Singeltråden

Kottsson

Får jag vara här?
Gick med
15 Apr 2010
Hoj
KTM 1090 Adventure R
Nehejdu, lägg ner själv. Det lät väldigt mycket som det när du sa "Visst fan, kan ju inte köra ikväll för jag har druckit!" och ett litet tag senare: "Körde ändå". Du kan inte gärna förebrå oss för att vi tror det, faktiskt ;)

Ok. Ni får tro vad ni vill. Jag vet ju faktiskt.

Men läste du att jag endast drack 1/4 snapsglas av baylies? Typ klockan 18:00.

Bikerman75

* MAVERICK *
Gick med
21 Jan 2013
Hoj
Drag Star 1100 Classic, 2002
Nehejdu, lägg ner själv. Det lät väldigt mycket som det när du sa "Visst fan, kan ju inte köra ikväll för jag har druckit!" och ett litet tag senare: "Körde ändå". Du kan inte gärna förebrå oss för att vi tror det, faktiskt ;)

Helt rätt!

Drick mer Mjölk så är det inga problem med att köra. :tummenupp

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
2001 TDM 850
:7petajag pratade inte om hojåkandet,menade att om man hade massor med pengar så skulle man ha fler dyra hobbies.
Jag har många fordon så jag får lägga mycket pengar på dom, samt garagehyra.

Jag hade snarare problemet med tiden.
En solig fin dag vill man ju köra hoj. Ska man då ha en till hobby som man helst utövar på soliga varma dagar så blir det ju konflikt!

Kottsson

Får jag vara här?
Gick med
15 Apr 2010
Hoj
KTM 1090 Adventure R
Om väderleksprognosen stämmer på onsdag så ska jag hämta ner hojen :banana :banana

Far tog hem 990n idag. Lite is på landsvägen men inte mycket.

Jag hade lite svårt att hålla mig från styret för man skaffat ny hoj denna månad. Men jag tappade faktiskt suget lite när man körde i detta skitväder.

47nahoj

Ordnung muss sein!
Gick med
28 Sep 2011
Hoj
2015 CBR650F, 2011 XJ6 ABS*Såld
Jobbar inte ni och tjänar pengar då? Det känns ju lite meningslöst att lägga omkring 80' på en hoj om man inte nyttjar den till fullo när det är möjligt tycker jag. :va

Naturligtvis jobbar jag och tjänar pengar, men det är inte pengar som är problemet. Jag har inte avstått från en hobby på grund av brist på pengar utan det är brist på tankar på att något skulle vara kul.

Kottsson

Får jag vara här?
Gick med
15 Apr 2010
Hoj
KTM 1090 Adventure R
Naturligtvis jobbar jag och tjänar pengar, men det är inte pengar som är problemet. Jag har inte avstått från en hobby på grund av brist på pengar utan det är brist på tankar på att något skulle vara kul.

Är du en sån där kontorsnisse som jobbar i Mjärdevi? :rolleyes:

Tror jag sett en XJ6a där mitt kontor är

Undrar liksom :)

Last edited:

Bikerman75

* MAVERICK *
Gick med
21 Jan 2013
Hoj

Visst kan det vara svårt att hitta en hobby som är rolig men det är ju så olika från person till person och själv har jag hojen som en, hästar och körning med dessa som en samt dykning någon gång ibland.
När man vill vara lite för sig själv så brukar jag vandra runt i skogen och bara vara. :)

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
2001 TDM 850
Far tog hem 990n idag. Lite is på landsvägen men inte mycket.

Jag hade lite svårt att hålla mig från styret för man skaffat ny hoj denna månad. Men jag tappade faktiskt suget lite när man körde i detta skitväder.

Skitväder?

Här nere har vi haft 7 plusgrader och stråååålande sol hela dagen.
Såg mängder med hojar ute idag.

Kottsson

Får jag vara här?
Gick med
15 Apr 2010
Hoj
KTM 1090 Adventure R
Skitväder?

Här nere har vi haft 7 plusgrader och stråååålande sol hela dagen.
Såg mängder med hojar ute idag.

+10 var det idag. Lite kallare igår och bra mycket mer blåst igår också.

Har inte mött en enda hoj. Men jag tror suget kommer igen när man får hälsa på flera hojar. Känns så ensamt nu.

Plåthinken

Tappat barn
Gick med
31 Dec 2012
Hoj
Plåthäst
Plåtis! Hur kommer det sig att du hamnade på sporthoj egentligen? :)

Några härifrån raidade i singeltråden på Bukefalos där jag hängde. Jag hade dock missat det eftersom jag inte satt vid datorn. Blev tipsad av en av tjejerna där för hon tyckte att jag skulle passa här. Det var ofta liksom en konflikt mellan mig och de andra i tråden eftersom de är lite mjukare och trevligare medan jag kommer med grova skämt som är utanför deras spelplan.

Jag hittade hit. Och fastnade.

Har A-kort och äger eller ha ägt/ska äga en hoj. Inte ens A1 pojkarna får vara kvar på forumet så att hästbrudarna fått stanna kvar är jävligt generöst. Förstår dock tanken bakom.

Ha ett genuint intresse för hoj är oxå en fördel. Inte bara att man tycker det är ballt och coolt. :tummenupp

Jag är genuint nyfiken och intresserad av hojar men har inga konkreta frågor eller konkreta planer för en hoj på grund av min studentekonomi men jag går in och läser i andra trådar. Det har varit bestämt sedan barnsben att jag ska ha en hoj och under tonåren utvecklades ett intresse för sporthoj. Jag vet så långt som att jag kommer vilja börja med en 600cc sen får vi se om jag vill ha något tyngre.

Skulle inte ha något emot en motard eller cross för den delen, har jag upptäckt på senare tid. Men när tiden är väl inne för en egen hoj får vi ju se vad som blir!

Så nu har jag avslöjat mitt lilla intresse. :)

:7petaSingeltråden är den viktigaste på SH, Plåtis är väldigt flitig på att skriva, Hon hänger med andra SH-medlemmar.
Så hon är väl kvalificerad att kallas SH-brud

Och JA! Jag ska ju träffa några stockholmare om ett par veckor också till och med :7peta

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
2001 TDM 850
+10 var det idag. Lite kallare igår och bra mycket mer blåst igår också.

Har inte mött en enda hoj. Men jag tror suget kommer igen när man får hälsa på flera hojar. Känns så ensamt nu.

Okej ja som sagt jag har väl sett runt 10 hojar idag iallafall och då har jag inte varit ute på vägarna särskilt mycket.

Men jag räknar inte med några långturer än på ett tag. Men en lite runda genom stan vill man ju kunna ta men just nu står min hoj 18 mil bort :huvet

47nahoj

Ordnung muss sein!
Gick med
28 Sep 2011
Hoj
2015 CBR650F, 2011 XJ6 ABS*Såld
Några härifrån raidade i singeltråden på Bukefalos där jag hängde. Jag hade dock missat det eftersom jag inte satt vid datorn. Blev tipsad av en av tjejerna där för hon tyckte att jag skulle passa här. Det var ofta liksom en konflikt mellan mig och de andra i tråden eftersom de är lite mjukare och trevligare medan jag kommer med grova skämt som är utanför deras spelplan.

Jag hittade hit. Och fastnade.

Jag är genuint nyfiken och intresserad av hojar men har inga konkreta frågor eller konkreta planer för en hoj på grund av min studentekonomi men jag går in och läser i andra trådar. Det har varit bestämt sedan barnsben att jag ska ha en hoj och under tonåren utvecklades ett intresse för sporthoj. Jag vet så långt som att jag kommer vilja börja med en 600cc sen får vi se om jag vill ha något tyngre.

Skulle inte ha något emot en motard eller cross för den delen, har jag upptäckt på senare tid. Men när tiden är väl inne för en egen hoj får vi ju se vad som blir!

Så nu har jag avslöjat mitt lilla intresse. :)

Och JA! Jag ska ju träffa några stockholmare om ett par veckor också till och med :7peta

Jag tänker begå ett av de värsta etikettsbrotten i SHs historia och fråga en kvinna om hennes ålder, men hon behöver inte svara om hon inte vill. Hur gammal är du Plåtis?

Bikerman75

* MAVERICK *
Gick med
21 Jan 2013
Hoj
Okej ja som sagt jag har väl sett runt 10 hojar idag iallafall och då har jag inte varit ute på vägarna särskilt mycket.

Men jag räknar inte med några långturer än på ett tag. Men en lite runda genom stan vill man ju kunna ta men just nu står min hoj 18 mil bort :huvet

Jag var runt på en liten tur idag (16 mil) för att reta mina klubbkamrater som väntar på 15+ och helt snö och isfritt landskap vilket de lär få vänta på. :hihi

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning