Vadå tror, jag har ju till och med klippt in undersökningarna?Jag tror att dina fakta i punkt 1 och 2 saknar stöd.
Novus och SOM.
Nu får du löpa linan ut.
Vadå tror, jag har ju till och med klippt in undersökningarna?Jag tror att dina fakta i punkt 1 och 2 saknar stöd.
Det tror jag inte man kan säga, även om det förstås beror på exakt hur man formulerar det.Jag tror att dina fakta i punkt 1 och 2 saknar stöd.
Flyktingopinionen går i en fortsatt restriktiv riktning. 59 procent tycker att det är ett bra förslag att ta emot färre flyktingar i Sverige och 19 procent tycker att det är ett dåligt förslag. Vidare har oron för ökat antal flyktingar gått upp något, i kontrast till oron för ökad främlingsfientlighet som har gått ner. 40 procent är nu oroade för ökat antar flyktingar och 38 procent för ökad främlingsfientlighet.
Kanske det är på tiden att någon föregår med gott exempel och inte har hävdelsebehov hela tiden. Jag förstår att Ryssland inte vill ha USA längst sina gränser. USA är inte direkt kända för att sprida fred där de etablerar sig. Kanske kan Nato och Ryssland få till ett avtal på vuxen nivå där USA tar hem sina styrkor från närområdet samtidigt som Ryssland drar tillbaks sina styrkor och lovar att låta Ukraina vara i fred. Det är nästan pinsamt att se vuxna människor hålla på och bete sig som förvuxna barn år efter år. Väx upp för tusan som majoriteten av vanligt folk har gjort.Att ånyo framstå som svag/parentes/sekundär är nog inget som Putte kommer finna sig i.
Kanske det är på tiden att någon föregår med gott exempel och inte har hävdelsebehov hela tiden. Jag förstår att Ryssland inte vill ha USA längst sina gränser. USA är inte direkt kända för att sprida fred där de etablerar sig. Kanske kan Nato och Ryssland få till ett avtal på vuxen nivå där USA tar hem sina styrkor från närområdet samtidigt som Ryssland drar tillbaks sina styrkor och lovar att låta Ukraina vara i fred. Det är nästan pinsamt att se vuxna människor hålla på och bete sig som förvuxna barn år efter år. Väx upp för tusan som majoriteten av vanligt folk har gjort.
Gick de "lättare" i sjön på sin väg ut? Sånt ser inte jag men undrar om de har lämnat något.Andra nyheter för svensk del är att nu har 1 Ivan Green och 2 Ropucha lämnat Östersjön.
Bilder från FB-gruppen Under broen
View attachment 467784
Då lär vi återgå till normalläge inom kort.
De såg ut att gå tyngre.Gick de "lättare" i sjön på sin väg ut? Sånt ser inte jag men undrar om de har lämnat något.
Kanske det är på tiden att någon föregår med gott exempel och inte har hävdelsebehov hela tiden. Jag förstår att Ryssland inte vill ha USA längst sina gränser. USA är inte direkt kända för att sprida fred där de etablerar sig. Kanske kan Nato och Ryssland få till ett avtal på vuxen nivå där USA tar hem sina styrkor från närområdet samtidigt som Ryssland drar tillbaks sina styrkor och lovar att låta Ukraina vara i fred. Det är nästan pinsamt att se vuxna människor hålla på och bete sig som förvuxna barn år efter år. Väx upp för tusan som majoriteten av vanligt folk har gjort.
Det är en del av ämnet numera.Det tror jag inte man kan säga, även om det förstås beror på exakt hur man formulerar det.
I opinionsundersökningar där man undersöker vilka partier som har högst förtroende i politiska sakfrågor har SD under flera år haft störst stöd när det gäller Invandring/Migration. Se exempelvis Novus: https://novus.se/novus-svensk-valjaropinion/valjarforstaelse/basta-parti-politiska-sakfragor/
SOM-institutet undersöker befolkningens attityder till flyktingmottagande. Senaste rapporten är något år gammal. https://www.gu.se/nyheter/som-seminariet-2021-okat-fortroende-och-fokus-pa-brottslighet
SOM-seminariet 2021: ökat förtroende och fokus på brottslighet
Resultaten från SOM-undersökningen 2020 pekar på att det i ljuset av coronapandemin ändå är en hel del som tycks gå åt rätt håll i landet. De allra flesta är nöjda med hur myndigheter och berörda aktörer sköter sina uppgifter och förtroendet för sjukvården är rekordhögt trots svåra...www.gu.se
EDIT: Hade visst länkats till dessa redan innan. Men nu kanske det är dags att gå tillbaka till ämnet
Jo, det är absolut en skillnad. Det jag ifrågasätter är om USA verkligen måste ha styrkor utplacerade i "Estonia, Latvia, Lithuania and Poland" och Norge m.m. Kanske hade det varit mer fredsbevarande och bidragit mindre till en eskalerande konflikt om inte USA´s närvaro är så stark? USA har i långa tider krigat, stött kupper och blandat sig i val runt om i världen, ofta med tragiska utfall. Här kan du läsa mer om det https://steigan.no/2019/05/har-har-...er-och-paverkat-val-sedan-andra-varldskriget/ . Jag försvarar inte Ryssland, men tror inte det är så svart/vitt som media i väst ger sken av. Är less på krig, konflikter, propaganda och vuxna människor som beter sig som barn.Du tycker inte att det finns en aningens liten skillnad i att samtliga medlemsländer i NATO är det av egen fri vilja och dessutom kommit fram till det på demokratisk väg?
Vilka frivilligt allierade har Ryssland och varför tror du att det är så stor skillnad i antal?
Du missar nog första delen JvA72s inlägg?Jo, det är absolut en skillnad. Det jag ifrågasätter är om USA verkligen måste ha styrkor utplacerade i "Estonia, Latvia, Lithuania and Poland" och Norge m.m. Kanske hade det varit mer fredsbevarande och bidragit mindre till en eskalerande konflikt om inte USA´s närvaro är så stark? USA har i långa tider krigat, stött kupper och blandat sig i val runt om i världen, ofta med tragiska utfall. Här kan du läsa mer om det https://steigan.no/2019/05/har-har-...er-och-paverkat-val-sedan-andra-varldskriget/ . Jag försvarar inte Ryssland, men tror inte det är så svart/vitt som media i väst ger sken av. Är less på krig, konflikter, propaganda och vuxna människor som beter sig som barn.
"NATO has enhanced its forward presence in the eastern part of the Alliance, with four multinational battalion-size battlegroups in Estonia, Latvia, Lithuania and Poland, on a rotational basis."
Jo, det är absolut en skillnad. Det jag ifrågasätter är om USA verkligen måste ha styrkor utplacerade i "Estonia, Latvia, Lithuania and Poland" och Norge m.m. Kanske hade det varit mer fredsbevarande och bidragit mindre till en eskalerande konflikt om inte USA´s närvaro är så stark? USA har i långa tider krigat, stött kupper och blandat sig i val runt om i världen, ofta med tragiska utfall. Här kan du läsa mer om det https://steigan.no/2019/05/har-har-...er-och-paverkat-val-sedan-andra-varldskriget/ . Jag försvarar inte Ryssland, men tror inte det är så svart/vitt som media i väst ger sken av. Är less på krig, konflikter, propaganda och vuxna människor som beter sig som barn.
"NATO has enhanced its forward presence in the eastern part of the Alliance, with four multinational battalion-size battlegroups in Estonia, Latvia, Lithuania and Poland, on a rotational basis."
Jo, det är absolut en skillnad. Det jag ifrågasätter är om USA verkligen måste ha styrkor utplacerade i "Estonia, Latvia, Lithuania and Poland" och Norge m.m. Kanske hade det varit mer fredsbevarande och bidragit mindre till en eskalerande konflikt om inte USA´s närvaro är så stark? USA har i långa tider krigat, stött kupper och blandat sig i val runt om i världen, ofta med tragiska utfall. Här kan du läsa mer om det https://steigan.no/2019/05/har-har-...er-och-paverkat-val-sedan-andra-varldskriget/ . Jag försvarar inte Ryssland, men tror inte det är så svart/vitt som media i väst ger sken av. Är less på krig, konflikter, propaganda och vuxna människor som beter sig som barn.
Jag tycker det är lite konstigt att vi hatar Ryssland så mycket.
Kan det vara en historielöshet, att gemene man inte vet att Ryssland alltid agerat på detta vis?
Det konstiga är väl att britterna inte driver en imperialistisk linje längre.
Ville USA ha kärnvapen på Kuba förresten, någon som minns?
Sverige ska självklart försvara sig men att Ryssland är aggressivt är väl bara som det är.
Var det inte förresten ett krav som väst gick med på när Tyskland återförenades, att NATO inte skulle utvidgas i Europa?
Jag säger inte att USA har sina styrkor utplacerade på eget bevåg. Det jag säger är att jag tror det hade kunnat dämpa konflikten om USA höll sina styrkor närmare USA sett till deras historia med att starta krig och konflikter runt om i världen.Men hela ditt ifrågasättande saknar ju grund.
USA har inte styrkor på eget bevåg någonstans alls. NATO däremot är ett frivilligt samarbete där länderna själva väljer vem som skall ha vad var.
Tycker du att det är rimligt att suveräna stater inte själva skulle få välja med vem och hur de vill ha samarbetsavtal?
Vad USA historiskt haft för sig saknar väl ändå totalt sammanhang med vilka beslut om samarbeten Ukraina, Finland och Sverige vill ta?
Varför tror du att Ukraina gärna vill vara med i NATO?
För att de beter sig som barn och söker krig och konflikt eller något helt annat?
Varför tror du frågan om ett svenskt medlemskap aktualiseras just när Ryssland flyger drönare och skeppar trupp i Östersjön?
För att svenskarna blev krigiska och barnsliga?
Den gode Putin skulle ju kunna prova varianten med handel och ekonomisk utveckling om de vill vara med på allvar. Antaget betydligt mer framgångsrikt och konfliktfritt än att förtrycka, vapenskramla och förgifta sig fram.
Jag tycker det är lite konstigt att vi hatar Ryssland så mycket.
Kan det vara en historielöshet, att gemene man inte vet att Ryssland alltid agerat på detta vis?
Det konstiga är väl att britterna inte driver en imperialistisk linje längre.
Ville USA ha kärnvapen på Kuba förresten, någon som minns?
Sverige ska självklart försvara sig men att Ryssland är aggressivt är väl bara som det är.
Var det inte förresten ett krav som väst gick med på när Tyskland återförenades, att NATO inte skulle utvidgas i Europa?
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|