Bushido
Skånsk Säckpipsninja
- Gick med
- 9 Sep 2006
- Hoj
- HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Om betydelsen för cynisk är att förakta den mänskliga naturen och vara likgiltig för medmänniskors olyckor och lidande är det ett ord jag har mycket svårt för att applicera på dig.
Det är kanske dags att du letar upp ett annat?
Man ska inte hårddra allting, det kanske inte stämmer in till hundra procent om man följer den fastställda bokstavliga betydelsen av ordet I alla dess tolkningsbara former. Men jag är av åsikten att majoriteten av mänskligheten är antingen idioter eller rentav medvetet onda och jag förväntar mig att folk ska bete sig på ett sämre sätt än vad jag skulle vilja just för att slippa bli besviken när folk gång efter annan visar sig vara just så ruttna som jag förväntat mig det blir jag ofta kallad cynisk för, således har jag tagit ordet till mig. Kan lika gärna presentera mig som det istället för att senare bli stämplad som det.
Däremot är jag inte likgiltig till mina medmänniskors olycka, jag tycker bara att det finns gott om motmänniskor där ute