Skäms på er

Woltarn

Wanted
Gick med
6 Oct 2008
Ort
Falkenberg
Hoj
Kawasaki
Nu försvara jag inte sd-väljare men vi lever i en demokrati och alla har rätt till sin egen åsikt utan att bli påhoppad.
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Nu försvara jag inte sd-väljare men vi lever i en demokrati och alla har rätt till sin egen åsikt utan att bli påhoppad.


Ja, om du med "påhoppad" menar hotat, slagen, skrämd, sparkad eller annat som kan förknippas med bananrepubliker.

Men lika självklart i en demokrati är att alla som har vädrar en åsikt kan bli ifrågasatta av någon annan som nyttjar sin demokratiska rätt att ifrågasätta eller protestera.
 

Kneedrag

Guest
"- Den som tror sig veta allt vet ingenting!"

Jag hävdar inte att jag alltid har rätt men jag argumenterar alltid för min sak.

Det finns flera här på SH som på daglig argumenterar för samma politiska agenda som GixxerTina men som näst intill aldrig blir kallade rasister. Kan det kanske ha att göra med hur de formulerar sig kontra hur hon gör detsamma och hur hon framställer sig själv och sina åsikter och framförallt hur tunna hennes argument är...


Du får gärna visa var jag kategoriserar människor?
Börjar det inte bli tröttsamt att hänvisa till den gamla ordboksdefinitionen av begreppet rasist? Det var länge sedan man slutade reservera ordet för de som bara yttrade sig i rasbiologiska termer och tankegångar. Eller har du blundat och hållit för öronen sedan tidigt nittiotal och enbart läst ordboksdefinitionen i samband med sänggåendet för att slippa ta detta faktum till dig?

Vad för sorts tunga argument vill du ha?

Vill du ha BRÅ rapport Brottslighet bland personer födda i Sverige och i utlandet.

intressant artikel
http://www.dn.se/debatt/kulturarv-ligger-bakom-invandrarnas-brottslighet-1.421859

Mauricio Rojas avslöjar ny Brå-rapport: Förhållandena i Sverige kan inte förklara skillnaderna mellan olika invandrargrupper. På onsdag presenterar Brottsförebyggande rådet rapporten "Brott bland svenskar och invandrare". Den visar att invandrarnas generella överrepresentation när det gäller registrerad brottslighet ligger på lite över hundra procent. För grövre brott, exempelvis mord, dråp, misshandel mot obekanta och våldtäkt, är siffran 300-400 procent. Men samtidigt som invandrare från vissa länder inte alls begår brott oftare än infödda svenskar gör invandrare från andra länder det i mycket stor omfattning. Det är bara olikheterna i invandrarnas sociokulturella arv som kan ge en tillfredsställande förklaring till skillnaderna i brottsbelastning mellan olika invandrargrupper. Ämnet har ansetts vara tabu, men måste nu komma upp till ytan, skriver folkpartiets integrationstalesman Mauricio Rojas

http://www.bra.se/extra/measurepoin...b493479665ffe649e0edf57/1brottslsveutland.pdf
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Vad för sorts tunga argument vill du ha?

Oj, vad tungt det blev...

Vad är det du vill säga? Att kriminella är överrepresenterade i brottsstatistiken?
- Ja, och det är det väl inte någon som förnekat på bra länge?!

Det jag däremot undrar är varför "invandrare" som grupp alltid skall kollektivt ansvara för det andra gör.
10 brottsmisstänkta blattar per 1000 men bara 5 svennar..!! Stoppa pressarna! RING BSS!! Ring Jimmie!!

Ja, visst är det ett problem att du har en överrepresentation men det jag inte förstår är varför de 990 ickekriminella invandrarna alltid skall ställas till svar för vad de 10 kriminella ställer till med när DU aldrig ens skulle drömma att kräva att "vi" övriga 995 svenskar skall ta något som helst kollektivt ansvar för vad de 5 skurksvennarna hittat på.

Sedan blir inte din argumentation särskillt mycket tyngre när du kläcker komentarerar som att Serbiska romer som flyr övergrepp (även om de inte kommer få stanna) bara är "kulturberikare" som har sig själva att skylla för att de förföljs.
 

Kneedrag

Guest
Oj, vad tungt det blev...

Vad är det du vill säga? Att kriminella är överrepresenterade i brottsstatistiken?
- Ja, och det är det väl inte någon som förnekat på bra länge?!

Det jag däremot undrar är varför "invandrare" som grupp alltid skall kollektivt ansvara för det andra gör.
10 brottsmisstänkta blattar per 1000 men bara 5 svennar..!! Stoppa pressarna! RING BSS!! Ring Jimmie!!

Ja, visst är det ett problem att du har en överrepresentation men det jag inte förstår är varför de 990 ickekriminella invandrarna alltid skall ställas till svar för vad de 10 kriminella ställer till med när DU aldrig ens skulle drömma att kräva att "vi" övriga 995 svenskar skall ta något som helst kollektivt ansvar för vad de 5 skurksvennarna hittat på.

Sedan blir inte din argumentation särskillt mycket tyngre när du kläcker komentarerar som att Serbiska romer som flyr övergrepp (även om de inte kommer få stanna) bara är "kulturberikare" som har sig själva att skylla för att de förföljs.

Tycker du har skött dig bra tills nu:).
Nu börjar du bli lite mycke troll över dig.

Man måste belysa problemen för att kunna göra något åt dem. Och ja det finnes problem med vissa grupper invandrare (inte alla invandrare dock) som rapporten visar.
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Man måste belysa problemen för att kunna göra något åt dem. Och ja det finnes problem med vissa grupper invandrare (inte alla invandrare dock) som rapporten visar.

Helt rätt! :tummenupp

Och ingen kallar dig rasist för att du pekar på ett problem.
Ingen kallar dig rasist om du säger folk från landet X eller Y är överrepresenterade med si eller så många procent.

Då är du saklig och diskussionen är värd att föra.

Rasist blir du när du kommer med dina svepande anklagelser, guilt by association och formulerar dig i stil med att "de där zigenarna är bara kulturberikande pack som har sig själva att skylla för att de förföljs"...

Om du inte ser den lilla "hårfina" skillnaden i uttryckssätt och retorik så kan jag inte göra annat än lämna diskussionen och låta dig sitta med martyrhatten och känna dig "rasistanklagad" utan att förstå varför...
 

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Ort
Bra
Hoj
S1000RR
Helt rätt! :tummenupp

Och ingen kallar dig rasist för att du pekar på ett problem.
Ingen kallar dig rasist om du säger folk från landet X eller Y är överrepresenterade med si eller så många procent.

Då är du saklig och diskussionen är värd att föra.

Rasist blir du när du kommer med dina svepande anklagelser, guilt by association och formulerar dig i stil med att "de där zigenarna är bara kulturberikande pack som har sig själva att skylla för att de förföljs"...

Om du inte ser den lilla "hårfina" skillnaden i uttryckssätt och retorik så kan jag inte göra annat än lämna diskussionen och låta dig sitta med martyrhatten och känna dig "rasistanklagad" utan att förstå varför...

Men är inte zigenare i allmänhet rätt så tvivelaktiga?


Ooopsansa... :rodnar:rodnar:rodnar
 

Bifogat

  • fr_flaggan.jpg
    fr_flaggan.jpg
    7.7 KB · Visningar: 158
Last edited:

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Men är inte zigenare i allmänhet rätt så tvivelaktiga?

Du och GixxerTina verkar ju ha samma syn på saken så ni får väl slå era påsar ihop och kämpa för en återgång till det gamla Bullerby-Sverige då romer placerades i läger (ja, i Sverige) eller tvångssteriliserades.
 

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Ort
Bra
Hoj
S1000RR
Du och GixxerTina verkar ju ha samma syn på saken så ni får väl slå era påsar ihop och kämpa för en återgång till det gamla Bullerby-Sverige då romer placerades i läger (ja, i Sverige) eller tvångssteriliserades.

Ojdå, så länge sen, var det på den tiden man inte lurade, rånade och misshandlade 90-åringar?

Jodå...de och blåvita supportrar ...

:D Det finns bara lyckliga blåvittsupportrar den här veckan, Herr Grävling.
 
Last edited:

MadKat

Luktar gummi?
Gick med
9 Aug 2010
Ort
Än så länge
Hoj
Suzuki GSX-R 750 -93
Hörde idag på rapport att SDs framgång kan bero på att många har röstat fel då socialdemokraternas namn är väldigt likt:va
 

Kneedrag

Guest
Du och GixxerTina verkar ju ha samma syn på saken så ni får väl slå era påsar ihop och kämpa för en återgång till det gamla Bullerby-Sverige då romer placerades i läger (ja, i Sverige) eller tvångssteriliserades.


Nej det var ingen bra lösning du kom med där herr korvgubbe.

För att folk ska ändra sin allmänna uppfattning om romer/zigenare måste romer/zigenare ändra på sig själva och bli hederliga varenda en av dem. Det tror jag inte kommer hända då det alltid finnes rötägg i alla folkslag.
Men att uppfostra generation efter generation att själa ja inte konstigt att folk blir galna på dem.
 

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Ort
Bra
Hoj
S1000RR
Hörde idag på rapport att SDs framgång kan bero på att många har röstat fel då socialdemokraternas namn är väldigt likt:va

:D Haha, jag hörde också det där. Vilket skitsnack. Nu börjar bortförklaringarna. SH hade hackats, alla som röstar SD är imbecilla och lågutbildade, folk väljer fel valsedlar osv. Det ska bli väldigt intressant att följa valvakan på söndag.
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Nej det var ingen bra lösning du kom med där herr korvgubbe.

För att folk ska ändra sin allmänna uppfattning om romer/zigenare måste romer/zigenare ändra på sig själva och bli hederliga varenda en av dem. Det tror jag inte kommer hända då det alltid finnes rötägg i alla folkslag.
Men att uppfostra generation efter generation att själa ja inte konstigt att folk blir galna på dem.


Men vad snackar du om?! Sätter man dem i läger kan de inte begå brott och om man steriliserar dem så kommer det ju inga nya tjuvgenerationer. :banana:banana:tummenupp

Det är ju så många dummingar i det där gänget så de får ju skylla sig själva lixom.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Hörde idag på rapport att SDs framgång kan bero på att många har röstat fel då socialdemokraternas namn är väldigt likt:va

:lol

struts.jpg
 

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 690 SMC-R
Vad för sorts tunga argument vill du ha?

Vill du ha BRÅ rapport Brottslighet bland personer födda i Sverige och i utlandet.

intressant artikel
http://www.dn.se/debatt/kulturarv-ligger-bakom-invandrarnas-brottslighet-1.421859

Mauricio Rojas avslöjar ...


:rofl


Hej och välkommen till 'överflödiga diskussioner' på Sporthoj. Kul att se dig här! 'ot'-forumet är ännu roligare, där sysslas det, blandannat med personangrepp, ändlösa debatter om allt möjligt, gaggande fram och tillbaka mellan samma personer MEN nån gång emellanåt lite källkritik;


Rojas klarade inte ens av att läsa rapporten, än mindre dra riktiga slutsatser från materialet. Redan avhandlat och uppklarat

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=103828

s18ff





Edit; ah17.... honom hade jag glömt. Sicken jävla dåre, en fullfjädrad representant för sd. Undrar om han har planerat att få en ministerpost.


Edit; Har någon tagit upp lektorn i denna tråden än? Han tycker jag saknas.
 
Last edited:

Pedro

Hårdare än ett frukostägg!
Gick med
3 May 2007
Ort
Malmö
Hoj
KTM 250 & 660
Jag är inte speciellt aktiv i denna forumdel, men den här tråden är ju tveklöst underhållande.

Weinerkorvens retoriska kunskaper är ju så att säga på en annan nivå
än den bruna ringhörnans, så det blir lite skuggboxning av det hela.

Men all heder åt dig Korvgubben. Köra huvudet i en vägg :)huvet), är kanske en passande liknelse?:tummenupp
 

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 690 SMC-R
Efter att ha läst den här tråden så är det tacksamt att notera vissa debattörer som historiskt har förespråkat sd som ett röstbart alternativ, nu kommit till insikten att ett sd i riksdagen inte är bra för Sverige.

Eftersom det nu har visat sig att sd har en närmast kommunistisk syn på hur staten skall styras så är det kanske inte så förvånande iofs.



Nu är det bara resten kvar. Men ni kanske trivs med tanken på planekonomi?
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top