Skäms på er

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Nej, jag har bara tröttnat.

Fast du har ju fortsatt skriva långt efter att du slutat svara på de mest grundläggande frågorna så något lirar inte med din trötthet heller.

Faktum är att du vill att andra ska skämmas för åsikter du tror att de har, innan du har den blekaste om dina egna åsikter.

Det tycker jag är väldigt konstigt faktiskt.

För övrigt kan jag rekommendera DI Weekend idag, apropå SD, Islamisering, Islam i allmänhet, yttrandefrihet: Ayaan Hirsi Ali porträtteras. För den som inte har DI Weekend kan jag sammanfatta.
Östafrikansk brewd blir utsatt för muslimsk terror, gör motsånd, står för sina åsikter, mordhotas, hennes polare möärdas, flyr landet, hon applåderar SD m.fl. samtidigt som hon kritiserar dem för att de inte har några lösningar men hon tycker det är viktigt att de belyser problemet.

Ungefär min uppfattning alltså, Kalle Anka parti eller inte - moderaterna kör en Shariaförespråkare på sin Riksdagslista och Socialdemokraterna har en misstänkt hedersbrottsling (människorov, grov fridskränkning mm) på sin topp 5 i Stockholm.

Det är dags att någon reagerar, synd att det är ett mestadels ett gäng analfabeter från någon håla bara. I SD är toppen slipad, resten verkar efterblivna.
 
Last edited:

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Ort
Bra
Hoj
S1000RR
Vad mig beträffar bör SD få vara med i debatten. Jag anser att det är rent kontraproduktivt att stänga ute dem eftersom det enbart späder på deras martyrskap.

Jo, det har vi konstaterat redan på sida 1 i den här tråden tror jag.


Jag pratade heller inte om medias bojkott utan om vissa SH-medlemmars tro att en viss mängd % per automatik skall ge samma mängd inflytande i de politiska sammanhangen. Så har det aldrig någonsin varit. Partier har alltid kunnat samarbeta med eller ignorerat partier bäst de själva velat så länge de kunnat skapa majoritet för de frågor de själva driver.

Det känner jag inte igen. Däremot kommer det oundvikligen bli så på sikt, att de får inflytande. Om än indirekt. Och tills dess, dvs tills de etablerade partierna tar dessa frågor på allvar, kommer SD växa. Allvarligt, hur många av de som röstar på SD tror du egentligen vill göra det? Hade nåt annat parti drivit de delikata frågorna på samma sätt så hade de med stor säkerhet fått de flesta av SD:s röster.
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Fast du har ju fortsatt skriva långt efter att du slutat svara på de mest grundläggande frågorna så något lirar inte med din trötthet heller.

Faktum är att du vill att andra ska skämmas för åsikter du tror att de har, innan du har den blekaste om dina egna åsikter.

...............

Det är dags att någon reagerar, synd att det är ett mestadels ett gäng analfabeter från någon håla bara. I SD är toppen slipad, resten verkar efterblivna.

Har varken tid eller ork att i punktform bemöta alla skriverier här. Jag startade en tråd där jag uttryckte min personliga åsikt, vilken jag fortfarande står fast vid. Syftet var inte att starta en debatt. Debattera får andra göra. Du tex.

Nu innehåller tråden 321 inlägg, så mit påstående engagerade. Helt klart. Jag står fast vid att SD luktar unket och att väljarna huvudsakligen är lättledda bönder med låg utbildning som inte vet bättre.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Nu innehåller tråden 321 inlägg, så mit påstående engagerade. Helt klart. Jag står fast vid att SD luktar unket och att väljarna huvudsakligen är lättledda bönder med låg utbildning som inte vet bättre.

Kan du inte starta en tråd om att FI luktar gammal mensbinda och att väljarna huvudsakligen består av fula attackflator som är korkade också.

Det är väl Centern som lockar bönder av alla utbildningsnivåer?
 
Last edited:

Cowbell

Glad Sommar!
Gick med
24 May 2009
Ort
Malmö
Hoj
2010 BMW F800r
När jag gick på högstadiet sa lärarna i SO att om vi hade några främlingsfientliga åsikter eller röstade på SD i skolvalet skulle vi få IG i dom ämnena pga av att vi då inte hade förstått kursplanen. Det är väl inte riktigt okej av en lärare att säga det. Jag skulle kalla allt som pågår mot SD just omvänd rasism, som en stor del av folket, politiker, media just nu håller på med.

Det låter som tämligen usel pedagogik! Mer produktivt vore att hålla klassrums- eller skoldebatter, så att eleverna får motivera varför dom röstat som dom gjort. Med såväl kritiska som understödjande - men sakliga - repliker från lärare, till alla partiers anhängare, för att undvika att spä på det där att SD är såååå motarbetade.

Minns inte vem som skrivit, men det var en artikel som handlade om att viss negativ publicitet kan ge gynnsamma effekter för det kritiserade partiet. Vilket SD är ett lysande exempel på, med sin mycket fortunt vältajmade martyrgloria.

Man kan till och med med bara sin minsta foliehatt på, spekulera om att den av tv4 stoppade reklamfilmen gjordes medvetet osmaklig för att uppnå precis den effekt den gjorde:
Massvis av träffar på tuben och ett tydligt "titta bara som dom motarbetar oss"-patos. (Om ni ursäkter det möjligen inte helt korrekt använda retorikbegreppet.)

Och sånt ger finfina resultat: Bara i denna tråden har det ju dykt upp några stycken i biktstolen som öppenhjärtligt delar med sig av att dom avser att rösta SD bara för att alla andra är jeteduma mot dom. :dummer
 

Kneedrag

Guest
Man får inte ha åsikter om invandrare och folk. Då blir man kallad rasist. Trodde jag bodde i ett land där man får ha fri åsikt. Och många fler verkar tycka att något är väldigt fel med den politik eller avsaknad av politik.

Många av mina arbetskamrater kommer från ett annat land. De är ny svenskar som anpassat sig och kämpar på. De är intregerade i samhället. Problemet är de som aldrig får jobb eller lär sig språket. Kulturkrocken blir då hemsk och man får då de problem som finnes och som många blundar för.
 
Last edited:

Cowbell

Glad Sommar!
Gick med
24 May 2009
Ort
Malmö
Hoj
2010 BMW F800r
Man får inte ha åsikter om invandrare och folk. Då blir man kallad rasist. Trodde jag bodde i ett land där man får ha fri åsikt. Och många fler verkar tycka att något är väldigt fel med den politik eller avsaknad av politik.

Många av mina arbetskamrater kommer från ett annat land. De är ny svenskar som anpassat sig och kämpar på. De är intergerade i samhället. Problemet är de som aldrig får jobb eller lär sig språket. Kulturkrocken blir då hemsk och man får då de problem som finnes och som många blundar för.

Angående dina tre första meningar: För guds, mohammeds och satans skull! Släpp det där och gå vidare. Det är ingen pk-kollektivattack du beskriver, utan enskilda stirrnissar och nissor som läser in något annat i det du säger (eller har du någon gång råkat formulera dig olyckligt när du snackat om dylika ting. Sånt händer.)

Försök istället fråga något i stil med "Utifrån exakt vad av det jag har sagt upplever du som rasistiskt?" Och plocka ner diskussionen på en vettig nivå istället för att som så många andra krypa in i vadmalsdräkten och pilgrimsvandra omkring i detta bitterljuva utanförskap.

Att urskiljningslöst kasta "rasist" i folks ansikten tycker jag är samma sorts stolleri som att kvacka om att alla muslimer vill ta över världen. Sån argumentationsteknik är ett oskick som är patenterat av korttänkande stollar, vilket det finns överallt. Och man måste inte spela på deras villkor.
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Man får inte ha åsikter om invandrare och folk. Då blir man kallad rasist. .


Nej, det blir man inte. Det finns många här på forumet som ofta och flitigt argumenterar mot invandring och mot vissa religioner/kulturer utan att de för den skull anklagas för att vara rena rasister annat än undantagsvis.

Om du däremot inte hajar varför folk ibland kallar dig för rasist efter att du kläckt vissa kommentarer borde du ta dig en ordentlig tankeställare.
 

Tomas Lofterud

Avdankad murvel
Gick med
23 Jun 2005
Ort
Tokhult
Hoj
Triumph Sprint 900 -98, Honda Transalp -99, Yamaha FZ1 -07, Triumph Bonneville -65, Yamaha XT660R 2007
Gudskelov så var pollen hackad och stämmer inte med de verkliga proportionerna hur SH´s medlemmar skulle rösta. Puh!
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Kan du inte starta en tråd om att FI luktar gammal mensbinda och att väljarna huvudsakligen består av fula attackflator som är korkade också.

Det är väl Centern som lockar bönder av alla utbildningsnivåer?

Nä. De är ingen samhällsfara i mina ögon. Ganska harmlösa gamla bitterfittor. Men du kan väl starta en tråd om du inte gillar dom?

Visar ju tydligt att bara för man är högutbildad är man inte smart.

Du har också rätt till din åsikt.

Jaha. Så du startade en tråd på ett diskussionsforum med syftet att inte diskutera? :clown

Aaaaha. Är det ett diskussionsforum?
Jag trodde det var ett forum. Var hittar jag ett forum då?
 
Last edited:

Kneedrag

Guest
Nej, det blir man inte. Det finns många här på forumet som ofta och flitigt argumenterar mot invandring och mot vissa religioner/kulturer utan att de för den skull anklagas för att vara rena rasister annat än undantagsvis.

Om du däremot inte hajar varför folk ibland kallar dig för rasist efter att du kläckt vissa kommentarer borde du ta dig en ordentlig tankeställare.

Jag hajar att folk ofta vill vara duktiga och påvisa så fel man har men , inte har de upplevt verkligheten på nära håll själva. DVS träffat invandrare och pratat med dem villket jag gör dagligen när jag jobbar.
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Jag hajar att folk ofta vill vara duktiga och påvisa så fel man har men , inte har de upplevt verkligheten på nära håll själva. DVS träffat invandrare och pratat med dem villket jag gör dagligen när jag jobbar.

Jag bor i verkligheten jag med. I mitt område bor det invandrare i vartannat hushåll och än så länge har jag inte blivit så bitter att jag inte kan skriva ett inlägg utan svartmålande generaliseringar om hela folkgrupper.
Framförallt är jag inte så okritisk i mitt synsätt att jag klumpar samman alla mina invandrade grannar under epitetet "invandrargrannarna" eftersom det egentligen inte finns några som helst likheter i mellan dem som inte finns mellan övriga grannar.

De äter.
De är ute på gården med sina barn.
De skriker åt barnen när det är middagsdags.
De kommer hem med matkassar.
De står ibland i vägen med sina bilar mellan garagelängorna när man har bråttom till jobbet.
Ibland tvingas de vänta på mig när jag står i vägen med min bil mellan garagelängorna.

Poängen är att jag inte kan ta dig för något annat än en simpel rasist de gånger du klöcker ur dig nedlåtande och svartmålande kommentarer där du generaliserar och klumpar ihop alla invandrare eller hela folkgrupper. Ja, det finns många idioter där ute. I vissa grupper är idioterna överrepresenterade men det gör ändå inte att jag tänkter tillskriva hela grupper dessa egenskaper. Sen kan du propagera ditt budskap bäst du vill.

Var kritisk. - Fine.
Diskutera och debattera för din ståndpunkt beträffande aktuell invandrings & flyktingpolitik. - Inga problem.

Kläck ur dig nedlåtande och svartmålande kommentarer om hela folkgrupper... Ja, då får du vara beredd på att bli tagen för den simpla rasist du själv ger sken av att vara.
 

Pledians

Älgklyvaren!
Gick med
9 Oct 2009
Ort
Hufvudstan
Hoj
YBR125
Allt fler vill se en minskning av invandringen och islamiseringen av Sverige, samt att mer skall göras över invandrarrelaterad problematik. Syntes tydligt efter förra valet, då man kunde se att ju längre söderut man kom desto fler röster har SD fått (mest var det i Malmö-trakterna, där antalet invandrare är som flest). När SD kommer in i riksdagen blir det förhoppningsvis mer accepterat att diskutera dessa frågor öppet.
 

Kneedrag

Guest
Jag bor i verkligheten jag med. I mitt område bor det invandrare i vartannat hushåll och än så länge har jag inte blivit så bitter att jag inte kan skriva ett inlägg utan svartmålande generaliseringar om hela folkgrupper.
Framförallt är jag inte så okritisk i mitt synsätt att jag klumpar samman alla mina invandrade grannar under epitetet "invandrargrannarna" eftersom det egentligen inte finns några som helst likheter i mellan dem som inte finns mellan övriga grannar.

De äter.
De är ute på gården med sina barn.
De skriker åt barnen när det är middagsdags.
De kommer hem med matkassar.
De står ibland i vägen med sina bilar mellan garagelängorna när man har bråttom till jobbet.
Ibland tvingas de vänta på mig när jag står i vägen med min bil mellan garagelängorna.

Poängen är att jag inte kan ta dig för något annat än en simpel rasist de gånger du klöcker ur dig nedlåtande och svartmålande kommentarer där du generaliserar och klumpar ihop alla invandrare eller hela folkgrupper. Ja, det finns många idioter där ute. I vissa grupper är idioterna överrepresenterade men det gör ändå inte att jag tänkter tillskriva hela grupper dessa egenskaper. Sen kan du propagera ditt budskap bäst du vill.

Var kritisk. - Fine.
Diskutera och debattera för din ståndpunkt beträffande aktuell invandrings & flyktingpolitik. - Inga problem.

Kläck ur dig nedlåtande och svartmålande kommentarer om hela folkgrupper... Ja, då får du vara beredd på att bli tagen för den simpla rasist du själv ger sken av att vara.

Du och jag har helt skillda ståndpunkter.

Om du visste vad invandrare som kommer från SFI berättar för mig om sina landsmän. Du skulle inte tro dina öron.
Varför får man inte kritesera folkslag eller får bara samma landsman från samma land vara negativ om sina landsmän?

Jag drar inte alla invandrare över samma kam. Men det finns grupper som sticker ut mer än andra när det kommer till tjuveri m,m.
Att förneka det är ju som att leva i en glasbubbla.
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Om du visste vad invandrare som kommer från SFI berättar för mig om sina landsmän. Du skulle inte tro dina öron.
Varför får man inte kritesera folkslag eller får bara samma landsman från samma land vara negativ om sina landsmän?

Är du förvånad över att det i resten av världen, särskilt i de länder där det varit oroligt och krigsdrabbat är vanligt med rasism och intolerans? :va


Problemet är att du verkar ha missförstått begreppet "kritisera" och blandat ihop det med att svartmåla.
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top