NisseHt
Yamaha samlare
Och här nere känns det som att man behöver njurbälte eller är det jag som har blivit kinkig med åren
Nejdå, snart ger du upp och kör GS.Och här nere känns det som att man behöver njurbälte eller är det jag som har blivit kinkig med åren
Kanske blir annat men GS står på listan av fordon jag aldrig kommer att äga : - )Nejdå, snart ger du upp och kör GS.
Hörru Dysterkvistarn, du kan fanken inte haft det värre än jag idag. 1 timme och 40 minuter i en bullrig MRI dvs magnetkamera - en som russkie hackers ännu inte hunnit planterat ransom på. Inte ens hårda coola och tuffa jag visste att man kunde ha anlag för cellskräck. Andning, andning och än mer andning - nästan som att ha en civilare efter sig på hojen i 220.Nu fick allt sin förklaring... eller... jag tror fortfarande på oljegruset.
Hur gick det med de där anläggningarna som ryssarna köpte i skärgården där?Såhär ser vi på läget från andra sidan Östersjön.
https://svenska.yle.fi/a/7-10011574
Hur gick det med de där anläggningarna som ryssarna köpte i skärgården där?
De där de byggde baracker och helikopterplatta.
Kommer ihåg att det var uppe i medierna en stund, men sen har det varit tyst om det
Tror knappast Siliva skulle bli speciellt imponerad om hon blev väckt 03:00 en lördagsmorgon av en stor jämra BANG när en UAV blir nedskjuten där bajsmannen jobbar.Finns alla möjligheter att lösa drönar problemen, låt oss skynda oss att gå med i Nato bara så blir nog anskaffandet enklare med.
Tror knappast Siliva skulle bli speciellt imponerad om hon blev väckt 03:00 en lördagsmorgon av en stor jämra BANG när en UAV blir nedskjuten där bajsmannen jobbar.
Kan du föreställa dig hur många pjäser man skulle behöva placera ut runt om i Sverige för den förmågan? Det man bör oroa sig för är terroristcyklisten på Drottningholmsbron med ryggsäcken full av sprängmedel - eller Shottaz som tror att cyklisten snott deras bilfälgar och tömmer att magasin från AK-47'an i fel riktning.Är den av militär typ ska den bekämpas. Svårare än så är det inte.
Är det bara marknadsandelar han vill åt borde inte en väpnad konflikt ligga i hans intresseHan vill sälja olja och gas. That's it. Att maximera priset på varorna är det han pysslar med.
Tycker det du skriver är spot on. Ryssland och Putin har, trots idoga försök, inte lyckats flytta fram sina positioner på världsarenan på det sätt man hoppas. Ja man utnyttjade USA fumlande i Syrien men den europeiska säkerhetsordningen har man inte lyckats vrida till. Det är fortfarande USA och Kina som är big league -och Putin vill sitta vid det bordet.Putin och Ryssland vill bli uppfattade som en storspelare och supermakt. Det har de inte varit sen Sovjet föll. Det har de dock blivit sista halvåret. Det talar för att det inte blir mera än vapenskrammel.
De gillar symbolik och det är ju 30 år sen Sovjet föll och vilken bättre symbolisk tid att återupprätta ett stor Ryssland än nu?
Men...
Ryssland har alltid agerat när det finns utrymme att agera.
Ta t.ex. när USA inte ingrep i Syrien och istället minskade sina trupper engagerade i konflikten. Ryssland klev in med marktrupper.
Just nu är utrymmet att agera i Ukraina litet och skapar en större konflikt ingen vill ha.
Bättre att vapenskramla lite och placera ut stationära trupper och vapensystem i trakterna och vänta in bättre tillfälle. Typ när det drar ihop sig om konflikt i sydkinesiska sjön och Taiwan. Blir det konflikt där ligger flera östländer i farozonen.
Det som skedde i Kazakstan kom väldigt olägligt för Ryssland och jag skulle inte bli förvånad om västliga underrättelsetjänster haft ett finger med i spelet att det blev så. Inte direkt, men genom att öka trycket på dem som protesterade t.ex. via sociala medier osv. Det finns många vägar att få igång folkliga uppror som redan är på gång.
Det gjorde ju att Ryssland blev uppmärksamma på risken att förlora andra lydstater om de gick in i Ukraina.
Tror Ryssland svarar med samma mynt och pushar ut någon konflikt via deras egna kanaler närmaste veckorna. Sen om den fastnar eller inte återstår att se. Här i Sverige lär vi se vissa "medier" börja propagera den saken snart.
Så sitt still i båten, ha skafferiet välfyllt och oroa er mera om elpriset istället.
Ryssland är "trängt" rent geografiskt hursomhelst. Precis som Kina är man geopolitiskt "land locked" till skillnad från USA som med sitt läge kan kontrollera två oceaner. Vill Ryssland expandera så är det västerut som öppningen finns.men se det med putins ögon. han blir mer o mer trängt.
polen o alla balt stater låter jänkerna fylla landet med bomber o granater ända upp under näsan på han.
o senast vill ukraine gå med i nato.
inte konstigt han sätter ner foten.
jag tyckte hans krav var rätt så rimliga
kort beskrivet...
inget nato för ukraina
inte fler vapen i baltikum o polen
usa sätter ju upp fler o fler avanserade vapen nära ryska gränsen.
det liksom usa som har startat provokationen av rysland, än en gång
sen är det löjligt att sverige plötsligt börjar leka krig på gotland
dom pengarna kan vi ha till något vettigare.
Gnäll inte. Du bor ju mitt i allt roligt med nära till mer!Och här nere känns det som att man behöver njurbälte eller är det jag som har blivit kinkig med åren
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|