Jag kan ju bjuda på en jag oxå...
Midsommarafton börjar dricka öl sådär precis när man stigit upp. Vi har bestämt att vi skall vara hemma hos min tjejs föräldrar. Alla som skall vara där anländer vid 14.00 tjejjerna på festen kommer på att vi MÅSTE ha en midsommarstång de lovar att göra en om jag och min polare bara skaffar fram det man behöver dvs björkris och "pinnar" att bygga den av.
Min tjej säger att det finns björkar på baksidan av huset. tar en grog går runt knuten och får se en jättebjörk som står mitt i trädgården....stor tänker jag och min vän. Jag går in igen och säger nått i stil med björken är ju jättestor skall vi ta ner den då måste vi ha en motorsåg.....tjejerna inklusive min flickvän tycker att vi är veka och att en fogsvans räcker gott.
Ordet vek och en del
i kroppen gör att vi greppar en flaska vodka går ut igen och sätter igång med fogsvansen. någon eller några timmar senare (Vodka och hårt arbete ÄR en bra kombination) faller äntligen björken som skall bli en jättemidsommarstång med ett brak som får alla att rusa ut. Det är ungefär då min tjej blir
. Vi har fällt familjens favvo björk, den som hängmattan brukar sitta i. Jag muttrar tillbaka om hon kan se nån annan björkjävel som vi kunnat ta ner varpå hon pekar på tomtgränsen där det står massor med björksly av varierande storlek.
Hennes mor förlät mig aldrig.