HAHAHAH! Argh gapskrattar så alla kunderna tror jag är :kocko
Måste försöka hjälpa denna underbara tråd leva ett tag till.
Verkar som fyllesex med intittande föräldrar historier inte är värt att dra längre
Var ute med ett gäng från Sporthoj.com och tränade slangning för första ggn, någonstanns i närheten av Stockholm(?). Går ju någorlunda bra, lyckas wheela ngn meter utan att krasha iaf. Sen kommer polisen så vi far till McD för att runda av det hela. Parkerar utanför med en annan kille, märker att resten parkerar en bit bort och bestämmer mig för att flytta dit då. Orkar inte ta på mig hjälmen utan lämnar den på höger backspegel. Sagt och gjort i med ettan och svänga om vänster "Vafa..*KRAS!*..aaan". Hjälmremmen hade fastnat runt bromshandtaget
, resultat: röda kinder, avbrutet handtag, lite repor på hojen, mycket repor på hjälmen och en blinkers till gud. Ingen fattar riktigt hurfaen jag lyckades.. Killen brevid ser lite småpaff ut, tar rätt länge före jag fattar att jag faktist ligger på parkeringen (men det gick fort att komma upp då). Bestämmer mig snart att det är dags för hemfärd (gick dock rätt långsamt utan frambroms)
Är på krog med en polare som är läkare. Märker att jag börjar bli väl rund under fötterna ungefär samtidigt som han börjar ragga på två sjuksköterskor. Nå inte kan man ju lämna kompisen i sticket heller, så jag vinglar dit för att ta hand om en av tjejerna. Visade sig vara på riktigt fest humor och groggarna slinker ner rätt fort. Sen blir det iväg till polarns lägenhet för efterfest. Allt går rätt bra tills mörkret kommer.. Vaknar på morgonen med trummor i huvudet och öken i munnen. Märker att jag ligger och drägglar på en kudde, blir lite fundersam på var den kom ifrån, ännu märkligare är dock att jag ligger i en säng, men nåja sällskapet ligger brevid så nått gick väl bra! Tänker just ta mig ett morgondopp när människan snarkar till ordentligt.. vafan! Va gör min polare i sängen egentligen?! Hör plötsligt ett glatt skratt bakom mig och det är tjejerna som tycker att vi "är sååå söta tillsamman!".
Ska hämta lillsyrran från beachen en kväll. Lämnar brillorna efter mig och knallar sista biten till den öde stranden. Ser henne stå uppe i hopptornet och hojtar. Hon hoppar i, simmar, kommer upp på bryggan igen och håller på så. Efter ett tag börjar jag tjattra om diverse grejer för att fördriva tiden, men efter några minuter ropar jag till "Äh du! Vi drar hem nu.. kom så åker vi!".Hon står då på bryggan, vänder sig om, tittar på mig och säger "Jag tror inte min mamma skulle tycka om det" samt pekar till andra sidan stranden.. Den damen såg lagom nöjd ut.
Ännu en gång på krogen, i Åbo denna gång. Har en tjej med mig dit som jag träffade tidigare på kvällen. Vi är båda ordentligt packade men fortsätter hiva bärs som om det inte vore dags att gå hem riktigt än. För liv som ett helt kompani och tillslut hittar jag inte tjejen efter en runda till baren. Vinglar runt med mina två stor stark och beslutar mig för att ta en titt utanför krogen. Javisst där sitter hon och väntar, blev tydligen utslängd.. men innan hon sett mig kommer en vakt och ryter åt mig på finska (som jag fattar lagom dåligt) efter lite högljudt diskuterande fram och tillbaks försöker han ta ölen ifrån mig med resultatet att ena glaset far i backen och jag blir sketa förbannad.
Slänger argt iväg mitt kvarvarande stop
och ska just ryta till åt vakten när någon uppger ett förargat tjut som övergår i snyft. Träffade tjejen på sidan av huvudet med glaset, som sedan sprack mot väggen bakom henne. Glömmer fort vakten och försöker ta hand om linda. Slutar med att vi slocknar hemma i min säng och dagen efter undrar hon varför hon har en bula i skalpen och kläder nerspillda med öl...
Just ja en annan av de saker jag lyckats med under Åbo studierna: Har just avslutat ett ytterst vingligt danspass
på en klubb och ska till baren för mera prit. Har varit på samma ställe ett antal ggr och tar mig fram så fort det går mot törstsläckare. *DAMP!
Host, blinka - kluma - känna - tänka -känna lite till..* Sprang rakt in i en glasdörr (som vanligtvis var stängd) och stod sedan och kände på den ett tag före jag fattade vad som hänt. Enligt polarna hade det smällt tillräkligt högt för att höras över musiken och alla i närheten hade glott på mig.
Har fest hemma hos mig och min rummis i Åbo när gänget konstaterar att jag "e föö jäävla slö ju!" och matar i mig en näve koffeinpiller följt av vagt utspädd 96%. Visst piggnar jag till av det, ungefär som när jag låg och sov och plötsligt blev tvångsmatad whiskey, men magen blir lite kass. Får brått som fan till toa men där sitter nån och klämmer. Efter ett par "Öppna för faaan!" och ´lite bultande´ har det på nått mystiskt sätt gått hål i dörren.
Nåja fick gå på WC iaf, men ingen annan ville dit efter det. På väg ut till krogen slinter det rejält och enligt vittnen sprang jag runt på ett torg och skrek vagt sammanhängande saker om att folk borde klippa tånaglarna hemma?
Några absinthshotar senare blir jag utslängd från mitt favorit kebabställe, har tydligen härjat rätt bra med några kunder. Vaknar senare hemma i min säng av stånk och stön precis brevid mig. En av polarna släpade hem en tjej och märkte visst inte att ha la madrassen i hallen rätt upp mot väggen där jag sov på andra sidan.. och en del av väggen är gjord av trägaller. Kunde ju inte låta bli att skratta åt dom, inte pop. Alltid trevlig med 96% och absinthe.. man borde bli nykterist!