Ska man vara orolig för Ryssland?

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
5
SVT förnekar sig inte med sin farliga defaitism. Rubrik: ”Mariupol faller inom närmsta veckan”.
Citat: "SVT:s nyheter ska stå för saklighet och opartiskhet. Det vi publicerar ska vara sant och relevant."

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Hoj
Kievskiy Mototsikletniy Zavod K750 -59, Enfield Taurus 325 diesel -00
På tal om mera resurser.... Man skrapar verkligen runt i de gamla mobförråden...

Bukhankorna ser gamla ut men de tillverkas fortfarande och de flesta tunga terrängbilarna ser ut som ZIL-131 vilka fortfarande var i produktion på 2010-talet. Ryssarna är mästare på långa produktionsserier med minimala förändringar och bakåtkompatibilitet.

Min sidvagnsknarr är en något utvecklad/förenklad kopia av en BMW från mellankrigstiden och runt 1970 uppdaterades den äntligen med en OHV-motor. För militärt bruk fortsatte man dock leverera ekipaget med den gamla sidventilsmotorn i ytterligare 15 år för att ha bakåtkompatibilitet med det som stod i mobförråden.

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Bukhankorna ser gamla ut men de tillverkas fortfarande och de flesta tunga terrängbilarna ser ut som ZIL-131 vilka fortfarande var i produktion på 2010-talet. Ryssarna är mästare på långa produktionsserier med minimala förändringar och bakåtkompatibilitet.

Min sidvagnsknarr är en något utvecklad/förenklad kopia av en BMW från mellankrigstiden och runt 1970 uppdaterades den äntligen med en OHV-motor. För militärt bruk fortsatte man dock leverera ekipaget med den gamla sidventilsmotorn i ytterligare 15 år för att ha bakåtkompatibilitet med det som stod i mobförråden.
Fast du ser den saliga blandningen av fordon med Z målade på sig. Allt ifrån civila bilar till gamla mobförrådsfynd som transporterar saker till fronten. Det här är den ryska armens försörjningsled just nu.

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Ett sätt att dra sig ur och "rädda ansiktet" är att säga att "fas ett" är avklarad och att man nu ska fokusera på att "befria" Donbas.
Säg vad ni vill era lögnaktiga mördare bara ni lämnar Ukraina! :finger

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Ja, man ska inte dra för stora växlar på att det ser gammalt ut, man kan ju köpa en fabriksny UAZ med eldrift i Europa, dock inte Bukhankan, utan bara UAZ Patriot tyvärr...

Eller nu är det väl skitsamma, nu köper jag ingenting ryskt ÖHT

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Jag såg en snutt av ett inslag på TV4 (jag gjorde kaffe så jag missade det mesta) där någon (högt upsatt?) ryss sa "Nu har vi nått målen med "SSpecialoperationen och kan dra oss tillbaka och förstärka Donbass regionen som var tanken med hela operationen från början"

Börjar dom kanske leta utvägar nu?
Isåna fall tycker jag Ukraina ska jaga dom tillbakadragande styrkorna med eldkastare tills dom har dragit sig ur Donbass/Luhansk/Krim också.

Och avtalet om en rysk militärbas på Krim får väl anses vara förverkat vid det här laget...

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Jag såg en snutt av ett inslag på TV4 (jag gjorde kaffe så jag missade det mesta) där någon (högt upsatt?) ryss sa "Nu har vi nått målen med "SSpecialoperationen och kan dra oss tillbaka och förstärka Donbass regionen som var tanken med hela operationen från början"

Börjar dom kanske leta utvägar nu?
Isåna fall tycker jag Ukraina ska jaga dom tillbakadragande styrkorna med eldkastare tills dom har dragit sig ur Donbass/Luhansk/Krim också.

Och avtalet om en rysk militärbas på Krim får väl anses vara förverkat vid det här laget...
Det var väl det Putin sade igår, farbror kanske behöver nya glasögon?

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Det var väl det Putin sade igår, farbror kanske behöver nya glasögon?
Det var inte Putler som sa det i inslaget jag såg, utan någon i Uniform, men ryssar och Nordkoreaner hänger ju på sina gubbs medaljer för att bära ut soppåsen så man inte begriper om dom är viktiga på riktigt.

Farbror behöver inte nya glasögon, faktum är att farbror aldrig har behövt glasögon

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
Hakelius ställde en intressant fråga i expressen idag.
"Försök komma på ett ryskt varumärke du skulle sakna".
Jag hade svårt att komma på några alls.
Vodka, nån bil, nån mc, några flygplan efter lite eftertanke.
Inget jag skulle sakna.
Bra bevis på en misslyckad stat.
Jag avslutar som Hakelius:
Losers.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Inget jag skulle sakna.
Losers.

Det är bara för att olja och gas säljs utan varumärke.
Dra åt dom kranarna först så kan vi snacka sen, Helmut och Inga får skaffa tygbyxor med full benlängd om dom fryser

Alexander Bard var i alla fall ironisk när han sprank omkring i hängsel-shorts

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
Det är bara för att olja och gas säljs utan varumärke.
Dra åt dom kranarna först så kan vi snacka sen, Helmut och Inga får skaffa tygbyxor med full benlängd om dom fryser

Alexander Bard var i alla fall ironisk när han sprank omkring i hängsel-shorts
Och om vi tar det redan nu.
Vilket ryskt varumärke skulle du sakna?

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Jag dricker inte ens mycket thé, men den där burken skulle jag absolut köpa och ställa fram till gäster som vill ha thé...

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Inget jag skulle sakna.
Losers.
Fast det samma kan nog tänkas gälla rätt många länder. Norge, Kina, Mexico, Kanada tex

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati