Raderad medlem 51742
Guest
Apropå gårdagens kortvariga diskussion om huruvida sverigedemokrater är tillräckligt mycket nationalister, en helt sjuk diskussion, bland allehanda regimtrogna medlemmar så lade Josefin Utas i MED ut följande stulna text i morse.
Det är ungefär exakt så jag tycker i frågan.
Mothugg accepteras.
SKILSMÄSSA FRÅN STATEN?
Jag läste en tänkvärd text av en Mats på Twitter, om hur han får allt svårare att känna lojalitet med svenska staten. Hans tankar tror jag delas av flera i Sverige, men av kanske lite olika anledningar.
Personligen har jag tappat mycket förtroende på grund av det förmynderi som vi i befolkningen utsätts för. Den lätthet med vilken vi skinnas på pengar hela tiden, utan att det finns en mycket god anledning till det, är så provocerande. Men också pga den ohållbara politik som nu riskerar landets sammanhållning, enligt vad Mats skriver. Jag skrev själv om det i blogginlägget ”Politikernas rovdrift på den svenska solidariteten” (se länk nedan).
Om detta med förtroende och lojalitet må vi tala, medan tiden är god. För vart leder denna väg om inte mot sönderfall av landet?
”Tror det är viktigt att medvetet börja skilja på folket och staten i Sverige. Jag känner stor lojalitet med svenska folket. Och dit räknar jag de ca 8 miljoner med vilka jag delar en historia och ett starkt kulturarv.
Jag brukade känna stor lojalitet även med staten. Även om jag var kritisk mot sådant som kändes stort då, som marginalskatter och spritmonopol, så fanns en grundläggande lojalitet. Jag fick tex en väldigt fin utbildning betald av skattebetalarna på välordnade skolor. Den lojaliteten är nu i stort sett bortblåst.
De senaste decennierna har staten tagit in hundratusentals människor med vilka jag inte känner någon som helst samhörighet och som jag dessutom tvingas vara med och försörja. Våldet har exploderat och det står staten helt handfallen inför, men lägger i stället stora resurser på att utreda brott som hets mot folkgrupp och förberedelse för att skjuta varg.
De företrädare många av oss röstat på i hopp om att vända utvecklingen mobbas av en enig riksdag och statens tjänstemän. Ja, de förberedde tom någon slags civil olydnad om folket skulle rösta ”fel”.
Men nu när det är lite oroligt förväntas vi plötsligt sluta upp mangrant kring en stat som i åratal inte bara struntat i oss, utan aktivt arbetat för att förnedra oss och våra företrädare.
Har man en äkta hälft som är otrogen, hånar och förnedrar en, och samtidigt tar en för given så är det dags skilja sig.
Jag är lojal mot svenska folket, men svenska staten vill inte längre vårt bästa. Jag skulle vilja att vi går skilda vägar. Och det vill nog staten också. Det är därför den börjat byta ut svenska folket.”
Twitter-länk:
Blogginlägg: https://josefinutas.wordpress.com/2021/11/10/politikernas-rovdrift-pa-den-svenska-solidariteten/
Ursäkta om jag är trögfattad, men jag hänger inte riktigt med. Josefin Utas blogginlägg du länkar till är från november. Varifrån kommer twittercitaten, från Josefin Utas och/eller någon som heter Mats? Är det översta (ovanför strecket) din egen åsikt eller var det det som var citatet från Utas?