Telia har väl inga mobilnät? Dom är däremot delägare i ett antal olika nätverksbolag. Och nej, jag tror inte att viss trafik får mer UPS än den andra... Och varför skulle dom ha mer än minimikraven? Det kostar ju pengar, och är inget dom tjänar på, i synnerhet inte idag när väl alla har fastpris på sin kommunikation. Här omkring har dom inte ens miniminivåer, i somras dog mobilnätet för Tele2, Telia och Telenor några sekunder efter att strömmen gick. Och här är det tyvärr långt från glesbygd.Ja, fast det är minimikraven, enligt uppgift ska Telia ha bättre reserver än så, fast kanske inte på glesbygdens minst nyttjade stolpar.
Så länge inte ortens motorburnaa ungdom har stulit batterierna förstås....
En svensk ansökan till Nato skulle under nuvarande förhållanden leda till ytterligare spänning i Europa.
"Om Sverige skulle välja att lämna in en ansökan till Nato i denna situation skulle det ytterligare destabilisera denna del av Europa", sa statsminister Magdalena Andersson på en pressträff på eftermiddagen enligt Bloomberg.
Hon meddelade också att Sverige och Finlands regeringar gemensamt skrivit ett brev till övriga medlemsländer före Europeiska rådets möte på torsdag och fredag. I brevet uppges Sverige och Finland påminna om och understryka vikten av EU:s gemensamma försvarsklausul som finns i Lissabonfördraget, skriver SVT.
Har svårt att se att det skulle ske, annat än i ett läge där en direkt konfrontation mellan NATO och Ryssland ändå blivit oundviklig. En flygförbudszon höjer risknivån rejält. Ett misstag begås av någon och det hela skulle kunna eskalera till ett världskrig. Det spekuleras ju även emellanåt om att ryssarna skulle vilja få NATO att begå ett misstag, så att de framstår som angriparna. Att Putin vill ha ett tredje världskrig är inte så troligt, men vi vet redan att han är villig att spela ett högriskspel och ju mer pressad han blir, desto mer kan risknivån stiga. Ett alternativ är förstås att ett land som Ryssland uppfattar som neutralt skulle upprätthålla flygförbudszonen, men frågan är vilket land som skulle vara villigt att ta den risken.Finns det något sätt att lösa en "No fly zone" över Ukraina?
NATO vågar inte upprätthålla den, vi vågar inte skicka dit vårt flyg, finnarna vågar inte.
Ukrainskt luftvärn tar tull, men tyvärr inte tillräckligt, trots måldata från NATO
Klart att frugan måste få lite fickpengar så hon slipper störa Putte när hon vill köpa en handväska eller ett litet land...Läste lite om Putins påstådda fru som nu gömmer sig schweiziska alperna enligt uppgift. När en tidning i Moskva skrev om dom var ett par så tog det några veckor så la tidningen ned verksamheten. Hon blev utsedd till vd för statliga tv-bolaget med en lön på 100 miljoner kronor om året. Är det sånt som kallas nepotism
No-Fry zone?
McDonald's To Temporarily Close Restaurants & Pause Operations in Russia
McDonald's Corporation has provided immediate financial support to our team in Ukraine, paying full salaries, donating $5 million to our Employee Assistance Fund & continues to support relief efforts led by the International Red Cross in the region.corporate.mcdonalds.com
Det verkar ju jättedumt att strypa den snart enda inkomstkällan man har. Men han kanske vill köra tjickenrejs med EU. Det finns ju gasfyndigheter i EU som kan utvinnas med fracking, och om det blir skitnödigt kan det nog gå fort att få den infrastrukturen på plats och miljömupparna han betalade för att protestera mot det överkörda av staten.Putin verkar ha undertecknat en lag om att begränsa exporten av råvaror till utlandet till och med 31 december. Osäker om detta inkluderar gasen..?
Annars kan dom ju göra som här under alfrida.Ja, och med lite tur har dom bättre krav än vad vi har i Sverige, 1h i större orter och 4h i resten av landet, sen är det offline på riktigt.
I den bästa av världar så kan Ukraina utnyttja det faktum att dom delar infra på samma sätt som vi sniffade av Tyskarnas trafik via våra kablar under andra världskriget.
Jag skulle nog vara rätt sur om jag fått vila mig i form i utkylda lastbilar i ett par dagar innan jag förväntas anfalla fienden och riskera att dö...Här är en intressant teori om konvojen. Han menar att den kan ha stannat för att vila och förbereda sig inför en attack på Kiev. Ryssarna har ju underligt nog hållit inne med flygen, dom kan ju ha sparats inför konvojens attack på Kiev.
Jag skulle nog vara rätt sur om jag fått vila mig i form i utkylda lastbilar i ett par dagar innan jag förväntas anfalla fienden och riskera att dö...
Det kommer inte mycket värme från konvoyen, och dom ifrågasätter ju till och med om det är speciellt mycket personal kvar då det syns allt mindre rörelse.
Det låter ju hyfsat bakvänt på något sätt?Polen har gett bort alla sina MIG plan till..... USA (i tyskland)
Usa ger bort dom till den som vill ha dom, ett gäng piloter från Ukraina satte sig i en folkabuss och drog iväg för att hämta skrotet
Ukraine war: Poland offers all its MIG-29 fighter jets to US in plan to provide aircraft to Kyiv
Washington has been looking at a proposal under which Poland would supply Ukraine with Soviet-era fighters and in turn receive American F-16s to make up for their loss.news.sky.com
Polen ville inte stöta sig med sin ev nya granne, så då gav man planen till USA, mot att man skulle få F16 av USA.Det låter ju hyfsat bakvänt på något sätt?
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|