen
Gick med
24 Sep 2011
Hoj
Suzuki GSX 400e, Ninja 300, Ninja 636
Caroline har varit hemma mycket med barnen fram tills de började skolan just för att vi skulle slippa ha dem på dagis från halv 7 till 5 på dagarna.
Visst vi förlorade pengar men vafan vi ha r haft mat på bordet och hela och rena ungar

En bra variant om man har ungar i kvarteret så de får träffa andra barn istf bara morsan eller farsan. :) Vi körde på delad hämtning lämning hos dagmamma. Dvs liten grupp med syskon, ja lämna vid 8 pappa hämta vid 3. Funka jättefint för oss. Dagmamman bor tvärs över gatan hela 20 m bort. :banana

Mordecaien

Can do!
Gick med
22 May 2006
Hoj
Knappt
Är det verkligen det.
Som jag skrev innan i tråden så visst vi förlorade pengar men samtidigt så har vi hus, vi har 2 bilar inga nya men fullt fungerande, mat på bordet, la minst 100000 på bröllopet, vi har hela och rena ungar.

Man behöver inte sitta i ett hus för 4 mille och 2 bilar belånade på huset för 300 lök stycket.

Far och mor separerat.
Far är nyckelperson i ett företag som står i ett vägskäl efter 15års slit.
Mor behöver jobba för att kunna öht ställa mat på bordet och far bidrar efter förmåga men har varken tid eller särskilt mycket pengar (separationer kan vara dyra historier :gnissla).

Som sagt:
Att det finns idioter som prioriterar som arslen är en sak.
Men det är inte alltid fallet.

oops164

Smed
Gick med
13 Aug 2003
Hoj
Tösernas leksaker,
En bra variant om man har ungar i kvarteret så de får träffa andra barn istf bara morsan eller farsan. :) Vi körde på delad hämtning lämning hos dagmamma. Dvs liten grupp med syskon, ja lämna vid 8 pappa hämta vid 3. Funka jättefint för oss. Dagmamman bor tvärs över gatan hela 20 m bort. :banana

Lite svårt när vi bor 5 km utanför byn.

Men har ist alltid sett att köra dem om de ska leka med andra barn.

Plåthinken

Tappat barn
Gick med
31 Dec 2012
Hoj
Plåthäst
Ja har oxå haft ätstörningar (när ja va mycket yngre) o de var baserade på mätning baserat på det ja tyckte mig se i spegeln, men fortfarande mätning (våg). Har du seriösa problem bör du gå o prata med nån, kan du hantera det själv ska du fundera på ditt eget förhållningssätt. :kär

Jag har redan vårdkontakt sedan ett par månader. Utan den hade jag fortfarande tillbett porslinsguden. Men numera har jag slutat upp med att spy. 9 veckor and still going strong även om jag ibland gråter över att jag ätit en knäckemacka för mycket ibland.

Nää, då skiljer det 5 cm, i alla fall. ;)

Så vare! Men vem var det som var typ lika lång som mig? :va

oops164

Smed
Gick med
13 Aug 2003
Hoj
Tösernas leksaker,
Far och mor separerat.
Far är nyckelperson i ett företag som står i ett vägskäl efter 15års slit.
Mor behöver jobba för att kunna öht ställa mat på bordet och far bidrar efter förmåga men har varken tid eller särskilt mycket pengar (separationer kan vara dyra historier :gnissla).

Som sagt:
Att det finns idioter som prioriterar som arslen är en sak.
Men det är inte alltid fallet.

Trist att höra, men i de flesta fall måste man prioritera.

Tjerringen

Har klampat in igen
Gick med
24 Sep 2011
Hoj
Suzuki GSX 400e, Ninja 300, Ninja 636
Jag har redan vårdkontakt sedan ett par månader. Utan den hade jag fortfarande tillbett porslinsguden. Men numera har jag slutat upp med att spy. 9 veckor and still going strong även om jag ibland gråter över att jag ätit en knäckemacka för mycket ibland.
Du fixar det! Du har ju sjukdomsinsikt, det är allt! O du är skitsnygg! Kram kram kram! :krama:krama:krama:krama

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!