Skäms på er

Cowbell

Glad Sommar!
Gick med
24 May 2009
Ort
Malmö
Hoj
2010 BMW F800r
Du och jag har helt skillda ståndpunkter.

Om du visste vad invandrare som kommer från SFI berättar för mig om sina landsmän. Du skulle inte tro dina öron.
Varför får man inte kritesera folkslag eller får bara samma landsman från samma land vara negativ om sina landsmän?

Jag drar inte alla invandrare över samma kam. Men det finns grupper som sticker ut mer än andra när det kommer till tjuveri m,m.
Att förneka det är ju som att leva i en glasbubbla.

Förvisso. Men bara för att åtta av tio Muguhuber är rötägg, betyder inte det att dom två andra som är hyvens prickar förtjänar att äta bajs.

Vilket dom får om du kritiserar hela folkslaget Muguhuber. Och det tycker jag är korkat, slarvigt, ansvarslöst och ett jävla oskick helt enkelt.
 

Bettskena

It's good to be me!
Gick med
7 Aug 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Gixxer 750 K8
Man får inte ha åsikter om invandrare och folk. Då blir man kallad rasist. Trodde jag bodde i ett land där man får ha fri åsikt. Och många fler verkar tycka att något är väldigt fel med den politik eller avsaknad av politik.

Många av mina arbetskamrater kommer från ett annat land. De är ny svenskar som anpassat sig och kämpar på. De är intregerade i samhället. Problemet är de som aldrig får jobb eller lär sig språket. Kulturkrocken blir då hemsk och man får då de problem som finnes och som många blundar för.

istället för att gå omkring och tycka synd om dig själv, så borde du ta itu med din brist på verklighetsförankring.

dina ordval, visar på att du har dålig insyn i dagens samhälle vad gäller 'nysvenskar' och 'kulturkrocken som blir hemsk'; du rider snarare på en populistisk våg, uttalat av andra och nöjer dig med att upprepa saker och ting och har dessutom mage att kalla det för en 'fri åsikt'. en 'fri åsikt' innebär också att hålla det för sig självt. om den 'fria åsikten' trots allt vill delas med sig till andra människor, bör du ha såpass förståelse och insikt, att andra kan komma att tycka tvärtom. men naiv och till viss del imbecill som du är, reagerar du likt en 5-åring.

du nämner att 'problemet är de som aldrig får jobb' - i den riktiga världen, finns det en och annan svensson som tillhör den kategorin av 'problematiska' människor. fast det hör ju inte hit, eller hur?

det är skillnad att komma med konstruktiva inlägg, som bidrar till en dialog i den här 'debatten' (kan vi väl kalla det för) och att bara lufta sin brunskjortesympatier.

du vill inte ha en dialog.
du vill inte lyssna på folk.
du kategoriserar människor rakt av.
 

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Ort
Precis vid ringen
Hoj
En sån där grön.
Gudskelov så var pollen hackad och stämmer inte med de verkliga proportionerna hur SH´s medlemmar skulle rösta. Puh!

Trodde först du skämtade, men på förstasidan just nu

VIKTIGT! Valet 2010-enkät EJ korrekt!
Publicerad: 17 Sep 2010
Tyvärr hackades / spammades enkäten om valet 2010! Sverigedemokraterna hade innan det bara några procent. Sporthoj.com vill därmed gå ut och ursäkta om någon eller några privatpersoner eller företag tog anstöt på grund av dessa felaktiga statistiksiffror! Vänligen SH & Egmont.

(ej signerad av någon, ej klick eller kommenterbar)
 

MC Doktorn

Guest
Jag bor i verkligheten jag med.

Kläck ur dig nedlåtande och svartmålande kommentarer om hela folkgrupper... Ja, då får du vara beredd på att bli tagen för den simpla rasist du själv ger sken av att vara.

Du slår dig för bröstet och anser att du har patent på sanning och kategoriserar andra människor precis som rasister gör.

Vad är rasism tycker du?


Rasism är en indelning av människor i ett hierarkiskt system av raser, där vissa raser ibland tillskrivs moralisk rätt att härska över andra. Det används för att beteckna ett synsätt, ett sätt att behandla människor, och/eller en samhällelig struktur.

Är en det en rasistisk handling att ställa krav på att man vill minska invandringen? Att konstatera att invandrare är överrepresentarde i våldsbrott? Att inse att integrationen enligt den "svenska modellen" har gått åt helv...Att kräva att svenskan prioriteras före hemspråket.

Detta är faktum som ingen kan förneka. Man tröttnar på Mona Sahlin och Co som ständigt förnekar det vanliga människor ser.

Även om jag personligen inte kommer satsa på SD så kan jag förstå att folk reagerar. Inget etablerat parti vågar ta SD med tång. Men innerst inne vet alla varför SD växer, dom representerar de bittra som skyller sina misslyckanden på andra.

Det är märkligt att man kan nå så långt med bara ett huvudargument, det tyder att det finns en jävla bitterhet idag.
 
Last edited:

Kneedrag

Guest
Förvisso. Men bara för att åtta av tio Muguhuber är rötägg, betyder inte det att dom två andra som är hyvens prickar förtjänar att äta bajs.

Vilket dom får om du kritiserar hela folkslaget Muguhuber. Och det tycker jag är korkat, slarvigt, ansvarslöst och ett jävla oskick helt enkelt.

ok lovar ska bara kritisera de 8 då. OK:)
 

Pledians

Älgklyvaren!
Gick med
9 Oct 2009
Ort
Hufvudstan
Hoj
YBR125
Är en det en rasistisk handling att ställa krav på att man vill minska invandringen? Att konstatera att invandrare är överrepresentarde i våldsbrott? Att inse att integrationen enligt den "svenska modellen" har gått åt helv...Att kräva att svenskan prioriteras före hemspråket.

Som det ser ut idag så är det rasistiskt i allra högsta grad. Du får inte tycka så. Om du trotts allt tycker så är du automatiskt Mr Adolf. Mer nyanserat än så blir det sällan, men det kanske ändras när SD kommer över 4%.
 

MC Doktorn

Guest
Som det ser ut idag så är det rasistiskt i allra högsta grad. Du får inte tycka så. Om du trotts allt tycker så är du automatiskt Mr Adolf. Mer nyanserat än så blir det sällan, men det kanske ändras när SD kommer över 4%.

Jag tycker det vore väldigt intressant att se hur den förljugna konstitutionen reagerar när dom ställs inför det ev faktumet att SD får en vågmästarroll.
Varje parti som samarbetar med SD blir anklagade för att stödja rasismen :D
 
Last edited:

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Ort
Bra
Hoj
S1000RR
Trodde först du skämtade, men på förstasidan just nu



(ej signerad av någon, ej klick eller kommenterbar)

Det där skulle jag vilja veta den exakta sanningshalten i. Mig veterligen har SD i tidigare pollar på SH hamnat på runt 20-25% i alla fall. Kan det vara ännu ett försök att sopa under mattan? Ja, jag vet inte.

Edit: I den här tråden fick de 26,22%. Vad hade de i pollen på förstasidan, nån som kommer ihåg? Tror du ska tona ner snacket om folie Cowbell. I alla fall än så länge.
 
Last edited:

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Ort
Precis vid ringen
Hoj
En sån där grön.
Det där skulle jag vilja veta den exakta sanningshalten i. Mig veterligen har SD i tidigare pollar på SH hamnat på runt 20-25% i alla fall. Kan det vara ännu ett försök att sopa under mattan? Ja, jag vet inte.

Inte bara det. IP numret för samtliga som röstade på SD har nu samlats in och ni kan räkna med besök från PK-polisen inom dom närmsta dagarna för transport till omskolningsläger... :D
 

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Ort
Bra
Hoj
S1000RR
Inte bara det. IP numret för samtliga som röstade på SD har nu samlats in och ni kan räkna med besök från PK-polisen inom dom närmsta dagarna för transport till omskolningsläger... :D

Ajdå låter inge kul, men jag har inte röstat överhuvudtaget i den pollen. Jag skämtröstade däremot på V i en öppen poll som var för ett par år sen. Där fick nog SD något lägre antal röster, kommer inte riktigt ihåg, men det beror naturligtvis på att alla inte vill skylta med det och folk röstar på V och FI för att "skoja till det".
 

Cowbell

Glad Sommar!
Gick med
24 May 2009
Ort
Malmö
Hoj
2010 BMW F800r
Det där skulle jag vilja veta den exakta sanningshalten i. Mig veterligen har SD i tidigare pollar på SH hamnat på runt 20-25% i alla fall. Kan det vara ännu ett försök att sopa under mattan? Ja, jag vet inte.

Edit: I den här tråden fick dem 26,22%. Vad hade dem i pollen på förstasidan, nån som kommer ihåg? Tror du ska tona ner snacket om folie Cowbell. I alla fall än så länge.

Ha ha! Visst, men då får du bjussa på en bärs om det visar sig vara tomt skrammel i konspirationstunnan. :tummenupp
 

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Ort
Bra
Hoj
S1000RR
Ha ha! Visst, men då får du bjussa på en bärs om det visar sig vara tomt skrammel i konspirationstunnan. :tummenupp


Jag säger varken bu eller bä och brukar normalt sett fnysa åt konspirationsteoretiker men i detta fall vet jag faktiskt inte.

Jag bjuder alltid på bärs ändå :) Snålhet är en styggelse.


Vafan, jag har depå på Nordnet. Varför i helvete ska de lägga sig i det där? :mad: Skänka pengar till EXPO!? Tragiskt.
 
Last edited:

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Du slår dig för bröstet och anser att du har patent på sanning och kategoriserar andra människor precis som rasister gör.

"- Den som tror sig veta allt vet ingenting!"

Jag hävdar inte att jag alltid har rätt men jag argumenterar alltid för min sak.

Det finns flera här på SH som på daglig argumenterar för samma politiska agenda som GixxerTina men som näst intill aldrig blir kallade rasister. Kan det kanske ha att göra med hur de formulerar sig kontra hur hon gör detsamma och hur hon framställer sig själv och sina åsikter och framförallt hur tunna hennes argument är...


Du får gärna visa var jag kategoriserar människor?
Börjar det inte bli tröttsamt att hänvisa till den gamla ordboksdefinitionen av begreppet rasist? Det var länge sedan man slutade reservera ordet för de som bara yttrade sig i rasbiologiska termer och tankegångar. Eller har du blundat och hållit för öronen sedan tidigt nittiotal och enbart läst ordboksdefinitionen i samband med sänggåendet för att slippa ta detta faktum till dig?
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top